Skocz do zawartości

Jak działa mokre sprzęgło...


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przeda ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ogłądałem filmik sprzęgła jest super. Ale w koszu są (jak to nazwać ) tarcze z przekładkami no i pytanie  czy tarcze trzeba moczyć w oleju czy można je montować na sucho ? Mi jak wymieniali to moczyli je  przez około 1 dnia w oleju.

No i szkoda że filmik jest po angielsku 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie moczę. To nie WSK, gdzie tarcze były pokryte korkiem. Nie te czasy i technologia. Sprzędło składam na mokro i tyle. Znaczy smaruje wszystko olejem i składam. A czy to dobrze. Do ten pory wymieniałem może z 4 czy 5 razy. I wszystko działało.

Jedyne co. Unikam jak ognia zamienników. Nawet w chińskim skuterku.

Tak, tak.Chińczycy sami siebie już podrabiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co prawda tylko raz wymienialem ,ale tez bez moczenia i chodzilo bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedzcie, tak na logikę - jaki jest cel moczenia tego przez cały dzień, skoro to i tak jest cały czas zamoczone w środku silnika? Dla mnie to tak samo jak odpalenie silnika i jego rozgrzanie do spuszczenia oleju - przecież po jeździe silnik jest gorący, a na drugi dzień ten olej w całości zleci do miski i sam spłynie (mam tu na myśli normalne temperatury, nie jakieś ekstremalne w zimie). Sam kilka razy spuszczałem olej na zimnym silniku nie odpalanym od kilku dni i żadnych problemów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seebst zmień w przyszłości sprzęgło u siebie sam lub sprawdź na filmikach. Zauważysz wtedy, że tylko kilka tarcz od strony dekla przy wciśnięciu sprzęgła luzują się na tyle, żeby olej wpłynął pomiędzy nie a przekładki. Tarcze i przekładki od strony karterów nawet się nie rusza przy wciśnięciu sprzęgła jednak siła docisku zmniejsza się na tyle, że są w stanie się uśliznąć. Przez to zawsze najbardziej zużyte tarcze i przypalone przekładki są od strony silnika bo występuje tam największe tarcie. 

 

Co do odpalania silnika przed spuszczaniem oleju. Nie chodzi tylko o to żeby olej był bardziej płynny ale również o to, że w raz z olejem podrywasz osady (syfy z silnika) w nim zgromadzone. Gdy olej jest zimny to osady się z niego wytrącają i opadają przykładowo na całej powierzchni miski olejowej. Gdy odpalisz silnik i pozwolisz mu chwilę popracować syf miesza się z olejem i spuszczasz go razem z nim. 

Na tej zasadzie:
Mud Wtr GIF - Mud Wtr Water - Discover & Share GIFs

 

Ale to nie temat o oleju :D

Edytowane przez Conorian
  • Like 2
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2023 o 13:50, nitro1 napisał:

Tomek ogłądałem filmik sprzęgła jest super. Ale w koszu są (jak to nazwać ) tarcze z przekładkami no i pytanie  czy tarcze trzeba moczyć w oleju czy można je montować na sucho ? Mi jak wymieniali to moczyli je  przez około 1 dnia w oleju.

No i szkoda że filmik jest po angielsku 😅

serwisowka mowi moczyc , producenci roznie ,ja olewam i jest ok :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, benywariat napisał:

ja olewam i jest ok :D

 

w sensie moczysz czy nie moczysz? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2023 o 20:35, Conorian napisał:

w sensie moczysz czy nie moczysz? :D

nie mocze , a nawet u mnie jest to zakazane tak i jak syntetyczny olej ;) ,skladam wszystko na mokro i tyle 

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.