Skocz do zawartości

Miernik, Tester Napięcia 12V


seebst
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, no bez przesady... Szczęki domykają się, pojedyncze żyły mierzy bez problemu. W środek szczęk z powodzeniem zmieściłby się przewód średnicy 50mm, natomiast przewód od akumulatora ma raptem tak na oko 10mm. Coś jest nie halo, ale nie wiem co. Ani na AC, ani na DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to nie jest przyczyną?

Na filmie "Jak działa miernik cęgowy" od 16:52 do 17:14???

Podaj oznaczenie miernika.

Edytowane przez Kazmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kazmir napisał:

Mam nadzieję, że to nie jest przyczyną?

Na filmie "Jak działa miernik cęgowy" od 16:52 do 17:14???

Podaj oznaczenie miernika.

Mierzy on zakres AC i DC. Jak już pisałem, podłączyłem pod zasilacz laboratoryjny żarówkę samochodową 12V, ustawiłem napięcie 12V i porównałem wskazania prądu z zasilacza jak i z miernika. Wszystko było dobrze. Mój model to UT203+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przewód jest jednożyłowy? Nic tu więcej wymyślić nie można. Spróbuj na innym aucie?

 

in.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No naturalnie, że jednożyłowy, jak w każdym samochodzie czy motocyklu - z akumulatora wychodzi jeden przewód dodatni i masowy. I na żadnym z nich nie pokazuje prądu. W motocyklu nie sprawdzałem, bo nam akumulator wyciągnięty. Spróbuję w innym samochodzie najwyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruby przewód prosto z Aku to zasilanie rozrusznika i ładowanie aku. Kiedy silnik zgaszony nie pobiera prąd rozrusznik a alternator nie ładuje co skutkuje brakiem przepływu prądu.

 

Odpal auto to powinno wskazać prąd ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marek napisał:

Gruby przewód prosto z Aku to zasilanie rozrusznika i ładowanie aku. Kiedy silnik zgaszony nie pobiera prąd rozrusznik a alternator nie ładuje co skutkuje brakiem przepływu prądu.

 

Odpal auto to powinno wskazać prąd ładowania.

Myślisz, że jak ja mierzyłem? 

Bez przesady, blondynką nie jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ;) że się odważyłem myśleć inaczej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wiem że czasami w prostych sprawach człowiekowi potrafi rozum odebrać, ale na szczęście wszystkie ewentualności przerobiłem. Pozostaje mi tylko sprawdzić inny samochód, chyba że do tego czasu uda mi się motocykl uruchomić do sezonu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok, przez ten gruby kabel prąd płynie tylko podczas kręcenia rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a przy włączonym silniku na tym kablu prąd nie płynie? Na wyłączonym też jakiś prąd płynie, przecież podtrzymanie zasilania komputera, licznika, radia...

Jakimś dziwnym trafem na skrzynce bezpieczników znajdującym się na akumulatorze są przewody plusowe, które łączą się do tego głównego, wszystkie łączą się zaciskiem przy klemie. I taki cienki przewód, np. od wentylatorów bez problemu zbadałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Jeszcze w temacie miernika cęgowego... Posiadam taki, który ma dość grube szczęki, przez co niektórych przewodów ciasno ułożonych nie jestem w stanie objąć. Przykładowo, od akumulatora wychodzi kabel, który biegnie zaraz pod nim i tylko kilka jego centymetrów jest na wierzchu. Muszę się więc mocno nagimnastykować, by złapać go tymi cęgami. Czy w związku z tym można zrobić jakieś obejście, aby nie przerywać obwodu? Mam tu na myśli włożenie krótkiego przewodu dookoła kabla, którego chcę zmierzyć i jego końcówkami dotknięcie końcówek cęgów na mierniku? Będzie to miarodajny odczyt wówczas, czy nic to nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.