Skocz do zawartości

Płyn Chłodniczy - Wymiana


Pain
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cirus ma 100% racji,to nie są sprzęty niewiadomo jak wysilone, pozatym wszystko co jest dedykowane do motocykli jest conajmniej dwa razy droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benny, zgadza się, te ceny motula znam. Ale ja pytałem o różnicę między tym motulem, a motul motocool factory line, który jest co najmniej dwa razy droższy od tego podstawowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benny, zgadza się, te ceny motula znam. Ale ja pytałem o różnicę między tym motulem, a motul motocool factory line, który jest co najmniej dwa razy droższy od tego podstawowego.

nalepką ? :D ok mam całą linia factory linę jest przeznaczony,ona do użytku wyścigowego czyli dla nas wogole niepotrzebna Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny pisalem o cenie tego z larssona

 

Arka ok 2.5 l

Cirus jesteś pewny 2.5 l według mnie wiecej . Wymieniałem chłodnice i wydawało mi sie wiecej nie pamietam. Spojrzałem w serwisówke

Pisze 3 litry motor , 250 ml pojemnik wyrównawczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, a niewiem, na "suchy" uklad nada lac 3,3 litra.

Mirek, mysle, ze masz racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na suchy tak tylko przy wymianie plynu zawsze zostaje troche w ukladzie.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

GSF650 SA 2007 

 

1. zdjęta kapa z lewej strony żeby mieć dojście do pompy.

2. rozkręcony zbiornik paliwa ALE nie odłączony :)  jest dojście lejkiem to po co zdejmować na amen.

3. przy pompie po lewej stronie motocykla odłączony wąż +odkręcony korek + odkręcony zbiornik wyrównawczy, spada tam wszystko do miski na pranie ;)

4. Motocykl potrzęsiony ;) węże ugniecione, ściekło sobie w spokoju wszystko w 10 minut.

5. Wąż wyczyszczony zamontowany z powrotem.

6. Wlewamy z 2l płynu , ugniatamy wąż i dolewamy.

7. Odpalamy sprzęta, ni chuhu nie ma ciepłej wody w chłodnicy, silnik się zrobił gorący chłodnica zimna.. ugniatanie węży nie pomaga.

8. Bierzemy odkręcamy odpowietrzenie chłodnicy, schodzi powietrze i nagle cud się stał...

Więc polecam się nie pitolić z gnieceniem pytongów :D tylko po prostu odpowietrzyć odpowietrznikiem pompy na działającym silniku.

 

 

9. Po odpowietrzeniu zaraz się chłodnica zrobiła ciepła, po chwili uruchomił się wentylator, weszło jeszcze z 0,5l płynu.

10. zbiorniczek wyrównawczy... wężyk akwariowy, zassane, spuszczone.

11. dolane w zbiorniku na max, zostało 0,3l płynu.

Wszystko gra i buczy :)

Następny raz robię sam bez mechanika bo proste to jak konstrukcja cepa.

 

Zalałem Motul Motocool expert 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że fotek nie dodałeś - byłaby ładna instrukcja

 

Instrukcja budowy cepa? Ku... to bardzo skomplikowane narzedzie, duuuuzo pisania.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

W moim GSF650 z 2009 roku nie ma w ogóle płynu chłodzącego. Poprzedni właściciel jeździł twierdząc, że moto chłodzone jest powietrzem i olejem, w sumie miał rację. W obecnej sytuacji najrozsądniejsze wydaje się płukanie układu wodą destylowaną (cholera wie kiedy w układzie był płyn) i potem zalanie właściwym płynem. 

 

Pytania.

 

1) Ma w ogóle sens to płukanie układu wodą destylowaną?

2) W którym miejscu znajduje się odpowietrznik chłodnicy i całego układu?

3) Jest jakaś śruba spustowa czy po prostu zdejmuję opaskę z najniżej położonego węża i podstawiam miskę?

4) Przy zdejmowaniu baku nie widzę żadnego kranika do zakręcenia paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahahahahaha sprawdz najpierw czy silnik ni jest zarzniety bo bez plynu powinen sie zagotowac w kilka chwil.

 

Teraz rozbierz caly uklad wyjmij pompe wyjmij termo i sprawdz czy sa sprawne. Zalej nawet destylowana i zagrzej jak bedzie ok to wlej prestona. Plyn spuszczasz wezem nalewasz od gory,gnieciesz przewodami reszte sie sam odpowietrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeździłem na tym od listopada, więc silnik nie jest zarżnięty :) Doczytałem gdzieś na necie, że rocznik 2009 był chłodzony olejem (a już na wtrysku). Powinienem być jak niewierny Tomasz, dotknąć i dopiero uwierzyć :) 

 

Z tym Prestonem to się zgadzam w 100%. Za 4l Prestona dałem 55zł (wchodzą 3l wg serwisówki), za 1l Motula trzeba dać 30zł. Preston ma zakres temp. -35 do +135 z tego co pamiętam, byle tylko kupić wersję do chłodnic aluminiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno masz pusty układ? Jakoś w to nie wierzę, może w wyrownawczym jest pusto. Temat ma trzy strony i jest wszystko opisane jak wymienić łącznie z fotką odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś napisał o odpowietrzniku chłodnicy. Jest jakieś foto gdzie tego szukać?

 

W wyrównawczym mam pusto, w układzie pewnie też za wiele go nie ma :) Wątpię żeby poprzedniemu właścicielowi chciało się bak ściągać i dolewać płynu, to raz, dwa że nawet o tym nie wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik jest w układzie chłodzenia ale nie w chłodnicy, szukaj koło małej zębatki

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baku nie ma sensu zdejmować całkowicie, byle tylko dostęp lejkiem był do korka? Jak się dostać do zbiorniczka wyrównawczego? 

 

Ktoś pisał o jego wyjęciu, ktoś znowu, że zwykłym wężykiem zebrał stary płyn z niego.

Edytowane przez UkrecaczSrub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego weź ściągnij serwisowke i popatrz a nie zadajesz pytania na.ktore są odpowiedzi w serwisowce jak i w tym temacie. Btw nie było olejaka w 2009 r . Jakbyś nie miał wogole płynu już by było po silniku . Więc wymień płyn i ciesz się jazdą , a najlepiej zrób to co Ci Cirus podpowiedzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego nie mogę zrozumieć, wiesz że zbiornik wyrównawczy pusty a pytasz jak się do niego dobrać. Jest pod siedzeniem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.