Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Tomek napisał:

90% olejów się miesza i nie ma problemu. ale jest ten nieszczęsny 10 % i wtedy mamy takie coś w silniku 

silnik_dodat04.jpg

 

 

No dobra, ale co tutaj nie tak?
Wszystko wszędzie widzę ładnie nasmarowane 🔍:wesoly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomylił korek wlewu oleju ze zbiorniczkiem wyrównawczym... :gafa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym oleju przecież są właściwości myjące, płuczące. To raz. Ale po kiego licha przy każdej wymianie oleju wlewać do silnika te środki, to ja nie rozumiem. Co innego jakby ktoś wymieniał olej raz na kilka lat, bądź wcale, lub jeździł na Kujawskim, ale przy regularnych wymianach? No ale to wasze widzimisię, nic mi do tego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to w tej dyskusji chodzi, każdy przedstawia swoje zdanie poparte jakimiś tam argumentami i po nich łatwo można wyciągnąć wnioski czy warto to robić. 😝
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt płukanki to 20-30 zł. Normalnie majątek. A jak potem napisze, że silnik ma ponad 90 tys i nic nie cieknie?

 Jak dbasz tak masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ten film jest chyba odpowiedzią na większość zadanych tu pytań 😉

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Od mojego ostatniego postu sprawdziłem dwa oleje, MOTUL 5100 10W40 i MOTUL 5100 10W50, myślałem, że będzie niewielka różnica na korzyść 10W50 ale… 10W40 okazał się być lepszy. Zamontowany mam czujnik temp. oleju w misce olejowej i 10W40 utrzymywał niższą temperaturę pracy przy temperaturze zewnętrznej w okolicy 30OC (+-2 stopnie) w trasie 100-105 stopni na 10W50 do 105-110 stopni. Przy prędkościach 30-40 km/h 10W40 dochodził do 120 stopni tylko podczas stania na czerwonym świetle a 10W50 potrafił rozgrzać się do 120 stopni podczas jazdy a do 140 stopni na czerwonym świetle. Po ruszeniu temperatura zaczynała spadać po pierwszych ujechanych 100 metrach w obydwu przypadkach, więc wykluczyć mogę niesprawny układ chłodzenia. Może jest to fakt gorszego odprowadzania ciepła oleju z końcówką 40 (o ile ma gorsze odprowadzenie ciepła), może po prostu mojego silnika. Fakt jest taki, że nie wychylę się już poza to co zaleca Suzuki do tego modelu. Oprócz tego zdarzało mi się znaleźć luz między 3 i 4 biegiem na oleju 10W50, może to moje „umiejętności” może miał na to wpływ olej. Opisuje co zauważyłem abyście sami nie musieli tego sprawdzać 🙂

  • Like 1
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
W dniu 22.05.2019 o 17:01, Ivan napisał:

Od mojego ostatniego postu sprawdziłem dwa oleje, MOTUL 5100 10W40 i MOTUL 5100 10W50, myślałem, że będzie niewielka różnica na korzyść 10W50 ale… 10W40 okazał się być lepszy. Zamontowany mam czujnik temp. oleju w misce olejowej i 10W40 utrzymywał niższą temperaturę pracy przy temperaturze zewnętrznej w okolicy 30OC (+-2 stopnie) w trasie 100-105 stopni na 10W50 do 105-110 stopni. Przy prędkościach 30-40 km/h 10W40 dochodził do 120 stopni tylko podczas stania na czerwonym świetle a 10W50 potrafił rozgrzać się do 120 stopni podczas jazdy a do 140 stopni na czerwonym świetle. Po ruszeniu temperatura zaczynała spadać po pierwszych ujechanych 100 metrach w obydwu przypadkach, więc wykluczyć mogę niesprawny układ chłodzenia. Może jest to fakt gorszego odprowadzania ciepła oleju z końcówką 40 (o ile ma gorsze odprowadzenie ciepła), może po prostu mojego silnika. Fakt jest taki, że nie wychylę się już poza to co zaleca Suzuki do tego modelu. Oprócz tego zdarzało mi się znaleźć luz między 3 i 4 biegiem na oleju 10W50, może to moje „umiejętności” może miał na to wpływ olej. Opisuje co zauważyłem abyście sami nie musieli tego sprawdzać 🙂

 

Ppdpisuje sie pod tym. Zalałem  raz 10w50 akurat innej firmy i mogę potwierdzić że skrzynia pracowała chujowo. Zdaje się że za rzadki ten olej natomiast na 10w40 wszystko jak fabryka dała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

 

Ciekawy film o podrabianym oleju względem oryginału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, seebst napisał:

 

Ciekawy film o podrabianym oleju względem oryginału. 

Jeszcze jakis jezyk zrozumialy by sie przydal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ruskiego w ogóle nie znam, ale na prawdę idzie się domyślić o czym mówi, tym bardziej, że dokładnie gościu pokazuje każdą różnicę.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam  10w50. zauwazylem. lepsze cisnienie oleju... kontrolka szbciej gasnie. silnik stabilniej pracuje no i latem sie mniej silnik mi grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maryusz napisał:

ja mam  10w50. zauwazylem. lepsze cisnienie oleju... kontrolka szbciej gasnie. silnik stabilniej pracuje no i latem sie mniej silnik mi grzeje.

 

 

10W50 mineralny, pol albo calkowicie syntetyczny?

Wszystkie te plusy w stosunku do jakiego?

Z drugiej strony, zmiana oleju i juz przez to pompa daje lepsze cisnienie? 

Nie moze byc.

Pompa daje takie cisnienie do jakiego zostala skonstruowana a jedynie uzycie cienszego oleju moze spowodowac szybsze przepompowanie.

W zimowych warunkach olej SAE 5W daje sie lepiej przepompowac jak SAE 10W, jest cienszy.

Olej  W10 da sie przepompowac do -30°C, W5 do -35°C. Jezdziles w takich warunkach?

W lecie olej SAE 50 tez jest gestszy od SAE 40 przez co wytrzymalszy w wyzszych temperaturach.

Faktem jest, sprzeglo bandita lepiej pracuje na gestych olejach.

Wlejesz przykladowo olej syntetyczny 0W40 to nie zdziwilo by mnie gdyby ono sie slizgalo a w wysokich temperaturach doszlo do zerwania filmu smarujacego przez co silnik bedzie sie grzal.

Moze to jest powodem tych przez ciebie opisanych plusow ale zwiekszenie wydajnosci/cisnienia pompy samo w sobie?

Nie wierze.

 

Edit

 

To wszystko podalem bardzo uproszczono.

Temat wlasciwosci olejow jest bardziej zlozony a ja sie nie znam na tym ale,

czy to naprawde nas interesuje jezdzac Banditem?

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wyzej kolega napisał to w  zasadzie prawda tylko tez trzeba pamietac o jednej podstawowej rzeczy oleje typu 10w50 zostaly stworzone do szeroko pojetego racingu i palowania i do tego nadaja sie znakomicie (zalewam to glownie w torowkach, offroadzie, stuncie itp), ale jezeli chodzi o kulture pracy silnika, sprzegla w cywilnym uzytkowaniu to 10w40 sprawdzs sie o wiele lepiej i nie bez powodu wiekszosc producentow taki zaleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzeżonego Pan Bóg strzeże😉 sprzęgło działa mi tak samo. Ale na przykład do Choppera zalecany jest 20 w 50 i nalanie 20 w 40 powoduje że silnik pracuje jakby za chwilę miał się rozpaść oczywiście po nagrzaniu. Silnik chłodzony tylko powietrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, seebst napisał:

 

Ciekawy film o podrabianym oleju względem oryginału. 

Dlatego Motula nie kupujemy :D legendy głoszą, że najczęściej podrabiany hehe ja już się wyleczyłem na cześć Valvo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

a co powiecie na temat tego oleju VALVOLINE SynPower 4T 10W40 4L? i ile się mieści ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego B12 przy wymianie oleju z filtrem wlewam około 3,5 litra. Co do oleju się nie wypowiem bo go nigdy nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Wnukos napisał:

a co powiecie na temat tego oleju VALVOLINE SynPower 4T 10W40 4L? i ile się mieści ?

tyle co kazdegoimages.jpeg.af29c92cc590127483c3d4d696b8248a.jpeg

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 22:43, Wnukos napisał:

a co powiecie na temat tego oleju VALVOLINE SynPower 4T 10W40 4L? i ile się mieści ?


A ja powiem tyle, że to full syntetyk :D ja z kolei zawsze lałem pół i źle na tym nie wyszedłem w moim przypadku jak i połowy forum leje Valvoline Durablend 10w40, deko tańszy i całkiem niezły. Oleju chyba do wszystkich banditów wchodzi 3300 ml, a z wymianą filtra 3500 ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2020 o 15:53, Bytian napisał:


A ja powiem tyle, że to full syntetyk :D ja z kolei zawsze lałem pół i źle na tym nie wyszedłem w moim przypadku jak i połowy forum leje Valvoline Durablend 10w40, deko tańszy i całkiem niezły. Oleju chyba do wszystkich banditów wchodzi 3300 ml, a z wymianą filtra 3500 ml. 

Dziękuję za podpowiedz :) Mam bandita niespełna rok, nie wiedziałem ile należy wlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Wnukos napisał:

Dziękuję za podpowiedz :) Mam bandita niespełna rok, nie wiedziałem ile należy wlać.

Masz napisane obok korka wlewu oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

koledzy a zalewał ktoś może nasze ukochane olejaki Shell ultra 10w40 pełny syntetyk? Jakieś wrażenia i odczucia po zmianie na lepsze czy gorsze. Teraz mam zalane valvoline durablend 10w40 ale nie wiem czy nie zmianić na tego Shella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Takie nietypowe pytanie mam, ale w kwestii oleju rzecz jasna. Jaka jest różnica w oleju jeśli chodzi o sprężarki powietrza tłokowe i rotacyjne? Posiadam w garażu tłokową i czy coś się stanie, jeśli zaleję ją olejem od rotacyjnej? A jakbym wlał nawet taki silnikowy - to co się stanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.