Skocz do zawartości

Opony - Nierównomierne Zużycie Opon - Problemy


Gość Kargul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

nie :P nic takiego nie zaobserwowałem u siebie :P

Wiesz co, trzeba się dokładnie przyjrzeć,bo to jest detal i wychodzi bo dużym przebiegu.

Albo u Was w Albionie drogi są lepsze. :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Christoph

    11

  • MetalBeast

    11

  • mariuszn2

    9

Mi w ogóle przednie opony szybciej się kończą niż tylne. Może i bieżnik jest, ale zaczynają ząbkować. No i lewostronne zużycie też jest bardziej widoczne, choć minimalnie i trzeba się przyjrzeć.

DObrze, że jest ten temat bo zawsze mnie to zastanawiało. W poprzednim moto myślałem, że coś jest krzywe, ale jak w bandziorze też zauważyłem taką tendencję to sobie dałem spokój.

Przednie opony mają zazwyczaj mniej "mięsa" i zużywają się przy hamowaniu, tylne przy napędzaniu. Tak źle i tak nie dobrze, ale podeszwy w butach się przecież też ścierają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie opony mają zazwyczaj mniej "mięsa" i zużywają się przy hamowaniu, tylne przy napędzaniu. Tak źle i tak nie dobrze, ale podeszwy w butach się przecież też ścierają :P

Mi lewy zawsze szybciej się ściera. Tez tak macie? :takaemotka:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim komplecie opon zauważyłem to samo, zużywa się lewa strona,

 

różnica jest spora ale najbardziej to widać na zjechanych gumach,

 

lewa strona łysa tak jak środek a po prawej sporo mięsa.

 

Do tej pory myślałem że tylko ja tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od sprzęgła?

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej do RPA?

A jedz gdzie chcesz, tylko na lwy uwazaj po drodze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to pewnie dlatego, że szurasz po podłodze, gdy sprzęgła szukasz; no i oczywiście zawsze wysiadasz z auta najpierw lewą nogą ;)

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej do RPA?

 

a nie lepiej do RPA?

A jeszcze egzotyczniej było by w Australii,tylko tam zakręty występują raz na 1000 km. :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

witam

na jesieni, przy czyszczeniu maszyny, zauważyłem, że coś dzieje się z tylną oponą, pod palcami czuć wyraźny "rant" przy przejściu z bocznej na środkową część opony /bieżnika.

Moja wina - nie zwróciłem na to uwagi, aczkolwiek nic złego w czasie jazdy się nie działo.

Ciśnienia zawsze pilnowałem - wg.instrukcji 36PSI, jeżdżę solo, bez kufrów.

Guma jest w dobrym stanie, nie popękana, DOT z końca 2010roku.

W załączniku fotka, może coś podpowie.

post-8199-0-54863900-1422201485_thumb.jpg

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic złego w czasie jazdy się nie działo to jeździj dalej.

Szkoda kapcia wywalić tylko z tego powodu.

Miałem podobną sytuację po przejechaniu około 2000km podczas

wakacyjnego wypadu na MotoGP. No ale ja swój trapez zaraz zlikwidowałem na torze. :zeby: .

Edytowane przez adi234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druty nie wychodzą to jeszcze polata.

Za często jeździsz prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo skręcaj, albo spal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, faktem - za dużo po winklach nie szaleję. Trza się gdzieś w góry częściej wybrać ;)

Nie mam dużego doświadczenia jeśli idzie o opony do moto...gdzieś wyczytałem, że gdy opona traci swój profil/kształt - nadaje się do wymiany, dlatego mnie to zmartwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam dot z 2010 to świeżynka - ja właśnie zmieniłem gumę z początku 2006:) tylko jak było poniżej 5st. to odczuwałem uślizgi, ale to chyba na większości opon by było niezależnie od wieku.

Jak nie widzisz mikropęknięć w bieżniku to spokojnie można latać - co najwyżej zmienisz w połowie sezonu - to akurat zawsze zdążysz...

Edytowane przez Tomek81Wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy długich autostradowych przebiegach to normalne, pośmigaj trochę po winklach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sezonu spokojnie ukulasz na nówkę :),a ta do efektownego spalenia.Może do kalendarza sie załapiesz,albo coś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, faktem - za dużo po winklach nie szaleję. Trza się gdzieś w góry częściej wybrać ;)

 

Jest jeszcze inne wyjście,możesz jeżdzić "wężykiem",tylko trzeba unikać policji,ha,ha :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem to nie objaw ząbkowanej opony??

 

objawy czuć dopiero w głębszych zakrętach no i po obmacaniu kapcia. Miałem tak, to się pomądrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że wyząbkowana. Moje batlaxy tak wyglądały. Po małym deszczu nie szło jechać jak przód miałem w trapez zjechany. Bieżnika jeszcze było sporo, a kierą telepało. Niektóre opony ząbkują bardziej, inne mniej. Ta wg mnie jest do spalenia :)  Oczywiście, znam i takich, co na drucie pojeżdżą jeszcze trochę, ale po co? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze połowa mięsa i do spalenia? w koło komina jeszcze by polatał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.