Skocz do zawartości

Opony - Nierównomierne Zużycie Opon - Problemy


Gość Kargul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę Was zapytać o moją gumę w sprzęcie.

Moto kupiłem właśnie z tak załatwioną gumą i nie wiem czy to kwestia tego że poprzednia właścicielka była mistrzynią prostej, czy coś z nią stało się niedobrego. Same ślady pokazują że opona pracowała na jakieś 60-70% po szerokości, nikt jej pewnie nie zamykał.

Ale problem jest taki, że jest ona centralnie przypłaszczona. Wygląda mniej więcej tak jak na rysunku. Zdjęcie mogę zrobić jutro i podrzucić. Nie miałem wcześniej weny i czasu pisać o tym i zajmować się problemem.

guma.png

Bieżnik jeszcze ma, ale uważam że nadawała by się w najbliższym czasie do wymiany.
Podczas redukcji zdarza się że tył odjedzie, ale gwałtownie nie wbijam dwójki przy 80km/h ;) - może to tego przyczyna. Czasem też czuję jakby tył mi uciekł trochę na prostej. Nie jestem jeszcze doświadczonym motocyklistą i nie wiem czy to są podłużne nierówności na drodze, czy może coś z zawiasem. Luzu na kole nie mam wyczuwalnego - nie raz masowałem koło na boki na centralce. Może amorek?

Co o tym sądzicie? Nie zagraża to nadto bezpieczeństwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Christoph

    11

  • MetalBeast

    11

  • mariuszn2

    9

Poprzedniczka była mistrzynią prostej ot i cała tajemnica. Po prostu się kończy. Zamów nową i zmień.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tylko spłaszczona to znaczy tak jak sam pisałeś mistrzyni prostej i to wszystko....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz, że ma jeszcze mięso... więc jeśli nie jest starsza niż 5 lat i nie jest popękana ani w inny sposób uszkodzona to myślę, że nie musisz jej jeszcze zmieniać...btw parkujesz w podwórku kolo garażu podziemnego ??.. to obczaję ci tego "lacia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logike mozna wziasc, ze opona w ksztalcie polkola sciera sie na srodku, nie trzeba byc mistrzem prostej, tylko normalnie jezdzic, ulica to nie tor zeby ciagle zlozonym jezdzic. mialem na poczatku tamtego sezonu praktycznie nowke opone, po 6 tys tez zrobila sie plaska, dodam ze latam w miare spokojnie i lubie walnac traske po okolicy, a guma to battlax czy cos takiego. a co do bezpieczenstwa to zauwazylem ze troche bardzie odczuwam koleiny po tirach przy wyprzedzaniu.

Edytowane przez 600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupiłem B6 też miałem takiego spłaszczonego lacza z tym że już była zjechana do ograniczników :zeby: i na takiej oponie prześmigałem cały sezon bo po zakupie brak było kasy a później jakoś tak wyszło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan - dokładnie tam znalazłem sobie miejscówe, ale obecnie moto przed świętami podwiozło mnie do domu a w lany poniedziałek stan zdrowia nie pozwalał mi przylecieć na moto, nie wiem kiedy teraz przykulam go do Wro, ale wkońcu muszę poznać słynne większe grono naszego lokalnego PBC to wtedy dojdzie do oględzin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją pierwszą oponę wymieniłem jak mi się druty pokazały. Oczywiście nie polecam aż tak długo męczyć opony.

Poka zdjęcie tej oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan - dokładnie tam znalazłem sobie miejscówe, ale obecnie moto przed świętami podwiozło mnie do domu a w lany poniedziałek stan zdrowia nie pozwalał mi przylecieć na moto, nie wiem kiedy teraz przykulam go do Wro, ale wkońcu muszę poznać słynne większe grono naszego lokalnego PBC to wtedy dojdzie do oględzin :)

 

no to kuruj się...wio po moto i heja na Krakowską ...oprócz kiełbasy usmażymy twojego kapcia jak się do niczego nie nada :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co o tym sądzicie? Nie zagraża to nadto bezpieczeństwu?

 

Ciesz się, że nie zużyła się w trapez i nie wyząbkowała, jak moja BT023

Każdy świerzak się z tym zetknął i to jest normalne zużycie opony. Nie da się ukryć, że nawet jak się nie jest mistrzem prostej to i tak najczęśćiej laczek zużywa się po środku. Tłumaczyć nie muszę.

Co do uciekania przy redukcjach itd, to uważam, że to już może być stara guma, a nie ilość bieżnika. Spal laczka, wymień i będziesz miał problem rozwiązany.

 

ps. Moja tylna opona też ma jeszcze mięso ale wygląda tak /T\ -trapez. Boki podjechane tak, że aż ząbkują mimo iż na górze ma jeszcze z 2mm do wskaźników.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest że bardziej ucieka tył w koleinach. Spal albo wymieniaj i już :usmiech:

 

Tak piszecie "Mistrzyni Prostej"

a który z was tak winkle obrabia, że boki tak ostro (zamyka) zdziera natomiast środek opony zostaje w dobrym stanie ? nie rozśmieszajcie mnie :usmiech: mowa o jeździe miejskiej a nie torowej rzecz jasna :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszecie "Mistrzyni Prostej"

a który z was tak winkle obrabia, że boki tak ostro (zamyka) zdziera natomiast środek opony zostaje w dobrym stanie ? nie rozśmieszajcie mnie :usmiech: mowa o jeździe miejskiej a nie torowej rzecz jasna :usmiech:

Masz rację trochę przesadziłem z tą mistrzynią. Tak na prawdę to zwykłe zużycie opony i tyle.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, że się zapytam jaki masz rozmiar założony? w zależności od rozmiaru oponka różnie się na feldze układa..... pomiędzy 150 a 180 jest spora róznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest stan znaczników zużycia?? wrzuć foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro późnym popołudniem wrzucę fotki i wszystkie wymiary.

 

edit: tzn. dzisiaj późnym popołudniem.

Edytowane przez Kargul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co przesadzać, jeżeli jeździsz w miarę rekreacyjnie i nie walisz na kolanie to jeszcze na tej gumie polatasz. Pojeździj na niej, wyczuj sprzęta a jak będziesz czuł juz dyskomfort w zakrętach to sobie wymienisz na nową. Tak to wymienisz teraz gumę na nową i zrobi Ci się taka sama jak ta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie przebiegi autostradowe z obciążeniem też "wygryzają" oponę na środku. Nic szczególnego.

No chyba, że będzie się jeździć wężykiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Mam z tyłu opone bridgestone bt016 hypersport. Nawinięte ma około 10tyś. Ma bieżnik, ale już dotyka znaczników.

Sprawa jest taka, że jeszcze 200km temu było normalnie. Teraz choć nie widać większego zużycia niż te 200km wcześniej, to dupsko mi jezdzi bokiem jak szalone.

Pierwszy objaw był taki, że nawet nie poczułem że mi się koło zblokowało przy hamowaniu. Później zaczęła pływać po zakrętach a teraz to już mocno bokiem ciągnie na wyjściach z zakrętu. Pojawiło się też mocne ząbkowanie na bocznych częściach.

Wygląda to tak jakby opona przez prawie cały swój żywot trzymała jak trzeba a nagle z dnia na dzień przestała i to tak solidnie. Nie wiem na ile to możliwe bo zjezdziłem może 4 komplety i w żanym takich akcji nie było (pomijając michelin macadam, który od początku był kartoflany :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w normie. Zapomniałem napisać. I tak laczka muszę zmienić, ale chwilowo finansowo nie ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warstwę ścieralno-przyczepną opony zużyłeś i przestała działać :-)

 

....tak właśnie wymyśliłem sobie taką oto teorię B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"3-warstwowy materiał bieżnika “3LC (3 Layer Compound)” zastosowany w tych oponach zapewnia wysoką przyczepność na zakrętach i precyzyjne prowadzenie na prostych."

 

Może Ci się już te 3 warstwy zdarły :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dotyka znaczników, więc odpowiedź nasuwa sie sama... Nie wiem jakie założenia ma producent przy projektowaniu danej opony ale tak jak wyżej pisano może już wykorzystałeś jej "potencjał" i wg producenta nadaje sie jedynie na smietnik. Od niejednej osoby słyszałem że niektóre opony mają to do siebie że w upływem nawiniętych km i ubytku opony pogarszają się jej właściwości jezdne, a inne trzymają "fason:" do samego końca... widać bt16 należy do tych pierwszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba sam się rozwiązał, bo skatowałem tego laczka ostatnią wyprawą weekendową. Teraz to już się zrobił z niej kartofel i idzie prędko do wymiany.

Jestem pewny, że doznała nagłego pogorszenia przyczepności bo zupelnie inaczej się zachowuje. Może to faktycznie jakaś warstwa już poszła w zapomnienie i przestała trzymać.

Płakać nie będę, bo to najgorsze opony (bt016) jakie do tej pory miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.