Skocz do zawartości

Miernik, Tester Napięcia 12V


seebst
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko okazało się, że o 1V leci niższe napięcie przez wiązkę od zapalniczki, niż bezpośrednio od akumulatora. Nie wiem, czym jest to spowodowane... Jak na aku mam 14.4 podczas pracy silnika, tak miernik mi wskazuje 13.4, natomiast podłączywszy bezpośrednio miernik do aku pokazuje dokładnie tyle ile multimetr. Jest OK moim zdaniem i mogę powiedzieć, że jestem zadowolony.

 

Sorki, że odgrzebuję temat ale sam właśnie zastanawiam się nad jakimś wskaźnikiem ładowania bo mam z tym ostatnio problem.

 

W sytuacji jaką opisujesz w pierwszej kolejności sprawdził bym wszystkie styki i kable do gniazda zapalniczki bo u mnie po przeczyszczeniu starych połączeń nagle napięcie podskoczyło i to właśnie coś ok 1V było różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym wyczyścił to, ale jak wyczyścić, podskrobać wsuwki w środku od tej zapalniczki, które są dodatkowo w obudowie plastikowej? Nie mam za bardzo wielkiego pola manewru. Nic tam oprócz konektorka nie wejdzie, a z wyglądu nie są w jakiś tam sposób zniszczone czy brudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak celnie wyżej kolega zauważył korozyjność styków powoduje spadek napięcie przez wzrost rezystancji ... Lecz trzeba wprost powiedzieć że rezystancja samych przewodów jest nieubłagana .  Są preparaty do czyszczenia oraz konserwacji styków nie baw się w żadne WuDu bo nie ma sensu pamiętaj przeczytać instrukcję bo część preparatów wymaga usunięcie IPA po procesie czyszczenia a po czyszczeniu konserwacja . Drapać to lubią koty :)  

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izopropanol 

 

 

więc potrzebujesz S61 + IPA + konserwację 

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt skomplikowane :D

Możesz jakimś przykładem zapodać? Jakiś link, zdjęcie, czego będę potrzebować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A etanol skażony alkoholem izopropylowym będzie ok? Bo akurat taki mam pod ręką, jeśli chodzi o wyczyszczenie. Posiadam także coś takiego: http://mmcc.pl/home/73-biosane-t-212.html będzie to dobre jako alternatywa dla sprayu kontakt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Jako że założyłem temat o mierniku, chcę kupić miernik cęgowy z możliwością pomiarów prądu AC i DC. Te marketowe mierzą tylko AC. Chciałbym, aby miał też możliwość pomiaru rezystancji i napięcia, ale to przy okazji. Najbardziej zależy mi na pomiarze prądu. No i żeby nie był nie wiadomo jak drogi. Coś takiego znalazłem, ale można kupić już za 199 zł. https://m.ceneo.pl/34238260;pla?se=YxWbm1iqQxdyrhZALD2q02WnsAqEsNg5&gclid=Cj0KCQiA2af-BRDzARIsAIVQUOesjY_TAFWIuk21N2g1QvRVHrOIeja7UHPadgMWou0oPbLxu5_PC-UaAgV5EALw_wcB

 

Aha. Pomiar prądu będę głównie wykorzystywać w instalacji samochodowej, więc do 100A dobrze by było, aby mógł zmierzyć i tak samo prąd minimalny jak najmniejszy, aby zmierzyć pobór prądu w spoczynku. 

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystrczy by sprawdzić czy dany miernik mierzy prąd metodą Halla. Też używam do swoich solar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, obieżyświat napisał:

Wystrczy by sprawdzić czy dany miernik mierzy prąd metodą Halla. Też używam do swoich solar

 

Dość ciekawy materiał. I właśnie bym się dał w konia zrobić kupując coś taniego, mającego możliwość pomiaru prądu DC, ale w rzeczywistości tylko przy pomocy kabli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unit jest budżetowym sprzętem ale nie mogę mu nic zarzucić.

Klasa dokładności pomiaru w przypadku miernika cęgowego to 2,5% więc ostatni zakres miernika technicznego 

Laboratoryjne - 0,1 do 0,5 

Techniczne - 1 do 2,5 

Wskaźniki - powyżej 3 

Oznacza to niepewność pomiar w wysokości 2,5% 

Dla przykładu 

 UT15C 

Wyświetla 027V   więc   3% x 27 + 5 V = ± 5 , 81 V  więc możemy mieć od 21,19V do 32,81V 

UT61C

Wyświetla 27,00V więc 1,2% x 27 +5 V = ± 0,374 V więc możemy mieć od 26,63V do 27, 374 V 

 

Jak widać różnica spora ,,, ale to tylko informacyjnie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierniki z marketu bym odpuścił na wstępie. To zwykle szmelc. Co do uni-t'a różnie bywa. Ogólnie dostajesz to za co płacisz. Jak ma być najtaniej to od biedy może być. Z doświadczenia mogę polecić mierniki Brymen. To taki najtańszy w miarę poważniejszy sprzęt. Używam dwóch i nie zawodzą (BM162s cęgowy - służbowo od 5 lat, BM867s prywatnie już 7-8). Mają oficjalną dystrybucję w Polsce (biall.com.pl) także nie ma problemów z gwarancją itp.

 

Edytowane przez Krzych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak miało być dobre to sie kupowało np FLUKE :)  ale żeby okazjonalnie sprawdzić napiecie aku to chyba średnio ma sens :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krzych napisał:

Teraz jak ma być dobrze to też się kupuje Fluke ;)

 

👍🙂

Pierwszy kupiony w WRL w roku 1985 działa do dzisiaj. Mało kto miał w tedy taki sprzęt w kraju😜

Drugi samochodowy ma ze 30 lat i ciągle w użyciu. Oprócz fajnych funkcji samochodowych posiada jak na dzisiejsze czasy dobre parametry i zakresy.

Trzeci z  marketu za 30 zeta. Po kilku włączeniach rozleciał się docisk taśmy od wyświetlacza. Plastik "fantastik" Jak dziada dociśniesz to wszystkie segmenty działają😉

 

mier02.thumb.jpg.3ada588b2c3415b81f9372ab057f135d.jpg

mier01.jpg

mier03.jpg

mier04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Napisano (edytowane)

Kupiłem tego Unita. Jeszcze dokładnie się nim nie bawiłem, ale chciałem zmierzyć prąd w samochodzie. No i tu pojawił się już pierwszy problem, bo za cholerę nie chce mi zmierzyć grubego głównego przewodu zasilającego, wychodzącego prosto z akumulatora. Cienki kabelek - nie ma problemu - mierzy, ale tego grubego nie - nic nie pokazuje. Ustawiłem zakres 40A i 400A i na żadnym nic nie pokazuje. Za gruby przewód czy jak? (Może powinienem ustawić zakres AC w takim wypadku?). A dla sprawdzenia poprawności pomiaru zmierzyłem prąd na dwóch żarówkach 55W od halogenów. Przy napięciu 14.3V i dwóch żarówkach 55W (łącznie 110W) otrzymałem 9.5A. A teoretycznie powinno być tak: 110/14.3= 7.69A - więc o co tutaj chodzi? Jakiś bubel mi się trafił czy co?

 

Edit.

Podłączyłem dla porównania zasilacz laboratoryjny z obciążeniem w postaci żarówki samochodowej i wskazania prądu są jednak prawidłowe. To co na zasilaczu pokazuje to mniej więcej tyle samo wskazuje miernik.

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seebst napisał:

Kupiłem tego Unita. Jeszcze dokładnie się nim nie bawiłem, ale chciałem zmierzyć prąd w samochodzie. No i tu pojawił się już pierwszy problem, bo za cholerę nie chce mi zmierzyć grubego głównego przewodu zasilającego, wychodzącego prosto z akumulatora. Cienki kabelek - nie ma problemu - mierzy, ale tego grubego nie - nic nie pokazuje. Ustawiłem zakres 40A i 400A i na żadnym nic nie pokazuje. Za gruby przewód czy jak? (Może powinienem ustawić zakres AC w takim wypadku?). A dla sprawdzenia poprawności pomiaru zmierzyłem prąd na dwóch żarówkach 55W od halogenów. Przy napięciu 14.3V i dwóch żarówkach 55W (łącznie 110W) otrzymałem 9.5A. A teoretycznie powinno być tak: 110/14.3= 7.69A - więc o co tutaj chodzi? Jakiś bubel mi się trafił czy co?

 

Edit.

Podłączyłem dla porównania zasilacz laboratoryjny z obciążeniem w postaci żarówki samochodowej i wskazania prądu są jednak prawidłowe. To co na zasilaczu pokazuje to mniej więcej tyle samo wskazuje miernik.

Dodaj rezystancje na kostkach, przewodach i pokazuje Ci ile masz straty i ile mocniej by zarowka swiecila jakby nie te straty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, seebst napisał:

Kupiłem ...

 

Miernictwo to jest taki specyficzny dział elektroniki, który nie jest tak oczywisty jak teoria. Nawet jest specjalny kierunek studiów.

 

Piszesz 14.3V dolicz błąd pomiaru. Dodatkowo zakładasz, że pobór to 2x55W. A w praktyce ile ? Następny błąd pomiaru.

Opory w instalacji uwzględniłeś ?

Rodzaj przewodów, izolacji, połączeń uwzględniony ?

Rodzaj " środowiska" - pole magnetyczne też ma wpływ.

I najważniejsze pytanie. Oczywiście miernik masz DC, a nie AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek napisał:

Oczywiście miernik masz DC, a nie AC

No oczywiście, że miernik był na DC. Może tak być, że gdzieś nas czymś jakieś stary były, może przewód, cokolwiek. Ale wskazania z zasilaczem w miarę pokrywały się. Tylko najważniejsze pytanie - dlaczego nie mogłem zmierzyć grubego przewodu wychodzącego z akumulatora? Za gruby? Bo bez przesady - grubości palca u ręki dorosłego mężczyzny. No chyba że pobór prądu wychodził poza zakres miernika 400A, co jest raczej niemożliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie domykają cęgi. Jakiś prosty szkolny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.