Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

ja cały układ wymieniłem za 650 zł. (łańcuch, zebatki, robocizna ) więc wydatek całkiem spory

 

Jaki łańcuch i zębatki? No 650zł to sporo. Jak wspomniałem zamknąłem w kwocie 370zł za sam zestaw, zakuł mi ktoś za darmochę. Zmieniałem sam, więc za robociznę sobie browara sam postawiłem :D . Pierwszy raz zmieniałem ale się udało i jaka satysfakcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i chciałbym dołączyć się do tematu brzęczenia łańcucha w okolicach przedniej zębatki. Brzęczenie pojawia się podczas przyspieszania i w czasie ciągłej jazdy(słychać po odchyleniu lewej nogi), ponadto łańcuch przeciera się od wewnętrznej strony. Smarowanie nie pomaga, bo po jednej jeździe smar znika z łańcucha. Luz na łańcuchu ma 2,5-3,0cm. Poza tym co ile km powinno naciągać się łańcuch, bo zrobiłem już 3000km odkąd kupiłem bandziora i na razie nic z napędem nie robiłem (oprócz smarowania - a tego nigdy nie żałowałem :P ) Zauważyłem również, że ślizg przez ostanie 500km nagle się ścierał. 999330_637278836300522_768337331_n.jpg1017207_637278859633853_1221803247_n.jpg

Edytowane przez wisnia742
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(oprócz smarowania - a tego nigdy nie żałowałem :P ) Zauważyłem również, że ślizg przez ostanie 500km nagle się ścierał.

 

no widać, że nie żałujesz smaru!

Wszystko masz w nim obsmarkane, ale to chyba nie jest dobrze. Mają być nasmarowane rolki wewnątrz a nie płytki po zewnętrznej. Patrz ile syfu ci się poprzyklejało. Ogólnie wygląda jak by spleśniał :)

 

 

Przy okazji też mam jedną rzecz.

Wiecie co może powodować objaw wibracji równomiernych przy powiezmy 100km/h wyczuwalny na kierownicy po jej mocnym złapaniu (sciśnięciu) ? Kiedy wciskam sprzęgło objaw znika, więc wnioskuję że to może coś z napędu albo silnika.

Ledwo to czuć, można porównać do uklepanej w jednym miejscu opony, albo śruby w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i chciałbym dołączyć się do tematu brzęczenia łańcucha w okolicach przedniej zębatki. Brzęczenie pojawia się podczas przyspieszania i w czasie ciągłej jazdy(słychać po odchyleniu lewej nogi), ponadto łańcuch przeciera się od wewnętrznej strony. Smarowanie nie pomaga, bo po jednej jeździe znika z łańcucha. Luz na łańcuchu ma 2,5-3,0cm. Poza tym co ile km powinno naciągać się łańcuch, bo zrobiłem już 3000km odkąd kupiłem bandziora i na razie nic z napędem nie robiłem (oprócz smarowania - a tego nigdy nie żałowałem :P ) Zauważyłem również, że ślizg przez ostanie 500km nagle się ścierał. 999330_637278836300522_768337331_n.jpg1017207_637278859633853_1221803247_n.jpg

 

Sugeruje częściej myć łańcuch, taki syf działa jak papier ścierny....... wyczyść też dekiel zebatki zdawczej, bo przy takiej ilości smaru to pewnie masz tam niezły syf

 

jak Ci z jednej strony inaczej wyciera, sprawdź ustawienie tylniego koła i wyreguluj

 

łańcuch naciąga się wedle potrzeby, niskiej jakości łańcuch szybko się wyciągnie i trzeba częściej regulować, złoty DID z olejarką przejeździ 20 tysi i mało co się wyciągnie :)

 

a to brzęczenie to może ogólny zły stan napędu, wytarta zębatka która nie równomiernie bierze, spróbuj tez odciągnąć łańcuch do tyłu przy tylniej zębatce, jak będziesz miał spory luz to łańcuch się powoli kończy :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć

Mam problem z szarpaniem łańcucha. Jestem świeżo po wymianie całego napędu (łańcuch + obie zębatki).

Problem pojawia się przy wolnej jeździe - np w korku lub dojeżdżaniu do świateł - tak do 20 km/h. Jak przyspieszam, obciążam moto - nie ma (nie wyczuwam) żadnego problemu.

Nagrałem filmik (sorry za jakość i dźwięk - telefon) - moto postawione na centralce i wbity pierwszy bieg.

Po wciśnięciu sprzęgła szarpanie ustaje. Łańcuchem szarpie na tyle mocno - że jest mocno odczuwalne dla mnie - moto trochę "żabkuje"...

Nie wiem czy na filmiku dobrze to widać, ale łańcuch podskakuje kilka razy w czasie obrotu - tak jakby nie trafiał w swoje ząbki - czy coś takiego..

 

Wymiana łańcucha - fachowo w serwisie - raczej osiowość itp zachowana.

Szarpanie łańcucha było zawsze (moto mam 2 lata) -ale zwalałem to na źle wyciągnięty łańcuch - niestety po wymianie napędu nic sie nie zmieniło :(

 

http://youtu.be/WInXgDQbcL4

 

(nie patrzcie na jakość dźwięku - film robiony telefonem - jakość dźwięku masakryczna - w rzeczywistości nic nie stuka i rzęzi :) )

 

Co to może być? - miał/ma ktoś tak?

Edytowane przez Krzysztof
Skoro jest już temat o dziwnym zachowaniu się zestawu napędowego, to po co rozpoczynać kolejny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo na wyciągniętym.

 

Zmieniłem napęd na nowy i o dziwo dalej szarpał jak u Ciebie, nawet naciąg był nie równy ale olałem sprawe.

 

Ostatnio sprawdzałem, czyli po 2k km od wymiany i objawy ustały. Ciągnie równo, naciąg równy. Nie wiem o co chodzi ale jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a smarowales ten lancuch po wymianie? byc moze ktores ogniwo ciezko pracuje i podrywa lancuch podczas pracy, moze to kwestia "ulozenia" sie i nasmarowania lancucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smarowałem, dodatkowo jest olejarka więc nasmarowane jest więcej niż powinno :)

efekt jest faktycznie jakby ogniwo podrywało łańcuch - ale, cholera, to bardzo mało prawdopodobne...

Do tego musiało by być ich pare

Edytowane przez Siudmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się ostatnio zastanawiałem - dorzuce się do tematu - ale moim zdaniem wszystko jest ok, bardziej zarzuciłbym to silnikowi który nie równo oddaje moc (to tylko taka moja skromna opinia) Podczas jazdy nie czuje żadnych niedogodności

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Może za wolno jeździcie? Jeśli moto jest za bardzo obciążone to będzie szarpać i tyle, na każdym biegu, jeśli obroty będą za niskie.

 

Co do filmików na stojaku... Łańcuch ma luz(bo mieć go musi), szarpie kołem, ono się rozpędza i ciągnie łańcuch na dole, potem silnik nadrabia i szapie łańcuch znów, gdyż on ma stałe obroty. Zatem co w tym dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@magpie - Dzieki!

@pain - Dzieki! - kurde Tobie to jeszcze sporo więcej lata ten łańcuch niż mi.

Czyli co - jest OK? - to cholera czemu mam skoczko-żabkę przy jechaniu na małej prędkości - tak ma być? (uczę się ;)

 

Kumpel który mnie doucza jazdy mawia: albo się przyspiesza, albo hamuje - bez stanów pośrednich - w/g tej filozofii nie miałbym problemu - bo na obciążonym silniku nic nie szarpie

Ale martwi mnie, że na niskich obrotach/szybkości muszę na pół sprzęgle czasami dojeżdżać do świateł i w korku jechać...

Edytowane przez Siudmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto też będzie szarpać jak będzie mieć za niskie obroty- przy czym chodzi o obroty silniki a nie o prędkość (ew prędkość na danym biegu) moto może szarpać bardziej jeśli masz za luźny łańcuch. Nie jeździłem Twoim moto- więc nie wiem jak dokładnie jest u Ciebie- tym nie mniej, na zbyt niskich obrotach szarpać będzie zawsze i każde moto.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmików na stojaku... Łańcuch ma luz(bo mieć go musi), szarpie kołem, ono się rozpędza i ciągnie łańcuch na dole, potem silnik nadrabia i szapie łańcuch znów, gdyż on ma stałe obroty. Zatem co w tym dziwnego?

 

Zgadzam Magpie,

Koło na stopce centralnej jest bezwładne i zawsze będzie szarpać. Wynika to z nierównej pracy silnika. Można spróbować wcisnąć tylny hebel i sprawdzić czy są mniejsze skoki. Możliwe, że takie szarpanie można wyeliminować przy luzie na łańcuchu równym 0cm i idealnej pracy silnika ;) Mi łańcuch też szarpie i trze o wahacz(brzęczenie) ale mam luzu 5cm

Edytowane przez wisnia742
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje równo, (jeśli ma zrobione synchro) "zdaje Ci się" bo raz jest obciążony kołem, raz nie, przez to, że łańcuch ma luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam mało-wielki problem z łańcuchem( poprzedni sprzedający zmieniał cały napęd niedługo przed moim kupnem), ale pewno napiszecie żeby wymienić napęd, ale to dopiero uczynię w następnym sezonie, bo ten sezon delikatnie już muszę dojeździć. Motocyklem zrobiłem może 2-3k km.

A sprawa się ma tak że od jakiegoś czasu łańcuch (mianowicie od ściągnięcia koła bo wymieniałem klocki) jest w jednym momencie bardzo naciągnięty a w innym miejscu po przekręceniu koła jest za luźny.

 

Zauważyłem że zawsze dzieje się tak, gdy "spinka"(nazwę ją tak bo rożni się barwą od pozostałych), jest szersza o jakiś milimetr od pozostałych ogniw i nie siedzi w zębatce przez to inne też nie są idealnie tam gdzie powinny być i napina się łańcuch. I moje pytanie czy jest sens wymienić to ogniwo i i zakuć nowe ? Bo jak dla mnie wina leży po tej stronie, bo zębatki jeszcze w dobrym stanie ( do zębów rekina brakuje im jeszcze:D) ale czekam na opinie bardziej doświadczonych forumowiczów. Nie chcę tego zepsuć a trochę denerwujące jest jak słychać ten łańcuch :D Koła nie stawiam, gumy też nie palę :D

 

W najciaśniejszym miejscu póki co ustawiłem tak żeby był luz.

 

kv3g.jpg

 

6wfg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch jest nierówno wyciągnięty, więc nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to już masz na myśli cały napęd razem z zębatkami no nie ? Bo z tego co słyszałem to samego łańcucha nie ma sensu wymieniać mimo że są dobre zębatki, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam na myśli cały zestaw oczywiście. Sorry, poszedłem na skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spencer: Na twoim miejscu spróbowałbym wymienić samą zakuwkę.

Miałem to samo i po rozebraniu ogniwa okazało się, że trzpienie są powycierane do połowy. Dałem nową zakuwkę i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały napęd wymienię, ale wolałbym na przyszły sezon bo mam trochę wydatków teraz. A tą zakuwkę dokupywałeś na allegro ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w larsonie możes zkupic... - 10zł do DIDa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z tego co widzę i o ile się nie mylę to nie jest łańcuch DID. Mam złotego DID-a i na każdym z ogniw zewnętrznych jest oznaczenie stali z jakiej został wykonany (tak przynajmniej tłumaczył mi sprzedawca). Jakaś ciekawa podróbka widnieje na powyższych fotach. Ktoś nawet BALINIT A nakładał na ogniwa.

 

Swoją drogą ja tak jak przedmówcy wymieniłbym zakuwkę. Koszt minimalny, a przynajmniej dojedziesz do końca sezonu lecz już nie radziłbym jeździć "agresywnie".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że dziś szewski poniedziałek mam.To jest chwila na Bandita.Kupiłem nowy ślizg-Gleitschiene(łańcucha).Po trzech dniach od zamówienia.Dotarł do mnie.No i bęc.Raptem 182 zeta Suzuki-Piaseczno.Ale się uparłem że sam wymienie.No i w morde chyba nie...Więc drodzy forum-mechanicy da się samemu czy nie.Ma ktoś może w tym temacie doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Coś dopadło i mnie jeśli chodzi o napęd....do rzeczy:

 

Motocykla ma przejechane 12k km, poprzedni właściciel zajechał kompletnie napęd, zapieczone ogniwa. Wymieniony cały komplet na DID VX. Napęd ma przejechane może 6k km. Od nowości założona oliwiarka. Naciąg na 30mm. Keta nie jest nierówno wyciągnięta.

Sprawa ma się następująco, ostatnio zauważyłem, że przy przepychaniu motocykla z okolic zębatki dochodzą niepokojące stuki. Teraz też słyszę to w trakcie jazdy (wcześniej nie zwracałem na to uwagi) Mam dwa filmiki na których dokładnie słychać ten występujący problem:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WF1a--R6wLo

 

http://www.youtube.com/watch?v=JCwy3VMEbRA

 

Na tym filmiku z szybszym kręceniem, słychać że stuki zwalniają wraz z kołem.

 

Postaram się jeszcze na dniach ściągnąć koło, żeby wykluczyć łożyska koła i przy okazji zrzucę łańcuch ze zdawczej i zobaczę czy bez niego też chrupie czy strzela.

Edytowane przez Mad Jaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.