Skocz do zawartości

Łańcuch - Sprawdzanie Luzu.


Gość fleksio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No tak ni sie właśnie wydaje. Jutro na spokojnie muszę sprawdzić. Dzisiaj ustawiłem za drugim razem i było ok, ale później zająłem się tym zaciskiem i łańcuch już odpuściłem. Rano ustawie na centralnej i pokręce kołem to zobaczę jak jest z tym łańcuchem. A jaka może być przyczyna nie równo wyciągniętego łańcucha? Bo u mnie naciąg jest dopiero w połowie i trochę mi sie nie widzi go teraz wymieniać...

Edytowane przez janekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot poprostu łańcuch się kończy. U mnie przed wymianą, jak i po wymianie podziałka jest w połowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu i faktycznie jest tak że łańcuch w jednym miejscu jest napięty a w drugim ma luz na 30mm. Zębatki są jeszcze ok, podziałka jest w połowie. Jakie są przyczyny nierówno wyciągniętego łańcucha? I ile mogę jeszcze na takim pojeździć, bo nie ukrywam że planowałem na dzisiaj małą przejażdżkę, ale nie wiem czy coś sie nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz naciągnąć łańcuch tak, aby w najbadziej napietym miejscu miał luz. A co za tym idzie w najbardziej luźnym mijscu będzie mega wisiał. Jazda jest nieprzyjemna, bo szarpie, trzeszczy ociera etc. Ciężko stwierdzić jak bardzo jest już zuzyty. Polatać spokojnie możesz - na swoją odpowiedzialność. Tak czy siak czeka Ciebie wmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz naciągnąć łańcuch tak, aby w najbadziej napietym miejscu miał luz. A co za tym idzie w najbardziej luźnym mijscu będzie mega wisiał. Jazda jest nieprzyjemna, bo szarpie, trzeszczy ociera etc. Ciężko stwierdzić jak bardzo jest już zuzyty. Polatać spokojnie możesz - na swoją odpowiedzialność. Tak czy siak czeka Ciebie wmiana.

 

Latałem wczoraj i jest ok, tzn nic nie szarpie. A luz ustawiłem w najbardziej napiętym miejscu na jakieś 20mm a w najlużniejszym tak około 35 - 40mm. Ale wymiana jest jednak nieunikniona. Dzięki wszystkim za odpowiedzi . Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tak samo - w jednym miejscu luz na 25mm, a po przekręceniu koła napięty na maxa. Po zdjeciu kołek zębatych okazało się, ze były bardzo nierówno wytarte, a łańcuch był jeszcze spoko. Ale dla pewności wymieniłem komplet - problemu zniknął i luz w każdym momencie był taki jak w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Witam

 

Potrzebuje podpowiedzi odnośnie łańcucha a dokładnie sprawdzania luzu w Bandit 600s 04r.

 

Serwisówka podaje luz 2,5cm do 3,5cm - czy może być większy???

 

Czy sprawdzać luz -motocykl bez kierowcy oparty na bocznej stopce czy też z kierowcą???

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie serwisówka podaje itd >>>>

Edytowane przez JASTRZABTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego bo koleżka doradził mi -"posadź kogoś na moto i wtedy bedziesz mógł sprawdzić dokładnie luz" a serwisówka podaje moto na stopce bocznej i pomiar.

Dlatego chcę się upewnić

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zobaczyć jak sprawdzasz sobie luz siedząc na motocyklu xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jak serwis podaje i bedzie git :P Co nie zmienia fakty że kto pyta nie błądzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla b12 instukcja obsługi (nie mylić z serwisówką) opisuje, ze luz łancucha nalezy sprawdzać na stopce bocznej i wynosi 20-30mm więc b6 pewnie tez na bocznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego ale mi sie cały czas wydaje ze przy naciaganiu łańcucha moto moze stac nawet na przedniej lampie... natomiast kontrola naciaągu łańccha powina odbywac sie na śrosku łańcucha prze tym ze zębatki napędu powinny być w osi... czyli środi zębatek powienny być mniejwiecej w poziomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisówce do GSF 1250 jest napisane że motocykl ustawić na podpórce centralnej i ustawić luz między 20-30 mm

a user manual podaję że motocykl ma stać na kosie :puknijsie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że gdzieś tu o tym już było....

 

oooo np. tu: :)

 

http://polishbanditc...ha/page__st__20

 

http://polishbanditc...aciag-lancucha/

 

http://polishbanditc...y/page__st__100

 

http://polishbanditc...ik/page__st__20

 

poczytaj, są tez tam inne ciekawe sprawy związane z łańcuchem i jego regulacjami :)

 

temat pewnie poleci do usunięcia, bo nawet nie ma co przenosić :D

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisówce do GSF 1250 jest napisane że motocykl ustawić na podpórce centralnej i ustawić luz między 20-30 mm

a user manual podaję że motocykl ma stać na kosie :puknijsie:

Generalnie polegałbym na tym co pisze w instrukcji użytkownika.

Większość producentów podaje ten parametr na stopce bocznej, ponieważ seryjnie motocykl nie posiada centralki, więc ciężko żeby napisali, dokup centralną stopkę i wtedy ustaw luz na tyle a tyle. ;)

 

Na centralce luz zawsze bedzie minimalnie większy o ile ktoś ma prawidłowo ustawione zawieszenie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alex daj lelonowi plusa i nastepnym razem poszukaj sam.

zamkniete na dzisiaj i zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.