Skocz do zawartości

Opony - Nierównomierne Zużycie Opon - Problemy


Gość Kargul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj byłem na przeglądzie mojego gsx.

Na oryginalnych batlaxach nawinąłem już 18 kkm i wygląda na to,że się kończą,może dociągnę do 20 kkm.

Poprosiłem o opinie mechanika w sprawie tylnej gumy,która na środku zbliża się już do wskażników.

 

Ku mojemu zaskoczeniu mechanik stwierdził ,że w gorszym stanie jest przód na którym zdecydowanie jest więcej "mięsa".

On zwrócił uwagę ,że zdecydowanie bardziej zużyty jest lewy bok.Byłem bardzo zdziwiony i szczerze mówiąc w warsztacie

tego nie widziałem.Dzisiaj rano przyjrzałem się w świetle dziennym i faktycznie mechanik miał rację.

Patrząc na profil opony nie ma ona półokrągłego zarysu jak nowa,a bardziej wygląda jak trapez,który ma ewidentnie większy lewy bok.

 

Specjalnie się nie przejmuję,bo to najwyżej przyspieszy wymianę opon.

Dręczy mnie natomiast pytanie co spowodowało taki stan rzeczy.

Do tej pory nie latałem po torze,nie obserwuję też aby mój wewnętrzny ,biologiczny żyroskop jakoś specjalnie

pogłębiał moje składanie się w lewo,nie uprawiam żużla ,żebym ciągle skręcał w lewo.

 

Zastanawiam się ,może mam coś nie halo ustawione zawieszenie ,na tyle minimalnie odbiegające od normy,

że nie czuję żadnego ściągania(nawet bez trzymanki),moto prowadzi się neutralnie przy skręcie w każdą stronę.

 

Spotkaliście się z czymś takim?

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Christoph

    11

  • MetalBeast

    11

  • mariuszn2

    9

pozamieniali skrzyżowania na ronda i tak, o... ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż oponę odwrotnie to się wyrówna  :takaemotka: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to może mieć wpływ tak duży, ale wynikać to może z konstrukcji dróg, które prawie nigdy nie są płaskie. Zazwyczaj na środku drogi jest górka (chociaż to zależy od sposobu kladzenia asfaltu pewnie), więc opona po lewej stronie dotyka asfaltu trochę większą powierzchnią.

Edytowane przez Scisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem tego tematu na forum i nie znalazłem ,fujara ze mnie :takaemotka:

MetalBeast ,Scisek i paru innych znalazło rozwiązanie.Profil drogi faktycznie ma minimalny spadek aby odprowadzać

wodę z jezdni na boki.Widocznie spadek jest wystarczająco duży aby doprowadzić do asymetrii zużycia.

Jak odezwie się jakiś drogi Watson z Albionu :takaemotka: ,a mamy paru na forum PBC,z obserwacją,że w Anglii prawa strona

ma większe zużycie to mamy sprawę zamkniętą,jeżeli nie to trzeba będzie ją przesunąć do archiwum X :takaemotka:

i niech się Molder ze Scully martwią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypad do anglii - jazda po rondach od rana do wieczora i temat z głowy.

albo papier ścierny i zabawa wieczorem

a na margiesie: napisałeś >>>nie uprawiam żużla ,żebym ciągle skręcał w lewo.<<<

na żużlu skręca się w prawo - tylko jedzie w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypad do anglii - jazda po rondach od rana do wieczora i temat z głowy.

albo papier ścierny i zabawa wieczorem

a na margiesie: napisałeś >>>nie uprawiam żużla ,żebym ciągle skręcał w lewo.<<<

na żużlu skręca się w prawo - tylko jedzie w lewo

Podziwiam Twoją przenikliwość z tym żużlem,masz w 100% rację :takaemotka:

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w żużlu i tak zużywa się bardziej lewa strona opon i lewa podeszwa buta, na którym zawodnik ma tzw. łyżwę. Ale tam można opony przełożyć i dojeździć do końca :P

 

Mariusz, a stawiasz moto na centralce, czy na bocznej? Długotrwałe stanie motocykla w przechyleniu i ze zbyt małym ciśnieniem w oponach może przyczynić się do takich komicznych objawów.

Myślę jednak, że całość to wypadkowa wielu, z pozoru mało znaczących, czynników: profil drogi, czy raczej koleiny, ronda i zakręty, pozycja kierowcy, niech ktoś jadący za Tobą przypatrzą się, czy siedzisz prosto i garażowanie motocykla.

Masz jusz 18.000km, to jest przy nowych gumach bardzo dobry wynik!

 

 

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w żużlu i tak zużywa się bardziej lewa strona opon i lewa podeszwa buta, na którym zawodnik ma tzw. łyżwę. Ale tam można opony przełożyć i dojeździć do końca :P

 

Mariusz, a stawiasz moto na centralce, czy na bocznej? Długotrwałe stanie motocykla w przechyleni i ze zbyt małym ciśnieniem w oponach może przyczynić się do takich komicznych objawów.

Myślę jednak, że całość to wypadkowa wielu, z pozoru mało znaczących, czynników: profil drogi, czy raczej koleiny, ronda i zakręty, pozycja kierowcy, niech ktoś jadący za Tobą przypatrzą się, czy siedzisz prosto i garażowanie motocykla.

Masz jusz 18.000km, to jest przy nowych gumach bardzo dobry wynik!

 

 

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Praktycznie zawsze stawiam na centralnej.

Mnie przekonuje te wyjaśnienie z profilem jezdni.

Co do mojej pozycji ,to trudno mi samemu ocenić,ale wydaje mi się,ze jestem jakimś Qwasimodo z Notre Dame :takaemotka: ,

(niech ktoś francuskojęzyczny poprawi  ewentualnie pisownię),ale w miarę symetryczny.

Jestem bliski zapisania się do motoszkoły,więc oni mnie ocenią,a na nowy komplet opon będzie jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi mamy, jakie mamy.

 

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze w takim razie większość z nas powinna mieć takie wytarcia na przednich oponach..Kojarzycie taką sytuację u siebie? .. Może to jednak kwestia nie wiem....złego ustawienia tylnego koła? Może faktycznie pozycja ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze w takim razie większość z nas powinna mieć takie wytarcia na przednich oponach..Kojarzycie taką sytuację u siebie? .. Może to jednak kwestia nie wiem....złego ustawienia tylnego koła? Może faktycznie pozycja ? 

Ja sam tego nie spostrzegłem a opony mi się już kończą,przyjrzyj się bardzo dokładnie przy dużym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zazwyczaj miałem przednią wyząbkowaną, większość tras z bagażem i trzepotało kierownicą.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylna opona na srodku ma bieznik ok 1mm z prawej strony troche glebszy a z lewej nei ma go juz wcale o.O

 

Co moze byc spowodowane takim nierownomiernym zuzyciem? Czesciej skrecam w lewo? xD Moze bardziej skladam sie w lewo...

Jak dla mnie winny jest ruch prawostronny.

Przyjmując, że pokonujesz tyle samo, takich samych zakrętów w prawo i w lewo, to weź pod uwagę promień skrętu. Skręcając w lewo zawsze pokonujesz minimalnie dłuższą drogę. Po 15kkm to widać. Do tego ronda.

Edytowane przez gregfister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 na tyle miałem mocniej zużytą tylną oponę po lewej stronie- diablo Strada. Teraz w FZS1000 mam to samo z przodu i z byłej tylnej - PR3. Także myślę, że to normalne, bo nie chce mi się wierzyć, że wszyscy mamy coś nie tak z moto i to zawsze z tą lewą stroną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprośmy kogoś z mieszkających na Wyspach, niech się przyjrzy swoim oponom, może tam zużywa się szybciej prawa strona?

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 na tyle miałem mocniej zużytą tylną oponę po lewej stronie- diablo Strada. Teraz w FZS1000 mam to samo z przodu i z byłej tylnej - PR3. Także myślę, że to normalne, bo nie chce mi się wierzyć, że wszyscy mamy coś nie tak z moto i to zawsze z tą lewą stroną

U mnie ta sama sytułacja : lewa strona

Ale zawsze wydawało mi się ze jest to spowodowane tym ze ta strona zdecydowanie niżej schodze w zakrętach

Może to tylko takie uczucie ? Nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe luki są dłuższe, to pewnie i szybciej się w nie wchodzi.

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ,że tak wiele innych osób potwierdza moją obserwację,

bo już myślałem,że jakiś niesymetryczny jestem lub nie potrafię latać. :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprośmy kogoś z mieszkających na Wyspach, niech się przyjrzy swoim oponom, może tam zużywa się szybciej prawa strona?

 

 

 

nie :P nic takiego nie zaobserwowałem u siebie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ogóle przednie opony szybciej się kończą niż tylne. Może i bieżnik jest, ale zaczynają ząbkować. No i lewostronne zużycie też jest bardziej widoczne, choć minimalnie i trzeba się przyjrzeć.

DObrze, że jest ten temat bo zawsze mnie to zastanawiało. W poprzednim moto myślałem, że coś jest krzywe, ale jak w bandziorze też zauważyłem taką tendencję to sobie dałem spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.