Skocz do zawartości

Zepsuta Olejarka Scottoiler


M0t0Gdynia
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ręcznie, to znaczy jak, zassać wężyk? 

Już myślałem, czy by nie podłączyć pod sprężarkę eżektora podciśnienia, bo mam takie ustrojstwo, ale to nie wiem czy nie za duże podciśnienie mi wytworzy -1atm bo tym to ja olej z samochodu wysysam. Chyba że gdzieś jakaś mikro nieszczelność jest, jak już wspominałem wcześniej, że mi trochę oleju spod tego pokrętła leciało, jak zbiorniczek był w pozycji leżącej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wiele nic mi ten temat nie pomógł, bo u mnie co prawda żadna część nie wyleciała w powietrze, nic nie zgubiłem, a tamtego zdjęcia nie dam rady otworzyć, bo trzeba się zarejestrować na tamtym forum. W sumie zarejestrowałem się, ale i tak póki jakiś admin nie potwierdzi mojej rejestracji to nic więcej zrobić nie mogę (jak ja kocham te fora, żeby jeszcze prosić się o chęć rejestracji i przeglądanie zawartości, ehh...). No nic, będę musiał wziąć to zdemontować raz jeszcze, wymyć jakąś naftą i popatrzyć co tam mogło się spitolić. Potem spróbuję wlać ciepły olej i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie możesz wykonać strzykawką 

Zasada działania jest prosta  :

podciśnienie podnosi iglicę 

regulator zmienia zakres podnoszenia iglicy 

sprężynka zamyka iglicę 

olej spływa grawitacyjnie. 

gęsty olej spływa wolniej ,nieszczelność  w przewodzie podciśnienia lub zbyt małe podciśnienie  nie pozwala podnieść iglicy .

Scottoiler ma dwa rodzaje oleju do olejarek i są one przeznaczone do różnych zakresów temperatury więc gęstość oleju ma znaczenie

Stosując olej przepracowany mogłeś spowodować zasyfienie  iglicy  i może się zablokowała.

Jeśli po podaniu podciśnienia zauważysz że iglica się podniesie to olej powinien popłynąć .

Jeśli się podniesie i za chwilę opuści - masz nieszczelność w przewodzie lub na złączce.

Jeśli się podniesie  a olej nie popłynie  masz zapchany przewód  lub dyszę  , albo zbyt gęsty olej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc olej silnikowy miałem na myśli zwykły olej, nie przepracowany. No bez przesady, aż takim masochostą nie jestem ;)

Opróżnię zbiornik i wleję nafty i zobaczę co się będzie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko , ludzie robią różne rzeczy ;)

Miałem kiedyś przypadek że sparciała gumka łączącą przewód podciśnienia z krućcem ,ale trafiła się też przygoda z podpartym  zaworem , w obu przypadkach olejarka nie kapała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, farba napisał:

nieszczelność  w przewodzie podciśnienia

może wypalić dziurę w tłoku😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2021 o 22:34, Kazmir napisał:

może wypalić dziurę w tłoku😉

Że co? 😨

 

A więc tak. Dziś rozebrałem wszystko, dokładnie wymyłem w nafcie, w zbiorniczku żadnego syfu nie było. Wszystko z powrotem złożyłem, następnie wziąłem jakiś rzadki olej, podgrzałem go w kuchence mikrofalowej i taki letni, jeszcze bardziej płynny wlałem do zbiorniczka. No i w sumie to za wiele się nie zmieniło, bo szybko szybko stygnie, bo jeszcze zimno jest, jakieś 5 stopni w garażu. 

 

 

Jak pokrętło skręcę do minimum to tak jakby olej minimalnie się cofał. Z pokrętłem ustawionym na maxa olej zleciał o około 10 cm podczas kilkunastu minut pracy silnika. To znaczy, że niby coś tam idzie, ale słabo, bardzo słabo. Domniemam, że to za sprawą temperatury? 

 

Inna sprawa jest taka, że na sucho zasysając wężyk od podciśnienia tłoczek sie unosi, czyli generalnie wygląda, że wszystko jest OK. 

 

No nic, zaczekamy na 20 stopni i będę obserwować. 

 

Aha, z racji tego, że wprowadziłem olejarkę na zewnątrz motocykla, to czy ten przewód odpowietrzający muszę jakoś dobrze zabezpieczyć, żeby jakiegoś syfu tam nie wyeciało, czyli wkładając gąbkę w środek czy coś w tym rodzaju, czy mogę go sobie swobodnie gdzieś tam pod płytą kufra np. umieścić bez niczego? Oczywiście tak umiejscowić, aby uniemożliwić jego zapchanie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wartość podciśnienia wakuometrem na tym przewodzie, ale podczas działania i porównaj to do innych wartości na innym cylindrze.

Wiele tu składowych, które zebrane w całość mogą sprawiać kłopoty. Działanie grawitacyjne? Jak zbiornik na olej postawisz w pionie z pełną zawartością, a położysz go prawie poziomo z małą ilością ???

Jak kogoś zainteresuję jest pomysł na fajną olejarkę zaczerpnięty z innego forum bardzo prostą - tanią (zrób to sam) i nie sterowaną podciśnieniem to mogę założyć nowy temat?

24 minuty temu, seebst napisał:

Że co?

Że to. Przykład? Taki nasz narodowy😉

Fiat 125p Kolektor ssący. Ktoś nie pomyślał i króciec podciśnienia do zasilania serwa hamulcowego osadził (odlew alu) na przewodzie 4-cylindra. Było wiele przypadków wypalenia dziury w tłoku z powodu nieszczelności na tym przewodzie, albo serwa.

Dziura nie dziura, ale zawory i świeca zapłonowa dostanie swoje na ubogiej mieszance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapodaj tym tematem :)

 

Nie mam żadnego przyrządu do mierzenia podciśnienia.

 

Mi przyszedł ostatnio do głowy ciekawe miejsce na montaż zbiorniczka w obudowie płynu hamulcowego, takiego uniwersalnego, bądź od jakiegoś konkretnego motocykla, byle był przezroczysty i umiejscowiony np. na kierownicy. Następnie jakiś dławik i wszystko jest pod ręką, gdzie w czasie jazdy w deszczu można swobodnie sobie zwiększyć dawkę. Oczywiście jakiś elektrozawór, aby ten olej od razu nie spłynął. Też byłby to ciekawy pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno...

Czy kształt tego elementu ma jakieś znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania? Bo ani to po zewnętrznej stronie nie przylega dokładnie do ścianki zbiorniczka, i też nie ma jakiejś pozycji, w której to by się miało znajdować. Po prostu taki wymysł konstruktorów czy jednak ma to jakieś swoje uzasadnienie? 

 

20210315_064533.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

@seebst ogarnąłeś swoją olejarkę, znalazłeś przyczynę awarii?

Pytam, bo wczoraj zauważyłem, że mój łańcuch robi się suchy...

Wszystko wskazuje na to, że moja też zastrajkowała, będę musiał ją oblukać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nic nie robiłem, zrobiło się cieplej i zaczęło normalnie działać. Jedynie z czym się borykam to że mogę pełnego zbiorniczka nalać bo przez to pokrętło delikatnie mi się poci i cieknąc po zbiorniczku zasyfione mam okolice pod nim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.