Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

A ile od zimy (założenia oliwiarki) zrobiłeś? Może jeszcze przewód nie wypełnił się do końca olejem.

 

nie no, aż takim laikiem nie jestem :) przewody napełniłem zaraz po założeniu.

 

zrobiłem już koło 2tys km. i na razie regulowałem na zasadzie - byle za mocno nie chlapało :)

 

 

Luzu proponuję 3 cm. ZDECYDOWANIE lepiej dać naciąg z górnej granicy tolerancji niż zostawić za mały luz.

 

BTW. Jak dam luz 2cm to też mi chrupie ino pod przednią zębatką.

 

no i sprawa jasna :)

 

dzieki raz jeszcze Wszystkim za pomoc.

 

 

ps.

 

a tak odnośnie "paliwa" do olejarki. kupiłem motula 75W90 za pół miliona (starych) złotych. za rzadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam mieszaniny 15W-40 mineralnego, hipolu, 10w-40 pół.synt. oraz około 100g smaru w szpreju bel ray. :)

Proporcje zupełnie przypdakowe - zwyczajnie pozbywałem się zbędnych butelek i zlałem wszystko do jednego litrowego

opakowania. Łańcuch ma 20 tysi przebiegu i w zasadzie to go naciągnąłem 2 razy - sam nie wiem po co.

 

...i jeszcze resztkę amortyzolu miałem :)

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dziś pomagałem koledze wyregulować napęd bo padło podejrzenie że nie są w osi obie zębatki i może naciąg łańcucha nie odpowiedni. Podczas jazdy przy konkretnym odkręcaniu na 3 biegu czuć jakby takie przerywanie, jakby przeskakiwanie łańcucha taki dziwny dźwięk. Naciąg łańcucha wynosił 4,5cm zalecany jest 4 - 5 cm, solidnie go nasmarowaliśmy zmienialiśmy naciąg na luźniejszy i nic, dalej to samo. Zębatki raczej są w osi bo według skali na wahaczach jest takie samo ustawienie z obu stron. Nigdy nie spotkałem się z takim efektem u mnie nie wiem co to może być, raczej nie przeskakiwanie po zębach bo nie są specjalnie ostre i nie ma za dużego luzu, bardziej prawdopodobne że zębatki nie są w osi a tą skale o kant d..upy rozbić. Jeszcze wrzuciliśmy moto na stojak (bo w TDM nie ma centralki) i sprawdziliśmy czy jest ten efekt z tylnym kołem w powietrzu, zapinamy 1,2,3 i cisza ,a tak samo ostro kręcony. Wygląda na to że na większym luzie łańcucha i bez oporu koła tego efektu nie ma. Napęd nie wygląda na zużyty łańcuch wyciągnięty jest równo. Już sam nie wiem, może coś ze skrzynią może to nie napęd....wszelkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może spróbuj zrobić coś w stylu palenia gumy na trawie żeby było, bo pewnie to tylko słychać pod obciążeniem a jak koło w powietrzu to oblężenia brak

 

jak mógłbyś zrobić zdjęcia tych zębatek to byłoby łatwiej coś ocenić

 

a na wszystkich biegach jest to przerywanie czy tylko na do 3 / na 3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaźniki to nie wygląda , przynajmniej na luzie nie ma takiego efektu, jak chodzi o biegi to mi się przytrafiało jak jechałem na 3, kumpel twierdzi że na wyższych biegach też a nawet na 2 mu sie zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia zębatka do wymiany na 90%

 

Hmmm a skąd ta pewność ? Jak chodzi o zdawczą zębatkę to serwis twierdzi że jest ok jedynie wymienili jakiś czas temu jakiś ring na ośce tej zębatki bo twierdzili że naciąg łańcucha był za duży i się rozszczelniło od szarpań no i poluzowali łańcuch, poza tym niby ok. Fotke może jutro uda mi się jakąś wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a skąd ta pewność ? Jak chodzi o zdawczą zębatkę to serwis twierdzi że jest ok jedynie wymienili jakiś czas temu jakiś ring na ośce tej zębatki bo twierdzili że naciąg łańcucha był za duży i się rozszczelniło od szarpań no i poluzowali łańcuch, poza tym niby ok. Fotke może jutro uda mi się jakąś wrzucić

 

Jeżeli piszesz że łańcuch sprawdziliście dokładnie i nie zaciera się na ogniwkach a przypadłośc nie występuje w momencie wyluzowania napędu (moto na stojaku) to jedyna rozsądna odpowiedzią jest zużyta zębatka przednia.Albo za bardzo macie napięty łańcuch i pod obciążeniem kierowcą daje to znać o sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz że łańcuch sprawdziliście dokładnie i nie zaciera się na ogniwkach a przypadłośc nie występuje w momencie wyluzowania napędu (moto na stojaku) to jedyna rozsądna odpowiedzią jest zużyta zębatka przednia.Albo za bardzo macie napięty łańcuch i pod obciążeniem kierowcą daje to znać o sobie.

 

 

Jak już pisałem przednia zębatka sprawdzona wcześniej, niby ok. Wygląda na to że zła nastawa luzu łańcucha (zbyt mała) zniszczyła najpierw położenie w osi przedniej (zdawczej) zębatki , po czym po wymianie uszczelnienia na ośce owej przedniej zębatki i powrotu do odpowiedniej pozycji, łańcuch już został źle wyciągnięty na boki i teraz nie zapina się odpowiednio na zębatkach.. :/ ciężko to stwierdzić na oko. Efekt jest taki jakby przy przyśpieszeniu łańcuch przeskakiwał po zębach.... Kolejne doświadczenie z napędem. Szkoda tylko, bo jak chodzi o luz góra dół to jest równo wyciągnięty. Wniosek : dbajcie o odpowiedni luz łańcucha. Dziś dowiedziałem się, że mechanik obstawił uszkodzoną skrzynię biegów co tez jest całkiem prawdopodobne, ponoć w tedziach siadają skrzynie...

Edytowane przez Lokus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam, mam taki problem że naciągam łańcuch i po jeździe już jest luźny. Dobrze dokręcam śrube i naciągam łańcuch w różnych pozycjach koła jak by co. Znaczy to że napęd do wymiany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie jest nie równo wyciągnięty , czyli do wymiany ,kręć kołem i posprawdzaj w paru miejscach napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

godzina, max dwie, roboty - tylko musisz mieć łańcuch zakuty w pętlę, klucz 24, 32 nasadowe, trochę towotu i klej do gwintów

instrukcja na forum jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam takie pytanie, niedawno czyściłem i smarowałem łańcuch i nie jestem pewien czy wcześniej to było czy teraz tak się stało, ale podczas przyśpieszania jakby ze skrzyni słychać takie bzyczenie/świerkanie słychać dopiero jak odchylę lewą nogę. Na jałowym pracuje normalnie, na hamowaniu silnikiem tego nie słychać, tylko jak się przyśpiesza, prócz klekoczących zaworków słychać takie świerkanie. Nie wiem czy to coś poważnego, czy po prostu bandit tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest :P Jak ktoś kiedyś powiedział "bandit to nie moto dla wrażliwych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli recepta prosta! nie machać nogami podczas jazdy! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko właśnie sąsiad niedawno rzucił nowe światło na sprawę, tak patrzył i mówi że w prądnicy prawdopodobnie łożysko tak huczy, czy to możliwe ? niby coś tam słychać i obudowa miała lekkie drgania. Wiem że bandit stuka huczy trzaska ale wolę znać niektóre hałasy, aby nie zatrzymał się gdzieś w polu (odpukac) :P

 

http://youtu.be/W92ImQ9WTIA tutaj film nagrałem, i jak teraz działa ?

Edytowane przez cHRoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.