Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda w praktyce sprawa smarowania łańcucha podczas jazdy w deszczu? Wiadomo, że po takiej jeździe trzeba go nasmarować, ale jeśli jadę cały czas w deszczu, to co jaki czas go smarować? Oraz czy trzeba go trochę osuszyć, a dopiero potem spray, czy to nie ma znaczenia? Po spsikaniu go i wyruszeniu w drogę po jakimś czasie smar nie spłynie z łańcucha jak tak dalej będę jechał w deszczu? Czy puszka niecałych 400 ml smaru na jakieś 2500 km wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowac na kazdym postoju bardziej profesjonalnie to spryskac czyscikiem ktory jednoczesnie osuszy a pozniej nasmarowac teflonowym np od valvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Siema,

Dziś chciałem naciągnąć lancuch i wszystko ladnie pieknie ale nie moge odkrecic kontry (12stki) z prawej strony moto.

Oska bez problemu kontra (12) z lewej i sruba z lewej bez problemu na tej stronie moge ustawic luz.

Ale problem jest z prawa strone. Kontra (12stka) nie chce puscic. Ogolnie boje sie ze glowka od nakretki juz sie wyrobila i klucz sie slizga.

Jakies rady ? Wd40 nie pomaga.

Zakladajac, ze nakretka sie juz tak wyrobila ze nie bede mogl jej odkrecic jest to jakos bardzo problematyczne z jej wymiana? Jak to wyglada? - tak w razie "W" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Panie i Panowie.

 

Dość pilnie potrzebowałbym informacji nt. nakrętki zębatki zdawczej. Moja nie ma ponad połowy gwintu. Chcę dobrać identyczną po pracy aczkolwiek ... nie wpadłem na to aby spisać co to jest za nakrętka i jaki ma gwint (drobnozwojowy czy jak) no i kurna zapomniałem :( Czy bylibyście w stanie podać mi rozmiar, rodzaj tej nakrętki? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy miał kiedyś ktoś problem z odkręceniem ośki? wcześniej było luzowane podciągnięty łańcuch, dokręcone kluczem z zestawu (rączką nie nogą).

przy kolejnej próbie próbowałem z kluczem z konkretną przedłużką i mam wrażenie, że przyłożenie jeszcze większej siły spowoduje że coś się ukręci, tzn nakrętka rusza się, o jakieś 1/4 obrotu a potem nic a nic. siłować się z tym? . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi

przeczuwam ze moze byc problem z gwintem

 

camus231989

Co do nakretki to znalazłem info ze jest to M20 ale jaki skok gwintu to Ci nie powiem ale znajac japońców to na pewno inny niż metryczny czyli obstawiam ze może być M20x1.5 ale pewności nie mam

 

 

4d386d83482d6a141ecb56a9cfd18e93.jpg

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bald pisze, pewnie przy dokrecaniu użyles zasady dokrece mocno - a może jeszcze troszkę :)

 

 

Urwać nic nie powinieneś ewentualnie zrobisz nowy gwint.... Ale problem będzie niezależnie co zrobisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jadłem za dużo czerwonego mięsa i za dużo siły ;) chyba zdecyduję się na jakiś serwis bo jak urwę pod blokiem coś będzie jeszcze więcej problemów, a napęd i tak do wymiany jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adi przedlużka 1,5 metra i po sprawie. To lepszy sposób niż szarpać się na siłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż takiego ramienia nie używałem ;) obawiam się że coś ukręcę i potem będę szukał transportu dla moto. 
Cirus jak się zdecyduję na samodzielną wymianę napędu to się odezwę do Ciebie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wczoraj wymieniłem u siebie cały napęd (zębatki + łańcuch) - wszystko niby ok ale moto zrobiło się słabsze. Obroty są jakby wyższe niż zazwyczaj na tych samych biegach. Inna sprawa to to, że jak odkręcę gaz to jest takie jakby syczenie albo szorowanie lancucha (ciezko okreslic ten dzwiek). Ktoś miał podobny przypadek?

EDIT: Zapomniałem dodać, że jak miałem go dziś na centralce to na luzie w ogóle koło się nie kręci (a chyba powinno), na jedynce czy to ze sprzeglem czy bez kreci sie tak samo (to też w sumie ciekawe).

Edytowane przez DriGerO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem u siebie cały napęd (zębatki + łańcuch) - wszystko niby ok ale moto zrobiło się słabsze. Obroty są jakby wyższe niż zazwyczaj na tych samych biegach. Inna sprawa to to, że jak odkręcę gaz to jest takie jakby syczenie albo szorowanie lancucha (ciezko okreslic ten dzwiek). Ktoś miał podobny przypadek?

Policz ilość zębów na starych i nowych zebatkach bo zapewne kupiłeś inne niż miałeś, a rozmiar łańcucha się zgadza? Być może też to pomyliłeś i masz zły rozmiar łańcucha, sprawdź oznaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wszystko niby ok ale moto zrobiło się słabsze. Obroty są jakby wyższe niż zazwyczaj na tych samych biegach.

moto słabsze a obroty wyższe na tych samych biegach ? :slash:

 

Moto słabsze  to albo za dużo zębów z przodu albo za mało z tyłu  ( obroty powinny być niższe przy takich samych prędkościach na poszczególnych biegach )

 

Obroty wyższe na tych samych biegach ? mniej zębów na przodzie a więcej na tyle (moto powinno być "mocniejsze" )

 

Czegoś nie rozumie, masz 2  skrajne przypadki, albo jestem spiacy i nie kumam  albo jakies cuda sie porobily  :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto słabsze a obroty wyższe na tych samych biegach ? :slash:

 

Moto słabsze  to albo za dużo zębów z przodu albo za mało z tyłu  ( obroty powinny być niższe przy takich samych prędkościach na poszczególnych biegach )

 

Obroty wyższe na tych samych biegach ? mniej zębów na przodzie a więcej na tyle (moto powinno być "mocniejsze" )

 

Czegoś nie rozumie, masz 2  skrajne przypadki, albo jestem spiacy i nie kumam  albo jakies cuda sie porobily  :bag:

Zgadza się, jedyna różnica w zębatkach to tył na którym jest 46 zębów a nie 47 jak w org. Z tymi obrotami to martwi mnie to czy z linką sprzęgła czegoś nie zrobiłem przez przypadek jak ściągałem dekielek od zębatki zdawczej (nie kreci kołem na luzie, a na biegu brak różnicy czy wcisnę sprzęgło czy nie, kręci się tak samo)

Edytowane przez DriGerO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy łańcuch, który jest troszkę mocniej naciągnięty, może powodować to, że jadąc na 1 biegu bez dodawania gazu delikatnie podszarpuje? Czy może to nie ma znaczenia? Prędkość jazdy 8-9 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeżeli jest nierówno wyciągnięty. Sprawdziłeś czy jest wszędzie taki sam luz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak. Kurczę, nie pamiętam jak było przed naciągnięciem... Wymieniałem olej i chciałem się trochę przejechać i jakoś to mi rzuciło w "oczy", że gdy się toczyłem na biegu, bez gazu, to delikatnie poszarpywało. Wcześniej miałem tak ponad 35mm luzu, teraz mam 25mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie i ciut mocniejsze poszarpywanie jest normalne.

jest to skutkiem ciaglej kontroli zawartosci resztek tlenu w spalinach w stosunku do zawartosci w otoczeniu

Sonda Lambda, moze juz cos o tym slyszales.

Niektorzy probuja zrobic na tym kase, sprzedajac za grube pieniadze ten cudowny wynalazek jakim jest  o2 eliminator sugerujacy sterowaniu wtrysku optymalne wartosci. W rzeczywistosci jest to tylko rezystor bodajze 330 Ohmowy za grosze, juz dokladnie nie pamietam.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GFS 650, 2009 rok, do wymiany mam napęd. Nie mam serwisówki do 650 z tego roku, a nie chcę bazować tylko na info ze sklepu. Pytanie czy ktoś może polecić coś konkretnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad takim zestawem:

 

łańcuch napędowy DID525 ZVMX G&B - 118 ogniwa  (X-ring hiper wzmocniony, złoty)

zębatka napędowa SUNF404-15  (15 zębów)

zębatka napędzana SUNR1-4386-48  (48 zębów)

Cenowo wychodzi 750zł brutto. Jakieś opinie? Sugestie?

 


I już zostałem zweryfikowany przez dostępność tego co bym chciał w sklepie. Na stanie u większości sprzedawców jest tylko:

 

łańcuch napędowy DID525 VX G&B - 118 ogniwa (X-ring wzmocniony, złoty) 

 

i to w cenie 450zł brutto z zębatkami. Tyle, że myślałem nad czymś mega mocnym...

Edytowane przez UkrecaczSrub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy do małego b potrzebny jakiś hipermocny ten VX jest wystarczający. Ponoć aby przedłużyć przebieg łańcucha wymienia się przednią zębatkę po 10tys ale czy to prawda to niewiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy do małego b potrzebny jakiś hipermocny ten VX jest wystarczający. Ponoć aby przedłużyć przebieg łańcucha wymienia się przednią zębatkę po 10tys ale czy to prawda to niewiem :)

 

to chyba mit jest ;)

 

Ukręcacz, pomyśl ile km zrobisz tym dziorem i pod to kupuj łańcuch.

Ja aktualnie walę po 4kkm miesięcznie więc kupiłem hiper piper srututut za 730zyla bo podobno z olejarką potrafi 50kkm pogadać.

do tego zębtki jt czy coś cały komplet.

Akurat styknie na rok :P

 

Jak mało latasz to szkoda w koszty wpadać.

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.