Skocz do zawartości

Łańcuch - Zestaw Napędowy - Różne Problemy


Gość Banul
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

1.5-2 cm luzu to nie za mocno naciągnięty???

 

Mnie zawsze uczyli 2-3 cm luzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce chyba było 1,5-2cm. Zdejmę łańcuch z tylnej zębatki i zakręcę samym kołem na ośce. Jeśli to nie to, zajrzę do przedniej... Oby to nie łożysko na wałku  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może myszy?

albo maszynista się kończy xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marqs czego ty sie znow czepiasz...instrukcja mowi ze na bocznej ma byc 2,5-3cm bodajze. ale chodzi o to zeby lancuch mial luz jak siedzi/jedzie na nim bajker i pracuje zawieszenie (spręza sie i rozpreza) wiec skoro pan lubi tak oceniac to niech sam tak sobie ocenia...nie ma tylko do czego porownac...ale jak usiadze on i zmierzy mu zwis kolega (jakkolwiek to brzmi) to o co ci chodzi;P w instrukcji pisze ogolnie sposob na sprawdznie naciagu...

 

tolinek sprawdza naciag na centralce... i co ? i ma przelicznik ile na centralce to ile na bocznej ;P i co ? i jezdzi i jest ok

 

po za tym chyba inna powinna byc wartosc zwisu dla mnie wazacego 110kg a inna dla malego ktory wazy w porywach 45;P ktory powinien miec wiecej luzu?:P no ktory ?? tak tak = wlasnie ty Marqs ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ke?? To jak chcesz zmierzyć naciąg?? Skąd masz taką instrukcję??

 

Tak słyszałem, i sie pytam?

 

No jak normalnie siadasz i już.

Dziwiło mnie to też, bo ja np mam skręcnoy tak amor w bandycie że w ogóle sie nie ugina jak usiade na postoju więc było to dla mnie dziwne, ale np juz moi koledzy mają moto ja kanape więc chyba ma jakies znaczenie ? czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji, zarówno serwisowej jak i Haynes'a naciąg łańcucha (a było o tym już nie raz mówione) mierzy się na nieobciążonym motocyklu stojącym na bocznej stopce. Różnice mogą być tylko w zakresie naciągu w zależności od pojemności i rocznika. Twardość amortyzatora nie ma tu nic do rzeczy. Naciąg ma być zawsze taki sam.

 

Cielak o co Ci kaman. Pytam skąd ma takie info bo o czymś takim nie słyszałem. A co do wagi to skoro producent podaje że ma być tak a nie inaczej mierzony to znaczy że waga jeźdźca nie ma na to wpływu, bo inny byś miał Ty, inny ja inny jak jeździsz z pasażerem inny jak dołożysz 10kg bagażu a inny jak 20kg. Więc waga dosiadającego/cych motocykl nie ma wpływu. A Ty od razu że się czepiam - rozpręż się.

Edytowane przez Marqs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzam na wózu pod wachaczem i jest dobrze, co mnie to jak ktos sobie sprawdza...

Nie interfejsi mnie to, nic mi nie puka nie stuka i jest dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że obciążenie nie ma wpływu. Łańcuch ma być na tyle luźny aby przechodził punkt

przegięcia że tak powiem. Ja naciągam na centralce bo centymetr nie widzi różnicy

na stopce czy na centralce. Za to nakrętkę dociągam już na bocznej (jak nie zapomnę ;).

1.5 - 2 cm to za mały luz.

 

2010%5C11%5C18%5Cbikepics-2100493-full.jpg

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Hej,

 

Panowie doradźcie czy tak ma być czy coś się sp*****liło.

 

wymieniłem oponkę - czyli zrzucane było tylne kolo, naciągnąłem łańcuch i poleciałem w traskę. przy pierwszym tankowaniu, po zalaniu przepycham moto spod dystrybutora na parking i słyszę, ze coś puka w tylnym kole. motocykl na centralkę i kręcę kołem. dokładnie co kilka/naście stopni obrotu coś puka/strzela.. i przenosi się na oponę, felgę, wahacz i ... silnik - ciężko zlokalizować skąd dokładnie.

 

czarnowidztwo mode on i zes***y w tyl zwrot do domu..

 

w domu, zrzuciłem łańcuch i dekiel zębatki zdawczej i sprawdzam:

 

- tylne kolo - bez łańcucha kręci się super - zero luzów w żadną stronę, rozkręcone wolnobieżnie zrobi kilka obrotów wiec i żadnych oporów nie ma.

 

- zębatka zdawcza - poszarpałem w każdą stronę - luzów nie wyczuwam pod ręką. kręci się płynnie w obie strony. jedynie szybka zmiana kierunku lew-prawo czymś tam stuka - ale to chyba nie jest naturalna praca silnika.

 

zakładam łańcuch z powrotem i ...

 

na naciągniętym łańcuchu (~1-2 cm luzu) strzela dalej. na luźnym (~3 cm) wszystko ok i chodzi cichutko. napęd jest nówka.

 

 

i teraz nie wiem, czy coś zesrało się na "zdawaniu" napędu - o tego to bym nie chciał?

czy tylne koło mi źle złożyli na wulkanizacji?

czy ten łańcuch akurat ma taka urodę, ze napięty zaskakuje z dźwiękiem na zębatkę?

 

 

pozdrawiam

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio też zmieniałem oponki i podobna sytuacja...zaczęło stukać ale tak delikatnie (wcześniej tego nie było) Zrobiłem próbe czy dobrze koło ustawiłem może z 5 km. Gdzieś w połowie drogi ustało..myśle że musiało sie poprostu to wszystko ułożyć. Może się myle... Ale u mnie ustąpiło całkowicie.

 

no i ten luz tak jak koledzy piszą ok 25mm.

Edytowane przez Karol Maslak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g serwisówki w twoim roczniku luz ma wynosić 2-3 cm. Sprzwadzamy gdy moto stoi na bocznej nóżce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory ustawiałem łańcuch tak - szukam ustawienia w jakim łańcuch jest najkrótszy i na takim daje 2cm.

 

na ori. napędzie RK - nawet jak za mocno ustawiłem nic nie strzelało. teraz wrzuciłem DIDa...

 

a łańcuch jest nowy, więc zakładam, że równo wyciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasmaruj porządnie łańcuch.

 

i pomoglo, napedzik smiga cichutko.. dzieki wielkie bo juz posralem sie jak niemowlak po zsiadlym mleku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha widać że jak nie posmarujesz to nie pojedziesz :D:D

 

a czym smarowałeś olejem z olejarki czy smarem w sprayu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym smarowałeś olejem z olejarki czy smarem w sprayu?

 

no wlasnie olejem z olejarki (w zimie zalozylem)..

 

okazuje sie, ze jednak felga musi byc uj***na by dobrze lancuch nasmarowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko felga ale jeszcze rejestracja musi mieć czarne kropki, na osłonie łańcucha musi być syf i ociekać oliwą :P

Ustaw krople co 1-1.5 min i będzie dobrze smarować. Do tego po myciu jak wyschnie wszystko smarujesz, żeby łańcuch nie pracował na sucho przez pierwsze km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie olejem z olejarki (w zimie zalozylem)..

A ile od zimy (założenia oliwiarki) zrobiłeś? Może jeszcze przewód nie wypełnił się do końca olejem.

okazuje sie, ze jednak felga musi byc uj***na by dobrze lancuch nasmarowac.

E tam, nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzu proponuję 3 cm. ZDECYDOWANIE lepiej dać naciąg z górnej granicy tolerancji niż zostawić za mały luz.

 

BTW. Jak dam luz 2cm to też mi chrupie ino pod przednią zębatką.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.