Skocz do zawartości

Szyba Turystyczna Do Bandita S-Ki - Jaka?


Gość Christos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ok dziękuje za radę, skorzystam najpewniej :) Jak tylko pójdzie Burgman to zabieram sie za kompletowanie okufrowania i szyby do Bandita. Może polecą też od razu manetki podgrzewane bo uwielbiałem to w Burgmanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Cześć,

 

chciałbym zamontować szybę w swoim moto ale jako że jestem świeżo upieczonym posiadaczem gsf 600 sw to nie wiem jaka szyba i czy w ogóle będzie pasowała do mojego motocykla. Chodzi o to że mam nieoryginalne światła i nie wiem czy szyba będzie pasować. Na pewno ktoś z was będzie w stanie mi podpowiedzieć czego i gdzie szukać. Szyba ma służyć typowo do jazdy po trasach nie jestem wysoki jakieś 173 cm.

Światła w moim bandziorku wyglądają tak:

2198482.jpg

Edytowane przez Voltron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja zastanawiam się nad MRA i GIVI. Skłonie się chyba do GIVI z uwagi na poprzedzające pozytywne opinie ludzi z podobnym wzrostem. Jak zamontuję dam znać,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ja zastanawiam się nad MRA i GIVI. Skłonie się chyba do GIVI z uwagi na poprzedzające pozytywne opinie ludzi z podobnym wzrostem. Jak zamontuję dam znać,

Pozdrawiam

 

Zanim dasz znać to najpierw poczytaj tutaj: http://polishbanditcrew.pl/topic/6899-zanim-sie-przywitasz-i-rozpoczniesz-pisanie-nowego-tematu-na-forum/

To nas akurat bardziej w tym momencie interesuje - szybą pochwalisz się później ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swojej S-ce szybe podwyzszona, przyciemniona GIVI. Jak dla mnie szyba bardzo dobra. Porzadna i dobrze chroni przed wiatrem. Takie powinnni montowac oryginalnie ;-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

To ja poproszę o wasze opinie i pomoc w wyborze:

MRA TOURING:

thumb_ihost_1445807136__pol_pm_szyba-mra

Czy MRA RACING:

thumb_ihost_1445806982__pol_pl_szyba-mra

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tę pierwszą , moja opinia :te 6cm w wys. robi różnicę przynajmniej przy moim wzroście(170),ale mam obniżoną kanapę więc to też trzeba wziąść pod uwagę.Zwiększyła komfort podróżowania chociaż wydaje się że poprzez większą powierzchnię jadąc bezpośrednio za innym :driving_moto: lub za autem ,pojawiają się turbulencje,zawirowania powietrza .Jest to przy ciut większych prędkościach :oczy: np. zbliżyliśmy do wyprzedzania i struga powietrza jadącego przed nami pojazdu potrafi to spowodować.Generalnie są to skrajne przypadki i w "normalnym" użytkowaniu nie odczuwalne :zeby: Na koniec :czy jeszcze raz założyłbym taką szybę - Tak !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam wysoką szybę polskiej firmy LOSTER. Komfort? Zdecydowanie duży, nawet 180-200 bez chowania się. Mam 182-4 wzrostu, w zależności od pory dnia :D Więc jest dobrze. Jedyny minus, nie do końca dobre wykonanie, i fakt że z pasażerem powyżej 150 km/h pojawia się boczne bicie wiatru, wg mnie spowodowane gorszym od "markowych" szyb wykonaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie o touringu znalazłem parę opinii na forum.(Dzięki Kwinto!) Ale o racingu ni w ząb. Ta druga wydaje się ładniejsza wizualnie, ale nie wiem, czy dobrze chroni przed wiatrem, a o to głównie mi chodzi.

Czy ktoś używa MRA Racing?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oczytaniu się zdecydowałem się na tą szybkę MGG.. Na razie wysłałem zapytanie do ich firmy. Mam nadzieję, że nie będę żałował ;) A jednak jest sporo tańsza od MRA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ja mam taka , swietne wykonanie , swietne spasowanie i na pewno troche wiekszy komfort nizprzy stzndardzie ale jak to kokos napisal nie oczekuj szalu paly jesli wczesniej jezdziles DL-em. i do tych slow sie przylacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zamontowaną oryginalną,teraz mam z deflektorem.

Mała rzecz a duża różnica na plus!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

i jest zagwozdka..... dziś w końcu miałem chwilkę na przymiarkę deflektora od Albina i tak to wyszło

 

ihost_1449848081__20151211_144706.jpg

 

to jest maksymalny kat pochylenia przy fabrycznym mocowaniu (na plastikowe motylki)

 

ihost_1449848096__20151211_144717.jpg

 

a tak to wygląda jakbym wywalił motylki i skręcił na blachowkrętach

 

Jak użyje blachowkrętów to nie będzie regulacji.... a jak zostawię fabryczne motylki to szyba stoi za bardzo do pionu.....

 

coś poradzicie? ktoś ma doświadczenie z szybami turystycznymi + deflektor????

 

po co mi właściwie deflektor przy szybie turystycznej? ano mnie po nic bo ja mam cicho i przyjemnie, ale żonce wieje a problem pojawia się jak zbliżymy się kaskami i powstają turbulencje :/

na krótkich odcinkach mi to nie przeszkadza, ale cisnąć 500 km autostradą z przekrzywioną głową , żeby nie rzucało na boki kaskiem nie jest fajne :)

 

ps. osoby czekające w kolejce na ten deflektor, proszone są o nie zabieranie głosu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia - ustawiłem deflektor raz i więcej nie ruszałem, regulacja dla mnie jest więc zbędna ;) 

Ale - dlaczego 'za bardzo do pionu'?

 

Zdradzę Ci sekret sukcesu w doborze mocowania - musisz przejechać się z żonką autostradą i zdrowo pocisnąć z szybą z oboma mocowaniami i niech żonka się wypowie, kiedy jest jej najbardziej komfortowo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia - ustawiłem deflektor raz i więcej nie ruszałem, regulacja dla mnie jest więc zbędna ;)

Ale - dlaczego 'za bardzo do pionu'?

 

Zdradzę Ci sekret sukcesu w doborze mocowania - musisz przejechać się z żonką autostradą i zdrowo pocisnąć z szybą z oboma mocowaniami i niech żonka się wypowie, kiedy jest jej najbardziej komfortowo ;)

alesś mi poradził... :D to już wiedziałem :P   przyjedź QQ i namów żonkę na trasę autostradową w tej temperaturze :D

 

a pisząc za bardzo do pionu mam na myśli sytuację, że powietrze nie będzie ładnie opływało, tylko będą robić się zawirowania

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem szybę MRA z deflektorem w V-Stromie. Im bardziej równolegle do szyby deflektor był ustawiony, tym więcej powietrza szło po kasku, ale struga była bardziej "płaska", a jej przepływ łagodniejszy. Odchylenie deflektora powoduje tylko podniesienie strugi powietrza, i mimo iż mniej wiatru idzie na czoło, to za kaskiem robią się potężne turbolencje przy wyższych prędkościach. I w takich to właśnie warunkach siedzi pasażer(ka).

 

Przez kilkadziesiąt kilometrów robiłem próby z szybą i po kilkukilometrowej przejażdżce ekspresówką zjeżdżałem na parking i przestawiałem szybę na śrubach góra-dół oraz deflektor. Każdorazowo wydawało mi się, że będzie lepiej, ale tak było do czasu, kiedy zwiększyłem prędkość lub zmieniłem pozycję w siodle. Albo waliło pod kask i wydawało mi się, że mi go zrzuci podczas jazdy; albo łagodny przepływ ponad ramionami i powietrze ślizgało się po kasku, ale było głośniej; albo odchylenie strugi ponad kask, niby ciszej, ale przy większej prędkości spłaszczająca się struga opadała na tył kasku i szarpała głową.

 

Według mnie nie ma tu uniwersalnego ustawienia na każde warunki. Deflektor ma tą zaletę jednak, że się go łatwo przestawia, ale całej strugi nie jest w stanie odchylić, część przechodzi pod nim, ślizgając się po szybie. Im większe odchylenie, tym większe podciśnienie za szybą i większe zawirowania. 

 

Kompromis - obniżyłem szybę i ustawiłem deflektor prawie równolegle, nieznacznie tylko odchylając do góry. Nie było idealnie, ale znośnie. Lepiej jak szumi w głowie niż wyrabia kaskiem jak ping-pongami w Toto Lotku :D.
Jak ktoś nie wie, czy deflektor mu jest potrzebny, albo jak go ustawić, to niech podczas jazdy przystawi lewą dłoń do krawędzi szyby i próbuje odchylać strugę powietrza. Można poczuć różnicę i mniej więcej przewidzieć w jakim zakresie mają się zmienić nasze ustawienia. I to w zasadzie tyle z moich doświadczeń. Aha, a wspomniałem już, że wystarczy ubrać inny kask i cały mozolnie wypracowany kompromis ustawień: szyby+deflektor bierze w łeb?

PS: mimo wszystko kupiłem nakeda i jestem przekonany, że na aerodynamikę, czy tam jako taki "komfort aerodynamiczny" wpływa tyle czynników, że każdorazowy wyjazd w trasę powinniśmy rozpoczynać od dostrajania w tunelu aerodynamicznym. Z dobrą szybą to tak jak z cichym kaskiem - podobno istnieją :D


---------
Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje
iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak wyczerpująca odpowiedź, sprawdzę u siebie to drugie ustawienie (tylko tam nie będzie regulacji) ale coś za coś, szyba jest wtedy "prawie" równoległa do deflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam deflektor ustawiony na maxa (bo duży jestem)

raz ustawiony - potem nie tykany (więc regulacja to pic na wodę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam deflektor ustawiony na maxa (bo duży jestem)

raz ustawiony - potem nie tykany (więc regulacja to pic na wodę)

 zrób fotę i wrzuć w wolnej chwili - dziękuję :)

 

na maxa to pojecie względne :) u mnie gdybym dał na max to szybka byłaby przegięta do przodu :P

 

akurat w mojej szybie MRA wygięcie "końcowe" jest tak duże, że regulacja tak montowanego deflektora jest bardzo ograniczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne doświadczenia przeprowadzałem z akcesoryjną szybką MRA w Bandicie, oryginalną szybą w BMW R1100GS, a w Varadero była zamontowana szyba turystyczna, wielka jak tarcza szturmowa ZOMO :D Tam nic nie wiało do 180km/h - co miało także negatywne strony - po pierwsze szyba musiała być zawsze czysta, bo to przez nią się patrzało, po drugie nie było czuć prędkości, po trzecie nawet odpięcie kurtki nie wspomagało wentylacji i łatwo było o przegrzanie :/

 

Bandit - ta niewielka szybka dała się całkiem fajnie regulować i była wyjątkowo skuteczna. Im bardziej płasko, tym lepiej było. A ostatni sezon przejeździłem bez :D

142_1237279703.jpg

 

gallery_3_3_702182.jpg

 

ihost_1449861162__img_1156.jpg

 

Varadero:

gallery_3_3_276516.jpg

 

ihost_1367955646__ccc018.jpg

 

ihost_1367955696__img2039kp.jpg

 

BMWR1100GS:

ihost_1395130768__dsc00982bi.jpg

 

Ochrona przed wiatrem była słaba, a większość i tak przejmował "odgarniacz kukurydzy" :D

ihost_1449861049__img_2390.jpg

 

DL650 V-Strom - szyba oryginalna:

ihost_1367954832__dsc00232t.jpg

 

i akcesoryjna:

ihost_1367954848__dsc00351vj.jpg

 

Deflektor lekko odchylony (miejsce znasz - Sv. Jure)

ihost_1440590579__img_2557m.jpg

 

ihost_1449860948__img_2559_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wracamy do tego, co ja poradziłem - trzeba się przejechać i przekonać, nie ma innego sposobu :lol: 

I myślę, że wiem, czemu ja znalazłem ustawienie uniwersalne, a Krzysztof nie...

Bo ja prawie nigdy nie przekraczam 100 km/h :takaemotka: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja prawie nigdy nie przekraczam 100 km/h :takaemotka:

taaaak to rozsądne :) szczególnie w zabudowanym :P

 

przyjdą święta, pewnie będzie z 10 *C to się przejadę  i przetestuje :)

 

na pewno dam znać co wynikło z jazd testowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lelon - nie dam rady ze zdjęciami (chyba że tomekj wykona)

moto zimuje prawie 40 km ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.