Skocz do zawartości

[Motocykl]Bandit 650S K6 po 99600km


Tomek
 Share

Bandit po 99600km  

17 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy sie podobało

    • Ujdzie w praniu
    • Ale lipa
      0
    • Jesteś pojebany


Rekomendowane odpowiedzi

Sporo jest tematów, ze motocykl po 100 tys to już ruina.  Czyta człowiek i się zastanawia. Czy już czas na szukanie silnika ? A może zmiana na nowszy ?

Jako że imię zobowiązuje, a ja mam deko wywalone pod deklem, postanowiłem to sprawdzić. Niczym test ADAC po 100tys , prawie zrobiłem to samo.

 

Na początku napisze, co w okresie 13 lat wymieniłem w swoim motocyklu i dlaczego.Przebiegi orientacyjne. Piszę z pamięci ;) Nie prowadzę książki serwisowej :D

 

3 kompletne zestawy napędowe.

Pierwszy zniszczyłem wracając z Włoch 1200 km w deszczu. Nie miałem już żadnego smaru i  leciałem na sucho. Polanie olejem na stacji zdało się na nic. Po powrocie do domku juz był nierówno wyciągnięty. Miał około 20 tys.

Drugi zestaw wytrzymał około 40 tys. zaczęły wypadać oringi z ogniw. Obecny zestaw ma się jeszcze dobrze, pomimo prawie 40 tys km :)

 

Łożyska wahacza, koła tylnego, główki ramy oraz koło przednie.

Wymienione gdzieś po 6 latach.Tak bardziej proforma, bo źle mi się moto prowadziło. Jak się okazało bez sensu. Problem był w źle założonym kole przednim, podczas wymiany opon. (Nie ustawienie przedniego zawieszenia)

 

Tarcze i klocki hamulcowe

Klocków zużyłem z 6 kompletów, różnych firm. Tokico,Nissin i tańsze. Tu mogę napisać jedno. Nissin , Tokico jakościowo super- potem długo długo nic i tańsze zamienniki. Pomimo przewodów gumowych, czuć różnice w tych klockach. Takie moje zdanie.

Przy około 60 tyś dostał nowe tarcze przód

 

Sprzęlo

Fabryczna linka wytrzymała 6 lat i strzeliła o tak bez zapowiedzi. Dorobiłem na poczekaniu drugą i w starym pancerzu pochodziło to 3 lata. Obecnie zamontowana już 3 nowa kompletna.

Kompletne sprzęgło wymienione przy około 70 tyś. Dostał nowy fabryczny zestaw. Co do zamienników nie jestem przekonany do końca. Rożnica w cenie całego zestawu to 100-200 zł.

 

5 kompletów opon

Fabryczne BT wytrzymały około 20 tyś

Aniołki 6 tyś i pękł karkas

Corsy  po 10 tyś złapałem kapcia i poszły do wymiany

Strady 20 tyś.

PR4 od jakiś 20 tyś

Coś jeszcze było, ale nie mogę namierzyć. Albo cos z przebiegami namieszałem. Może było deko więcej ;)

 

Kontrola i czyszczenie Gaźników

Gaźniki czyściłem ( za dużo powiedziane) 2 razy. Raz po około 50 tyś. i drugi raz po 99600.

Czyszczenie polegało na wyjęciu gaźników. umycie z zewnątrz. Odkręcenie komór pływakowych i ich umycie.sprawdzenie luzów na ośce przepustnicy, kontrola membran.

Nic więcej nie rozkręcałem.

 

Olej w silniku i zawieszeniu oraz płyn hamulcowy

Olej w zawieszeniu oraz płyn hamulcowy wymieniam co 2 lata, niezależnie od przebiegu w sezonie.

Olej w silniku oraz filtr wymiana co 6tyś. oraz zawsze w okresie przeglądu zimowego.

Co 2 lata rozkręcam moto i czyszczę oraz smaruję wszystkie łożyska do których mam dostęp.

A co roku klasyczny przegląd czy coś się nie rozkręciło , oraz sprawdzenie synchronizacji gaźników, luzów zaworowych itd.

 

Świece

zwykłe wymieniałem co 2 lata. Obecnie mam IRYDY i wymieniam co 3-4. Ale tu uwaga. Kontrolujcie co roku stan świec. Inaczej mozecie mieć niemiło niespodzianke w stylu zapieczona w gnieździe. A potem juz tylko gorzej.

 

Coś mnie podkusiło.....

Nie wiem co, ale podkusiło zobaczyć co tam w trzewiach się dzieje.

Zakupiono uszczelkę pod głowice , oringi, podkładki miedziane głowicy itd. itd.

 

Silnik_01_01.JPG

 

Zwalamy dekiel zaworowy i oglądamy co tam jest

 

Silnik_01_05.JPGSilnik_01_04.JPGSilnik_01_03.JPG

 

Jak na 99600 km krzywki wyglądają ładnie. A jak wałek

Silnik_01_11.JPG 

 

Zaraz zaraz. To jest wałek po 100 tyś.?

A już myślałem, że nowy z półki  ;)

Widać delikatne ślady przy pracy na panewkach. Może wytrzyma jeszcze ze 100-200 tyś :P

 

A jak sławetny łańcuszek rozrządu. Przecież ma już prawie 100tyś. ,  a jakoś go nie słychać.

Wykręcam napinacz i co widzę...

 

Silnik_01_06.JPG

 

No rzesz - jest może na 3/4. A jak sam łańcuch ?

Udałem się do sklepu w celu pomiarów. Różnica w długości miedzy 10 ogniwami wynosi ....... 0.01mm (niestety fotki nie mam :( )

Znaczy co ? Znaczy, że albo ja dziwnie jeżdżę, albo mam taki zajebisty łańcuch rozrządu, który wytrzyma kolejne 50-100 tyś.

 

No to zwalamy głowice.

i przeprowadzamy testy szczelności na dwa sposoby

1. sprężone powietrze

2. drugi nafta :)

 

Silnik_01_07.JPGSilnik_01_10.JPG

 

I znowu miłe zaskoczenie.Szczelny. Nic nie wytłuczone, zaworki trzymają.

A jak tłoki pierścienie i gładzie cylindrów.

A no gładź wygląda tak

Silnik_01_18.JPG

 

I tu test szczelności pierścieni. Zalewam cylindry Naftą i czekamy co się stanie.

Pierwsza próba po około 8 godzinach, ubyło nafty na 2 i 4 cylindrze.

Uzupełniamy i druga próba trwająca 12 godzin zakończona sukcesem. Nic nie ubyło. No może deczko odparowało, ale równo na wszystkich cylindrach.

Silnik_01_12.JPG

 

Została nam skrzynia biegów. Może tam coś się rozsypało. Może tam coś znajdę

Silnik_01_21.JPG

 

I tu  tez wszystko sprawne.

 

Już wiem ślizgi . czytałem na necie, że się zużywają i trzeba wymieniać już po 60 tyś !!!

Gdzie to one są

 

Silnik_01_09.JPG

 

Jest mam

 

Silnik_01_20.JPG

 

To jest ten stary ślizgi łańcuszka ? Tak tak. Ma już swoje lata i nadal jest dobry. Wygląda jak wyjęty z opakowania i jeden i drugi i trzeci.

 

Pomimo prób znalezienia usterki , nie udało się.

Trzeba wszystko pomyć, oczyścić i poskładać

Silnik_01_14.JPGSilnik_01_15.JPGSilnik_01_13.JPGSilnik_01_19.JPG

 

Podsumowanie wypocin

 

Jest wiele odmiennych zdań na temat żywotności silnika motocyklowego.

Prawda jest taka, że jak dbasz i regularnie serwisujesz, a pojazd nie ma wady materiałowej, to posłuży tysiące kilometrów.

Do swojego motocykla wlewałem różne oleje, ale zawsze motocyklowy, co najmniej półsyntetyk lub syntetyk. W klasie nie gorszej jak SG. I zawsze z pewnego źródła. Jeździł na Orlenie, Agip, Repsol, JMT, Valwoline, Shel itd itp

Nie rozkręcałem czegoś co się nie popsuło , lub nie dawało objawów zepsucia. W Gaźnikach ustawiony fabrycznie skład mieszanki jest cały czas dobry. Widać to w głowicy w kanałach wylotowych oraz na świecach.

 

 

Silnik_01_16.JPG

 

 

 

 

Silnik_01_08.JPG

 

Uzupełniam post o zawieszdnie. Ile to się naczytałem, ze olrj i uszczelniacze trzeba zmieniać razem.

Zmieniać trzeba i owszem, ale olrj i yo w miarę systematycznie.

Jak wyglada zawieszenie przednie po 101680km.

Uszczelniacze trzymały do końca. A panewki też mają się dobrze.Rura teleskopu bez żadnych rys i przytarć.

Jedynie mogę mieć zastrzeżenue do " wargi" uszczelniacza przeciwpyłowego. Delikatnie zaczął twardnieć. 

20200711_134304.jpg20200711_134310.jpg20200711_155121.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariat 😋

Mojemu pod koniec przyszłego sezonu podejrzewam, że pewnie suknie 100k. On chyba ma u mnie dożywocie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dbasz tak masz.Jesteś mega pozytywnie pojebany 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę tylko dodać w temacie ,że znam gościa (nawet 2 tygodnie temu razem trochę polataliśmy )

który ma dużym banditem nalot ponad 180 tys . km ,oczywiście bez remontu ! Ma on bandita od nowości ,

tylko normalne serwisowe przeglądy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O stary szacun że Ci sie chcialo, ja nie mam czasu wymienic swiecy w swojej yamaszce 😅

 

Wyslij ten artykul do motormanii czy innego scigacza bedzie w koncu cos normalnego a nie bełkot :)

 

ps. Slizgi wlasciwie maja dozywocie robilem silniki turystyczne po 180 - 200 tys nic sie z nimi nie dzialo. Skrzynia jezeli ktos umie zmieniac biegi tez wlasciwie jest dozywotnia, mam teraz taka z bandita 600 po 150 tys i praktycznie brak oznak zuzycia.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał wymienić olej z filtrem ale się delikatnie zapomniał i rozkręcił cały silnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ja mam na zalatanie sprzęta, jak się robi po 25tyś rocznie to w 4 lata zrobię niesprzedawalny motocykl z maszyny z salonu.

Swoją drogą mam dziora od 75.000km i jest wszystko jak nowe.

poza namiętnie psującym się czujnikiem neutralna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, pwm napisał:

Swoją drogą mam dziora od 75.000km i jest wszystko jak nowe.

poza namiętnie psującym się czujnikiem neutralna 

A zobacz, ja w chwili obecnej też mam taki przebieg i do tej pory ani razu żadnych problemów z czujnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, seebst napisał:

A zobacz, ja w chwili obecnej też mam taki przebieg i do tej pory ani razu żadnych problemów z czujnikiem. 

może inny typ jest niż w 2007?

one jak w zegarku co 15-20tyś padają.

Generalnie mam wymianę na gwarancji, 4 już będzie montowany bo jak kupowałem to czujnik był na wykończeniu.

Wyrabia się tam tulejka po prostu.

 

a tak mega wszystko :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek, 

jak pisał Cirus

zgloś ten materiał do Świata motocykli, powstanie świetny artykuł👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki szacun za kawał dobrze odwalonej roboty!

Sporo km jeszcze musze nabić, żeby Cie z przebiegiem dogonić.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny wynik, pozytywnie mnie nastawiasz do mojego bandziora, u mnie już (albo dopiero) 70tys. I potwierdzam jak się dba tak się ma. Życzę kolejnych 100tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat:) szacun za artykuł:). Swego czasu kolega z HHKP pisał o zakupie Hornet 600 z przebiegiem coś koło 80kkm, w ścigaczu był artykuł, więc warto może faktycznie, jak inni podpowiadają, do jakiegoś medialnego serwisu moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Tak jak mówiliście. Tak zrobiłem.

Napisałem do kilku gazet motocyklowych, czy chcą sobie to wydrukować. Odpisał tylko Motocykl. I po krótkiej korespondencji ....

 

...Z tego materiału nie zrobimy osobnego artykułu...

 

No cóż tak bywa. Ale czytam dalej....

 

....ale z drugiej strony grzech zmarnować taka wiedzę....

 

I treściwie napisane co i jak. A na koniec....

 

....list pojawiłby się w styczniowym wydaniu Motocykla....

 

Tak więc przystałem na warunki :D

Potem Wnuczkom będę pokazywał, jak wydrukują :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, seebst napisał:

A jakie będzie honorarium? :P

 

Nie będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle :D To ja też będę gonił z przebiegiem co prawda mój 2008 ma ( rzekomo ) 43k, więc jak nie będziesz jeździł to za jakieś 10 lat pewnie Cię dogonię :D albo i nie dogonię bo woda tyle bez remontu nie przejedzie co olejak ? hmmm
Rzadki temat także szacun za czas i wiedzę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tak uważasz, że bez remontu woda nie dwa rady? Ja już też nieubłaganie zbliżam się do tych 100k, w przyszłym roku już pewnie stuknie, a przy silniku nic robione nie było oprócz regularnych czynności typu olej, świece czy sprawdzenie luzu zaworowego. PWM tak samo tłucze kilometry i również nic mu się nie dzieje. Jak kto dba tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek To znaczy że dotarty, teraz można pałować :)

Szacun za to że gaźniki masz ustawione jak w książce a nie na "ucho.

Jaki koszt wszystkich uszczelnień?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seebst
Nie no mechanikiem to aż takim nie jestem co najwyżej pierdoły sobie przy moto robię jak płyny, filtry. Jakoś tak mi się nawinęło, że to "olej" jest niezniszczalny, a wszystko co nowsze to tak mniej, ale kto wie narazie upalam :D

Edytowane przez Bytian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2019 o 07:43, Franio napisał:

@Tomek To znaczy że dotarty, teraz można pałować :)

Szacun za to że gaźniki masz ustawione jak w książce a nie na "ucho.

Jaki koszt wszystkich uszczelnień?

 

Uszczelki, oringi, śruby etc.-  Komplet Suzuki około 600 zł. Znalazłem rozpiskę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie napisane, super się czyta i ogląda :)

Pewnie poza regularnym serwisem ważny jest też sposób korzystania z motocykla, podejrzewam, że nie należysz do tych, którzy mają ciężki nadgarstek

A tak w ogóle to Tomek w styczniowym wydaniu "Motocykla", Zuza "wojowniczka Ninja" na Polsacie, szacun!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super łapka dla ciebie 👍

Wszystko zależy od jeźdźcy udowodniłeś to w 100% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek wielki szacun . Atak z drugiej strony to że też ci się chciało tak rozbierać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniłem recenzję o przednie zawieszenie. Niech będzie w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.