Skocz do zawartości

O Skrzyniach Biegów Słów Kilka Bandity Hajki B Kingi...


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

a tylko odpowiedz sobie na pytanie. Po co w takim razie montuje się quick do sz6bkiej zmiany biegów , skoro da się bez sprzęgła :)

 

dla tych co nie potrafią tego robić normalnie. :)

 

Dla mnie pitolenie. Cirus ZAWSZE będzie inaczej na to patrzył, bo to mechanik i w pip tego złomu przewalił u siebie. Z zasady będzie częściej się z tym spotykał, bo w robocie to raz, a dwa że pewnie gdzie się chłop nie obróci to wszyscy go o diagnostykę pytają. :)

Wychodzenie z założenia, jak to ktoś napisał wcześniej cytując, że zmiana bez sprzęgła na pewno nie pomaga skrzyni, to tak samo mogę powiedzieć, że odpalanie silnika też nie pomaga - jak będzie stał nieużywany to na pewno będzie w najlepszym stanie z możliwych.

 

Zmiany biegów bez sprzęgła też się trzeba nauczyć, tak samo jak ze sprzęgłem. Jak masz moto od nowości to możesz być pewnych rzeczy pewny, a jak masz moto po iluś tam właścicielach, to NIGDY nie wiesz jak było użytkowane wcześniej i czy fakt że ci się posypała skrzynia jest spowodowany tym że zmieniałeś biegi bez sprzęgła, czy tym, że robił to ktoś przed tobą tylko po prostu nie umiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po wyścigu to mam chwile :D

 

Ile przypadkow na forum? Nie wiem nie liczylem ale kilkanascie przez te pare ładnych lat. Czemu o tym nie slychac? Bo to zaden powod do chwalenia i na bank zadna osoba o tym otwarcie nie pisala bo ten temst najlepiej omijac.

 

Czy warto na to zwracac uwage?

 

Są przyjemniejsze rzeczy na wydanie od 3 do 12 tys zł ;)

 

Krzych ciesze sie ze umiesz zmieniac biegi bez sprzegla, Twoj przyszly mechanik tez bedzie zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzych ciesze sie ze umiesz zmieniac biegi bez sprzegla, Twoj przyszly mechanik tez bedzie zadowolony :)

 

tak się złożyło, że pierwszy raz zacząłem to robić jakiś tydzień temu więc mam nadzieję, że jeszcze nie zarżnąłem skrzyni..  po przeczytaniu tego tematu raczej nie będę próbował usilnie tego ćwiczyć dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych co nie potrafią tego robić normalnie. :)

 

Dla mnie pitolenie. Cirus ZAWSZE będzie inaczej na to patrzył, bo to mechanik i w pip tego złomu przewalił u siebie. Z zasady będzie częściej się z tym spotykał, bo w robocie to raz, a dwa że pewnie gdzie się chłop nie obróci to wszyscy go o diagnostykę pytają. :)

Wychodzenie z założenia, jak to ktoś napisał wcześniej cytując, że zmiana bez sprzęgła na pewno nie pomaga skrzyni, to tak samo mogę powiedzieć, że odpalanie silnika też nie pomaga - jak będzie stał nieużywany to na pewno będzie w najlepszym stanie z możliwych.

 

Zmiany biegów bez sprzęgła też się trzeba nauczyć, tak samo jak ze sprzęgłem. Jak masz moto od nowości to możesz być pewnych rzeczy pewny, a jak masz moto po iluś tam właścicielach, to NIGDY nie wiesz jak było użytkowane wcześniej i czy fakt że ci się posypała skrzynia jest spowodowany tym że zmieniałeś biegi bez sprzęgła, czy tym, że robił to ktoś przed tobą tylko po prostu nie umiał.

 

Warto się nauczyć i potrafić to robić prawidłowo. Nieraz tyłek uratowało. Jednak codzienna jazda to już inna bajka.

Ale nikt nikomu nic nie narzuca. Chcą bez sprzęgła, zmieniają bez. Chcą ze sprzęgłem, robią to z. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ty tak serio ?

Nie oczywiście to żarty ! Jak cały temat ;) . W końcu ile kosztuje B12 6 koła? Są tu zapewne tacy co mogli by kupić 10sztuk naraz, więc w czym problem? Nawet pierwszy bieg można próbować bez sprzęgła. WSK 125 wytrzymywała to "Japonia" da radę

 

Ale nikt nikomu nic nie narzuca. Chcą bez sprzęgła, zmieniają bez. Chcą ze sprzęgłem, robią to z.

Nic dodać nic ując. Najprawdziwsza prawda!!! Dodam tylko tyle, że Cirus nie do końca rozwinął temat "Ciecie kłów" , a i jeszcze coś się by znalazło na niekorzyść tej techniki.

Nic to Panowie - dzida i do przodu :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to chodzi nie ma co pisać ideologi :p:

spierd..sie to naprawiac albo kupowac kolejne moto i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że ktoś ruszył ten temat, bo wydawało mi się, że robię coś źle zmieniając ze sprzęgłem. Próbowałem się nauczyć bez ale nie do końca mi się to podobało. W górę tyle o ile, w dół raczej nie było problemów. Bez sprzęgła pomysł nie podobał mi się z jednego powodu. O ile teorię rozsynchronizowanych kół zębatych ogarniam, o tyle rozsynchronizowanie przez wciśnięcie sprzęgła wydaje mi się miej szkodliwe niż zmiana bez sprzęgła, ale z obciążeniem. Zmiana bez sprzęgła jest cicha itp. może nie tyle przez to, że prędkości zębatek są podobne, ale obie strony mamy obciążone i wciskamy zębatkę w zębatkę niejako na siłę, z obciążeniem na każdej z nich. Wciśnięcie sprzęgła zdejmuje obciążenie z jednej z zębatek i wkłada je do układu po puszczeniu klamki. No chyba, że przy redukcji strzelamy z klamki, wtedy efekt będzie podobny jak przy zmianie bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. KTM SX - ale tam naprawa skrzyni to można powiedzieć że nie awaria tylko cześć obsługi motocykla bo sprzęt do ostrego katowania. Poleciała zębatka od 3, koszty były do 500 zł (już nie pamietam) za czesci (ta uszkodzona i wymieniamy wszystkie współpracujące z nią warto wiedzieć o tym żeby ktoś Wam nie wymienił tylko 1) i komplet uszczelek wszystko oryginał KTM. Ale serwis samemu, rozbieranie silnika przez mechanika już samo w sobie generuje nie małe koszty. 

Czy przyczyniłem sie do uszkodzenia - pewno tak ale tamten sprzet był stworzony po to zeby tak z niego korzystać, dobrze że nie musze opowiadać co tam skrzynia przeżywała bo niejeden by mnie tu ukamienował  :p:

KTMa nawet nie podawał jako przykład w takich rzeczach :P Główny slogan tej firmy to "Ready to Race", który mówi na 'dzień dobry' o tym, do czego służą te motocykle ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTMa nawet nie podawał jako przykład w takich rzeczach Główny slogan tej firmy to "Ready to Race", który mówi na 'dzień dobry' o tym, do czego służą te motocykle ;)

dlatego byla to ze tak powiem normalna czynnosc obslugowa pomimo to i tak nanprawde wiele przezyla ta skrzynia :) dopiero chyba w roczniku 2015 mieli jakas wade fabryczna skrzyn ktore zbyt szybko padaly.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach pisać ale W górę czy w dół  bez sprzęgła lepiej niż z nim  :zeby: Jeżeli ktoś  nie umie i nie czuję bluesa to zjebie wszystko , czy ze sprzęgłem czy bez w górę czy w dół  nie ma problema , Cirus nie strasz  :552:  , teraz sprzęgło na dwa razy i między gaz  :hahahaha:  . Wszystko można zakatować i tyle , wystarczy że "lewy" się za to zabierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie dywagacje , ze sprzęgłem czy bez .Jeśli zmiana bez sprzęgła była by lepsza dla skrzyni to na pewno fabryka poszła by w tym kierunku.

I tutaj nie ma nic do dyskutowania , jeżdżąc bez sprzęgła prędzej czy później skrzynię szlak trafi .

Inna sprawa to skrzynia hajki drugiej generacji czy B-kinga , tam skrzynia jest po prostu zjebana , bo zbyt wiele jest osób ma z tym problem .

A nie są to raczej osoby które mają pierwszy raz kontakt z motocyklem i nie potrafią zmieniać biegów.

Osobiście wiem jak pracowała skrzynia w bandicie a jak pracuje w B-kingu.

Skrzynia jest po prostu gorzej spasowana ( 5 i 6 bieg) . Do tego dołóżmy moment obrotowy jaki ma ten silnik i o kłopot wcale nie jest trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ostatnio się zaniepokoiłem jak mi kilka razy przy szybkim starcie spod świateł zamiast 2 wskoczył luz.

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

Ile razy ja tak miałem, że na postoju czasami ciężko mi jest trafić na luz, natomiast podczas jazdy muszę faktycznie mocno napierać, aby 2 wskoczyła. A gdy podczas jazdy wejdzie mi luz i chcę jeszcze raz wbić 2, to mam wtedy mega jebnięcie. Dlatego jak coś takiego mi się przytrafi, to muszę chwilę poczekać, a wtedy 2 wejdzie cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy ja tak miałem, że na postoju czasami ciężko mi jest trafić na luz, natomiast podczas jazdy muszę faktycznie mocno napierać, aby 2 wskoczyła. A gdy podczas jazdy wejdzie mi luz i chcę jeszcze raz wbić 2, to mam wtedy mega jebnięcie. Dlatego jak coś takiego mi się przytrafi, to muszę chwilę poczekać, a wtedy 2 wejdzie cicho.

To sobie wysprzeglik ogarnij bo to nie wina skrzyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie ze sprzęgłem skrzynia pada po 200kkm

bez po 160kkm

robię rocznie 10kkm mam panikę o oczach o skrzynię ;)

 

za to jedynka to poetycko pisga... aż wolę na sprzęgle trzymać moto niż sluchać.

Co ciekawe jak się człowiek kula 1na godzinę i spada z 2 na jeden to cisza zupełna to samo jak się wpina 2 tak do 4tys obrotów.

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad to takie dane z cyferkami? Bo ni jak to sie ma do rzeczywistosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie wysprzeglik ogarnij bo to nie wina skrzyni ;)

To znaczy jak mam to niby ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzyć, sprawdzić szczelność ew. zestaw naprawczy,

nieszczelna pompa też zapowietrza układ.

 

aaa sory ty masz linke to nie wiem :)

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzyć, sprawdzić szczelność ew. zestaw naprawczy,

nieszczelna pompa też zapowietrza układ.

 

aaa sory ty masz linke to nie wiem :)

przy lince to jedynie dokrecenie wysprzeglika az poczuje opor i potem wrocic o 1/4 obrotu i regulacja luzu ok 12 mm na klamce i tyle roboty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franiu oglaszam Cie swoja prawą ręką do wyjasniania spraw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadałem, przy okazji czyszczenia napędu. Nic, co by zwróciło moją uwagę, nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadałem, przy okazji czyszczenia napędu. Nic, co by zwróciło moją uwagę, nie zauważyłem.

A kiedy wymieniałeś płyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak sobie popykałem w klawiaturę, bo przecież wszyscy wiedzą, że pojęcia o tym nie mam :D

;)

 

A skad to takie dane z cyferkami? Bo ni jak to sie ma do rzeczywistosci

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.