Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W KLR650 spinacz biurowy pięknie się sprawdzał w roli zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna filozofia jak widać, ale wystarczyło tylko znać "myk" ;)

Nic to, pchanie motunga przez 1km potraktuję jako formę sportu, :paker:

a na przyszłość już tak łatwo się nie dam załatwić. :stupid:

Dzięki! :spoko:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Może ktoś rozwieje moje wątpliwości ?

 

Dzisiaj wymieniłem napęd i pojawiły się dwa tematy,które mnie nurtują.

1). W nowym napędzie po naciągu zostały mi dwie kreski na wahaczu dokładnie tyle ile miałem w starym liczyłem na to, że przy nówce będzie więcej

2). Po dokładnym wycentrowaniu koła po kilku jego obrotach łańcuch ewidentnie przesuwa się do wewnętrznej powierzchni tylnej zębatki czy to poprawne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymienione zostaly tylko zebatki na takie same (liczba zebow), czy takze lancuch a jezeli tak, to jaki?

ile ogniw?

 

2. Centrowanie kola? Miala felga bicie?

 

 

Zakladajac, ze tylna zebatka zostala poprawnie zamontowana, (jest mozliwe tam cos spierdolic?) to ustawienie robi sie tak, aby plaszczyzna obu zebatek byla w jednej linii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmowy zestaw zamieniłem na dedykowany DID o dokładnie takiej samej ilości zębów i ogniw. Centrowanie zrobiłem bazując na równych odległościach na wahaczu, koło nie ma bicia łożyska nie mają luzów.Jak dokładnie sprawdzić ustawienie obu zębatek i płaszczyzny łańcucha aby mieć 100% pewności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajcie w skrajnosci bandit to robiony mlotkiem i przecinakiem sprzet a do pomiarow lablatoryjnych mu daleko. Sa kreski na wahaczu? To ustawiać je i tyle. W napedzie najwazniejsze jest to zeby mial odpowiedni naciag a nie ustawienia kątowe z kosmosu. 90% motocykli ktore do mnie trafia nie ma ustawionego poprawnie naciągu a w serwisówce jak wół jest napisane jak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmowy zestaw zamieniłem na dedykowany DID o dokładnie takiej samej ilości zębów i ogniw. Centrowanie zrobiłem bazując na równych odległościach na wahaczu, koło nie ma bicia łożyska nie mają luzów.Jak dokładnie sprawdzić ustawienie obu zębatek i płaszczyzny łańcucha aby mieć 100% pewności ?

Z tym centrowaniem to o zbieżność chyba Ci chodziło.

 

Ja ustawiam za pomocą sznurka po staroswiecku + przejażdżka z puszczoną kierą dla sprawdzenia czy nie ściąga.

 

Do koła zębatego nie ustawiam, ale może inny inaczej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cirus, i to je to!

ja nie patrze czy felga, nie opona, lata po srodku miedzy wachaczem.

mam listwe ameliniowa, ktora ustawiam wstepne ustawienie czyli, przykladam ja do tylniej zebatki i "krece" aby koniec przylegl do zdawczej.

teraz, krecac (moze byc na biegu) kolem lukam czy lancuch sciaga i odpowiednio reguluje. Jezeli chodzi rowno, nie schodzac w prawo czy lewo, przechodze do ustawienia "luzu" i ni chu..a, zawsze jest cacy, nic nie bije, wszystko kula sie rowno a na oko... nie jeden umarl. :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

W żony Bandycie 650N 2005r. wymieniłem łańcuch z zębatkami na nowy firmy JT. Łańcuch ma oznaczenie JT530X1R , a przednia zębatka JT513-15. Wszystko dobierane przez sprzedawce  w InterMoto. Po wymianie w czasie jazdy  słychać z okolicy przedniej zębatki głośne wycie, jazgot ( trudno określić ten dźwięk) jest to również słyszalne na podstawce centralnej. Łańcuch  prawidłowo naciągnięty i nasmarowany. Nie mam już starych części więc nie mogę porównać czy ta nowa zębatka jest za chuda za gruba lub co z nią  nie tak, a może to wina łańcucha?  Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek i podpowie jak to wyeliminować, bo nie chce mi się już wysłuchiwać że nic nie potrafię zrobić porządnie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deczko za bardzo napięty łańcuch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek to nie to, byłem sprawdzić poluzowałem ten łańcuch ( choć wydaje mi się że nie był za mocno napięty) i jest tak samo przy tylnej zębatce nic się nie dzieje a z przodu dalej  jest  jazgot. Zadzwonie dziś  do Intermotors niech sprawdzą czy dobrze jest dobrany łańcuch z  zębatkami bo nie mam pomysłu co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Intermotors sprawdzili i twierdzą, że jest ok. Ale sprawdziłem jeszcze raz naciąg łańcucha i jak jest bardzo luźny czyli jak już wisi to tego hałasu nie ma ale jak  już go podciągnę do luzu około 2,5 - 3 cm  to znowu jazgocze. Może jest tak jak mówi Cirus - kupujecie gówno a potem miauczycie, że jest do dupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że "wyje"łożysko na wałku zdawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cebermen

 

Akurat z tymi odglosami to nie powinno ich byc nawet na shitowym zestawie takze podjedz do jakiegos mechanika niech poslucha tego. Chyba ze ktos jezdzil caly czas na max napietym lancuchu i poszlo łożysko zdawcze, bardzo rzadko ale czasami sie to zdarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złap za zębatkę i zobacz czy niema wyczuwalnych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troszkę inny problem. W listopadzie zakupiłem i założyłem u mechanika nowy zestaw RK. W sobotę, przy myciu łańcucha zauważyłem, że brakuje kilku gumowych oringow (uszczelniaczy, niewiem czy dobrze to nazywam). Na zestawie mam zrobione 5 tyś. Jakie mogą być przyczyny wypadania tych gumek po tak krótkim czasie? Dodam, że łańcuch czyszczę regularnie i smaruje motulem c2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie przypadki znam tylko po zastosowaniu nitro albo utopieniu w benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie przypadki znam tylko po zastosowaniu nitro albo utopieniu w benzynie

Zostałem uczulony na to, żeby stosować do czyszczenia tylko i wyłącznie nafte. I tego się trzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy łożysko zdawcze sprawdzę jak zdemontuje łańcuch i małą zębatkę  a następnie uruchomię silnik? Czy też  nic to nie da bo łozysko nie będzie miało obciążenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obciazenia musiało by być naprawde mocno rozwalone dlatego lepiej pod obciażeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troszkę inny problem. W listopadzie zakupiłem i założyłem u mechanika nowy zestaw RK. W sobotę, przy myciu łańcucha zauważyłem, że brakuje kilku gumowych oringow (uszczelniaczy, niewiem czy dobrze to nazywam). Na zestawie mam zrobione 5 tyś. Jakie mogą być przyczyny wypadania tych gumek po tak krótkim czasie?

Brakuje ich w różnych miejscach czy jednym konkretnym? Tak teoretyzuje, że mogły nie być złożone przy zakuwaniu jeśli to dwa obok siebie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje ich w różnych miejscach czy jednym konkretnym? Tak teoretyzuje, że mogły nie być złożone przy zakuwaniu jeśli to dwa obok siebie.

 

W różnych miejscach na całej długości łańcucha, dokladniej to w siedmiu brakuje jak dobrze policzyłem. I tylko po zewnętrznej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja popatrzylem na alledrogo ile caly taki pierwszy lepszy zestaw kosztuje i sie zastanawiam, czy za te pieniadze mozna dostac jakosc albo tylko "buble" z fabrycznymi felerami. Moge sie mylic ale RK? Pierwszy raz czytam o takim producencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.