Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, burza napisał:

przy wymianie napędu dajecie gdzieś klej do gwintów (np. śruby tylnej zębatki)?

wystarczy odpowiednim Nm odkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Co kwalifikuje napęd do wymiany?

Mam wrażenie, że łańcuch jest nierówno wyciągnięty. Tyle że nie jest to jakieś drastyczne typu 2-3cm, a może z 0,5-1cm. Czy takie coś kwalifikuje napęd do wymiany?

Zamówiłem kompletny zestaw łańcuch DID, zębatki JT, lezy w garażu i się kurzy i nie wiem czy zabierać się za wymianę czy go zwrócić i jeździć dalej 😱 nie mam niepokojących objawów przy jeździe, jak motocykl stoi zaparkowany to czasami widać jak jest ładnie napięty a czasami zdecydowanie luźniejszy, w zależności jak się zaparkuje to w innym miejscu się ten łańcuch ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem taka odchyłka nie ma tragedii i ja bym tak zostawił jak jest. Jak nie strzela, nie odchodzi od tylnej zębatki i ma wszystkie oringi to bym nic nie ruszał. Co jedynie bym dawał na niego więcej oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tylnej zębatki trochę odchodzi. Wstawię jutro filmik, dziś już nie dam rady.

Ogólnie ja tym moto zrobiłem 3000km, smaruje belrayem co 300-400km.

Dla mnie to nie problem wymienić ten napęd, baa jest w garażu, tyle że jeśli byłoby to na wyrost to bez sensu, lepiej zalać parę baków i jechać na wycieczkę :D

Musze mu się porządnie przyjrzeć i pomierzyć no i zobaczymy. Ale wiem że już z 3 razy regulowałem naciąg bo zawsze coś mi nie pasowało.

 

Swoją drogą jak się już tu wypowiadam - jakiś dobry sposób na równe ułożenie koła przy regulacji łańcucha? Nie oszukujmy się, w bandicie kiepsko jest rozwiązana opcja z znacznikami, lata to jak chce. Suwmiarka do końca wahacza i kołnierze śrub z obu stron? Mierzyłem te kołnierze to jest rożnica 0,5mm na średnicy, więc o tyle jedną stronę mogę skorygować. Jak już coś robię to chcę to mieć zrobione dobrze. No a na tych znacznikach to precyzji nie ma, co najwyżej trochę wstępnie można wyznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pomiar robie tak.

Koniec wachacza I środek śruby.

A wstępna regulacje robię. Luzuję do końca i wkręcam po tyle samo obrotów z każdej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie trochę odchodzi ten łańcuch od zębatki.

Filmik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi tyle odchodzi i jeżdżę już 10k km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napęd odeślę, bez sensu wymieniać najwidoczniej :D wymienię jak faktycznie będzie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie długo to Moto będę trzymać :D póki co pierwszy sezon, ale zobaczymy. W planach było potrzymać parę sezonów, zobaczymy.

Chociaż tak czy siak ten aktualny napęd średnio mi się jakoś podoba :D

a za ten zestaw dałem 419 więc cena chyba spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Mam pytanko. Gdy próbuje napiąć łańcuch to między lewą a prawą stroną jest różnica w położeniu względem oznaczeń na wachaczu. Z lewej strony jest przed dużą kreską a z prawej strony jest za dużą kreską. Prawej strony nie da się już przesunąć w kierunku silnika. Miał ktoś taki przypadek? Gdy dokręcam lewą stronę tak by dorównać do prawej to łańcuch jest zbyt mocno napięty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przydałoby się zdjąć koło, wyczyścić mechanizm, bo może jakiś syf tam wpadł, sprawdzić jego stan mechaniczny, złożyć ponownie i zobaczyć, czy się poprawi.

A skoro nie można przesunąć bliżej silnika, to może masz o jedno/dwa ogniwa za mało na łańcuchu?

Poprzedni łańcuch miał tyle samo ogniw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może przeskoczył na zębatce? nie masz dziwnie dużej różnicy między górą a dołem? typu u góry naciągnięty a na dole luz lub odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawej jest mocowanie zacisku. Po prostu pełno syfu w prowadnicy i tyle w temacie. Zdjąć koło, poczyścić. Złożyć Ustawić osiowość, napiąć łańcuch. 

Godzinka i na tipo top zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Zbliżam się do takiego momentu w posiadaniu mojego motorku, aby zmienić łańcuch napędowy, ale nie wiem na jaki...   Postawię chyba na firmę DID bo to chyba najlepsze co jest dostępne na rynku...

Teraz pytanie:  czy wzmocniony, czy hiper wzmocniony X-ring? Złoty, czy czarny (czy kolor ma znaczenie)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złoty to +5 do charyzmy, a czarny +2 do mocy...

 

Łańcuchy Regina też są spoko ;) 

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie coś firmy RK. XW-ring. Fajnie wygląda (cena też 😆 )... :

 

 

 

 

Naped czarny Bandit.png

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo czaje, kupujesz łańcuch aby pasował Tobie do koszuli, czy aby przenosił Tobie napęd w moto i był trwały? O ile rozumiem aspekt ceny to wygląd jako argument niespecjalnie do mnie przemawia. @kwinto59sobie chwalił produkty RK (w bandicie ORI było chyba własnie od RK ) <=- kwinto mi mówił a on to pamięta! :)

Edytowane przez subsd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, subsd napisał:

nie bardzo czaje, kupujesz łańcuch aby pasował Tobie do koszuli, czy aby przenosił Tobie napęd w moto i był trwały? O ile rozumiem aspekt ceny to wygląd jako argument niespecjalnie do mnie przemawia. @kwinto59sobie chwalił produkty RK (w bandicie ORI było chyba własnie od RK ) <=- kwinto mi mówił a on to pamięta! :)

Skoro ma taką możliwość to dlaczego nie może tak zrobić? :P Ja też kupiłem złoty bo mi się bardziej podobał niż srebrny/czarny>
Ten fajny:

Motorcycle worn chain sprocket symptoms, lasting tips ...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Conorian napisał:

Ten fajny:
Motorcycle worn chain sprocket symptoms, lasting tips ...

Co to za bydle?

Dodatkowe ogniwa zewnętrzne? Jak ten łańcuch nie jest z gównolitu, to można go przekładać między motocyklami kolejnymi jak się zepsują, bo pewnie się w ogóle nie rozciąga.

Ale pewnie tyle waży, że motocykl traci kilkanaście koni mocy na kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Conorian napisał:

Skoro ma taką możliwość to dlaczego nie może tak zrobić? :P Ja też kupiłem złoty bo mi się bardziej podobał niż srebrny/czarny>

I kupiłeś go bo jest ładny? Z resztą masz racje! Róbmy je ze złota bo będą fajnie wyglądać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.