Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany zakuwka i tyle albo chooojowy naped albo zakucie albo malo smaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany zakuwka i tyle albo chooojowy naped albo zakucie albo malo smaru

Albo traf chciał że wadliwa zakuwka lub o-ring się trafił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis bez problemu mi zakuwkę wymienił. Trochę tym faktem zdziwieni byli, ale z drugiej strony mechanik powiedział, że do tej pory to już trzeci taki przypadek nas parę lat. Ale najgorsze było to, że po przyjeździe do domu, to jakieś 50 km, zaglądam, a na wymienionej zakuwce znów brakuje dwóch oringów. Myślę sobie, że albo zapomniał dać, ale to raczej chyba mało prawdopodobne. Zaraz zadzwoniłem i powiedziałem. To już w ogóle niezłe zdziwko było. I przy okazji przeleciałem ogniwo po ogniwie i okazuje się, że na całym łańcuchu RK brakuje mi jeszcze trzech oringów! Kuźwa, napęd ma jakieś 9000 km nalatane od wymiany już, albo dopiero, to jest na parę dni przed naszym zlotem. I już takie ubytki? Na fabrycznym napędzie zrobiłem 38500 km. A jak mechanik zakuwał tę zakuwkę, to suwmiarką wszystko już sprawdzał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dziś, przez przypadek w sumie, podczas pracy łańcucha i zębatki zauważyłem takie rytmiczne cykanie w zależności od prędkości obrotowej zestawu. Poniższy film to może zobrazuje. Czy wszystko jest ok? Łańcuch niedawno został wymieniony na nowy w ramach reklamacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Cześć wszystkim,

mam pytanie odnośnie wyciągniętego łańcucha. Czy mocno zużyty łańcuch może wpływać na zmianę biegów?

Chodzi mi głównie o wbijanie 2 (czasem nie złapie) oraz dziwny między-luz (nie wiem czy tak to nazwać) między 2 a 3.

Napęd na pewno jest do wymiany, ale czy jest szansa na poprawę problemów z biegami po tym zabiegu (domyślam się, że łańcuch jak jest napięty to spina wszystko do kupy  i stąd mogą być jakieś luzy czy coś)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim napiszesz nowy temat sprawdź czy już podobny nie istnieje,użyj wyszukiwarki forumowej.

https://polishbanditcrew.pl/topic/4287-łańcuch-zestaw-napędowy-różne-problemy/?page=26

Co do samego pytania to mało prawdopodobne aby wyciągnięty łańcuch miał większy wpływ na zmianę biegów.

Bardziej obstawiał bym samą technikę zmiany biegów ,jednak napęd i tak wymień . Być może nowy napęd w jakim stopniu 

rozwiąże twój problem , może też wpłynąć na samą technikę zmiany biegów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, adi234 said:

Zanim napiszesz nowy temat sprawdź czy już podobny nie istnieje,użyj wyszukiwarki forumowej.

https://polishbanditcrew.pl/topic/4287-łańcuch-zestaw-napędowy-różne-problemy/?page=26

Co do samego pytania to mało prawdopodobne aby wyciągnięty łańcuch miał większy wpływ na zmianę biegów.

Bardziej obstawiał bym samą technikę zmiany biegów ,jednak napęd i tak wymień . Być może nowy napęd w jakim stopniu 

rozwiąże twój problem , może też wpłynąć na samą technikę zmiany biegów.

ok, masz rację. Nie skojarzyłem, żeby to tutaj dać.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
On 1/15/2019 at 12:40 PM, adi234 said:

Co do samego pytania to mało prawdopodobne aby wyciągnięty łańcuch miał większy wpływ na zmianę biegów.

Bardziej obstawiał bym samą technikę zmiany biegów ,jednak napęd i tak wymień . Być może nowy napęd w jakim stopniu 

rozwiąże twój problem , może też wpłynąć na samą technikę zmiany biegów.

Wymiana napędy i tarcz sprzęgłowych poprawiła zdecydowanie sytuację. Biegi wchodzą dobrze i nie występują już sytuację opisane wcześniej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Panowie, ustawiając tylne koło wg znaczków na wahaczu, dokonałem pomiaru odległości opony od wahacza po obu stronach i wyszło mi 1,5 cm róóżnicy.  W dodatku zauważyłem iż tarcza tylnego hamulca jest gorąca. Czy żle ustawione koło może mieć z tym związek? Moim skromnym zdaniem nie , ponieważ zacisk jest mocowany na osi koła. Mógłby się wypowiedzieć ktoś mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i wyczysc zacisk a z tymi pomiarami to nie wiem co mierzyles, sa znaki ustawiasz na znakach, jak ktos jest fanatykiem moze uzywac suwmiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2019 o 18:38, termosik napisał:

Panowie, ustawiając tylne koło wg znaczków na wahaczu, dokonałem pomiaru odległości opony od wahacza po obu stronach i wyszło mi 1,5 cm róóżnicy.  W dodatku zauważyłem iż tarcza tylnego hamulca jest gorąca. Czy żle ustawione koło może mieć z tym związek? Moim skromnym zdaniem nie , ponieważ zacisk jest mocowany na osi koła. Mógłby się wypowiedzieć ktoś mądrzejszy.

koło w wahaczu  nie jest osadzone po równo z każdej strony.

 

grzeje się kiedy? gdy jedziesz, hamujesz i potem sprawdzasz? Czy jedziesz i nie hamujesz i wtedy jest gorąca?

Tarcza ma prawo być gorąca gdy jest używana. 

Jeśli natomiast grzeje się mocno gdy jest słabo lub sporadyczne eksploatowana należy sprawdzić czy tłoczki w zacisku prawidłowo się zachowują.

Najszybciej to ciśniesz na hamulec i kręcisz kołem. jak idzie ciężko lub z oporem to szukamy problemu w zacisku.

Jeśli tłoczki są brudne, zapieczone itd to należy zregenerować zaciski.

 

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilkadziesiat kilometrów z prędkością rzędu 90km/h, nie używałem tylnego hamulca, tarcza była gorąca. Obracałem kołem na postoju i  nie stawia oporu.  Przeczyściłem tłoczki choć nie były specjalnie brudne i sprawdze co się będzie działo... kiedy przestanie padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze taki myk, bo u mnie też tarcza jedna zaczęła się grzać po ściągnięciu przedniego koła, co prawda, ale pomogło nieznaczne rozepchanie klocków płaskim śrubokrętem, potem skręcenie wszystkiego do kupy i podpompowanie klamką by klocki dopasować do tarczy. I po tym przestało mi szorować i grzać tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ze czysciles tloczki? Z wierzchu wyczysciles cY rozlozyles wszystko w mak i zlozyles do kupy smarujac po drodze wszystkie elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym rozłożył wszystko na części pierwsze, nie poskładałbym tego do kupy 😀

Wyjąłem klocki, wypchnałem tłoczki zbyt daleko aż poleciał płyn. Stwierdziłem iż to dobra okazja by wymienić płyn, zalałem nowym płynem, odpowietrzyłem układ i czekam do jutra na jazdę próbną. W całym zacisku nie było brudu , przeczyściłem pręciki na których opierają się klocki oraz wspomniane tłoczki. Zastanawiam się co mogłem więcej zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://polishbanditcrew.pl/topic/5976-hamulce-naprawa-zacisku-hamulcowego/

Tu zajrzyj i masz odpowiedź co mogłeś jeszcze zrobić 😉 a jeżeli sam nie potrafisz zobacz albo poszukaj kogoś z forum w pobliżu twojego miejsca zamieszkania kto ma pojęcie techniczne i działać . Poznasz kogoś i czegoś się nauczysz , tak powinno to działać na forum , bo od tego to jest ale zawsze możesz się zrewanżować browarem 😜

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie - w zawiązku z tym, że mam już nierówno powyciągany łańcuch i na następny sezon bankowo muszę go wymienić, chciałbym Was zapytać o jedna rzecz. Czy do dużego bandziora wystarczy np. DID50VX ,  czy może nie ma co się wygłupiać i dopłacić d o 520ZVM-X.  Jeździ ktoś z was na tym słabszym napędzie ?? Ciekawy jestem czy wytrzyma ze 20 tyś. - na allegro większość aukcji z napędem do dużego bandziora to właśnie 50VX.  Jak myślicie ?

Pozdrawiam serdecznie

P.S.

Bardzo interesująco pod względem ceny wychodzi również JT 530 Z3 ... czy ktoś może powiedzieć coś więcej o marce JT - wiem, ze zębatki są okej ale łańcuchy....

 

Edytowane przez mpendzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, to ja w tej chwili mam założony JT, albo JMT - jakoś tak. Przejechanie już 25k i ani razu jeszcze od nowości nie był naciągany. Podobno to jakiś najmocniejszy jest, tak mi przynajmniej mówili. Bo poprzedni RK 2 razy zgubił oringi na zakuwce.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chytry dwa razy traci :)

Do 1200-1250 super wzmocniony, ktoś pisał że ten VX po paru tysiącach jak szmata...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie wiem co sobie kupię na mikołaja 🙂 - mam tylko nadzieję, że mój obecny napęd wytrzyma do zimy. Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziesz jeździć, to na pewno wytrzyma 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie im bliżej zimy, tym większe ciśnienie żeby pojeździć. W tym tygodniu jeszcze ma być ładnie - wręcz idealnie, więc w środę zmienię olej bo już 7000tyś pykło i dalej dokąd napęd wytrzyma.😉

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 2.09.2019 o 09:05, Neonkin napisał:

koło w wahaczu  nie jest osadzone po równo z każdej strony.

 

grzeje się kiedy? gdy jedziesz, hamujesz i potem sprawdzasz? Czy jedziesz i nie hamujesz i wtedy jest gorąca?

Tarcza ma prawo być gorąca gdy jest używana. 

Jeśli natomiast grzeje się mocno gdy jest słabo lub sporadyczne eksploatowana należy sprawdzić czy tłoczki w zacisku prawidłowo się zachowują.

Najszybciej to ciśniesz na hamulec i kręcisz kołem. jak idzie ciężko lub z oporem to szukamy problemu w zacisku.

Jeśli tłoczki są brudne, zapieczone itd to należy zregenerować zaciski.

 

Przeczyszczenie tłoczków pomogło, tarcza przestała się grzać. Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy z przodu oraz w sprzęgle . Zauważyłem iż całe tylne koło wraz z tarczą jest zawsze minimalnie ciepłe od bliskiego sąsiedztwa tłumika. Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.