Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, subsd napisał:

I kupiłeś go bo jest ładny? Z resztą masz racje! Róbmy je ze złota bo będą fajnie wyglądać :)

Oczywiście. Kupiłem go bo złoty kolor wg. mnie lepiej pasował do malowania KTM'a :) 

 

@maniomen Szukał go w zeszłym roku bo miałem plan zaaplikować go do 1290 ale niestety nic nie znalazłem. Wydaje mi się, że może nie istnieć lub jest to jakiś homemade.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

       Moim zdaniem jakość jest najważniejsza, a kolorek to już kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje. Może pasować i do "koszuli" i zarazem być jakościowo bardzo dobry, a jeżeli poprawia przy okazji  wygląd motocykla to dodatkowy argument "za". Złoty mi osobiście się nie podoba i wolałbym już zwykły, szary, ale to moje subiektywne odczucie. Ten czarny f-my RK podoba mi się wizualnie. Jeżeli jakość tego łańcucha jest porównywalna do podobnego z DID-a to go wezmę, mimo że kosztuje drożnej... Widziałem, że ktoś z forum ma zamontowany czerwony łańcuszek.

         No właśnie, jak z tą jakością f-my RK?  Lepsza od DID?

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam złoty - papieski, czyli skromny :D

 

kupiłem  bo:

- mnie stać

- każdy widzi , ze nie byle kto jedzie

- daje +2 do prestiżu nawet dla starej maszyny

 

tak seryjno to przeważnie te złote to akurat są najmocniejsze wersje

akurat mam supersproxa, tak, tak okazuje się że robi tez łańcuchy (tzn to jakaś licencja japońska, nie pamiętam nazwy) 

 

i ze wzgledu na wrodzoną skromność odpuściłem sobie zebatke stealth :P 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek1 napisał:

No właśnie, jak z tą jakością f-my RK?  Lepsza od DID?

 

Osobiście słyszałem jedną lub dwie opinie, że RK jest słaby. Jednak sam nie odważyłem się tego przetestować na własnej skórze. Kupiłem DID bo na tych nigdy się nie zawiodłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a ja znowu słyszałem, że RK jest bardziej wytrzymały od DID-a... 🤔  Hmm... Musze jeszcze poszukać opinii na temat tego RK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie z fabrycznego na RK po kilkuset kilometrach straciłem oringi na zakuwce. Pojechałem tam gdzie mi zakładali - wymienili zakuwkę na nową, dojechałem do domu i zaś oringi wyleciały. Kolejny raz pojechałem, to założyli mi nowy łańcuch, najmocniejszy DID - od ponad 60.000 km spokój.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, seebst napisał:

Ja po wymianie z fabrycznego na RK po kilkuset kilometrach straciłem oringi na zakuwce. Pojechałem tam gdzie mi zakładali - wymienili zakuwkę na nową, dojechałem do domu i zaś oringi wyleciały. Kolejny raz pojechałem, to założyli mi nowy łańcuch, najmocniejszy DID - od ponad 60.000 km spokój.

Like I Said GIFs | Tenor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, seebst napisał:

Ja po wymianie z fabrycznego na RK po kilkuset kilometrach straciłem oringi na zakuwce

Jak kowal bawi się zakucie małego ogniwa to żaden oring nie przeżyje😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny łańcuch wytrzymał przeszło 50tyś. był to RK a zębatki SunStar . Zmieniłem ponownie RK i ten sam producent zębatek , jedyny kaprys wybrałem najmocniejszy i podwójnie złoty. Aktualnie 20 tyś ma przejechane i nie wiem co to problem z  napędem , bardzo możliwe że olejarka przedłuża mu życie a także samo mycie w nafcie , złoto ma błyszczeć :p:😁

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kazmir napisał:

Jak kowal bawi się zakucie małego ogniwa to żaden oring nie przeżyje😉

Ten sam kowal zakuł DID i problem już nie wystąpił 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, seebst napisał:

Ten sam kowal zakuł DID i problem już nie wystąpił

Po tylu próbach może doszedł do wniosku, że za mocno wali młotem, albo przyrząd do zakuwania coś nie teges.

Kilka łańcuchów zmieniałem, nie tylko w swoich moto i za każdym razem mierzyłem dokładnie szerokość zakutego ogniwa i ogniw fabrycznie zakutych.

Nie ma opcji, żeby zniszczyć oringi,  jak się używa suwmiarki😉

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście, do zakuwania, oprócz samej zakuwarki, używał też suwmiarki i mierzył, więc lipy pod tym względem nie było. Nie wiem, może po prostu przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiony. Dziękuje za wszelakie info... :)  🍻

 

 W kwietniu montaż.

 

IMG_20221025_154953_6.jpg

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Nie chce za bardzo pisać o tym jaki łańcuch bo tu niewiele można dodać gdyż jedni od 10 lat jeżdżą na RK i jest spok a ja zajechałem swój DID w trzy sezony :P

Ale chciałbym Was szanowne grono podpytać o to czy są jakieś różnice w trwałości dla oferowanych aktualnie zębAtek napędowych. Czy i kiedy warto się skupić na zębatce 100% stalowej widziałem też aluminiowe. Nie chce tu kierować się ceną tylko trwałością takiego rozwiązania - kto mnie widział choć raz ten zna jeden z argumentów przemawiających za takim sposobem myslenia :D. Każda konstruktywna myśl mile widziana 🤝

Edytowane przez subsd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia praktycznego nie mam, jednak są wariaty, które dwuczęściowe zębatki (Stal na zębach, aluminium na wewnętrznym pierścieniu) zakładają na motocykle adventure/enduro i niby jeżdżą, bo koło jest lżejsze. Jak dużo jeżdżą... W tym problem że się nigdy nie chwalą i człowiek się zastanawia, czy to dlatego, że nie chcą się przyznać do błędu, czy nie widzą różnicy.

Ja chciałem sobie kupić taką, ale stwierdziłem, że klasyczna starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój łańcuch na już ze 60, może 70k (nie pamiętam dokładnie) i dalej trzyma się nieźle. Może z raz tylko trzeba było go naciągnąć... Ale sekret tkwi w częstej wymianie zębatki zdawczej. Po kilkunastu tysiącach kilometrów robią się na niej zęby rekina. Ale tylnej zębatki nie wymieniałem. I obie zębatki są zwykle stalowe, a łańcuch DID niby wzmocniony. Aha, no i mój łańcuch wręcz ocieka olejem z olejarki. Ja mu nie żałuję, jest ciągle wilgotny, a przez to i czysty.

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Taka zdawcza

zebatka.thumb.jpg.73e7ed49fb061d99e3bdc739eb84f4bb.jpg

Wymieniać ASAP, czy jeszcze przetrzymać?

Nalot ok 30 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Perceptron napisał:

Taka zdawcza

zebatka.thumb.jpg.73e7ed49fb061d99e3bdc739eb84f4bb.jpg

Wymieniać ASAP, czy jeszcze przetrzymać?

Nalot ok 30 tys

 

Wymień i się nie zastanawiaj. Miałem taką w swoim 990. Strasznie głośno pracowała. Po wymianie cisza jak makiem zasiał.

Koszt niewielki a łańcucha szkoda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moim obecnym łańcuchu siedzi już trzecia zdawcza. A pierwsza wyglądała jeszcze gorzej. Wymienić i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Czy taki luz na podkładce od regulacji naciągu jest normalny? Ośka z tej strony jest sporo mniejsza, nie powinno tam być jakiejś tulejki? (na schematach niema)

Skrajne ułożenia to nawet 5 mm różnicy, co czyni wskazanie całkowicie bezużyteczne przy regulacji. Wiedziałem, że nie wskazuje dokładnie, ale że aż tak, gdzie z drugiej strony jest ładnie wycentrowane przez ośkę.

naciag1.thumb.jpeg.3dffb9bd21a298f13d7354952d2c3a7d.jpeg

naciag2.thumb.jpeg.1f90c455ecf1f0b32730a86b630694ab.jpeg

Edytowane przez Perceptron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten luz był minimalny, ale nie aż taki.

Możliwe, żeby się wytarło z wiekiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź suwmiarkę i od końca wachacza do  ośki zmierz z jednej i drugiej strony 😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.