Skocz do zawartości

Zrób To Sam - Olejarka


nieaktywny3
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

ta forma czujnika chyba nie wejdzie do produkcji - za dużo przy niej kombinowania (lepiej /dla mnie ;) / na wymianę mieć kilka pocynowanych płytek)

Ja czytam prawie o czyms takim

 

720px-Rain_sensor_en.svg.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Pioter - nie przejdzie

 

natomiast testy laboratoryjne wersji 4.2 uważam za zamknięte

kilka poprawek naniosłem na koniec

 

1. domyślne ustawienie ilości impulsów przypadających na 100m na wartość równą 600

(12 impulsów na jeden obrót koła, 50 obrotów koła na 100m)

oczywiście będzie można to zmienić zworą i ustawić od nowa

 

2. sprawdzone działanie przy około 5000m na minutę (przy założeniu 6 impulsów na 1m)

5km/1min to ->  300km/60min - impulsy pokazyawały się zgodnie z tabelą

 

poziom na 100km i olejenie co tyle m

0,1 7692

0,2 3846

0,3 2564

0,4 1923

0,5 1538

0,6 1282

0,7 1099

0,8 962

0,9 855

1,0 1538

1,1 1399

1,2 1282

1,3 1183

1,4 1099

1,5 1026

1,6 962

1,7 905

1,8 855

1,9 810

2,0 1154

(itd 2,1 1099; 2,2 1049;  2,3 1003; 2,4 962; 2,5 923; 2,6 888; 2,7 855; 2,8 824; 2,9 796; 3,0 1026; 3,1 993; 3,2 962; 3,3 932; 3,4 905; 3,5 879; 3,6 855; 3,7 832; 3,8 810; 3,9 789; 4,0 962; 4,1 938; 4,2 916; 4,3 894; 4,4 874; 4,5 855; 4,6 836; 4,7 818; 4,8 801; 4,9 785; 5,0 923; 5,1 905; 5,2 888; 5,3 871; 5,4 855; 5,5 839; 5,6 824; 5,7 810; 5,8 796; 5,9 782; 6,0 897; 6,1 883; 6,2 868; 6,3 855; 6,4 841; 6,5 828; 6,6 816; 6,7 804; 6,8 792; 6,9 780; 7,0 879; 7,1 867; 7,2 855; 7,3 843; 7,4 832; 7,5 821; 7,6 810; 7,7 799; 7,8 789; 7,9 779; 8,0 865; 8,1 855; 8,2 844; 8,3 834; 8,4 824; 8,5 814; 8,6 805; 8,7 796; 8,8 787; 8,9 778; 9,0 855; 9,1 845; 9,2 836; 9,3 827; 9,4 818; 9,5 810; 9,6 801; 9,7 793; 9,8 785; 9,9 777)

 

przy czym pierwsza cyfra (przed przecinkiem) oznacza też ilość impulsów 0 to 1 impuls, 1 to 2 impulsy itd 9 to 10 impulsów.

Pomierzyliśmy wczoraj chyba wszystko. Czujnik deszczu wyląduje na śrubie mocującej trójnik przewodów hamulcowych.

Zbiornik i układ trafi na tył (pod siedzenie)

 

a teraz kilka fotek z wczoraj i wniosków

umiejscowienie zbiornika pod siedzeniem wersja ze śmigłowca RC

thumb_ihost_1424608488__miejsce_zbiornik

 

i opcja zbiornika z samochodu RC (a dodatkowo miejsce układu)

thumb_ihost_1424608595__miejsce_zbiornik

 

pompka trafi na śrubę mocującą zamek siedzenia (trzeba ją tylko dać dłuższą i nakrętkę od dołu)

thumb_ihost_1424608704__umieszczenie_pom

 

czujnik deszczu trafia między przednie lagi - będzie przymocowany do zaznaczonej śruby

thumb_ihost_1424608756__umiejscoweienie_

 

a dysze będą miały dodatkowy płaskownik (czerwone kreski) mocowany do uchwytu rolek

thumb_ihost_1424608819__ulozenie_dyszy.j

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pysk opada!

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wygląda że problem programatora się rozwiązał. Na starym kablu komp przestał widzieć skaner, po wymianie kabla komp zauważył zarówno skaner jak i programator :)

 

jak fajnie że nie muszę windy reinstalować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, ulzylo mi bo juz mi sie pot lal.

 

Ja dzisiaj troche jeszcze przy wyswietlaczu, pozniej zmienilem podswietlenie zegarow a jako, ze siedzenie w drodze do MarioMoto to mam jeszcze czas i robie podswietlenie wskazowek. Byly one dzisiaj dopasowane, teraz pora na diody.

Problem w tym, moge je ulozyc szeregowo plus rezystor na 12 V albo wolalbym rownolegle na 5 V tylko skad je brac?

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

coś takiego do ledów i masz rezystory w "wielkim poszanowaniu" (znaczy w tym pęknięciu tyłu pleców)

a małe to

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=ogranicznik+led&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-sm-isqm-2-default-0113

pakujesz w szereg kilka ledów i takie ustrojstwo i nie stresujesz się zmianą napięcia w układzie

 

 

przetwornica 12 na 5V jednak zajmie trochę miejsca ale można próbować (ja kupiłem taką ale jest na płytce około 3 X 2 cm)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zrobiłem czujnik przebiegu na hallotronie

Płytka wyszła dosyć mała - dla porównania zrobiłem zdjęcie na tle miarki (cm)

thumb_ihost_1425743211__plytka_hallotron

 

Wg noty katalogowej hallotron potrzebuje dwóch kondensatorów 4,7nF pomiędzy zasilaniem i masą oraz wyjściem i masą, oraz rezystor pomiędzy zasilaniem a wyjściem 1,2kOhm. Ja dałem 1,5kOhma (bo taki miałem)

 

Kabel który użyłem to kabel USB (ponieważ ekran miał siatkę kabli - otoczyłem ekran innym przewodem i polutowałem)

thumb_ihost_1425743519__kabel_usb.jpg

potem usunąłem aluminiową folię

 

Po polutowaniu wyszło coś takiego

thumb_ihost_1425743679__hallotron1.jpg

thumb_ihost_1425743717__hallotron2.jpg

 

Na koniec założyłem koszulkę termokurczliwą na całość i poprawiłem drugą na samym przewodzie (aby nie pogrubić warstwy gdzie jest hallotron a jednak usztywnić konstrukcję)

Ten dupslik wystający z koszulki (wybrzuszenie) to właśnie hallotron

thumb_ihost_1425743888__hallotron3.jpg

 

A teraz pytanko:

Szukam osoby która jeździ (tzn nie ma sprzętu w śnie zimowym) z okolic bliskich warszawie, która zechciałaby zamontować układ u siebie i przetestować. Myślałem o Radziorze ale jego sprzęcik śpi, mój też.

Układ będę montował u Mariusza ale szukam kogoś kto ma odrobinę zacięcia technicznego i mógłby sam zamontować.

Płytki sterownika chcę zamawiać w zakładzie, płytkę na czujnik deszczu też (cynują chemicznie). Ale płytki do samego sterownika to 150zł więc jak je zamówię i coś trzeba będzie zmienić to wywalę tę kwotę w błoto. Płytki czujnika deszczu raczej będą działać (bo nie ma w nich żadnej filozofii)

 

edit:

potrzebny ktoś miejscowy bo gdyby trzeba było coś diagnozować lub przerabiać chciałbym aby było do niego blisko

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgłaszam kandydaturę BANa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o nim pomyslalem oglądając jego ostatnie zdjęcia

 

BANie jesteś chętny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jestem slepy, to wiesz ale, ja czytam na rezystorku  1 0 5 1. To nie 1,5 kilo Ohma to 1,05 kilo. Gdzies ty takiego wykopal! Nawet Chinczyki takich nie robia albo?

 

:takaemotka: 

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślepoku - ekran do góry nogami odwróć

 

nie - no żebym jeszcze przy lutowaniu układał napisy - przegiąłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INSTRUKCJA  (dla wersji 4.7)

 

Podpięcie sterownika.

Sterownik posiada 4 grupy wyprowadzeń w postaci złącz ARK, pozwalających na szybkie „przykręcenie” przewodów

Sterownik przygotowany jest do pracy w kilku opcjach i w zależności od przyjętej opcji należy odpowiednio podpiąć przewody

 

 

1. złącze zasilania

 

 

thumb_ihost_1448902267__sterownik_zasila

 

Do złącza wejściowego zasilania należy podać napięcie „po stacyjce”.

kolory czerwony to 12V, czarny to masa

 

 

2. złącze pompy

 

 

thumb_ihost_1448902494__sterownik_dozown

Podpięcie pompy dozownika zaznaczone na zdjęciu powyżej niebieskim kolorem. Nie ma znaczenia polaryzacja przewodów (obojętnie który przewód podpięty do zaznaczonego pinu zostanie podpięty do konkretnej złączki pompki dozownika)

thumb_ihost_1416857084__dellorto2.jpg

 

 

3. złącze LED i czujnika deszczu

 

 

thumb_ihost_1426010364__pcb_led_deszcz.j

 

Złącza odpowiedzialne za diodę LED i czujnik deszczu (dioda i czujnik umiejscowione są na wspólnym przewodzie).

LED żółta (przewód żółty)

LED niebieska (przewód niebieski)

masa (przewód czarny)

wejście czujnika deszczu (przewód biały)

 

Jeżeli ktoś przygotowuje kabel samodzielnie poniżej schemat jak go wykonać:

Jeżeli ma być zastosowane automatyczne ściemnianie w nocy (aby nie raziło) to należy dorzucić jeszcze fotorezystor 1K z równolegle podpiętym do niego rezystorem 4,7kOhma (na rysunku jest 3,3kOhm).

Jeżeli ściemnianie nie jest potrzebne katodę diód podpiąć bezpośrednio do masy.

 

thumb_ihost_1426536863__kabel_led.jpg

 

 

4. czujnik przebiegu

 

 

thumb_ihost_1448903802__sterownik_przebi

 

Płytka przewidziana jest pod różne czujniki (indukcyjny, hallotron, kontraktron, bezpośredni sygnał przebiegu z motocykla).

Kolorem brązowym zaznaczono podpięcie przewodu sygnału przebiegu z bandita.

 

Złączka gdzie znajduje się sygnał przebiegu znajduje się tutaj:

thumb_ihost_1427890571__2.jpg

Wygląda tak: (a sygnał o który chodzi jest w tym dolnym przewodzie wtyczki):

thumb_ihost_1427890636__1.jpg

Podpiąłem do pinu wtyczki drugi przewód:

thumb_ihost_1433104509__wtyczka_1.jpg

thumb_ihost_1433104661__wtyczka_2.jpg

 

Jeżeli ktoś chce zastosować pozostałem czujniki poproszę o info - nie chcę zaśmiecać opisu

 

 

 

 

 

Czujnik deszczu (wewnątrz informacja jakby ktoś chciał sam wykonać)

 

 

thumb_ihost_1426103647__pcb_czujnik_desz

 

poniżej w załączniku wydruk tego samego w PDFie i CORELu (w odbiciu lustrzanym)

http://polishbanditcrew.pl/uploads/imgs/ihost_1426103866__pcb_czujnik_deszczu.zip

 

łączny koszt wykonania zamówienia płytki w zakładzie produkcyjnym pod Częstochową wg kalkulatora

http://www.fabrykapcb.pl/kalkulator.html

to 25,45 zł (1-3 sztuk) i 26,68 (przy czterech sztukach)

do kalkulatora wstawiłem tylko rozmiar 70mm x 31mm odznaczyłem wszystko, zaznaczając cynowanie chemiczne i przesyłkę za 7 polskich goldenów (PLN)

 

oczywiście koszt maleje ze wzrostem zamówienia

tu oczywiście można stosować różne rozwiązania (byle były to dwa styki oddalone delikatnie od siebie a warstwa wody tworzyła między nimi połączenie na które reaguje sterownik)

 

oczywiście płytkę można wykonać we własnym zakresie ale tu nie www.elektroda.pl więc tego nie będę opisywać

u mnie płytka w amatorskim wykonaniu (wytrawieniu, pocynowaniu, potem po zaklejeniu miejsca na styki i czujnik i pomalowaniu) wygląda tak

thumb_ihost_1426237182__pcb_cz_deszczu2.

 

 

 

Zbiornik

 

 

Jako zbiornik zastosowałem zbiorniki modelarskie RC.

Zbiorniki te z założenia służą do przechowywania paliwa do silników spalinowych. Należy zwrócić uwagę na ewentualne filtry wbudowane w zbiorniki (kupiłem taki z sitkiem wewnątrz i to sitko chyba będzie wymagało podziurawienia ze względu na gęstość oleju, w stosunku do paliwa)

Tu przykładowy ze śmigłowca:

thumb_ihost_1416856726__zbiornik.jpg

 

a jakie są inne można popatrzeć na conradzie

http://www.conrad.pl/ws_search.htm?websale8=conrad&tpl=ws_search.htm&searchparams=S50EVjmdarU8b83s06U4xn0SHaUdp3YEnx2eF8RCQrZvBXlb%2fLCJbg08ij4zIM1OzabWlrGpEFlIZT2v2zQSuB4Ord%2fD40XDNS8NsAgypSbz2Ij8zAbJF8o1rvVhuylbtKc1r9xOKAsF6%2bmqR%2bRpRe%3d%3d

 

Fajne zbiorniczki przysłał mi Pioter (oryginalne chińskie - a nie jakieś europejskie podróby). Zakupione a "ebaju" - szły do mnie 12 dni

Pamiętać że zbiorniki potrzebują odpowietrzenia. Warto dać wężyk zakończony pętlą wykonaną z samego wężyka (to ponoć patent modelarski aby przy odwróceniu motocykla do góry nogami nie wyciekało odpowietrznikiem)

 

Ja myślałem też o zakończeniu wężyka odpowietrzenia takim zaworkiem

http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=235078&channel=conrad-pl&queryFromSuggest=1&refKey=AUCaATqld

zwłaszcza że drugi może wart zastosować na przewodzie - przed samą dyszą

 

zbiornik który ma tylko dwa wyprowadzenia (tak jak ten ze śmigłowca) będzie wymagał na wężyku który pójdzie do pompy dozującej trójnika (aby można było podczepić gdzieś wężyk do tankowania).

Jako zbiorniczek do tankowania zacząłem chomikować pojemniki po farbowaniu włosów loreala (żona ma zakaz wyrzucania do śmieci ;) )

ihost_1426186668__farba_loreal.jpg

 

 

 

Wężyki

 

 

Zależało mi na wężykach o małym przekroju. Zakupiłem silikonowe wykorzystywane przy produkcji wina.

Kupiłem je na allegro od użytkownika WinoDomowe_pl

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=17562969&order=m&string=w%C4%99%C5%BCyk+silikonowy&search_scope=userItems-17562969&bmatch=seng-v6-p-1-kol-1209

rozmiar 2/4 do dyszy, rozmiar 3/5 pomiędzy zbiornikiem a pompą dozownika (pompa na wejściu niestety ma dosyć gruby kruciec)

 

 

 

Dozownik

 

 

Korzystam z dozowników oleju do dwutaktów. Znalazłem dwa dozowniki spełniające moje wymagania. Jest to dozownik japoński Mikumi oraz dozownik włoski Dellorto.

Ja znalazłem Mikuni i Dellorto

thumb_ihost_1416856781__mikuni.jpgthumb_ihost_1416856799__dellorto.jpgthumb_ihost_1416857084__dellorto2.jpg
jak ktoś się uprze tu: http://www.rooader.pl/  wpisać w wyszukiwaniu: dozownik - tam znalazłem nowy

https://motor-x.pl/pompa-oleju-dellorto-elektryczna-peugeot-3,p.html tu znalazłem nowy trochę taniej

 

Używki na allegro są po około 50-60 złociszy na olx można znaleźć tańsze (nawet można wyhaczyć za 30zł - ale ryzyko większe i trudniej trafić)

 

Jako wtyczkę stosuję konektory na rozmiar 2,8 mm

 

 

 

Układ sterujący (jakby ktoś sam chciał wykonać poproszę o info)

 

 

Schematu rozrysowanego nie mam, ale podam rysunek płytek i elementy

Układ zbudowany jest w oparciu o ATmega8 w obudowie SMD - trzeba więc trochę wprawy w lutowaniu i zaprogramowania go. Plik wsadu również wyślę osobie zainteresowanej (procek wymaga zmiany fusebitów na wewnętrzny oscylator 8MHz)

 

 

 

Regulacja sterownika - zaprogramowanie dystansu 100m

 

 

Aby poprawnie ustalić poziom olejenia należy poinformować układ o dystansie 100m. 

Należy to wykonać w następujący sposób:

1. Należy dokonać zwarcia goldpinów programujących (wpiąć zworkę – taką komputerową w miejscu zaznaczonym na rysunku poniżej).

thumb_ihost_1426011505__pcb_programowani

2. ustawić na nastawnikach ilość impulsów na 100 w formie xx0 (xx to wartość z nastawnika - czyli 77 na nastawniku to 770 - jakoś ta wartość mniej więcej pasuje do bandziora)  lub jeżeli ilość impulsów na 100 metrów nie jest znana można  ustawić na nastawnikach 00 i przejechać 1 km (1000m)

 

Po tej operacji należy należy wyjąć zworę (zapamiętanie) i włączyć zasilanie układu.

 

Podczas programowania (gdy zwora jest wpięta - następuje sygnalizacja programowania). Dioda dokona kilkunastokrotnej szybkiej zmiany kolorów „żółty”-„niebieski”-„żółty”-„niebieski”-„żółty”-„niebieski”.

 

Jeżeli chcemy sprawdzić czy zaprogramowanie dystansu jest poprawne wystarczy ustawić na nastawnikach poziom olejenia 2,3 i wyruszyć w drogę. Jest to wg mnie za duży poziom olejenia, ale akurat przy tym poziomie olejenie przypada dokładnie co 1km. Jeżeli co kilometr dioda poinformuje o olejeniu to dystans jest dobrze nastawiony.

 

 

 

 

Regulacja sterownika (poziom przełączania na deszcz i poziom olejenia)

 

 

Sterownik posiada regulację poziomu deszczu przy którym zwiększa się dwukrotnie dozowanie oleju.

Jeżeli zmiana koloru diody z żółtego (pogoda) na niebieską (deszcz) pojawia się zbyt późno to trzeba zwiększyć czułość przekręcając w prawo (w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara). Jeżeli zmiana koloru diody z żółtego (pogoda) na niebieską (deszcz) pojawia się zbyt wcześnie to trzeba zmniejszyć czułość przekręcając w lewo (w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara).  Zastosowana została histereza. Układ dziesięciokrotnie sprawdza poziom (co około sekundę) i jeżeli wszystkie dziesięć pomiarów wskazuje na deszcz to dopiero dioda zmienia swój kolor na niebieski. Jeżeli wszystkie dziesięć pomiarów wskazuje na pogodę to dopiero wówczas następuje zmiana koloru na żółty. Takie działanie ma wykluczyć przeskakiwanie diody z koloru na kolor gdy układ jest na granicy „deszcz – pogoda”. W praktyce ustawienie w połowie się sprawdza - ale jeżeli kto chce inaczej to może sobie pokręcić. Trzeba jednak pamiętać że układ ma opóźnienie około 10 sekund w działaniu - opóźnienie to ma na celu brak przeskakiwania układu z jednego trybu w drugi gdy poziom zawilgocenia jest dokładnie w punkcie granicznym pomiędzy deszczem a pogodą.

 

Sterownik posiada regulację poziomu olejenia – dwa nastawniki 0-9.Ustawia się na nich wartość od 0,0 do 9,9 ml oleju na 100km. 0,0 powoduje że dioda led gaśnie i nie jest podawany olej. Zakładam że odpowiedni poziom olejenia będzie w zakresie około 1,4 - 2,0 ml/100km. Niestety każdy będzie musiał sobie ustawić go indywidualnie – metodą prób i błędów, natomiast po wyregulowaniu w praktyce zmiana nie jest potrzebna. Tu mogą wystąpić delikatne odchylenia w zależności od zastosowanego dozownika (ale istotna jest stałość poziomu olejenia danego zestawu, a nie jego dokłada ilość w ml)

Ja np jeżdżę na poziomie 1,4ml/100km

 

Po każdym uruchomieniu układu dioda led informuje o poziomie olejenia mrugając tyle razy ile ma ustawione na nastawnikach, przy czym wartość jedności prezentowana jest kolorem żółty a wartość po przecinku kolorem niebieskim np. dwa mrugnięcia kolorem żółtym i trzy niebieskim oznacza poziom olejenia 2,3ml/100. Brak mrugnięcia na żółto i 9 mrugnięć na niebiesko to wartość 0,9 ml/100km. Dwa mrugnięcia na żółto i brak mrugnięcia na niebiesko to wartość 2,0 ml/100km. Po mrugnięciu startowym następuje chwilowe wygaszenie diody

 

 

Edytowane przez syku
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mialo byc minimalistyczne a tu 10 kabli masy, 20 zasilania, jakies zwory i...

Musze odczekac az mi lyskacz z mozgu odparuje bo gubie sie w kazdym zdaniu.

 

 

Ps.

 

Juz widze jak mi kapie

 

 

 

 

 

 

 

 

o oleju mysle ntuarlnie!

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:takaemotka:  :oki:  :oki:  :oki: 

 

 

A my mowili tak

 

jak by cos chcieli, to po niedziel

a jakby cos tam tego, to szesnastego bo choc dupa polatana, to mi mowia "prosze pana" i dlatego nie mow mi  ciulu tylko panie ciulu.       :p: 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy własnoręcznie robionych olejarek, co ile kapie wam kropelka oleju podczas pracy urządzenia?

 

chcę sobie zrobić olejarkę, ale przy tym co tu Syku wyprawia, nawet nie będe pisał w jaki sposób :P

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciągniesz z miski olejowej przez zawór z hydranta ;)

 

Dobra w zasadzie nie ma dobrej odpowiedzi na twojego posta

Ja w praktyce sprawdziłem że 2ml na 100 km to sensowne olejenie

jeżeli założysz średnią prędkość właśnie 100km/h to ustaw zawór na cokolwiek, potem ustaw pod dyszą strzykawkę 2ml i patrz ile czasu zajmuje ci jej napełnienie

15 minut to 1/4 strzykawki

 

Oczywiście potem na moto musisz sobie sam ustawić (różnica poziomów zbiornika i dyszy, temperatura, podciśnienie związane z ruchem motocykla). Wszystko to zmieni Ci parametry ilości oleju który zgubisz. Przejedziesz 20km - jak felga zalana to zmniejszasz, jak łańcuch się nie błyszczy i felga sucha to zwiększasz.

Nie bez znaczenia będzie dysza którą zastosujesz - pojedyncza wymaga większego olejenia (co skutkuje większym chlapaniem) podwójna ma efekt samoopróżniania na postoju (choć można temu zaradzić prowadząc dysze pod łańcuchem) 

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciągniesz z miski olejowej przez zawór z hydranta ;)

 

Dobra w zasadzie nie ma dobrej odpowiedzi na twojego posta

Ja w praktyce sprawdziłem że 2ml na 100 km to sensowne olejenie

jeżeli założysz średnią prędkość właśnie 100km/h to ustaw zawór na cokolwiek, potem ustaw pod dyszą strzykawkę 2ml i patrz ile czasu zajmuje ci jej napełnienie

15 minut to 1/4 strzykawki

 

Oczywiście potem na moto musisz sobie sam ustawić (różnica poziomów zbiornika i dyszy, temperatura, podciśnienie związane z ruchem motocykla). Wszystko to zmieni Ci parametry ilości oleju który zgubisz. Przejedziesz 20km - jak felga zalana to zmniejszasz, jak łańcuch się nie błyszczy i felga sucha to zwiększasz.

obawiałem się takiej odpowiedzi :P

 

czyli ustawianie doświadczalne :) niech będzie :)

 

trzeba będzie dużo jeździć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś w tym całym "pomyśle" nie mam przekonania do dysz

wczoraj spędziłem trochę czasu na przygotowanie dysz dla OBI'ego i wnioski trochę niefajne

Lutowanie dysz powoduje że łatwo gdzieś zalać środki (musiałem podgrzewać i przedmuchiwać) - i na razie nie mam równego przepływu przez obydwie dysze (choć na to mam jeszcze pomysł).

 

Pojawiła się więc nowa koncepcja (przy zachowaniu pomysłu że mocowanie i tak będzie na mosiężnej śrubie przez które dysze będą przechodzić w poprzek na wylot)

Do zrobienia użyłem dwóch trójników z instalacji podlewającej, krótkich odcinków wężyków silikonowych 2/4mm, prostych kawałków rurki mosiężnej 2mm i odrobiny (około 3mm) rurki mosiężnej 3mm (ze średnicą wewn 2,1mm)

najpierw na rurce 2mm zrobiłem kołnierz

thumb_ihost_1426334574__dysza_1.jpg

 

potem poskładałem coś takiego

thumb_ihost_1426335050__dysza_2.jpg

 

a na koniec palnikiem dremela z założonym nożem termicznym obciąłem i zasklepiłem jedną stronę trójnika

thumb_ihost_1426335133__dysza_3.jpg

 

docelowo te dwie rurki przejdą jeszcze przez śrubę (o taką jak ta na dole)

thumb_ihost_1420972988__dysza1.jpg

 

Taki układ będzie zdecydowanie lepszy do serwisowania - gdyby coś się rozszczelniło i dużo tańszy do wykonania (czasowo i finansowo)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ukladzik (sterowanie) jako taki funkcjonuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem że jako model działa.

ale przed produkcją wolę się upewnić na motocyklu.

ponieważ trochę montaż u mariusza się opóźnia - dogadałem się z BANem

mam już dla niego sterownik, czujnik deszczu, pompę, zbiornik, wężyki i dyszę

brakuje mi tylko kabla z ledem - ale to dlatego że czekam na fotorezystory aby spróbować zrobić ze ściemniaczem.

 

Chyba jednak jutro rano go polutuję (z wyprowadzeniem na fotorezystor (a jego samego wlutuje się "kiedyś").

 

Powoli też uzupełniam instrukcję (jak coś się zmieni to wprowadzę poprawkę)

Np kondensator 220uF jest dosyć duży ale ma za zadanie przenieść zasilanie z jednej strony płytki na drugą. Przerzuciłem go na drugą stronę - tę z atmega8 - bo mi zaczął przeszkadzać jak złącza skierowałem do środka płytki

Jak kupię taki tantalowy w obudowie SMD to pięknie się spasuje na stronę złączek ARK i nie będzie przeszkadzał - ale na razie takowego nie mam.

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morda opada jak widze na jakie detale zwracasz uwage.

Definitywnie, za daleko mieszkasz.

 

Ja jestem z wyswietlaczem gotowy, oswietlone wskazowki nie pasuja, wylaczniki bimetalowe juz przyszly i moge dalej kombinowac z manetkami ale chwilowo  robie nowe mocowanie reflektora. Mam  porobione zdjecia ale jak mi sie niechce tego wstawiac. Leniuch  ze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i chyba się stało

ten układ dysz chyba mi odpowiada

thumb_ihost_1426415955__dysza_4.jpg

 

thumb_ihost_1426416040__dysza_6.jpg

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syku te trójniki które zastosowałeś mają dość duży przekrój i będzie w nich sporo oleju co może powodować kapanie na postoju. Wiem że olejarka wyłączy się poniżej 10 km/h ale czy to wystarczy aby zapobiec kapaniu na postoju? ;) Aktualnie też robię dyszę zastanawiają mnie trochę ich przekroje jakie byłyby odpowiednie jeśli zastosuję 2...   bo z 1 dyszą to nie problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam że trójnik łączący dysze będzie niżej niż wypływ

trójnik tuż nad łańcuchem a wypływ będzie dotykał zębatki około 2m powyżej coś tak jak pokazuje zielona kreska

thumb_ihost_1426428422__ulozenie_dyszy3.

 

wtedy utworzy się syfon jak w kanalizacji.

ja zastanawiam się czy nie pójść jak w moim starym układzie czyli trójnik zamontować pod łańcuchem a dysze pod kątem do góry

(ważne aby same końcówki były lekko w dół - tak by olej nie spływał po samej dyszy w kierunku trójnika)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.