Skocz do zawartości

Opony - Rozmiar I Profil Opony - Dobór Zamienników


Christoph
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Sam mam założone 3 letnie, no teraz to będzie już 4 letnie pilot Road 2, od nowości i jest wszystko ok. Pół Europy na nich objechałem. Jak opona ma do 5 lat ale jako nowa to o nic się nie martw. A skąd masz pewność, że używana nie była po jakimś dzwonie lub innej przygodzie, i ktoś też nie palił gumy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

A po drugie tu masz całe kompendium wiedzy na ten temat. Poczytaj, a dowiesz się wszystkiego 

https://polishbanditcrew.pl/topic/24521-opony-jakie-opony-do-bandita-wybór-opon/

 

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, seebst napisał:

Sam mam założone 3 letnie, no teraz to będzie już 4 letnie pilot Road 2, od nowości i jest wszystko ok. Pół Europy na nich objechałem. Jak opona ma do 5 lat ale jako nowa to o nic się nie martw. A skąd masz pewność, że używana nie była po jakimś dzwonie lub innej przygodzie, i ktoś też nie palił gumy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

A po drugie tu masz całe kompendium wiedzy na ten temat. Poczytaj, a dowiesz się wszystkiego 

https://polishbanditcrew.pl/topic/24521-opony-jakie-opony-do-bandita-wybór-opon/

 

Wiesz musze zmienic swoje bo niby bardzo dobry stan ale latek maja 14 wiec juz dawno przyszla na nie pora. W kazdym razie wezme pod uwage to co napisales przy zakupie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin pilot road . Opony raczej powinno sie nowe kupowac jezeli chodzi o używki to jeżeli z pewnego źrodła to max do 2 lat. J kupuje nowe nieduza róznica między dobrymi używkami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Irek76 napisał:

Michelin pilot road . Opony raczej powinno sie nowe kupowac jezeli chodzi o używki to jeżeli z pewnego źrodła to max do 2 lat. J kupuje nowe nieduza róznica między dobrymi używkami

 

A jezeli nowe to jak stare? Moze jest wam znany sklep w Miedzyrzeczu k. Bielska-Bialej ktory handluje rzekomo nowymi oponami z rocznikow bodajże od 2014 do 2018.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kalisz2 napisał:

A jezeli nowe to jak stare? Moze jest wam znany sklep w Miedzyrzeczu k. Bielska-Bialej ktory handluje rzekomo nowymi oponami z rocznikow bodajże od 2014 do 2018.

Jeżeli opony prawidłowo przechowywane to 3 do 5 lat.

Ogólnie ja mam zasadę że opony starsze jak 5 lat wywalam. Czyli zakup maks 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tomek napisał:

Jeżeli opony prawidłowo przechowywane to 3 do 5 lat.

Ogólnie ja mam zasadę że opony starsze jak 5 lat wywalam. Czyli zakup maks 2-3 lata.

No to w takim razie jezeli kupie opony z 2017r nowe to powinno byc ok. Pirelli diablo rosso 2 z tego rocznika sa w cenie do 700zl. Jest to dobra cena? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z roku 2018 już są roczne. 2017 to już 2 lata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rafix napisał:

Z roku 2018 już są roczne. 2017 to już 2 lata 

2 minuty temu, kalisz2 napisał:
13 minut temu, rafix napisał:

Z roku 2018 już są roczne. 2017 to już 2 lata 

A powiedzcie mi jeszcze jezeli fabrycznie mam opony przod120/60 i tyl 160/60 to moge zamobtowac inne np. Tyl 180/55? Oczywiscie cale te same;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rafix napisał:

Z roku 2018 już są roczne. 2017 to już 2 lata ;)

Raczej patrzymy na miesiące 2 lata to 24 miesiące: )  opona zaczyna tracić właściwości po ok 5 latach. Wiadomo ostrożnie to i 10 się przejeździ. robiąc male przebiegi tylko po co ryzykowac uślizgi. Rozmiar ori 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kalisz2 napisał:

A powiedzcie mi jeszcze jezeli fabrycznie mam opony przod120/60 i tyl 160/60 to moge zamobtowac inne np. Tyl 180/55? Oczywiscie cale te same;) 

Możesz ale źle będzie się jeździć bo masz węższą felgę. Jak jeździsz na wprost to będzie "fajnie wyglądać" ale jak jeździsz w zakrętach to zobaczysz ze to nie ma sensu.... Chyba że wymienisz felgę na szerszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, darekb1 napisał:

Możesz ale źle będzie się jeździć bo masz węższą felgę. Jak jeździsz na wprost to będzie "fajnie wyglądać" ale jak jeździsz w zakrętach to zobaczysz ze to nie ma sensu.... Chyba że wymienisz felgę na szerszą...

Dzieki za odpowiedz. Bede w takim razie kupowal takie jak mialem do tej pory. Zalezy mi przede wszystkim na przyjemnej i wygodnej jezdzie, rzeczywiscie myslalem o lepszym wygladzie ale skoro wyglad i przyjemnosc z jazdy nie idzie w parze to nie ma co kombinować:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kalisz2 napisał:

Witam wszystkich pytanie jest proste. 

Jakie opony wybrac z ponizej wymienionych:

1. Michelin pilot road 3 po jednym sezonie (wysokosc bieznika na wierzchu opony 3.5mm) wlasciciel sprzedaje bo twierdzi ze mu sie slizgaja i ze przejechal na nich okolo 1000km.

2. Pirelli diablo rosso 2 nowe ale z roku 2016

3. Pirelli diablo rosso 3 roczne ale nowe

 

 

Wydaje mi się ,że Twoje pytanie jest tylko pozornie proste.

Wg mnie pierwsze pytanie powinno brzmieć ,jakich opon szukasz ,tzn. do jakich celów potrzebujesz ?

Bo jeżeli jeździsz głównie turystycznie ,dalsze trasy i deszcz nie jest dla Ciebie przeszkodą ,to będzie 

zupełnie inny wybór niż jeżeli jeździsz agresywnie i winklujesz i jeszcze często zaglądasz na tor.

Poza tym istotne jest ile km rocznie robisz.

Postęp w produkcji opon jest bardzo duży i opony stają coraz bardziej uniwersalne,tym niemniej ,

są różne rodzaje opon ,które mają bardziej konkretne przeznaczenie.

 

Odpowiadając na Twoje pytanie to Micheliny PR 3 to są gumy turystyczne ,bardzo dobre na deszcz ,

ale z czasem zaczynają się uślizgiwać,podobnie jak PR 4 (ale też angele Pirelli ) na których miałem okazję nawinąć 14 kkm (dużym banditem )

Swoją drogą to przy podanej przez Ciebie wysokości bieżnika ,to chodzi zapewne o przebieg 10 000 km ,a nie 1000 km !

Zresztą mi PR 4 zaczęły mi uślizgiwać właśnie powyżej 10 tys. km nalotu,wcześniej nic się nie działo.

Zaletą Michelinek jest z pewnością ich trwałość,czyli osiąganie dużych przebiegów.

Wymienione przez Ciebie Pirellki ,to są już gumy zdecydowanie bardziej sportowe,z kategorii sportowo-turystyczne.

Ja miałem okazję nakręcić halinką na Diablo Rosso III  11 tys. km ,kiedy mi się tył skończył i zapewne wiosną dokupię

właśnie tył,bo przód mi pewnie na drugie tyle wystarczy. Ale ,że mały bandit to nie hajka ,to z pewnością da się zrobić 

przebieg powyżej 20 tys.km ! Zaletą"diabełków " jest bardzo dobre klejenie do asfaltów ,bardzo szybko się nagrzewają 

(są wyjątkowo lekkie ) ,poza tym bardzo dobrze dają sobie radę na mokrym ( ja testowałem nawet przy 150-160 k m/h )

I te Pirelki nigdy mnie nie zawiodły ani nie zaskoczyły.

 

A tak generalnie to posłuchaj Seebsta i przejrzyj ten temat o oponach na naszym forum,bo tam na ponad 80 stronach

temat był wałkowany w każdym kierunku,a co najważniejsze są tam realne doświadczenia użytkowników różnych opon.

Polecam oczywiście raczej ostatnie strony z tych osiemdziesięciu ,po te pierwsze mają już raczej wartość archiwalną 😀,

takie są szybkie zmiany w gumach !

A opony chyba najlepiej poszukać w internetach,tam znajdziesz wielki wybór gum nowych ,ale także nowych fabrycznie takich 2-3 letnich ,które

są już sporo tańsze ,a przechowywane przez specjalistów mają dalej b.dobre właściwości.

I jeszcze jedna uwaga na kaskach i gumach nie powinno się oszczędzać,bo tu chodzi o nasze bezpieczeństwo !

A nasze hobby do bezpiecznych raczej nie należy !

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mariuszn2 napisał:

 

Wydaje mi się ,że Twoje pytanie jest pozornie proste.

Wg mnie pierwsze pytanie powinno brzmieć ,jakich opon szukasz ,tzn. do jakich celów potrzebujesz ?

Bo jeżeli jeździsz głównie turystycznie ,dalsze trasy i deszcz nie jest dla Ciebie przeszkodą ,to będzie 

zupełnie inny wybór niż jeżeli jeździsz agresywnie i winklujesz i jeszcze często zaglądasz na tor.

Poza tym istotne jest ile km rocznie robisz.

Postęp w produkcji opon jest bardzo duży i opony stają coraz bardziej uniwersalne,tym niemniej ,

są różne rodzaje opon ,które mają bardziej konkretne przeznaczenie.

 

Odpowiadając na Twoje pytanie to Micheliny PR 3 to są gumy turystyczne ,bardzo dobre na deszcz ,

ale z czasem zaczynają się uślizgiwać,podobnie jak PR 4 (ale też angele Pirelli ) na których miałem okazję nawinąć 14 kkm (dużym banditem )

Swoją drogą to przy podanej przez Ciebie wysokości bieżnika ,to chodzi zapewne o przebieg 10 000 km ,a nie 1000 km !

Zresztą mi PR 4 zaczęły mi uślizgiwać właśnie powyżej 10 tys. km nalotu,wcześniej nic się nie działo.

Zaletą Michelinek jest z pewnością ich trwałość,czyli osiąganie dużych przebiegów.

Wymienione przez Ciebie Pirellki ,to są już gumy zdecydowanie bardziej sportowe,z kategorii sportowo-turystyczne.

Ja miałem okazję nakręcić halinką na Diablo Rosso III  11 tys. km ,kiedy mi się tył skończył i zapewne wiosną dokupię

właśnie tył,bo przód mi pewnie na drugie tyle wystarczy. Ale ,że mały bandit to nie hajka ,to z pewnością da się zrobić 

przebieg powyżej 20 tys.km ! Zaletą"diabełków " jest bardzo dobre klejenie do asfaltów ,bardzo szybko się nagrzewają 

(są wyjątkowo lekkie ) ,poza tym bardzo dobrze dają sobie radę na mokrym ( ja testowałem nawet przy 150-160 k m/h )

I te Pirelki nigdy mnie nie zawiodły ani nie zaskoczyły.

 

A tak generalnie to posłuchaj Seebsta i przejrzyj ten temat o oponach na naszym forum,bo tam na ponad 80 stronach

temat był wałkowany w każdym kierunku,a co najważniejsze są tam realne doświadczenia użytkowników różnych opon.

Polecam oczywiście raczej ostatnie strony z tych osiemdziesięciu ,po te pierwsze mają już raczej wartość archiwalną 😀,

takie są szybkie zmiany w gumach !

A opony chyba najlepiej poszukać w internetach,tam znajdziesz wielki wybór gum nowych ,ale także nowych fabrycznie takich 2-3 letnich ,które

są już sporo tańsze ,a przechowywane przez specjalistów mają dalej b.dobre właściwości.

I jeszcze jedna uwaga na kaskach i gumach nie powinno się oszczędzać,bo tu chodzi o nasze bezpieczeństwo !

A nasze hobby do bezpiecznych raczej nie należy !

poruszyłeś kwestie bardzo istotne przy wyborze opon o których nie napisałem. Ja jeżdżę raczej spokojnie, nie pałuje motocykla, nie trę kolanem jak wchodzę w zakręty, nie jeżdżę na torze. Zdarza mi się czasem bardziej odkręcić manetkę ale zachowawczo i z głową. Kilometrów robię rocznie bardzo mało, w ostatnim sezonie max 1500 ze względu na brak czasu który poświęcam rodzinie. Motocykl mam bo zawsze o tym marzyłem, uwielbiam na nim jeździć i dbam o niego bardziej niż o jakąkolwiek inną rzecz czy sprzęt który posiadam. dlaczego zależy mi na dobrych oponach? a to dlatego, że zawsze kiedy siedzę na moto z tyłu głowy mam moją rodzinę;) i nie chciałbym by przy mocniejszym pochyleniu się w zakręcie uciekło mi koło albo co gorsza przy jeździe autostradą strzeliła mi opona. A jeszcze jedno, bardzo rzadko jeżdżę w deszczu, zdarza się to tylko w sytuacjach kiedy niespodziewanie mnie taki zaskoczy ale wtedy zupełnie inaczej jadę. Może nie jeden mnie tu wyśmieje i stwierdzi, że lepiej byłoby sprzedać sprzęt komuś kto lepiej go spożytkuje no ale nie każdy musi być rajdowcem, zamykać licznik a w zakrętach oponę żeby czuć frajdę z jazdy motocyklem ;). Oczywiście przeczytam sobie temat o oponach który polecacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ty jeden lubisz spokojną "emerycką" jazdę. Niestety nie zmienia to faktu, że dobrze bobrana nowa opona daje dużo większy komfort i praktyczny i psychiczny niż jazda na używce. Są tu zwolennicy używek ale ja wolę jednak nową oponę i mieć spokojną głowę na jakiś czas. Wybierz nr 2 lub 3. Mi osobiście ten model opony nie odpowiada. Jeździłem na 2 i dupy nie urywa. Mistrzem do małego Dziorka dla mnie były Aniołki. Deszcz czy upał nigdy nie było niespodzianek. No może poza jedną. Uszkodził się karkas (wada produkcyjna) reklamacja nie uznana i się na nie obraziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja jeżdżę raczej spokojnie, nie pałuje motocykla, nie trę kolanem jak wchodzę w zakręty, nie jeżdżę na torze. Zdarza mi się czasem bardziej odkręcić manetkę ale zachowawczo i z głową. Kilometrów robię rocznie bardzo mało, w ostatnim sezonie max 1500 ze względu na brak czasu który poświęcam rodzinie. Motocykl mam bo zawsze o tym marzyłem, uwielbiam na nim jeździć i dbam o niego bardziej niż o jakąkolwiek inną rzecz czy sprzęt który posiadam. dlaczego zależy mi na dobrych oponach? a to dlatego, że zawsze kiedy siedzę na moto z tyłu głowy mam moją rodzinę;) i nie chciałbym by przy mocniejszym pochyleniu się w zakręcie uciekło mi koło albo co gorsza przy jeździe autostradą strzeliła mi opona. A jeszcze jedno, bardzo rzadko jeżdżę w deszczu, zdarza się to tylko w sytuacjach kiedy niespodziewanie mnie taki zaskoczy ale wtedy zupełnie inaczej jadę. Może nie jeden mnie tu wyśmieje

Nikt cie nie wyśmieje, a czytając ten zacytowany kawałek to jak bym miał brata. U mnie tak samo - tylko może mniej niż1500?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Może i ja podepnę się pod ten temat ... ja kupiłem swój moto z przebiegiem (oryginalnym) 2000 km z DUNLOP SPORTMAX ... bieżnika jest tam jeszcze z 6 mm

Opłaca się to wymieniać na nowe (nowsze) ?  Motocykl był zimowany w garażu nieocieplanym - z tego co rozmawiałem lepiej wymienić (i do tego jest mi bliżej) ale ... no właśnie ale ... te opony wyglądają jak nowe

Poradzicie ? Moto jest z 2010 roku więc to już 9 lat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko powiedz mi, skoro twierdzisz, że przebieg oryginalny 2000 km, jak napisałeś, to po co ktoś wymieniał opony na nowe z oryginalnych Battalixów? To raczej nie jest normalne, moim zdaniem. A z którego roku są te opony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, seebst napisał:

Tylko powiedz mi, skoro twierdzisz, że przebieg oryginalny 2000 km, jak napisałeś, to po co ktoś wymieniał opony na nowe z oryginalnych Battalixów? To raczej nie jest normalne, moim zdaniem. A z którego roku są te opony?  

No właśnie sprawdź na oponach jaki mają DOT.
Nie wierzę w przebieg 2 tyś km w 9 letnim moto, może 20 tyś. I tak jak seebst napisał, po co poprzedni właściciel zmieniał by opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobre pytanie na które ... nie znam odpowiedzi :(

Oznaczenie tej opony to 75R - 001346 ... wychodzi że to z 2013 roku ... ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobre pytanie na które ... nie znam odpowiedzi

Oznaczenie tej opony to 75R - 001346 ... wychodzi że to z 2013 roku ... ?

 

 

Na moje to oznaczenie to regulamin, według którego ta opona otrzymała homologacje.

DOT jest 4 cyfrowy

 

 

 

Wysłane z mojego P10 lite przy użyciu Srapatapatalka.

 

 

37dcf7c0634c5db54865a6378fff381a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dot to cztery cyfry, dwie pierwsze to który tydzień roku dwie drugie to rok.  Np  3416  to 34 tydzień  16 rok produkcji.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, seebst napisał:

Tylko powiedz mi, skoro twierdzisz, że przebieg oryginalny 2000 km, jak napisałeś, to po co ktoś wymieniał opony na nowe z oryginalnych Battalixów? To raczej nie jest normalne, moim zdaniem. A z którego roku są te opony? 


Bo te Battlaxy montowane do nowych motocykli to straszne syfy były. Ludzie przed odbiorem moto z salonu zlecali wymianę tych opon. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.topgumy.pl/

 

Jak już coś wybierzesz to porównaj ceny z tymi w sklepie z linka powyżej, kupowałem u nich już  kilka kompletów.

Jak już Mariusz wspomniał opony wybierz do swojego stylu jazdy i im młodsze nowe kupisz tym dłużej powinny Ci posłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to są stare opony. Ja mam DOT13 i mimo ze wygladają jak nowe to bije się z myslami czy nie zmienic na nowsze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w swojej 600s opony Metzeler Sportec  przód 2012 , tył 2014 . I powiem szczerze ,że nie złapały uślizgu nigdy w czasie pałowania w zakrętach . Tylko kupiłem je w serwisie kolegi jako leżaki w 2016 roku, a nie z jakiś niewiadomych źródeł z Allegro . Teraz jak bym kupował to tylko max roczne  opony bo stwierdzam ,że kupowanie starszych czy używanych opon mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.