Skocz do zawartości

Co Dzisiaj Zrobiłem Przy Swoim Motocyklu...


wolnemiasto
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Krzych napisał:

za kilka dni napiszę coś więcej i może wrzucę kilka zdjęć, dzisiaj już nie mam siły..

Może wrzuć do działu DIY, będzie nowy, ciekawy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie nie było, i Wam powiem, że od 2 sezonów nie odpalałem Suzi :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bodzio napisał:

Dawno mnie nie było, i Wam powiem, że od 2 sezonów nie odpalałem Suzi :( 

O Bodzio. Siema Stary druchu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bodzio napisał:

Dawno mnie nie było, i Wam powiem, że od 2 sezonów nie odpalałem Suzi :( 

No to na co czekasz :) w piatek masz slaska motokawke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bodzio napisał:

Dawno mnie nie było, i Wam powiem, że od 2 sezonów nie odpalałem Suzi :( 

Bodzio, amnestia czy za dobre sprawowanie wypuścili? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie tyle moto co kask. Gt air 2 przestał być taki 'air'. Znalazłem w necie schemat jak się dobrać do górnej pokrywki regulującej wlot powietrza i po otwarciu odkryłem całe cmentarzysko insektów które przez dwa sezony przyjmowałem na klatę (znaczy kask).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, quanti86 napisał:

Nie tyle moto co kask. Gt air 2 przestał być taki 'air'. Znalazłem w necie schemat jak się dobrać do górnej pokrywki regulującej wlot powietrza i po otwarciu odkryłem całe cmentarzysko insektów które przez dwa sezony przyjmowałem na klatę (znaczy kask).

A to tak.

 

W shoei'ach w większości przypadków, jeżeli wentylacja jest przesuwna i można ją ustawić w 3 pozycjach, to w środkowej pozycji ją można serwisowo wyrwać i nie powinno się jej raczej uszkodzić.

 

Teoretycznie. Ja to eksperymentalnie robiłem na kaskach na sklepie i nic nie połamałem.

 

Jeszcze, he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manio masz jakiś schemat jak rozebrać neoteca 2? Też bym chętnie swojego przejrzał i wywalił cmentarzysko, bo mam wrażenie, że wentylacja w tym kasku umarła totalnie

Wysłane z mojego Realme GT2 przy użyciu Srapatapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ragor napisał:

Manio masz jakiś schemat jak rozebrać neoteca 2? Też bym chętnie swojego przejrzał i wywalił cmentarzysko, bo mam wrażenie, że wentylacja w tym kasku umarła totalnie

Nie mam schematu. Nawet nie wiem, czy coś takiego poza produkcją istnieje.

634312250_Screenshot2023-08-25at12-53-22Neotec2.thumb.png.fc0a12778020551aac4acd2322cb8742.png

 

Tu masz schemat poglądowy rozbebranego kasku, ze strony Shoei'a.

Pokazuje mniej więcej, jak wygląda wentylacja po zdjęciu klapki.

Jak uda mi się zrobić jakieś zdjęcia na żywo, to też podeślę.

Tylny wylot jest niedemontowalny. Poniżej zdjęcie poglądowe:

 

622175097_Screenshot2023-08-25at13-14-36Luftausl_hint.(NEO2)LightSilver.png.9ac63c92ec7198a9a4f58908b71eb5fa.png

 

W sensie jest demontowalny ale prawdopodobnie jest wklejany. Przynajmniej wklejony jest ten spojlerek w kasku, do którego się dobrałem.🙃

 

Wentylacja czołowa jest rozbieralna. Ustawiasz klapkę w pozycji środkowej, czyli mnie więcej tak:

 

20230825_130433.thumb.jpg.cd6d5ba9ae3b2644cdaaca3f07f8ee39.jpg

 

Podważasz ostrożnie, czymś plastikowym. Czasami do kasków Shoei daje specjalne breloczki serwisowe, z których w takich sytuacjach można skorzystać.

 

20230825_130447.thumb.jpg.35c434768b00c48876df859526c55f8b.jpg

 

Z wyczuciem podważasz całość. Klapka trzyma się na 4 cymblach podłużnych.

20230825_130501.thumb.jpg.cdb7ad43b107403004c23400b92ede66.jpg

 

I tyle. Wypinasz ewentualnie centralny czepek kasku i patrzysz, czy podczas czyszczenia muchy ci nie będą się wysypywać.

Przedniej szczęki nie ogarnąłem. Jest ona raczej cała na zatrzaskach.

Podbródek wypinasz, odchylając skrajne krawędzie dolnego deflektorka. Trzyma się on na okrągłych bolcach.

 

20230825_130400.thumb.jpg.319be70e8e0cb85bae6ff13ebae6cc8f.jpg

 

Potem delikatnie wypinasz deflektorek, podnosząc go i delikatnie odchylając do wnętrza kasku. Trzyma się on na plastikowych, podłużnych oczkach.

 

20230825_130337.thumb.jpg.4667f008b71719d2ed28807be7e3229b.jpg20230825_130201.thumb.jpg.0ffd114dc24da750989ead0aa000e798.jpg

 

Po zdjęciu wygląda to tak:

 

20230825_130153.thumb.jpg.667c99631b708a55a899d17e89323e28.jpg20230825_130210.thumb.jpg.c7c6d15c5f0e61af5abea5909a3f1dd7.jpg

 

Dalej nie brnąłem, bo mnie zaraz zamordują, że niszczę kask.🤣

Całość delikatnie się rusza, więc podejrzewam, że też jest na zatrzaskach, bo nigdzie dookoła nie widać śrub. Pewnie żeby to komfortowo wymontować, należałoby odkręcić całą szczękę, bo nie da się tego kątowo odchylić, ze względu na haczyki po bokach, które są wsunięte w czarną obudowę.

Czyli przód możesz alternatywnie tylko czymś mocno przedmuchać i tyle. Raczej odradzam wlewania tam czegoś mocno płynnego, bo pod plastikową obudową jest EPS i lepiej, żeby się nie rozpuścił.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się dobrać do Schubertha C4? Kiedyś próbowałem i nie dałem rady. A pewnie z pół kilo owadów już się w nim nazbierało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seebst napisał:

A jak się dobrać do Schubertha C4? Kiedyś próbowałem i nie dałem rady. A pewnie z pół kilo owadów już się w nim nazbierało 

Czort go wie.

Na stronie Schubertha spojrzałem na zdjęcia. Nie widzę żadnych zatrzasków, więc możliwe, że jest wklejony na stałe.

 

helmzubehoer-c4-lueftungshaube-glossy-black.thumb.png.9c8e738deffc5158f7409fe0c9a15f52.pnghelmzubehoer-c4-lueftungshaube-glossy-black-2.thumb.png.ca7a5446c12adf02125c60614429570d.png

Czyli drucik i powietrze pod ciśnieniem.🙃

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym to luzik, się ja problem z wyściółką miałem, bo o ile z bokami większych problemów nie było, tak sama góra nie chciała w żaden sposób się wydostać. A to, że psiknę powietrzem (co z resztą dość często robię), to te owady gdzieś przecież spadają. Nie wytrzepię ich, a jakiegoś zbiorniczka też nie ma 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło stop do kufra v47, taśma led za 10PLN, wtyczka hermetyczna coby można zdejmować kufer, tak oszczędnie po poznańsku...

1OKXHxv.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2023 o 15:59, maniomen napisał:

Czort go wie.

Na stronie Schubertha spojrzałem na zdjęcia. Nie widzę żadnych zatrzasków, więc możliwe, że jest wklejony na stałe.

 

helmzubehoer-c4-lueftungshaube-glossy-black.thumb.png.9c8e738deffc5158f7409fe0c9a15f52.pnghelmzubehoer-c4-lueftungshaube-glossy-black-2.thumb.png.ca7a5446c12adf02125c60614429570d.png

Czyli drucik i powietrze pod ciśnieniem.🙃

Zdemontowałem to.  Trzymało się dość mocno, ale trochę naciągnąłem i wyszarpałem, unosząc do góry.  Oczom mym ukazała się jedna wielka mogiła wszelkiej maści owadów. Wybebeszyłem wnętrze i wyprałem. Nie robiłem tego nigdy i skutkiem tego było kilkukrotne pranie i zmienianie wody - jej kolor był taki, jak po kąpieli górnika. Teraz wszystko wysycha. Problem tylko się pojawił taki, że odleciały mi dwa paski, które niby trzymały się na nitach z tyłu kasku, mające na celu trzymanie kasku, żeby się nie przesuwał przy dużych prędkościach, niby taki patent Schubertha. Paski te nie rozerwały się, nie zrobiła się dziura przy otworach, gdzie powinny trzymać je nity - po prostu zostały mi w rękach. Raczej już nie mam możliwości ich ponownego założenia. Dziwna sprawa. 

 

 

20230827_092432.jpg

20230826_115517.jpg

20230826_115504.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kazek napisał:

No nie. Z tyłu pod EPSem widać te nity, ale nawet nie mam jak tam palców włożyć. Na zdjęciu ciężko to zobaczyć dlatego w całej perspektywie też wrzuciłem zdjęcie, oraz z tym paskiem, gdzie to było. Teoretycznie, żeby to spełniało swoją funkcję musi być porządnie przynitowane, jak zapięcie pod brodą. Raczej tego już nie założę, nie nam jak i czym ścisnąć, żeby to miało ręce i nogi

20230827_103330.jpg

20230827_103303.jpg

20230827_103215.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, seebst napisał:

20230827_103215.jpg

Ciężko by było to zamontować. Przyjmując, że jest to rzeczywiście nit, a nie zatrzask, to nic nie zrobisz, nie mając wiedzy na temat tego, jak wyjąć EPS z kasku. A i to by było niebezpieczne, bo nie byłoby gwarancji, że kask złożysz prawidłowo i będzie on bezpieczny.

Pokaż jeszcze drugą stronę paska. W sensie drugą stronę nita na pasku. Mało prawdopodobne, że udałoby ci się to wsunąć do dziury i jakąś szpatułką/śrubokrętem płaskim dopchnąć, żeby naszło to ponownie na nita, bo pewnie i tak by się nie trzymało.

Edytowane przez maniomen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku nie ma nita, jest tylko dziurka od niego. Dziurka ta nie jest ani rozwalona, ani rozszarpana - na prawdę nie mam pojęcia jak to się mogło stać, że wypadły oba paski z nitów. Albo po prostu były słabo zanitowane. W każdym razie założyłem wyściółkę i wszystko złożyłem w jedną całość, ale już bez tych pasków. Nie będę się bawić w rozbebeszanie eps, zaklepywanie nitów itp. Z ciekawości, C3 pro ma nity na wylot i z tyłu kasku widać je. W C4 są one schowane.

Kask-SCHUBERTH-C3-Pro-Sestante-Grey.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja nie cierpię czyścić łańcucha!

A, zaraz, to nie ten temat.

 

A więc kupiłem sobie wreszcie stojak pod tylne koło i wyczyściłem łańcuch. Świeci się jak... no, wiecie jak co.

Tylko teraz wszystko pozostałe jest upaprane w starym smarze więc muszę pojechać na jakąś myjkę żeby umyć motocykl. Ale potem znów będę musiał smarować łańcuch :glupek2:

Czy ktoś nie wymyślił na to jakiegoś lepszego sposobu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy rowerowe ludzie maczali w garnku z woskiem roztopionym.

Ale w motocyklu to może za dużo czasu zajmować.🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto przerzucić się na olej, zamiast smaru? Przynajmniej zawsze łańcuch będzie czysty i mniej syfu zgarniał z otoczenia, tym samym nie będzie się on zbierać w każdym zakamarku motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seebst napisał:

A może warto przerzucić się na olej, zamiast smaru? Przynajmniej zawsze łańcuch będzie czysty i mniej syfu zgarniał z otoczenia, tym samym nie będzie się on zbierać w każdym zakamarku motocykla.

Ciągle biję się z myślami czy kupić olejarkę czy nie. Ale chyba rzeczywiście się zdecyduję w końcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko żałuję, że tak późno się zdecydowałem na nią, szczególnie, gdy raz mi się spray rozszczelnił w kufrze i cała zawartość się... Odżałowałem 600 zł i kupiłem. Co to w ogóle jest smarowanie i czyszczenie łańcucha? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.