Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Seba, silnikowego do sprężarki nie lej. Jeśli masz olej do sprężarek to możesz lać do rotacyjnej i tłokowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PiotrekBe napisał:

Seba, silnikowego do sprężarki nie lej. Jeśli masz olej do sprężarek to możesz lać do rotacyjnej i tłokowej.

 Nie, bo co się może stać? 

Miałem w robocie trochę oleju od śrubowej i wziąłem do swojej tłokowej. Ale sprawdziłem kiedyś jaki lałem - był to uniwersalny, do jednych i drugich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć tylko uwagę na drobny szczegół. Gęstość tego co zalewasz do tego co zaleca producent. Żebyś nie przesadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to już było czy nie, ale wydaje mi się ciekawe choć dotyczy filtrów a nie oleju.

Część 1

Część 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

No to teraz ja trochę popracuję nad wykopaliskiem :P

Wkrótce czeka mnie pierwsza wymiana i zastanawiam się nas zapiskiem z instrukcji obsługi: "Suzuki nie zaleca stosowania olejów oznaczonych „Energy Conserving”. Niektóre oleje silnikowe o oznaczeniu wg API SH lub wyżej posiadają oznaczenie „Energy Conserving”. Ich stosowanie wpływa na żywotność silnika i sprzęgła."

Po wpisaniu owej frazy w internety okazują się takie oleje jak na przykład Valvoline Synpower 4T 10W-40, którego kilka osób tu leje (wyczytane). A może się google myli i ten olej nie jest EC?

Wcześniej lałem olej LM do XJ (jak był tani), później Valvoline do TDM a do Bandziora myślę nad Millersem ZSS 10w40. Leje ktoś ten olej? Czy większość jednak Valvo łamane na Motul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje temat rzeka ale do rzeczy :zeby2: Bell Ray czy jakoś tak jeździłem i można określić jako poprawny , dedykowany olej holenderski do Suzuki - taki see tzn. głośny silnik i sprzęgło, Shell Advance byłem nim zachwycony do momentu zalania Valvoline 😛 na tym ostatnim jeżdżę już parę zmian . Moto ma przebieg 72 tyś z czego ja błądząc nakręciłem przeszło 50 tyś i zakładamy że wcześniej nie był skręcony :diabelek: Valvolina ciche sprzęgło biegi w górę i w dół z reguły walę bez sprzęgła i o dziwo sprzęgło nadal ori w moto tkwi ,od zmiany do zmiany bez dolania a  😇 nie jestem . Tak szczerze już nie szukam innego a wiem że na pewno są jakieś lepsze typu Liquy Moly itd. Lej i testuj 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A występuje jebnięcie w momencie przejścia z 1 na 2 przy wysokich obrotach, tak powyżej 8k? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, seebst napisał:

A występuje jebnięcie w momencie przejścia z 1 na 2 przy wysokich obrotach, tak powyżej 8k? 🤔

 Po co 1250 kręcić do takich obrotów 🤔 na 1 biegu 

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma dużego 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, seebst napisał:

A występuje jebnięcie w momencie przejścia z 1 na 2 przy wysokich obrotach, tak powyżej 8k? 🤔

Wystarczy naprężyć nogą dźwignie przed wrzuceniem biegu i nie będzie jebnięć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kwinto59 napisał:

do momentu zalania Valvoline 😛 na tym ostatnim jeżdżę już parę zmian . 

Durablend czy Synpower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oleje które lałem i leję to pełen syntetyk , nic się nie dzieje :zeby2: po za tym że navi wariuje , pewnie przez ten olej 😂 bo zawsze zbłądzę :takaemotka:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wtedy są mniejsze opory toczenia, lżej się jedzie  i dlatego błądzisz 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Nie bardzo wiedziałem gdzie to napisać, żeby dotarło do większości? Dodarły do mnie potwierdzone wiadomości z innego forum o podróbce oleju Valvoline

Jeśli ktoś niedawno zmieniał olej proszę sprawdzić jego kolor. Jeśli to będzie czarna breja już po przejechaniu 300km to mamy problem. Zlać to jak najszybciej przepłukać i wlać olej z pewnego źródła.

Pozdrawiam - bawcie się dobrze!

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kazmir napisał:

Nie bardzo wiedziałem gdzie to napisać, żeby dotarło do większości? Dodarły do mnie potwierdzone wiadomości z innego forum o podróbce oleju Valvoline

Jeśli ktoś niedawno zmieniał olej proszę sprawdzić jego kolor. Jeśli to będzie czarna breja już po przejechaniu 300km to mamy problem. Zlać to jak najszybciej przepłukać i wlać olej z pewnego źródła.

Pozdrawiam - bawcie się dobrze!

A czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić na opakowaniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewne źródło , zaufany sklep lub bezpośrednio od przedstawiciela 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

W sumie to mój 1250 po przejechaniu lekko ponad 5000 km wziął sobię troszkę tego Durablenda. Żeby zapełnić oczko do "full" dolałem niecałe 0,5L i jest na fullu. W sumie to się zastanawiam czemu, spaliny nie śmierdzą jakoś nadzwyczajnie, specjalnie na postoju stałem ostatnio 2 min i patrzyłem czy coś kapie i nic, silnik suchy no nie wiem. Druga sprawa to taka, że wymieniałem go ostatnio 20 kwietnia 2020 może to przez "starość" ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyparował?
A może nie stał w pionie idealnie?
Bo to bardzo zastanawiające jest...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej stał idealnie hmmm no dziwne,  bo nie kopci, nie kapie, spaliny pachniają normalnie, a właśnie mi zostało 600 km do zmianki i się już zastanawiałem czy na pewno znowu Durablenda no i zostanie bo i tak starego jest jeszcze 3l będziemy patrzyć. Pierwsza zmianka po pełnym 6000 km od zakupu więc nie wiem jak to tam wyglądało z braniem, po zakupie sobie zrobiłem jeszcze powiedzmy "płukankę" bo kupiłem na 42 500 km / zmieniłem na durablenda 42 800 km / później zmieniłem jeszcze na 45 000 km równe i teraz bije 50 400 km :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie na pytanie ile oleju wlałeś przy zmianie , zmieniałeś rzecz jasna z filtrem. Może mam schizę ale ilość oleju mierzę zawsze w tym samym miejscu w garażu i przy przebiegu przeszło 70 tyś.km nie dolewam . Poznaniak jestem to oszczędzam :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kwinto59 napisał:

Odpowiedz sobie na pytanie ile oleju wlałeś przy zmianie , zmieniałeś rzecz jasna z filtrem. Może mam schizę ale ilość oleju mierzę zawsze w tym samym miejscu w garażu i przy przebiegu przeszło 70 tyś.km nie dolewam . Poznaniak jestem to oszczędzam :takaemotka:

Ale chociaż raz zmieniłeś 🤔🤔🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kwinto59 napisał:

i przy przebiegu przeszło 70 tyś.km nie dolewam

Może dlatego, że wprost proporcjonalnie do ilości ubywanego oleju przybywa w nim pliwa? hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, seebst napisał:

Może dlatego, że wprost proporcjonalnie do ilości ubywanego oleju przybywa w nim pliwa? hehe

Przy gaźnikach byłoby to możliwe przy wtrysku nie słyszałem :p: może przy głuchawy jestem 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.