Skocz do zawartości

Dziwny Stukot Silnika Na Niskich Obrotach.


kalisz2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich prosze was o pomoc mianowicie, w ubieglym roku zaliczylem maly slizg. Nic groznego, peknieta owiewka przetarty tlumik, pokrywa silnika i kilka innych malych elementow. Po slizgu wsiadlem na sprzet i pojechalem dapej. Teraz motocykl mam zrobiony,powymienialem wzzystkie elementy poza pokrywa silnika bo mi to nie przeszkadza. Nie wstawialem oryginalnego tlumika tylko przelotowy. Wszystko fajnie chodzi po za jednym moze mylnym wrazenie tzn. Jak jade na ktorymkolwiek biegu jednak na nniskich obrotach to slysze taki dziwny klekot silnika jakby stuki metalowych elementow. Wydaje mi sie ze wczesniej czegos takiego nie slyszalem aczkolwiek po tym slizgu moze mi sie teraz wiele roznych rzeczy wydawac bo jestem troche przewrazliwiony. Generalnie motocykl chodzi jak przed upadkiem poza tych dziwnym stukiem. Moze to normalne ale wolalbym to uslyszec od was. Z gory dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z Deszczerem on miał identycznie i zakończylo się wymiana pieca bo stary rozerwało . Poza tym daj jakiś filmik albo co bo w myślach jeszcze nie czytamy :D

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nic nie da bo na postoju przy odkrecaniu gazu nic nie slychac. Najwyrazniej moto musi byc pod obciazeniem. A oco chodzi z tym piecem? Pytam bo jestem poczatkujacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polataj przez pol godziny na odcince jak nic nie wyjdzie bokiem to znaczy ze bedzie zyl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to by go dojechac. Motocykl ma przejechane 5 tysi a ten upadek naprawde nie byl grozny zwykly slizg przy moze 40km/h. Chyba ze to kwestia zmienionego tlumika i dlatego takie wrazenie taki stukot.

 

Wolalbym uniknac robienia jakis testow typu odcinka bo po pierwsze jak juz wspomnialem jestem poczatkujacy i nie chce tego robic po drugie moto ma przejechane 5tysi i do momentu slizgu byl praktycznie nowka. Ten stukot nie jest sstale tylko przy okreslonie niskich obrotach na biegach. Musze go trzymac na takich obrotach to wtedy stuki slychac. Jak normalnie jade na obrotach wyzszych kolo 5000 tysiecy to nic komppetnie nie slychac.wybaczcie te haotyczne zdania ale sam nie wiem jak mam to opisac. Licze bardziej na info czyto raczej normalne czy nie i jezeli nie to co to moze byc i co moglo na to wplynac czy slizg czy tlumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, jedź do dobrego mechanika. Przecież to jest wróżenie z fusów.

Edytowane przez krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te dźwięki lub objawy są podobne do tych w tym poście?

 

Jeżeli tak, to rozbieraj klawiaturę i sprawdź czy dobrze Ci sprężyny siedzą na zaworach oraz czy czasem nie wypadła/przesunęła się któraś z płytek regulujących luz zaworowy, bo ja to pominąłem przy sprawdzaniu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przyjechałem do pracy na moto i próbowałem nagrać dzwięk podczas jazdy ale nic z tego nie wyszło. stukanie oczywiście było słychać jednak najdziwniejsze jest to, że jak otworze kask to trudno jest dostrzec stuki, jak zamkne kas i dzwięk jest wytłumiony to wtedy da się te stuki usłyszeć. na wolnych obrotach nie zauważam nic niepokojącego. Chyba jednak skończy się mechanikiem. Przeczytałem post który proponowaliście ale filmy w nim nagrane również są kiepskiej jakości i trudno jest mi porównać objawy. sprawdzę jeszcze czy kolektor się nie poluzował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wydać się to głupie, ale spróbuj zmienić kask może po "wypadku" coś lata w środku, po drugie piszesz o wstawieniu wydechu przelotowego może tutaj leży przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawiłeś przelot, mieszanki nie wzbogaciłeś to i zawory bardziej słychać. Oczywiście jeśli mówimy o dźwięku świerszczy, cykania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest ani świerszczenie ani cykanie. Co do kasku to nawet mi to do głowy nie przyszło he ale nigdzie nim nie uderzyłem. Dźwięk który zaobserwowałem to są normalnie stuki np mając wrzucony 2-gi bieg zwolnie np do prędkości 15km i delikatnie odkręce gaz (naprawde delikatnie) to w takie sytuacji słychać stuki :( wybieram się do warsztatu by mi go osłuchali dzisiaj albo jutro mam nadzieje, że to nic poważnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest ani świerszczenie ani cykanie. Co do kasku to nawet mi to do głowy nie przyszło he ale nigdzie nim nie uderzyłem. Dźwięk który zaobserwowałem to są normalnie stuki np mając wrzucony 2-gi bieg zwolnie np do prędkości 15km i delikatnie odkręce gaz (naprawde delikatnie) to w takie sytuacji słychać stuki :( wybieram się do warsztatu by mi go osłuchali dzisiaj albo jutro mam nadzieje, że to nic poważnego.

daj znać co było.

Oby nie panewka  :zdziwiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...najdziwniejsze jest to, że jak otworze kask to trudno jest dostrzec stuki,....

hm.... pisz dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz ja napisze cos śmiesznego, ale miałem tak samo. Na niskich obrotach stukanie metaliczne jakby z lewej strony gdzies w okolicach zębatki, skrzyni coś takiego. Dokładnie jak kolega pod obciążeniem, moto na luzie-spokój,Kalisz2 wyczyść i nasmaruj łańcuch :-) u mnie pomogło. Dopiero potem czytałem o konserwacji łańcucha :-)

 

Nie wiem czemu tak się dzieje ale wiem, że jak co 1k km nie wyczyszcze będzie stukać. Też miałem jechać do mechanika ale coś mnie ruszyło. Spróbuj ci ci szkodzi.


nie piszemy posta pod swoim postem używamy opcji EDYTUJ

Edytowane przez MarianAwaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej, może to być wina napędu. Sprawdź stan zębatki zdawczej. W starym moto przed wymianą zestawu napędowego też mi postukiwało w okolicach ZĘBATKI zembatki  zdawczej.

Edytowane przez MarianAwaryjny
ort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam wszystkich ponownie. Powiedzcie mi prosze co to sa za 3 przebodziki gumowe po prawej stronie silnika ( jeden z nich jest zatkany a dwa nie) pytam bo zawsze byly one suche a dzisiaj jeden z tych otwartych byl lekko mokry a zapach tej cieczy jakby benzyna. Prosze was o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam wszystkich po długiej przerwie.

Piszę ws. mojej historii dot. stuków w silniku mianowicie, ostatnio postanowiłem przerzucić tłumiki i wstawiłem oryginalny (ten przerysowany) i ku mojemu zdziwieniu nie dostrzegłem dobiegających z silnika stuków, postanowiłem się nawet przejechać bo pomyślałem, że może jak się rozgrzeje to będzie stukać ale nic z tego. Dziwne ale wychodzi na to, że w moim przypadku przyczyna związana jest ze zmianą tłumika na przelot. Postanowiłem udać się do warsztatu i ponownie dopytać (a raczej potwierdzić uzyskane wcześniej informacje od różnych mechaników) czy po zmianie tłumika muszę robić regulację zaworów i gaźnika po czym uzyskałem odpowiedź, że nie ma żadnej konieczności przeprowadzania regulacji jeżeli wymienimy sam tłumik.

Jaki może mieć wpływ zmiana tłumika na dochodzące dziwne dzwięki (stuki) z silnika?

Po tym wszystkim zastanawiam się czy nie kupić oryginalnego i wywalić przelot, jedno mnie tylko smuci  wraz ze zmianą tłumika pozbędę się świetnego dzwięku :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w twoim motocyklu, ale... kiedyś miałem akcesoryjny wydech który nie miał odbojnika o który odbijała się stopka centralna :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to, że w moim przypadku przyczyna związana jest ze zmianą tłumika na przelot. Postanowiłem udać się do warsztatu i ponownie dopytać (a raczej potwierdzić uzyskane wcześniej informacje od różnych mechaników) czy po zmianie tłumika muszę robić regulację zaworów i gaźnika po czym uzyskałem odpowiedź, że nie ma żadnej konieczności przeprowadzania regulacji jeżeli wymienimy sam tłumik.

Jaki może mieć wpływ zmiana tłumika na dochodzące dziwne dzwięki (stuki) z silnika?

 

już ktoś wcześniej wspomniał - warto by było wyregulować skład mieszanki - przelotowy tłumik zdaje się wpływa trochę na ciśnienia w układzie wydechowym wiec warto było by to dopasować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nic nie da bo na postoju przy odkrecaniu gazu nic nie slychac. Najwyrazniej moto musi byc pod obciazeniem. A oco chodzi z tym piecem? Pytam bo jestem poczatkujacy.

 

Obrazowo bo jesteś nowy

 

1 Kwinto dodał gazu i wszyscy zaczęli lecieć 140 na godzinę.

 

2 Nagle goście za Deszczem poczuli się jak Skalski w Hurricane po zestrzeleniu Me109 bo stało się to

 

3. Facet pojechał do domu DOJECHAŁ! LOL tak tak DOJECHAŁ z rozpierd silnikiem z sieczką na jednym garze i gadającymi trzema i stało się to ale mniej efektownie

 

 

Jak masz stuki na niskich a moto z 2006 roku to pewnie kosz sprzęgłowy cię czeka.

ewentualnie nie zrobiłeś składu mieszanki po zmianie tłumika i stukają zawory co chcą uciec.

coś w tłumiku

lub po prostu coś bo to jest Suzuki :)

Edytowane przez pwm
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pwm Plusik za barwny opis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.