Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czyli wszystko masz ok

Gość Thomsen
Napisano

Byłem teraz na szybkim wirku po bułki i tak zauwazylem ze gdy siedze na motocyklu, to luz jest praktycznie minimalny, mniejszy od 1mm, tato sprawdzał bo jakze ja bym mogl, a ten jeden milimietr to jest gdy nikt na siedzeniu nie siedzi;), ale skoro OK to dobrze:)

 

Dodam jeszcze jedna rzecz, mianowicie na starym lancuchu przy 6krpm mialem 110kmh, na tym rowniez tyle mam moze nawet 113, lecz widze na forum, ze kazdy ma 120kmh, czemu tak jest przeciez, wzialem taki naped standardowy jaki poleca serwisowka, 110ogniw 15 z przod, 47z tył.;/

Gość Thomsen
Napisano

Kurde wydaje mi sie ze mam znow problem mianowicie byłem na ostrej jeździe, zadnego palenia gumy, ani pionowania czy cos, poprostu jazda, winke itp, i przed jazda od wczoraj co naciagalem mialem luz lancucha jakies 3-3,5 cm, dzisiaj po tej jeździe luz wzrósł o wartość około 1- 1.5 cm, czy to normalne na nowym lancuchu?

Napisano

ustaw na 3-4 cm i nie będzie się wyciągał

Gość Thomsen
Napisano

Witam ponownie, znow mam zapytanie odnosnie lancucha, mianowicie czy to normalne zeby po 300km uzywania nowego napędu lancuch był nierowno wyciagniety, nie są to wielkie wartości ale różnica wynosi około 5mm do max 10mm, lancuch oczywiscie smarowany, luz ustawiony na 30mm, zebatka zdawcza wzgledem tylnej ustawiona w jednej lini, czy cos nie tak sie zaczyna dziać z nowym lancuchem?

Napisano

10mm to nie taka mała wartość

Gość Thomsen
Napisano

No teraz rozumiem, ale czy jest jeszcze mozliwosc zeby po 300km sie ulozyl, jesli sie nie ulozy, czy taki lancuch moment szlag trafi?

Gość Thomsen
Napisano

Witam , dziś sprawdzałem jeszcze raz dokładnie ten lancuch i nie wiem jak to nazwac, ale w tym samym miejscu raz jest naszprycowany raz normalny, raz luzny, po obracaniu kołem oczywiscie, zaznaczylem sobie to miejsce i sprawdzałem, raz tak raz tak i inaczej, juz sam nie wiem co to moze byc..

Napisano

A jak stan łożyska zbieraka? Bo może to Ci zbierak tak lata na boki i niszczy łańcuch, bo wierzę że jednak smarujesz go ;]

Napisano

Nagraj filmik jak masz czym i pokaż dokładnie o co chodzi :) Inaczej pewnie ciężko będzie dojść :)

Gość DamianWWL
Napisano

Cześć mam problem, podczas jazdy na 1 i 2 trzaska mi coś w skrzyni jak by luźny łańcuch był ale to nie to, bo jest dobrze napięty. problem wystąpił od tak. Jest to takie chrobotanie. To zębatka zdawcza? Czy może łożysko na niej?

Napisano

Moze masz za mocno naciagniety lancuch i w dodatku pozapiekany?

Napisano

Przede wszystkim wyczyść dokładnie łańcuch i sprawdź ustawienie koła.

Gość Thomsen
Napisano

Film proboje wczytac bo net lipny, doszedlem dzis do wniosku ze to nie lancuch a tylna zebatka, zebatka ewidentnie w jednym albo w dwoch miejscach takjakby naciagala lancuch a potem go luzowala. A co moze byc oprocz napedu? O co chodzi z tym zbierakiem?

Napisano

Łańcuch trzaska jak jest nienasmarowany. To też może być przyczyną.

Napisano

Tylna zębatka jest przykęcona do "zabieraka", po zdjęciu koła wyciągasz go z felgi i sprawdzasz stan łożyska w nim.

Przy okazji możesz sprawdzić łożyska koła.

Napisano

Jak miałem stary i nierówno wyciągniety to też tak miałem, w jakim stanie jest Twój napęd?

Napisano

Moto na centralkę, krecisz kołem i sprawdzasz czy równo naciągnięty łańcuch.

Gość Thomsen
Napisano

Wszystkie łożyska są ok, zarówno te na kole jak i w zabieraku, skoro dobrałem sie już do zabieraka to pokusiło mnie żeby dokrecic stara zebatke, tak też zrobiłem- dla jasności na niej nie jeździłem przy nowym lancuchu, tylko zakrecilem kilka razy kołem zeby sprawdzic czy jest nierowno wyciagniety, i co najlepsze??? Łancuch chodzi praktycznie idealnie, może ciut nie równomiernie jest wyciagniety ale nie tak bardzo jak na NOWEJ zebatce, czyli chyba zostaje mi reklamacja? No bo cóż to może byc??

Napisano (edytowane)

No to wychodzi na to że wada zębatki... coś mi się kojarzy że już ktoś na forum miał podobny problem z zębatką tylko nie mogę teraz znaleźć.

 

Znalazłem...

http://polishbanditcrew.pl/topic/13703-nowy-naped-i-juz-problem/page__p__184314__hl__z%C4%99batka__fromsearch__1?do=findComment&comment=184314

 

Coś te sunstary podpadające... czyżby podróbki?

Edytowane przez Biały
Gość Thomsen
Napisano

Hm no dokladnie ten gosciu ma to samo co ja, nawet w tym samym miejscu na zebatce:D, martwi mnie jeszcze jedno, ze moglaby byc to wina wałka zdawczego. Jesli kolega czyta ten post co mial ten sam problem, prosze o odpowiedz w jaki sposob sie sprawa wyjasnila. Pozdro i dzieki:)

Napisano

W sumie to jak przyłożysz starą i nową zębatkę do siebie to możesz mieć odpowiedź.

Możesz też zmierzyć promień zębatki w różnych miejscach, powinien być wszędzie taki sam, szczególnie na wgłębieniach.

Gość Thomsen
Napisano

No nie wiem jak z tym przyłozeniem, przykładałem do siebie i roznicy specjalnej nie widac było, również stara zebatka jest nieco zużyta to porównywanie jednej do drugiej może nie być trafnym rozwiązaniem. Promienie mierzyłem radziecka suwmiarka, to róznica wychodziła miejscami do 0.5mm

Napisano

Załóż starą zębatkę i zobacz czy będzie ta sama sprawa z łańcuchem.

Napisano (edytowane)

Te 0.5mm różnicy to wbrew pozorom bardzo dużo. To tak, jakbyś na napiętym łańcuchu zmniejszył napięcie o pół obrotu śrubą. Od razu zacznie zwisać, stąd te bicie i szybkie zużycie łańcucha.

Edytowane przez obiezyswiat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.