Skocz do zawartości

Lampy Ledowe W Moto


mariuszn2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież wiele nowych motocykli ma już fabrycznie zamontowane ledy

i nie wydaje mi się aby miały spryskiwacze i samopoziomowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacze i samopoziomowanie to chyba w przypadku ksenonów się tyczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spryskiwaczy nie widać, nie wiem jak z samopoziomowaniem, także jestem ciekaw jak to jest z tym zapisem odnośnie spryskiwaczy i samopoziomowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fabryczne oswietlenie LED w nowym Kawasaki Z900 RS - okragla lampa. Odblysnik lampy jest wykonany w zupelnie innej technice, ledy osadzone sa na dnie lampy i kazdy segment swiecacy ma wlasny odblysnik.

 

Lampa daje naturalnie bardzo jaskrawy strumien swiatla, ale jego rozklad na drodze wyglada jakby ktos skleil ze soba 5-6 latarek i usilowal oswietlic powierzchnie przed pojazdem, troche jak lampka rowerowa. 

 

Poza efektem wizualnym - swieci bialo-niebiesko-fioletowo - nie ma zadnej znaczacej przewagi nad tradycyjnym rozwiazaniem z uzyciem konwencjonalnych zarowek H4 czy H7, tak bym z unosil sie z zachwytu i chwalil te LEDy. Ot, poprawne oswietlenie drogi. 

 

Dodatkowo przeszkadza mi kontrast miedzy bardzo jasnym snopem swiatla i powierzchnia nieoswietlona, ktory jest tak duzy, ze utrudnia to obserwowanie drogi, bo z jednej strony mamy tendencje do samooslepiania (odbicia z nawierzchnii), a z drugiej strony nie widac nic poza granica swiatla. Prawie jak na policyjnym przesluchaniu - nie widac tla, jesli ci lampa w oczy wali. 

 

Minus - wielu kierowcow miga mi swiatlami, bo mysla, ze ciagle jade na dlugich. Mialem problem z zawieszeniem, ktore mieknie pod obciazeniem, wiec snop swiatla sie podnosi. Po wymianie zawieszenia dalem kolejny raz ustawic swiatla na stacji diagnostycznej - w dolnej granicy, jesli jade sam i bez obciazenia.

 

Po przesiadce na Moto Guzzi - H7 z porzadnym odblysnikiem i soczewka dla dlugich - droga oswietlona, jak pas startowy - swiatlo moze i lekko bialawo-zoltawe, ale droga jest oswietlona na calej powierzchni, daleko, i oczy widza poza granice swiatla, latwo przyzwyczajaja sie do polmroku, takze lepiej obserwuje sie droge i pobocza. 

 

Polecam przemyslec, jesli ktos do zwyklej lampy chce pchac jakies pseudo LEDy - efekt dla bezpieczenstwa zaden. Lepiej odnowic lampe i wyczyscic soczewki. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Moim zdaniem ,to co napisał Krzysztof świadczy tylko o tym ,że Kawasaki nie odrobiło lekcji.

Po prostu nie zrobili dobrych reflektorów ledowych .Zresztą pamiętam jaka różnicę miałem

w samochodach różnych marek ,jeśli chodzi o lampy halogenowe !

Nie zmienia to faktu,że postępu nic nie zatrzyma . I tak jak halogeny wyparły zwykłe żarówki,

tak ledy wyprą halogeny ,bo są po prostu lepsze !

Ja u siebie w mercedesie mam znakomite fabryczne ledy ,które z nocy potrafią zrobić dzień,

a co ciekawe bezpośrednio przedtem jeździłem citroenem na halogenach z soczewkami,

które też uważałam za bardzo dobre ......... do czasu jak zmieniłem auto ,bo różnica to wręcz

przepaść na rzecz ledów.Ale dobre ledy też trzeba umieć zrobić i led ledowi nie równy !

 

A cały czas mogę porównać sobie oświetlenie ,jak z samochodu przesiadam się na halinkę i jak męczy 

mnie nocą jazda na halogenach,a obiektywnie rzecz biorąc halogeny w moim moto nie są złe !

 

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mariuszn2 napisał:

Przecież wiele nowych motocykli ma już fabrycznie zamontowane ledy

i nie wydaje mi się aby miały spryskiwacze i samopoziomowanie .

Fakt, przeglądałem sporo stron i nigdzie nie widziałem spryskiwaczy i autopoziomowania. Wydaje mi się że tyczy to aut a nie motocykli. Poza tym już sobie wyobrażam jak przy 140 km/h spryskujesz lampę a przy okazji robisz szybki prysznic dla siebie.

Godzinę temu, Krzysztof napisał:

Mam fabryczne oswietlenie LED w nowym Kawasaki Z900 RS - okragla lampa. Odblysnik lampy jest wykonany w zupelnie innej technice, ledy osadzone sa na dnie lampy i kazdy segment swiecacy ma wlasny odblysnik. Lampa daje naturalnie bardzo jaskrawy strumien swiatla, ale jego rozklad na drodze wyglada jakby ktos skleil ze soba 5-6 latarek i usilowal pokryc powierzchnie przed pojazdem, troche jak lampka rowerowa.

 

Poza efektem wizualnym - swieci niebiesko-fioletowo - nie ma zadnej znaczacej przewagi nad tradycyjnym rozwiazaniem z uzyciem konwencjonalnych zarowek H4 czy H7. Dodatkowo kontrast miedzy bardzo jasnym snopem swiatla i powierzchnia nieoswietlona jest tak duzy, ze utrudnia to obserwowanie drogi, bo z jednej strony mamy tendencje do samooslepiania, a z drugiej strony nie widac nic poza granica swiatla. Prawie jak na policyjnym przesluchaniu - nie widac tla, jesli ci lampa w oczy wali. Minus - wielu kierowcow miga mi swiatlami, bo mysla, ze ciagle jade na dlugich. Dwa razy kontrolowane i ustawiane na stacji diagnostycznej. 

 

Po przesiadce na Moto Guzzi - H7 z porzadnym odblysnikiem i soczewka dla dlugich - droga oswietlona, jak pas startowy - swiatlo moze i lekko bialawo-zoltawe, ale droga jest oswietlona na calej powierzchni, daleko, i oczy widza poza granice swiatla, latwo przyzwyczajaja sie do polmroku, takze lepiej obserwuje sie droge i pobocza. 

 

Polecam przemyslec, jesli ktos do zwyklej lampy chce pchac jakies pseudo LEDy - efekt dla bezpieczenstwa zaden. Lepiej odnowic lampe i wyczyscic soczewki. 

 

 

Dzięki Krzysztof za solidną opinię na własnym doświadczeniu. Nie chodzi mi o pchanie "jakiś tam" LEDów prosto od chińczyków, tylko w pełni homologowany wkład motocyklowy. Czyli teoretycznie zmiana lampy. Jeżeli HD pcha takie lampy u siebie to raczej powinny dawać radę. Tak mi się wydaje. Z tego co czytałem to jednoslad.pl pisał o oświetleniu LED w motocyklach i o jakiejś firmie Moretti która sprzedaje takie reflektory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszn2, technologia LED w motocyklu to nie taka prosta sprawa jak w samochodzie. Tu nie chodzi tylko i wylacznie o zastapienie zarowki dioda et voila!

 

Mam w samochodzie prymitywna technike LED i wyglada to zupelnie inaczej: spryskiwacze, uklad samopoziomowania z czujnikami ugiecia zawieszenia itp. O ile bardziej zaawansowane sa systemy z Matrix LED, nie chce mi sie nawet myslec. 

 

Specyfika jazdy motocykla to inna bajka: motocykl pochyla sie na boki, wiec przy zakrecie w lewo oswietlasz las, a przed nosem czarna plama, przy zakrecie w prawo oslepiasz kierowcow a na poboczu malo co widac. BMW stosuje w swoich topowych motocyklach rozwiazanie oparte na zyroskopie, ktore utrzymuja snop swiatla "w poziomie". KTM ma na przyklad technologie doswietlania zakretow - czujnik przechylu i mnostwo elektroniki.

 

A moje Kawasaki - to prosty, uniwersalny Retro-Naked z malenkimi akcentami nowoczesnosci: prosta, dwustopniowa kontrola trakcji, wyswietlacz biegow na centralnym wyswietlaczu, prosty komputer pokladowy i oswietlenie LED - kierunki, lampa tylnia, reflektor przod. Postep jest, bo LEDy maja wieksza zywotnosc (nie dotyczy polowy modeli Audi A4 Avant u mnie na wsi - te maja juz takie luki w tylnych swiatlach, jak 90 latki luki w uzebieniu) oraz nie sa wrazliwe na wstrzasy, jak zwykla zarowka.

 

Nalezy pamietac, ze Z900 RS to nie jest produkt premium, to nie jest takze okret flagowy tego producenta, jak np. Ninja H2, ktora co najmniej dwukrotnie wyzsza cene. Kawasaki Z900 RS to typowy UJM - Universal Japan Motorcycle z nutka nostalgii, ale takze z odrobina nowoczesnosci. Moim zdaniem LEDy w tym modelu to nowoczesne rozwiazanie, ale kosmiczne technologie to nie sa, dlatego nie skreslalbym od razu wszystkiego co ma H4, H7 tylko dlatego, ze jest moda na LEDy.

 

W moim skuterze Honda SH300i Sport jest tez oswietlenie ledowe, ale jest jeszcze gorsze od Kawasaki, ale to Roller, wiec nie ma sie czego czepiac. 

 

W moim samochodzie pozostaly tradycyjne lampy do jazdy dziennej i tradycyjne swiatla drogowe i widze to jako zaleta i troche jako oldscool. Musze szczerze przyznac ze w dobie, kiedy w calym domu mam oswietlenie LED, a dodatkowo w lodowce, telefonie, WC, garazu i jeszcze u mnie w Kosciele, to tesknie coraz bardziej i chtnie siedze przy normalnych zarowkach, przy normalnej lapmce o cieplym strumieniu swiatla. Czuje sie swojsko, a nie jak w jakims labolatorium. 

 

@apatrus, HD jezdza tylko przy slonecznej pogodzie i nie jezdza w nocy, bo kto bedzie potem chcial godzinami skrobac owady i polerowac chromy 😉

 

A tak na powaznie: jesli zmieniac, to cala lampe - odblysnik musi byc przystosowany i zaprojektowany do punktowego zrodla swiatla LED. Wsadzenie jakiej zarowki LED do halogenowego odblysnika pogorszy sprawe i nie przyniesie innego efektu jak oslepianie i problemy z przegladem. 

 

Gdybym mial Bandita II generacji to dalbym zregenerowac cala lampe - odblysnik, soczewka, klosz i nowa zarowka. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, samopoziomowanie widziałem już chyba w jakimś BMW jak dobrze pamiętam, bo specjalnie szukałem jak to wygląda w moto z fabrycznym xenonem.

Auta z ledami (fabrycznymi!) mają na 100% samopoziomowanie! Motocykla z Ledem nie było dane mi jeszcze sprawdzać, ale jak się trafi na bank będę szukał czy ma poziomowanie ;)

A co do spryskiwaczy, jeżeli lampa nie przekracza 2000 Lumenów to jest nie potrzebny ;)

 

PS. Specjalnie wczoraj w pracy (nudziło mi się) szukałem info o Ledach i nigdzie nie było napisane, że nie dotyczy to motocykli - o poziomowanie i spryski mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technik na stacji diagnostycznej, jak ustawialem swiatla miesiac po kupnie nowego motocykla, pytal zdziwiony: LED w motocyklu? A wolno to tak? Jak mu powiedzialem, ze to fabryczny produkt, bo motocykl jest absolutnie oryginalny, to sie sie zdziwil. No coz, jeszcze wiekszy tradycjonalista ode mnie :D

 

Jak sie zrobi pogoda, to zrobie kilka zdjec dla porownania Guzzi vs Kawasaki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Krzysztof napisał:

 

@apatrus, HD jezdza tylko przy slonecznej pogodzie i nie jezdza w nocy, bo kto bedzie potem chcial godzinami skrobac owady i polerowac chromy 😉

 

A tak na powaznie: jesli zmieniac, to cala lampe - odblysnik musi byc przystosowany i zaprojektowany do punktowego zrodla swiatla LED. Wsadzenie jakiej zarowki LED do halogenowego odblysnika pogorszy sprawe i nie przyniesie innego efektu jak oslepianie i problemy z przegladem. 

 

 

Krzysztof, no właśnie chodzi mi o montaż całego wkładu, a nie LED do lampy z odbłyśnikiem. Coś na zasadzie jak w tym filmiku co wrzuciłem parę postów wyżej. Tylko używając dobrego, homologowanego wkładu i wizualnie z czarnym odbłyśnikiem, gdyż są takie do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dla zobrazowania o czym mowie - wklejam zdjecia lampy: 

 

Moto Guzzi 1200 Sport '2014 - technologia H7 - odblysnik dla swiatel mijania i soczewka dla swiatel drogowych. Lampa wyglada okropnie jak pisuar na dworcu, ale daje zajebiscie duzo swiatla i bardzo lubie jezdzic Guzzi rowniez noca. Jak zalaczysz dlugie, to widzisz juz pas satartowy i mozesz odrywac sie od ziemi :D

IMG_4975.JPG

 

Kawasaki Z900 RS'2018 - technologia LED dla swiatel mijania i drogowych. Inna koncepcja - kazda dioda ma odrebny odblysnik - snop swiatla na drodze wyglada jak puzzle, ale jest to LED, wiec mozna, jechac na Disco :D Poza tym oswietlenie poprawne z mankamentami, ktore opisalem powyzej. Zobaczymy jak sie bedzie jezdzilo z nowym zawieszeniem i po ostatniej regulacji w czasie przegladu technicznego. 

IMG_4976.JPG

 

IMG_4951.JPG

 

Jak pogoda dopisze, to zrobie zdjecia nocne oswietlenia dla porownania obu technologii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, już na pierwszy rzut oka widać szachownicę. Myśląc o lampie brałem po uwagę coś w tym kierunku:
6532c3941d815d4b331956c0c2e40184.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof widzisz tam coś co mogłoby poziomować lampy? Bo jestem ciekaw jak to się ma do naszych przepisów

Wysłane z mojego P10 lite przy użyciu Srapatapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ragor napisał:

Krzysztof widzisz tam coś co mogłoby poziomować lampy? Bo jestem ciekaw jak to się ma do naszych przepisów emoji6.png

Wysłane z mojego P10 lite przy użyciu Srapatapatalka
 

 

W Kawasaki nie ma niczego, co mialo by sluzyc poziomowaniu lampy. Jest staroswiecko - odblysnik, srodek swieltny i klosz. Co najwyzej mozesz to zrobic srubokretem - ustawic poziom strumienia swiatla do obciazenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może są to zbyt słabe ledy,  by było wymagane samopoziomowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma homologacje EU i AT, wiec jakby problem z glowy. Sadzac po klasie motocykla, to nawet nie spodziewalbym sie takich kosmicznych rozwiazan. 

W motocyklu jest to, czego wymagaja przepisy homologacyjne: 

- oswietlenie

- ABS

- Kontrola trakcji

- Euro 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to ciekawe ,że w motocyklach nie ma (albo jest rzadko ) samopoziomowanie reflektora,

bo wydaje mi się ,że motocykl jest bardziej wrażliwy na zmianę obciążenia.

Pamiętam jak odebrałem z salonu swoją halinkę ,która była fabrycznie nowa , to światła krótkie miała

ustawione na max 25 m zasięgu. Sam ustawiłem sobie reflektor tak jak należy,ale z uwzględnieniem 

mojej wagi (sprawdzałem ustawienie siedząc na motocyklu ).A po 2 latach ,jak wybrałem się w Alpy,

dociążyłem moto kufrem centralnym i torbą na tylnym siedzeniu ,nagle się okazało ,że krótkie mają zasięg długich ! 😉

Jestem pewny ,że dodatkowy ciężar bagaży nie przekroczył wagi dorosłego "plecaczka "!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz mi przedzkadza w nowszych motocyklach: brak jakiejkolwiek regulacji reflektora - a wystarczylo by pokretlo ze sruba rzymska, aby mozna bylo szybko i bez pomocy narzedzi przestawic reflektor w zaleznosci od obciazenia. 

 

Takie rozwiazanie mial moj R1100GS z 1997 roku. Taka pierdola a cieszy. 

 

IMG_2344.JPG

 

Dolna nakretka zabezpieczona byla zawleczka, ktora wystarczylo odciagnac, przestawic reflektor odkrecajac lub wkrecajac srube i nastepnie zatrzasnac zawleczke. 

Nie spotkalem sie z tak praktycznym rozwiazaniem w zadnym motocyklu. Minuta roboty i juz reflektor swiecil na zadana wysokosc - latwe zastosowanie, nawet nie trzeba bylo zsiadac z motockla. IMG_2409.JPG


 

Natomiast wszystkie inne motocykle, ktorymi mi bylo dane jezdzic (oprocz Guzzi) - mialy zawieszenia miekkie jak z gownolitu, ktore uginaly sie po zabraniu pasazera i kufrow na tyle, ze jazda noca byla mordega. 

- swiatlo ustawione pod kierowce oslepialo po zapieciu kufrow i zabraniu pasazera.

- swiatlo ustawione pod kufry i pasazera - swiecilo 5m przed kolem po odpieciu kufrow i bez pasazera. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądałem te wkłady do reflektorów LED które montuje np. HD to strumień świateł drogowym wynosi 3700 lm a mijania 2800 lm. Ciekawe jak to świeci 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Nieźle świecą, widziałem na FB'18 daymakery nie mają chyba homologacji eu jedynie DOT. Może się coś zmieniło? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.