Skocz do zawartości

O Skrzyniach Biegów Słów Kilka Bandity Hajki B Kingi...


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś zawsze ten temat omijałem chociaż na mój serwis trafiało już sporo ciekawych przypadków zakatowanych dwójek trójek ale zdawało mi się to w zasadzie normalne. Czara goryczy się przelała kiedy ten temat dotknął mnie osobiście i to z tak banalnym przypadkiem, że w pewnym momencie nie wiedziałem co się stało. Opowiem pokrótce.

Wybrałem się w traskę 100 km żeby dotrzeć oponę i napęd, zapinam 6 lecę spokojnie 200 i nagle jeb szarpniecie po chwili znowu, zwolniłem zrzuciłem na 5, wrzucam 6 i słyszę już tylko terkotanie. Wywaliło mi totalnie 6 bieg.


15958790a67a.jpg

Efekt po oględzinach to wywalona 6tka prawie na amen 5tka. Skrzywiony wodzik i wyrwany seger szóstki. Stalo się to tak niespodziewanie ze nie wiedziałem co się stalo, wcześniej nie było totalnie żadnych objawów.

To co się stało to akurat wada fabryczna skrzyń hajkowych w 2 genie i sławny luz miedzy 5 i 6 biegiem. Wystarczy wbić ten luz dosłownie kilka razy i mamy załatwioną skrzynie.

Jedynym sposobem jest wbijanie bardzo mocno biegów i zapamiętajcie sobie: nie bójcie się kopać w wajchę, głównie chodzi o biegi w gore, które mega sie niszczą jak są delikatnie traktowane .

Kolejny temat to zmiana biegów bez sprzęgła . Nie ma czegoś takiego, a ten kto to robi, robi mega krzywdę swojej skrzyni. Jedynym rozwiązaniem bezsprzęgłowym jest używanie quickshiftera, który zestroi ktoś mega ogarnięty ( robiłem skrzynie w 1000rr gdzie koleś popierdolił czasy zmiany biegów i trójkę zajechał w 4 dni)

Te wyżej wypisane zasady dotyczą wszystkich nowoczesnych skrzyń biegów.

A co zrobić jak rozwali się skrzynie?

Opisze co ja robię najczęściej:

- 1 bieg to koszt 400-800 zl ASO, wodziki ok 400 szt

- Wymiana skrzyni na używkę ale wiadomo używane nie wiadomo ile polata

- Ciecie kłów - to taki zabieg, w którym tryby są cięte na obrabiarce cnc i są lepiej spasowane od fabrycznych, po takim zabiegu skrzynia jest praktycznie nie do zajechania.

Koszta - w przypadku bandita warto poszukać drugiego silnika i przełożyć słupek. a w przypadku hajki i b kinga to 4 tys +


Jak ktoś ma jakieś pytania to pisać, a jak ktoś myśli, że ma pancerna skrzynie to niech pojeździ jeszcze :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolejny temat to zmiana biegów bez sprzegla . Nie ma czegos takiego a ten kto to robi , robi mega krzywde swojej skrzyni. Jedynym rozwiazaniem bezsprzeglowym jest uzywanie quickshiftera ktory zestroi ktos mega ogarniety ( robilem skrzynie w 1000rr gdzie koles popierdolil czasy zmiany biegow i trojke zajechal w 4 dni)

 

:)


zasmuciła mnie ta informacja, gdyż muszę zmienić technikę zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół robię to bez sprzęgła,
jak mi się chce od około 4 lat - a moto mam od 6u.
i tu jest prawdziwym powiedzenie że jeżeli Polak nie wie że czegoś sie nie da, to to po prostu zrobi bo nie wie że się nie da...

 

obiecuję nie zmieniać biegów bez sprzęgła :D

 


uffff ok bo już się bałem że znowu koszta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać "emerytów i rencistow" ten temat nie dotyczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się dba się ma jak to mówią :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie używam sprzęgła przy wbijaniu biegów w górę i wątpię bym wpoiła sobie znowu ten nawyk....odkładam pieniążki na nową skrzynię :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Ty nie jesteś ani emeryto ani rencisto Ty jesteś artysto
a kto bogatemu zabroni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolejny temat to zmiana biegów bez sprzęgła . Nie ma czegoś takiego, a ten kto to robi, robi mega krzywdę swojej skrzyni.

Miło mi to usłyszeć! Zawsze to od wielu lat powtarzałem. Przepracowałem kilka lat przy produkcji skrzyni biegów.

 

Ciecie kłów - to taki zabieg, w którym tryby są cięte na obrabiarce cnc

Bardzo dawno.........dawno temu robiłem to z w przesuwkach skrzyń biegów (łańcuchowych) Zundapp'a KS 600 / K-800, ale .....elektrodrążarką ze specjalnie zaprojektowana elektrodą :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło mi to usłyszeć! Zawsze to od wielu lat powtarzałem. Przepracowałem kilka lat przy produkcji skrzyni biegów.

Bardzo dawno.........dawno temu robiłem to z w przesuwkach skrzyń biegów (łańcuchowych) Zundapp'a KS 600 / K-800, ale .....elektrodrążarką ze specjalnie zaprojektowana elektrodą :usmiech:

to wytłumaczcie mi laikowi dlaczego  jedne motocykle to znoszą a inne nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz jeszcze raz fotel jak się dyni z opony poproszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam ktokolwiek doszkalał na różnych torowaniach przez ostatnie lata to zawsze mówili, że niby można, ale życia to nigdy żadnej skrzyni nie przedłuży. Minimalnie trzeba tą klamkę musnąć coby ładniej bieg wszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym butowaniem to sie zgodze. Ile razy ja znajdowalem miedzybiegi przez te pizdowate zmiany;)

Raczej zmiana ze sprzeglem, w dol miedzygazy.

 

No ale to kawasraki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytłumaczcie mi laikowi dlaczego jedne motocykle to znoszą a inne nie?

Moc moc moc moment + styl jazdy + dopracowanie skrzyni.

 

Jezeli jezdzisz banditem 600 i jezdzisz bardzo mocno turystycznie to prawdopodobienstwo ze cos sie stanie ze skrzynia jest male, nawet bez sprzegla

 

Ale jezeli ktos jezdzi normlanie dynamicznie i ma pod reka 200 kuca to prawdopodobienstwo zeby ja zepsuc jest bardzo duze.

 

Wlasciwie post z grubsza jest skierowany do wlascicieli b kingow i hajek ktkrych jest coraz wiecej i warto na niektore rzeczy zwracac uwatge.

 

Generalnie za dynamiczniejsza jazda powinno isc mocniejsze dobijanie biegow i uzywanie sprzegla. Skrzynia wam podziekuje dlugowiecznoscia

 

 

Cysiu co do palenia kapcia to jak juz bieg jest zapiety to mozna robic co sie chcea jak ma sie do tego moment pod łapą to silnik wlasciwie tego nie czuje. Takze tego akurat nie trzeba sie bac ;)

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to silnik wlasciwie tego nie czuje

No dobra, a ile trzeba dać w palnik, żeby w normalnych warunkach jazdy z samego przyspieszenia (bez pomocy sprzęgła) paliła się guma? Ile HP maja samochody, które podczas rozpędzania palą gumę?

Każdy ma swój rozum. Dla mnie starego człowieka , który wyznaje trochę inne podejście do moto palenie gumy, czy jazda na kole jest dziwnym zachowaniem.

Technika podnoszenia kola w crossie, trialu jest zrozumiała, ale w w warunkach zatłoczonych ulic to patologia. W mojej najbliżej rodzinie zginął młody człowiek próbując tej bezsensownej zabawy.

Palenie gumy to dla mnie upokorzenie motocykla, a prawdziwy motocyklista dba o swój motocykl. Tyle syfu do koła nas i jeszcze dokładamy smród palonej gumy. Po co?

 

Sorry za Ot coś mnie naszło w ten upał, a tu watek o trybach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym sposobem jest wbijanie bardzo mocno biegów i zapamiętajcie sobie: nie bójcie się kopać w wajchę, głównie chodzi o biegi w gore, które mega sie niszczą jak są delikatnie traktowane .

 Zapytam jako laik, zawsze mnie uczono, że podczas zmiany biegów wszelkie stuki, puki i tym podobne dźwięki  są wynikiem niewłaściwej techniki. U mnie przy zmianie biegów, nie ważne czy w górę czy w dół mocne naciśnięcie na dźwignie powoduje hałas, przypuszczam że jest to związane z czasem zmiany biegów (trwa to ułamek sekundy dłużej), ale bieg zawsze wchodzi właściwie. Natomiast przy delikatniejszym wbijaniu biegów przeważnie biegi wchodzą bez żadnego hałasu, choć zdarza się, rzadko bo rzadko ale jednak,  że czasami wejdzie jakiś miedzyluz lub bieg w ogóle bieg nie wskoczy i trzeba poprawić. I tu moje pytanie czy z punktu widzenia trwałości skrzyni biegów lepiej wbijać biegi zawsze mocno i z lekkim stukiem czy jednak tych stuków unikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze unikać stukow.
Okreslenie 'mocno' jest troche nieprecyzyjne...

Zależy ile kto ma siły, może robisz zbyt mocno.
Zmiana ma być szybka i zdecydowana.
Najważniejsze kiedy noga zaczyna i kończy z szybkim polsprzeglem i wiele wiele innych czynników...

Generalnie nawet rodzaj oleju ma wpływ na pracę skrzyni.

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neh, a jak łapiesz międzybieg przy dzikowaniu < 1.4 , to co wtedy?

lepiej w górę czy w dół?  no ja próbuję w górę ale nie jest fajnie słychać wtedy (jak jadę sam zjeżdżam do minimum i delikatnie pyk wchodzi)

już mam odruch pawłowa jak mam letnie laczki :D

 

faktycznie zdecydowanie, te rady to dla sportowej skrzyni, nie może być lekko, dużo wyższe momenty jak mnie się zdaje (w 650 to była pieszczota, nigdy mi się nic nie działo - hahahaha)

polecam parę 1/4 na mieście i się człowiek nauczy, gum nie palę ani żadne takie,  no ale tego nie umiem sobie czasem odmówić :vampire:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz mętlik w głowie bo mnie na każdym szkoleniu uczono, że przed zmianą biegu należy lekko docisnąć wajchę i dopiero w momencie wciśnięcia sprzęgła dopchnąć ją do końca. Wtedy biegi wchodzą lekko i płynnie bez szkody dla skrzyni.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze w życiu nie jechałem 200 na godzinę motongiem więc luzik :D mi się skrzynia nie roazwali na 6tce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cirrus, było Hondę kupić  :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cirrus, było Hondę kupić  :p:

 

   :takaemotka: 

1516721829963-1979-outside-the-Gold-Coas

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie już mam dziurę między 5 i 6 jak się da w palnik (8-10k obrotów) i za miękko potraktuje wajchę to gruchocze aż miło. Ale spoko, mam zapasową skrzynię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz mętlik w głowie bo mnie na każdym szkoleniu uczono, że przed zmianą biegu należy lekko docisnąć wajchę i dopiero w momencie wciśnięcia sprzęgła dopchnąć ją do końca. Wtedy biegi wchodzą lekko i płynnie bez szkody dla skrzyni.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

 

to wszystko prawda, tylko jak zapierdalasz to można nie ogarnąć - sprawdź :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko prawda, tylko jak zapierdalasz to można nie ogarnąć - sprawdź :D

Właśnie ostatnio się zaniepokoiłem jak mi kilka razy przy szybkim starcie spod świateł zamiast 2 wskoczył luz.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kitza mocniej dopinaj biegi bo tak sie zaczyna dewastacja. Dopiero jak jest wyczuwalne "klikniecie" można odkrecać. Najgorsza z mozliwych rzeczy jest niedopiecie biegu i danie w piz.. Wtedy jest dewastacja. A druga spraws to wysprzeglanie sprzegla jezli ktos ma hydraulicznie i zapowietrzony uklad badz nieszczelny biegi tez beda gorzej wchodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.