Skocz do zawartości

Miernik, Tester Napięcia 12V


seebst
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś korzysta, ma założony, albo wie jaki najlepszy kupić tester napięcia, podłączany bezpośrednio pod gniazdo zapalniczki? Bo mam niby taki tester z wyświetlaczem, ale bardzo niedokładne wartości pokazuje, potrafi zaniżać napięcie nawet o 2V. Rezebrałem go, ale nic na tej chińskiej płytce drukowanej się nie zrobi, a nie mam też żadnego schematu, jakie elementy powinny być użyte do jego działania. Czy wobec tego ktoś coś poleci ciekawego, gdzie wartości będą takie same jak z normalnego multimetra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinałeś równolegle multimetr pod sam wskaźnik? Wykluczyłeś spadek napięcia na kablu zapalniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem zwykły multimetr pod gniazdo, zarówno przy wyłączonym i wyłączonym silniku, a także bezpośrednio do akumulatora. W obu przypadkach wskazania były identyczne, spadku napięcia nie było. Ale ten miernik, co kiedyś kupiłem, to porażka. Trzeba o te 2V średnio dodać sobie. Nawet do samochodu podłączyłem i to samo. Także spadku napięcia w gnieździe zapalniczki nie mam, dlatego chcę nabyć taki miernik, który faktycznie będzie wskazywać rzeczywiste wartości, coś sprawdzonego. W tym moim obecnym, na płytce są różne rezystory, jakiś układ scalony i to wszystko i nie bardzo nawet wiem, jakby mu "pomóc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Właśnie mi także chodzi po głowie dołożenie jakiegoś miernika napięcia ładowania.Może ktoś ma takie cudo już u siebie,co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..., ale nic na tej chińskiej płytce drukowanej się nie zrobi, a nie mam też żadnego schematu, jakie elementy powinny być użyte do jego działania. 

 

 

ICL7107_volt_meter.jpg

 

Prosze bardzo. Mozecie sobie taki dosyc czuly samemu zlozyc.

 

Albo na tej stronce cos na mikroprockach wybrac.

 

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.dg7xo.de&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF-8

 

Mozliwosc pomiaru napiecia, pradu i temperatury z wyswietlaczem siedmiosegmentowym albo LCD. Oprogramowanie autor udostepnia przez Maila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem w chinach za 13 czy 14 zlotych jeden miał roznice 0.05v drugi 0.8v. Czas uderzyć w aliexpresa

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Tobie to?

A żeby więcej migało, mam zamontowane też takie ustrojstwo, od czasu do czasu spojrzę czy napięcie ładowania jest. W poprzednim moto na trasie się kabelek upalił ładowania nie było, aku zimne, do domu daleko i ciemno....można wcześniej wychwycić usterkę, niż jak już moto nie chce jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji właśnie - jak wygląda sprawa awaryjności regulatorów napięcia w 650? Bo nie wiem, czy na wyjazd mam sobie drugi załatwiać w razie W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie po to co przytoczył Bodzio,nie przeszkadza a czasami może pomóc.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji właśnie - jak wygląda sprawa awaryjności regulatorów napięcia w 650? Bo nie wiem, czy na wyjazd mam sobie drugi załatwiać w razie W.

Możesz sprawdzić w serwisie po nr vin czy łapiesz się na akcję serwisową czytaj wymiany za free.Na początku sezonu 2016 moto było na serwisie i mimo że nie skarżyłem się na regulator został wymieniony :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się nie skarżę, wszystko jak na razie jest ok, pytam czysto teoretyczne tylko :-) Może na wiosnę się do aso przejadę. A wracając do sedna, to jest z nimi jakiś problem, żeby móc się martwić, czy to w miarę sprawny element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam ze są fajne mierniki z dodatkiem czujnika temperatury. Na postoju średnio się sprawdza z powodu rozgrzanego silnika, ale w trakcie jazdy nawet fajne. U mnie za to dodatkowo w aucie świetnie się spisuje - lepsze to niż zapalniczka w jako zaślepka gniazda 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to podłączyłem bezpośrednio pod aku i przekaźnik po zapłonie, wcześniej gdzie bym się nie wpiął miałem przekłamania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżam temat w związku z poszukiwaniami gniazda zapalniczki wraz z testerem napięcia. Interesuje mnie takie dwa w jednym.

Chciałbym mieć gniazdo zapalniczki pod telefon czy nawigacje oraz tester napięcia.

Na allegro jest kilka różnych modeli i zastosowań np. na kierownicę czy pod zabudowę w "desce" na otwór. Co lepiej się sprawdzi i na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu?

Pochwalcie się zdjęciami jak to u Was wygląda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś czas temu coś takiego http://www.jsel.pl/PL,112,113,vm2f_woltomierz_+_termometr.html i jestem zadowolony. Wprawdzie jeszcze nie założyłem tego do motocykla bo czekam na lepszą pogodę, ale w warunkach domowych sprawdza się znakomicie. Zarówno temperatura jak i napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do s-ki można zamontować miernik napięcia ze stara, tak dobrze czytacie :)

W aucie mam chiński do zapalniczki i w każdym gnieździe inaczej pokazuje.

Staroskich mam kilka, w żuku też były ale zintegrowane z deską, dlatego od jakiegoś czasu myślę by taki zamontować, by wskazywał co się dzieje z instalacją, możemy podpiąć amperomierz, lub voltomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa akumulatory z wbudowanym wyswietlaczem napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa akumulatory z wbudowanym wyswietlaczem napiecia

 

Jemu potrzebne ale na oko, dupa napiecia nie wyczuje. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa akumulatory z wbudowanym wyswietlaczem napiecia

już widzę jak dobierasz się na trasie żeby to sprawdzić :D 

 

tak na prawdę to wystarczyły by nawet 3 diody - zielona - napięcie przy działającym alternatorze, np. powyżej 12,5V

żółta - akumulator bez działającego alternatora - powiedzmy np. 11.5 - 12.5 V

czerwona - poniżej 11.5 V 

 

a czy woltomierz będzie miał 0.5 V pomyłki czy nie to już rzecz drugoplanowa - bo jak dla mnie to chodzi głównie o to żeby wiedzieć że mam ładowanie, lub ewentualnie jak będę miał problem z odpaleniem to żeby widzieć czy to wina baterii czy jakiś inny problem. 

 

przykład takiej diody o której mówię : 

https://bartsoft.pl/miniaturowy-wskaznik-napiecia-akumulatora-p-19.html

 

http://allegro.pl/wskaznik-naladowania-akumulatora-12v-i7079466897.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję coś prostego mało inwazyjnego w sensie ingerencji w "desce" motocykla. Coś co się sprawdzi :).

 

Kupiłem jakiś czas temu coś takiego http://www.jsel.pl/PL,112,113,vm2f_woltomierz_+_termometr.html i jestem zadowolony. Wprawdzie jeszcze nie założyłem tego do motocykla bo czekam na lepszą pogodę, ale w warunkach domowych sprawdza się znakomicie. Zarówno temperatura jak i napięcie.

 

Montowałeś to w desce motocykla? Robiłeś pod tą aparature dziurę ?

 

A co powiecie na coś takiego ?

 

http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-motor-12v-2x-usb-woltomierz-i7047246312.html

Edytowane przez Mapet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co powiecie na coś takiego ?

Wygląda ok, ale żeby było widać ładowanie trzeba mieć odsłoniętą klapkę. Czy nie zasyfią się gniazda USB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że robiłem jakąś rzeźbę w desce? Będę miał to tak sprytnie zamontowane, że na pierwszy rzut oka nic nie będzie widać. Przykleję go do środkowej części lewej bocznej owiewki. Bezinwazyjnie będzie też podłączenie elektryczne. Do wyprowadzeń oryginalnej zapalniczki się podłączę. Na pewno zrobię zdjęcie ;)

 

A tej z tego linku jakoś bym nie ufał wskazaniom napięcia. Coś podobnego miałem do samochodu. Pokazywało jak chciało. Na wyłączonym silniku około 11V, na włączonym 12v z groszem, rzadko 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymocowałem ten miernik na taśmie 3M na tym przylepcu, co przykleja się mocowania do Gopro. Trzyma się solidnie.

 

st549_20180325_150846.jpg

 

Tylko okazało się, że o 1V leci niższe napięcie przez wiązkę od zapalniczki, niż bezpośrednio od akumulatora. Nie wiem, czym jest to spowodowane... Jak na aku mam 14.4 podczas pracy silnika, tak miernik mi wskazuje 13.4, natomiast podłączywszy bezpośrednio miernik do aku pokazuje dokładnie tyle ile multimetr. Jest OK moim zdaniem i mogę powiedzieć, że jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już widzę jak dobierasz się na trasie żeby to sprawdzić :D 

Przeciez zdjac kanape i tosprawdzic to 2 sekundy bardziej mnie zastanawia po co caly czas patrzec jak cyferki sie zmieniają ale ludzie mają rozne zboczenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.