Skocz do zawartości

Co Dzisiaj Zrobiłem Przy Swoim Motocyklu...


wolnemiasto
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No moja trasa to standardowo 70 km, gdzie pod koniec to polne piochy. I fajnie się jechało, aż w przyszłym sezonie może pomyślę, żeby ogarnąć jakieś zimowe kapcie i pojeździć jeszcze dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem po lodzie więc się wszyscy dziwili takiej mojej determinacji... 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyty napęd wypolerowany uszykowany do transportu na serwis

Co do kawasaki ;) ceny części to jednak kosmos w porównaniu do suzuki, byłby bandit kupiłbym inny silnik i wymienił ;) ( uszkodzony 4 bieg) silniki do versysa zaczynają się od 6 koła z gwarancją i jest tylko pare sztuk

A teraz koszty naprawy w granicach 3 tys ;) jest + mam zajebistego mechanika od lat zabiera motocykl i dzwoni kiedy odebrać ( nie interesuje mnie szukanie części wszystko ogarnia on ) na koniec tylko słyszę abym usiadł i podaje kwotę :D

Co do BMW to juz nie będę sie wypowiadał też idzie do mechanika :D tutaj wyjdzie w granicach 5

Zajebisty grudzień :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to finalne zamknięcie sezonu...bilans na 2023 przejechanev 6130 km...
Demontaż baku i ogona w celu oddania do lakiernika.

Bak od 5 lat ma wgniotkę po : https://polishbanditcrew.pl/topic/33169-no-i-sie-zdarzyło/ 

Ogona nie udało mi się samodzielnie uładnić  po: https://polishbanditcrew.pl/topic/37623-rowerzysta-po-raz-kolejny/

 

(lakierowanie tworzywa jest specyficzne)
a że Dziorek nie miał w tym roku większego serwisu zewnętrznego to stwierdziłem, że się szarpnę na upiększenie. Tylko muszę jeszcze znaleźć lakiernika 😅

signal-2023-12-17-232155_002.thumb.jpeg.5078e2d73b9f2f3a9a18857e9ddc21b2.jpeg

 

Swoją drogą byłem bardzo pozytywnie zaskoczony/zszokowany brakiem syfu przy kraniku. Z racji iż nigdy tam nie zaglądałem zakładałem, że będzie co najmniej rdzawy ekosystem,  a tu po za paroma pływającymi farfoclami nic. Samego kranika jeszcze co prawda nie rozebrałem.

signal-2023-12-17-232155_005.thumb.jpeg.4554a2c93fe310cf2e0f0e01befeb58c.jpeg

 

No i po za tym standardowe spuszczenie paliwa z gaźników. Jeszcze będę tam w przerwie zaglądał, ale po co ma się odkładać. Na więcej zabrakło czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 14:04, JastrząbTS napisał:

Umyty napęd wypolerowany uszykowany do transportu na serwis

Co do kawasaki ;) ceny części to jednak kosmos w porównaniu do suzuki, byłby bandit kupiłbym inny silnik i wymienił ;) ( uszkodzony 4 bieg) silniki do versysa zaczynają się od 6 koła z gwarancją i jest tylko pare sztuk

A teraz koszty naprawy w granicach 3 tys ;) jest + mam zajebistego mechanika od lat zabiera motocykl i dzwoni kiedy odebrać ( nie interesuje mnie szukanie części wszystko ogarnia on ) na koniec tylko słyszę abym usiadł i podaje kwotę :D

Co do BMW to juz nie będę sie wypowiadał też idzie do mechanika :D tutaj wyjdzie w granicach 5

Zajebisty grudzień :D

Coś nie fartowne to twoje Kawasaki, to już mnie te walki rozrządu by taniej wyszły, gdybym je chciał wymieniać 🤔😉🫣

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 14:04, JastrząbTS napisał:

Umyty napęd wypolerowany uszykowany do transportu na serwis

Co do kawasaki ;) ceny części to jednak kosmos w porównaniu do suzuki, byłby bandit kupiłbym inny silnik i wymienił ;) ( uszkodzony 4 bieg) silniki do versysa zaczynają się od 6 koła z gwarancją i jest tylko pare sztuk

A teraz koszty naprawy w granicach 3 tys ;) jest + mam zajebistego mechanika od lat zabiera motocykl i dzwoni kiedy odebrać ( nie interesuje mnie szukanie części wszystko ogarnia on ) na koniec tylko słyszę abym usiadł i podaje kwotę :D

Co do BMW to juz nie będę sie wypowiadał też idzie do mechanika :D tutaj wyjdzie w granicach 5

Zajebisty grudzień :D

 

ŁO PANIE! CO TU SIĘ ODJEBAŁO?! - Memy.pl

 

Ja Ci mówiłem, że Kawasaki to ch**nia jest :D

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Zamontowałem nową szybkę do versys - ermax sport,  taki kompromis pomiędzy fabryczną 35 cm a wysoką i szeroka givi 53 cm. Ta ma 40 cm zobaczymy jak będzie, wysoka givi w najniższym położeniu - brak wentylacji kasku nie było czym oddychać jazda z uchyloną szybką zawsze, ale za to w deszczu super.

 

KxqQQWp.jpeg
No i posiedziałem chwile na bandicie...
RWHqUTy.jpeg
  • Like 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Napisano (edytowane)

Hej,

 

Jako że wiosna tuż tuż, 90kkm już nalatane i chyba najwyższa pora na duży przegląd strupka. Wozi mnie bez większych niespodzianek więc odrobina opieki i SPA mu nie zaszkodzi.

Lista prac:

1. Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem

- Olej silnikowy Silkolene Pro 4 10W40 (slyszałem sporo dobrego o tym oleju i o producencie, ktoś cos ? )

- Filtr oleju Hiflo

2. Inspekcja luzów zaworowych oraz weryfikacja stanu rozrządu + synchronizacja przepustnic

3. Wymiana filtra powietrza

- Filtr powietrza Hiflo

4. Wymiana tarcz i przekładek metalowych sprzęgła - ocena stanu kosza sprzęgłowego

- Przekładki sprzęgła TRW

- Tarcze sprzęgła TRW

Miało być EBC lub OEM ale zareagowałem za wolno ( jeszcze raz dzieki @Fido i @benywariat za szybką poradę) więc zostanie TRW

5. Wymiana świec zapłonowych

- Świece zapłonowe 4szt. NGK

6. Serwis przedniego zawieszenia - układ klasyczny

- Olej przedniego zawieszenia Motul Fork 10W

- Uszczelniacze olejowe przedniego zawieszenia Athena

7. Kontrola łożyska głowki ramy - nie wybite, luzów i oporów brak

 

O ile mogę sterować elektrownią atomową o ile ma komputer to nie ufam sobie w kwestii mechaniki więc oddaje strupka w mam nadzieję dobre ręce. Poniżej notka opisowa z przeglądu sprzętowego:

 

Stan rozrządu i luzów zaworowych nie wymaga żadnej ingerencji, luzy utrzymane w tolerancji, napinacz w połowie, łańcuszek elastyczny nie rozciągnięty wiec nie trzeba nic zmieniać (przy tym przebiegu to wow ale duży piec i trasy pozwalają na wydłużenie żywotności) przy okazji inspekcji luzów zrobiliśmy lekką korektę synchronizacji przepustnic. Góra silnika widzisz jak wyglada po motulach i walwolinach, silkolene opanuje ten temat:) uszczelka pokrywy zaworów poszarpana wiec trzeba zmienić Sprzęgło natomiast zajechane, tarczki niebajgorsze ale przekładki wytarte mocno i poza tolerancja wiec trzeba zmienić komplet Z eksploatacji do zmiany świece bo są skorodowane, udroznilismy przy okazji kanały odpływowe przy świecach w głowicy Filtr powietrza zawalony piachem wiec wymiana, Płyn chłodniczy brudny wiec zmiana, olej silnikowy do nowego sprzęgła to wiadomo ze musi hyc nowy Płyny hamulcowe i klocki/tarcze w porzadku, Opony napęd również Było minimalne zapocebie na prawej ladze ale będziemy to jeszcze weryfikować, (wrzuciłem filmik jak wygląda olej w lagach, 3 lata i dwa górskie wyjazdy od wymiany)

 

Jako ciekawostkę i mały patyczek w tryby dyskusji o sprzęgłach opinia mojego człowieka od ratowania sprzęta gdy pisałem z nim o zestawie naprawczym sprzęgła:

"Z mojego doświadczenia, gdzie w 99% zakładam TRW nikt nigdy nie miał zastrzeżeń, generalnie każde sprzęgło będzie działać prawidłowo jeśli będzie odpowiednio zamontowane czyli: wpierw namoczone w oleju na kilka godzin, prawidłowy montaż na świeżym DOBRYM oleju, nagrzanie kilkukrotne motocykla i oleju (olej nagrzewa się np po nagrzaniu i zgaszeniu motocykla kilkukrotnie) aby tarczki sie wygrzaly i napily. No i później początek użytkowania na spokojnie, bez pilowania itp. Nie lubię przepłacać za OEM czy droższe marki gdzie takie marki jak TRW zajebiscie dają radę, zwłaszcza ze oni się mocno skupiają na sprzeglach czy do aut czy do motocykli:) no i mamy je z pewnej dystrybucji od pośrednika który nabywa od producenta (Larsson) a nie z Allegro w promocji:)

Reasumując, to sprzęgło za spokojnie da sobie świetnie radę "

 

 

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.40.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.41 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.41 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.41 (3).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.41 (4).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.41.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.42 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 11.00.42.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.50 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.50 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.50.jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.51 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.51 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-16 at 12.41.51.jpeg

Edytowane przez subsd
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, subsd napisał:

Góra silnika widzisz jak wyglada po motulach i walwolinach, silkolene opanuje ten temat:)

Nie wiem jakie motule czy walwolajny lałeś wcześniej, ale góra mojego silnika po motulu 7100 wygląda tak:

IMG_2361001.thumb.jpg.fc198ee3e4c3b858977b0178195978f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na pewno te 5 lat różnicy w produkcji nie robią żadnej różnicy :) lałem seebstu to co lali wszyscy, lub to co polecało forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Jak mój mechanior zdjął pokrywę klawiatury to dwukrotnie patrzył na licznik, czy aby na pewno przebieg jest właściwy. Widział dużo gorzej utrzymane w środku z przebiegiem 3x mniejszym od mojego. Z jednej strony nie chce mi się znów otwierać silnika, bo wiem, że będzie tak samo jak przed, ale dla bezpieczeństwa to zrobić.

Kurczę, ja jeszcze sprzęgło mam w oryginale, mimo 123k przebiegu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem o moim motorku, który cały czas zimuje w garażu...  Ech... 🥲

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Korzystając z okazji, że powoli przestaje padać deszcz, postanowiłem wyciągnąć parę części z piwnicy i oporządzić na wiosnę Junaka.

Pierwszą rzeczą, którą zauważyłem, była spiralka, oplatająca przewód hamulcowy z przodu. Kiedy wymieniałem cały zestaw? Rok temu? Poprzednia, oryginalna spirala trzymała się mocno, a nowa zardzewiała po jednej zimie. Najwyraźniej wilgoć w tym roku mocno dała jednośladom w kość, a ja za słabo go zakonserwowałem. Żeby było ładniej, zdjąłem tą spiralkę i zostawiłem goły przewód.

Następnie postanowiłem wymienić sprężyny nóżki bocznej i centralnej, ponieważ były brzydkie, niemiłosiernie zawalone brudem i smarem, no i dodatkowo już nie odbijały tak jak trzeba. Oczywiście zakupiłem dawno temu sprężyny pod wymianę, ale okazało się, że tylko jedna miała właściwą długość, a reszta była za krótka. I to mocno za krótka. Dlatego ściągnąłem sprężyny stare, wyczyściłem je w miarę możliwości, żeby usunąć kilkumilimetrową warstwę brudu i założyłem z powrotem, wymieniając tylko jedną sprężynkę, wewnętrzną.

 

20240224_115853.thumb.jpg.b627e15c1b103dd77cba6c2fdc94886b.jpg

 

Kolejną rzeczą było ogarnięcie komory akumulatora, ponieważ ona była w stanie najgorszym. Urwane oczko od uziemienia, zerwany gwint na kostce od akumulatora, zardzewiała półka/kieszeń od akumulatora, co spowodowane było prawdopodobnie pierwszą wywrotką 7 lat temu, gdy z akumulatora pociekł kwas. Wypierdaczyłem wszystko, wykręciłem. Zarobiłem nowe oczko na uziemieniu, przy okazji umyłem wszystko dookoła z grubsza, bo tam też dużo syfu z tylnego koła idzie, a pamiętajmy, że jest tam moduł zapłonowy, przerywacz kierunkowskazów, cewka, ogólnie wszystko, co nie lubi wody.🙃Założyłem nową obudowę, którą znalazłem jeszcze o dziwo w hurtowni z częściami do chińczyków, skręciłem akumulator porządnie po ogarnięciu zerwanego gwintu i po dociśnięciu akumulatora zwojem z dętki (ponieważ ten akumulator jest węższy, niż oryginalny, więc latał by przód i tył), założyłem nową opaskę trzymającą, ponieważ stara wytrzymała 3/4 lata i kolejne 3 akumulator jeździł dociśnięty dętką właśnie. Aż za czysto teraz to wygląda.

 

20240224_115831.thumb.jpg.173665902a340d389775acdf71f8eec9.jpg

 

W międzyczasie wymieniłem przewód paliwowy i filtr paliwa, idący od kranika do gaźnika, ponieważ gaźnik już zaczął się robić żółty dookoła szyjki przewodu. Oczywiście niska temperatura nie ułatwiała założenia przewodu, który zesztywniał, dlatego posiłkowałem się mini palniczkiem kuchennym, podgrzewając gadzinę z bezpiecznej odległości.

No i najważniejsza rzecz, a tak na prawdę nie, czyli przywrócenie przodu do stanu fabrycznego, ponieważ nie wiem, czy pamiętacie, ale po dawnej wywrotce, po pęknięciu daszka, nałożyłem na niego blaszany daszek z szybą wygiętą opalarką. Od tej pory motorower był papieżem.😆

 

20240224_115820.thumb.jpg.179dd9cb69693326fce6523ad35a8ab3.jpg

 

Po zdjęciu daszka oczywiście odkryłem kilogram kurzu, który umyłem, oraz przypomniałem sobie, że jak 7 lat temu się wywaliłem, to pękła obudowa zegarów, której wtedy w serwisie AUTORYZOWANYM Junaka nie mogli wymienić, bo była ona niedostępna. Rok po zakupie, co nie? Tylko zatuszowali pęknięcie, malując rysy na czarno i tak zostało, a ja sobie o tym teraz przypomniałem.

20240224_120438.thumb.jpg.add215f002e72ef41ad80b3f7b33907c.jpg

Nowy daszek założony, aczkolwiek widać, że już geometria przodu nie jest taka, jak powinna, bo daszek średnio pasował i trzeba było go lekko doginać. Oby nie pękł, to będzie dobrze.

20240224_131056.thumb.jpg.371f4d9b13de9234ccb26d2cc8bcb670.jpg

Teraz wygląda wszystko tak, jak powinno. Na koniec umyłem go, żeby nie straszył, a jako że olej wymieniałem przed zimą, ponieważ bawiłem się sprzęgłem, to teraz go nie będę wymieniać, bo jeszcze przebiegu nie zrobił, więc chociaż jedna maszyna gotowa do sezonu. Teraz tylko w wolnej chwili umyć jeszcze raz Bandziora, poczekać na powrót Intrudera i można czekać na wiosnę.

Edytowane przez maniomen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czas na pogmeranie przy bandicie 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seebst napisał:

Teraz czas na pogmeranie przy bandicie 🙃

No nie no. Mam zakaz.🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maniomen napisał:

Urwane oczko od uziemienia,

Jak masz to uziemienie realizowane do ziemi? Masz przyczepiony pasek antystatyczny, linkę miedzianą, czy łańcuch jak w cysternach?🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kazmir napisał:

Jak masz to uziemienie realizowane do ziemi? Masz przyczepiony pasek antystatyczny, linkę miedzianą, czy łańcuch jak w cysternach?🤔

Tak.😆

 

Tak potocznie to nazwałem. Masa? Jak zwał tak zwał. Urwała się i naprawiłem.🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kazmir napisał:

Jak masz to uziemienie realizowane do ziemi? Masz przyczepiony pasek antystatyczny, linkę miedzianą, czy łańcuch jak w cysternach?🤔

Druty wystają z opon 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seebst napisał:

Druty wystają z opon 😁

Centralna stopka szoruje po asfalcie.😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

1. regulacja luzów zaworowych

2. wymieniony olej z filtrem

3. wyczyszczony/wydmuchany filtr powietrza

3. synchronizacja gaźników

4. nasmarowany i naciągnięty łańcuch

5. dopompowane koła

 

Praktycznie gotowy do sezonu :driving_moto:

20240302_165132.jpg

20240304_131053.jpg

20240304_144855.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik mu założysz czy o jazda o kropelce :p:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechała dziś nowa opona na tył. Przód sobie czeka już od tamtego roku, więc po serwisie wymienię sobie cały komplecik na nowy, by być gotowym na ewentualny Iran 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też komplet opon czeka na wymianę, a raczej aż 

dojeżdżę dotychczasowe, bo się dobrze nadal mają ! 

Ale ten Iran to chyba nie w tym roku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mariuszn2 napisał:

U mnie też komplet opon czeka na wymianę, a raczej aż 

dojeżdżę dotychczasowe, bo się dobrze nadal mają ! 

Ale ten Iran to chyba nie w tym roku !

A czemu nie?

Weźcie mnie ze sobą. Ale by były jaja, jakby mój Bandzior tam dojechał.😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.