Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Te wskaźniki nie mają wg mnie sensu, bo zawsze któryś się obróci albo właśnie ustawi inaczej. Używam ich żeby wstępnie naciągnąć łańcuch a potem mierze miarka np od osi wahacza do osi koła. W dużych B jest to dużo lepiej rozwiązane.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maniomen napisał:

Możliwe, żeby się wytarło z wiekiem?

Wg mnie nie ma możliwości. Tam nie ma jakiegoś ruchu, który by mógł to wyrobić, a nawet jeśli to nie zrobiłby

Myślałem raczej, że ośka albo owe podkładki to może jakieś zamienniki, ale nie wiem. Tym bardziej, że od drugiej strony wszystko jest ładnie dopasowane.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też podobny luz jest, a też w ogóle nie zwracam uwagi na te znaczniki. A dokręcając przytrzymuję ją mocno dociśniętą do wahacza od spodu, żeby możliwie ograniczyć jej luz po dokręceniu nakrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

A ja mam pytanie odnośnie łańcuchów JT, założyłem u siebie w 600s cały zestaw jt zębatki i łańcuch i widzę że w jednym miejscu jest dużo ciaśniej niż na pozostałej długości łańcucha, wada fabryczna czy po prostu szajs? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Krisuuu napisał:

A ja mam pytanie odnośnie łańcuchów JT, założyłem u siebie w 600s cały zestaw jt zębatki i łańcuch i widzę że w jednym miejscu jest dużo ciaśniej niż na pozostałej długości łańcucha, wada fabryczna czy po prostu szajs? 

A nie jest to miejsce zakuwania łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tomek napisał:

A nie jest to miejsce zakuwania łańcucha?

Założyłem dedykowaną zapinkę, tak wiem do nieba za to nie pójdę 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy za mocno nie zakute?

Albo troszkę krzywo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Tomek napisał:

Ale czy za mocno nie zakute?

Albo troszkę krzywo

 

tomek on zalozylrowerowa zapinke z tego co zrozumilaem nie zakuwal go :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie zakułem ale to nie jest teraz kwestią dyskusji 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zakułeś, czy zapiąłeś?

Bo najpierw napisałeś, że:

W dniu 8.07.2023 o 11:00, Krisuuu napisał:

Założyłem dedykowaną zapinkę, tak wiem do nieba za to nie pójdę 😌

 

A teraz, że:

 

37 minut temu, Krisuuu napisał:

No nie zakułem ale to nie jest teraz kwestią dyskusji 😆


Pytanie czy ciaśniej chodzi w miejscu, w którym jest zapinka/zakówka, czy w innym miejscu. Jeżeli chodzi ciaśniej w miejscu, gdzie fabrycznie był łańcuch składany, to powinieneś porozmawiać ze sprzedawcą, czy możesz to na gwarancji wymienić, bo szybciej ci się zużyje łaćuch.

Edytowane przez maniomen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2023 o 12:32, maniomen napisał:

Czyli zakułeś, czy zapiąłeś?

Bo najpierw napisałeś, że:

 

A teraz, że:

 


Pytanie czy ciaśniej chodzi w miejscu, w którym jest zapinka/zakówka, czy w innym miejscu. Jeżeli chodzi ciaśniej w miejscu, gdzie fabrycznie był łańcuch składany, to powinieneś porozmawiać ze sprzedawcą, czy możesz to na gwarancji wymienić, bo szybciej ci się zużyje łaćuch.

Może trochę źle to sformułowałem

Założyłem cały zestaw i zacząłem naciągać łańcuch, ustawiłem luz na ok 3cm jednak po przekręceniu kołem łańcuch w tym samym miejscu był już ok 1cm sztywniejszy i to jest problem mojego wątku, przepraszam bo trochę namotałem, dodam też że wymieniłem zabieraki w kole bo się okazało że ktoś podłożył kawałki dętki pod 2 gumy, nie zmieniło to jednak faktu że łańcuch po tylnej zębatce dalej podróżuje lekko do wewnątrz, podejrzewam krzywą flansze do której mocuje się zębatka 

Reasumując łańcuch w miejscu mierzenia do naciągnania raz jest ciasny a raz nawet za luźny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kukuryku napisał:

To obstawiam, że łańcuch to szajs. Albo owalne zębatki :lol: 

Sugerowałem się opiniami stąd padło na zębatki jt, nie wiem czy to bardzo istotne ale dałem zdawaczą jt z tłumikiem, może stąd ten problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik drgań raczej nie powinien mieć na to wpływu. Też ostatnio zmieniałem zestaw napędowy, zębatki też JT, przednia na tłumiku i nie mam efektów ubocznych.

Pewnie wada fabryczna łańcucha/zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maniomen napisał:

Tłumik drgań raczej nie powinien mieć na to wpływu. Też ostatnio zmieniałem zestaw napędowy, zębatki też JT, przednia na tłumiku i nie mam efektów ubocznych.

Pewnie wada fabryczna łańcucha/zębatki.

A jaki łańcuch wziąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Krisuuu napisał:

A jaki łańcuch wziąłeś?

DID'a. Ściągałem niewiadomo skąd, bo chciałem fabrycznie zakuty, żebym czegoś nie spieprzył przy zakuwaniu.

Długo czekałem, ale się opłaciło, bo miałem jedną brudną robotę mniej do wykonania.

Edytowane przez maniomen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maniomen napisał:

DID'a. Ściągałem niewiadomo skąd, bo chciałem fabrycznie zakuty, żebym czegoś nie spieprzył przy zakuwaniu.

Długo czekałem, ale się opłaciło, bo miałem jedną brudną robotę mniej do wykonania.

Podasz stronkę gdzie kupiłeś lub oznaczenie łańcucha? 

Będę miał na przyszłość bo tego JT trzeba zjechać do końca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krisuuu napisał:

Podasz stronkę gdzie kupiłeś lub oznaczenie łańcucha? 

Będę miał na przyszłość bo tego JT trzeba zjechać do końca 

Kupiłem D.I.D. 530 VX3. W wersji złotej, bo ten tylko był dostępny w wersji zakutej fabrycznie.

Ale nie mogę znaleźć, gdzie go kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, maniomen napisał:

Kupiłem D.I.D. 530 VX3. W wersji złotej, bo ten tylko był dostępny w wersji zakutej fabrycznie.

Ale nie mogę znaleźć, gdzie go kupiłem.

Złotej czy złoto - złotej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Krisuuu napisał:

Złotej czy złoto - złotej? 

Złote boczne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej wszystko wiem, ale zapytam jeszcze o jakiegoś tipa, poradę jakie macie sposoby na ustawienie łańcucha w osi w 600? Np odkąd dokąd mierzycie, jakieś przyrządy pomocnicze widziałem na allegro ale czy zdają egzamin? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyrządy są trzy do wyboru, wystarczy wybrać jeden - suwmiarka, taśma lub oko ;) 

Reguluje się tak samo jak w SV650: 

 

 

Powodzenia :rock: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kukuryku napisał:

Przyrządy są trzy do wyboru, wystarczy wybrać jeden - suwmiarka, taśma lub oko ;) 

Reguluje się tak samo jak w SV650: 

 

 

Powodzenia :rock: 

Nieźle, na pewno przydatne, tym bardziej że ustawianie na znaki w moim przypadku to nieporozumienie, i tak się nie zgadzają 😅

Nie mam mu tego za złe bo ma 23 a i tak nadal dobrze się odpycha 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.