Skocz do zawartości

Olejarka Domowej Roboty - Różne Rozwiązania i Problemy


Gość MOTOMYSZOR
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

czujniki indukcyjne są dobrym rozwiązaniem (bo nie wymagają magnesów na części ruchomej) ale są duże w odróżnieniu od kontraktronów lub hallotronów. trochę mnie dziwi zastosowanie czujnika indukcyjnego bo trudno go upchać

 

Pioter - zerknij co to za pompka i czy jest lepsza/tańsza/lepiej dostępna niż dellorto czy mikuni

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontraktory hallotrony  :krecka_dostal:  Gdyby ktoś mógł to rozrysować w łopatologiczny sposób i podać jakieś linki do części których brakuje byłbym wdzięczny .


EDIT:

Czyli potrzebuję takiego czujnika indukcyjnego tylko z 4 przewodami aby wpiąć się  2 w zasilanie czyli REED i 2 sygnałowe w SENSOR http://static.katalogautomatyki.pl/plik/towarZdjecie/1/5/6/1/3/15613805.jpeg

Następnie wpinam pin nr 30 z przekaźnika do sterownika w miejsce " - " potem minus z aku do przekaźnika plus z aku na sterownik i powinno być ok ? 

Edytowane przez Adi491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter - to jeszcze może się przydać  http://www.mccoi.de/

 

Ja na stronie homo tyrannus wyczytałem (znaczy zobraskowałem) że tam są hallotrony

Są to małe czujniki ale wymagają magnesu na części ruchomej

 

edit:

Adi - poczekaj chwilę (biegunkę masz czy zatwardzenie)

jeżeli jest to zwykły czujnik podający np masę to można to rozwiązać na różne sposoby (może być tak że płytka jest przygotowana na różne opcje)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim stolcem wszystko ok  :p: . Nie piszę tego z powodu że chcę wszystko podłączać i lecieć w drogę w styczniu ;) Miało to na celu zweryfikowanie przez was czy dobrze rozumiem to co próbujecie przekazać :) Chcę być na bieżąco z tym i sam próbować się nad tym zastanowić i kombinować bo szczerze mówiąc wciągnęła mnie trochę ta elektronika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jedziemy dalej.
Znane jest, ze system McCoi to system komercyjny.
Facet pisze, ze w czasie gdzie pierwsza zastosowana pompka byla juz nie do zdobycia, nawiazal on kontakt z jednym producentem, ktory wlasnie na potrzeby jego firmy ta pompke zaprojektowal. Znaczy, nie do kupienia gdzie indziej jak tylko u niego.
Na tej stronie jest tabelka, takze z cenami.

http://www.mccoi.de/pumpe.html

Teraz co w tym wszystkim jest tak cudowne!


Funktionen des McCoi:
Firmware STK-T-10
Stand: März 2013

Funkcje olejarki ...typ i data


- Exakte Dosierung des Schmiermittels durch Mikropumpe
dadurch temperaturunabhängige Dosierung des Schmiermittels

-Dokladne dozowanie media smarujacego (oleju) poprzez mikro pompke i poprzez to, dozowanie niezalezne od temperatury

- wegstreckenabhängige Dosierung
wenn sich das Fahrzeug nicht bewegt, wird auch nicht geölt

- dozowanie zalezne od przebytej drogi. Pojazd nie jest poruszany, smarowanie nie nastepuje.

- Geschwindigkeitsabhängige Dosierung
Kompensierung der Fliehkräfte

- Dozowanie zalezne od predkosci. Kompensowanie sil odsrodkowych.

- Regenmodus mit erhöhter Dosierung
bei Regen wird mehr geölt

- Tryb jazdy w deszczu. W deszczu zwiekszenie smarowania olejem.

- Nach dem Regen Extraschmierung
zur Wiederherstellung des Ölfilms nach dem Regen

- Po deszczu, smarowanie "Extra". Do przywrocenia powloki oleju po deszczu.

- Lernmodus für Radumfang
weicht der Radumfang deutlich von der Standardprogrammierung ab,
kann ohne PC und ohne µC-Brenner eine neue Radkonstante angelernt werden!

- Tryb nauki dla obwodu kola. Jezeli obwod odchyla sie znacznie od zaprogramowanego standardu
Mozliwe jest wpisanie nowych danych bez uzycia PC itd.

- Lernmodus für Impulsanzahl (für Tachonutzung)
Das vorhandene Tachosignal Deines Bikes kann an Stelle des Reed genutzt werden!
Die Programmierung ist auch ohne PC und ohne µC-Brenner möglich!

-Tryb nauki liczenia impulsow licznika
Mysle, ze wiadomo o co tu biega

- Notlaufprogramm bei Verlust des Reed oder des Magneten
Umschaltung auf zeigesteuerte Schmierung, bei Ausfall des Steckensignals

- program w razie trudnosci, klopotow np. Defekt kontraktrona, zgubienie magnesu itd.
Olejarka przechodzi w tryb smarowania zaleznego od czasu.

- modularer Aufbau
man besorgt sich nur die Komponenten, die man wirklich braucht. Komplett-Sets und Support dennoch verfügbar

- Modulowa budowa. Mozna kupic tylko to co komu potrzebne.

- wachsende Gemeinschaft
ermöglicht eine ständige Weiterentwicklung und Verbesserung

- Rosnoca liczba uzytkownikow. Pomaga kontynuacje usprawniania olejarki.



moim zdaniem nic specjalnego. No, moze cena. Ta jest wyjatkowo "specjalna"
Za zestaw od 115 do 135€ :(


Edit

Troche to trwalo, ale pisanie po polsku na niemieckim tablecie... Masakra :D

 

Chcę być na bieżąco z tym i sam próbować się nad tym zastanowić i kombinować bo szczerze mówiąc wciągnęła mnie trochę ta elektronika :D


No to kombinuj. Moja wiedza na ten temat to wiedza na poziomie podstawowki sprzed czterdziestu lat i tez musze sobie radzic.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

drugi link to strona jakiegos goscia z ochrony zzwierzat.okresla ludzi i ich podejscie do stworzen jako tyrania i z tad nazwa tego forum "Homo Tyrannus".

Ta stronka nie ma nic wspolnego z naszym hobby.

po lewej stronie masz pasek przewijania i w pewnym momencie jest HOBBY oraz

 Der McCoi an meiner

 Yamaha XTZ 660

i

 Der McCoi an meiner

   Yamaha TDM 900

o te kawałki mi chodziło

 

http://www.homo-tyrannus.de/img/mccoi_b_19.jpg

to mi sugeruje że wystarczy kupić hallotron unipolarny, no i pooglądać gdzie magnes przyczepić.

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzisiaj jest już późno i przeczytam to wszystko jutro.

W tej chwili mogę ale wyjaśnić co jest z tym "sensorem".

Zdjecia Adi941 przedstawiaja definitywnie elektronikę olejarki McCoia.

W tej olejarce istnieje możliwość podłączenia czujnika wilgoci/deszczu,

ktory automatycznie zmienia pracę olejarki na tryb jazdy w deszczu.

Można tam ale podwiesic zwykły przełącznik i włączyć go manualnie.

Od cała filozofia. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem prawdopodobnie przyczynę odłączenia olejarki przez poprzedniego użytkownika. Wpięcie sensor miało odłamaną jedną nóżkę od płytki słabo łączyło i delikatnie się z tego powodu okopciło już to polutowałem jednak jeden z oporników ma delikatny odprysk czy go też należało by wymienić czy to nie przeszkadza w jego pracy ? 

ihost_1420362707__10921907_7566324410807

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są oporniki węglowe - nie wiem czy i w jakim zakresie został uszkodzony - ja bym go wymienił bo to koszt 5 groszy

wartość z niego wiesz jak odczytać?

tylko nie mierz go ohmomierzem w układzie - bo na wynik będą miały wpływ inne elementy.

 

wg schematu powinno być 220K (czerwony czerwony czarny pomarańczowy złoty)

to są kolory dla 5 paskowego kodu 220KOhm 5% tolerancji

4 paskowy będzie (czerwony czerwony żółty złoty)

 

ostatnim złoty lub srebrny (tolerancja 5 lub 10% niespecjalnie bym się stresował)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię go dla pewności że wszystko jest ok ale jak już będzie mniej więcej wiadomo czego jeszcze brakuje żeby to zadziałało to kupię wszystko za jednym zamachem żeby nie śmigać co chwilę do sklepu elektronicznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronka tego "Homo" przeczytałem i muszę powiedzieć, że miał gosciu problemy z tym sterowaniem.

Byly one tak duze, ze o malo wszystko to wyrzucil by do kosza.

Nie bede teraz wszystkiego tlumaczyl bo nie mam pojecia jak daleko chcesz to wszystko rozwinac.

W twoim poscie nr. 22 byles juz blisko prawdy. Pod zlacze "sensor" mozesz podpiac, tak jak juz pisalem czujnik wilgoci, jest mozliwosc podpiecia LED-ow kontrolnych itd. Na poczatku zastanow sie czy uzyjesz kontraktrona czy hallotrona. Hallatron jest bezpieczniejszy w uzytku (mniej czy tez zero bledow w podawaniu impulsow) ale sa tez rzeczy na ktore nalezy zwrocic uwage.

W razie czego pisz, pomoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi - popatrz na moto - czy jest gdzieś coś na kole, tarczy itp co by sugerowało zamontowanie tam magnesu? Może główka śruby, może coś przyklejone. Może ten czujnik tam gdzieś został tylko kable ktoś odciął.

 

Ja bym szedł w kierunku hallotrona - bo jest pewniejszy jako czujnik i mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Adi

 

Na forach McCoia zalecany jest unipolarny przelacznik Halla taki jak ten:

 

http://www.conrad.pl/Prze%C5%82acznik-Halla-unipolarny-PIC-H501-%3d-U58...-%3d-HAL506PA,-TO-92-UA,-3.8-24-V.htm?websale8=conrad&pi=185120&ci=SHOP_AREA_14741_0231410

 

Tak jak w opisie napisane, czujnik dziala wylacznie na dzialanie poludniowego pola.

Ustalenie pola polnocnego czy tez poludniowego jest bardzo proste. Przy mocnych magnesach neodymowy wystarczy polozyc ja na plaskiej powierzchni np. stol, posadzka, z dala od przedmiotow metalowych i same sie ustawia w stosunku do pola magnetycznego ziemi. Strona wskazujaca na poludnie jest polem poludniowym.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poście 31 masz jpg ze schematem podpięcia

1. kupujesz dowolny unipolarny hallotron (patrz aby działał przy 5V) kieruj się obudową aby łatwo było Ci go jakoś wkleić w coś co przymocujesz do motocykla

2. na schemacie masz diodę led i rezystor (prawy górny róg schematu) - rezystor daj 1k (wystarczy aby zapaliła się leda)

zaleta tej diody i rezystora - pokaże Ci czy hallotron działa - i sposób umiejscowienia magnesu względem hallotrona

3. hallotron zasilany jest 5V z układu (z nogi kondensatora 100nF) - sprawdź miernikiem czy względem masy jest tam 5V powinno być polączone z lewą noga patrząc od napisów układu LP2950 - to jest wyjście stabilizatora zasilające mikrokontroler

4. nie patrz na układ nóg na rysunku hallotrona (musisz odszukać jego notę katalogową i zobaczyć jak ma wyprowadzenia)

(chyba że międzyczasie będziesz w Wawie - to zapraszam do mnie - poskładamy do kupy ten czujnik, mam kilka hallotronów w zapasach elektronicznych)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli mnie przerasta ten programator ;) Z Piotrem próbowaliśmy go uruchomić bez czujników mostkując wyjścia reed i sensor jednak nic z tego mam podejrzenia że układ jest uszkodzony. Kupię ten unipolarny hallotron i wymienię opornik węglowy o którym wcześniej pisałem że może być uszkodzony podłączę wszystko jak się należy i to będzie ostatnia szansa tego układu bo moja wiedza a raczej niewiedza w temacie elektroniki nie pozwoli mi na zdiagnozowanie uszkodzenia i jego ewentualna naprawę. Syku w Warszawie bywam dość często jednak o tym dowiaduję się przeważnie wieczorem dzień przed wyjazdem (taka praca) no i jazda ciężarówką po osiedlowych uliczkach to tez nie jest dobry pomysł :P Chyba że jeśli układ nie zadziała po zakupie hallotronu moglibyśmy się dogadać ale o tym na PW . Jutro podjadę po hallotron i kombinujemy dalej :) Narazie wielkie dzięki za dotychczasową pomoc i pewnie jeszcze będę potrzebował posiłkowania się waszą wiedzą   :)

Edytowane przez Adi491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli Ci się nie uda i mógłbyś mi go podrzucić (fon masz w moim profilu)

to mogę go zobaczyć - jeżeli nie padł procek to podejrzewam że jest do odratowania.

zwarcie kontraktronem mogło nie pomóc jak port nie jest podpięty w układzie lub wewnętrznie do 5V (bo to jest opcja masa lub wisi w powietrzu). Hallotron daje masa lub 5V. I to brak tych 5V może skutkować problemem.

 

Ja w Wawie pracuję na alejach jerozolimskich / popularna, mieszkam na wylocie na pruszków. mogę też podjechać gdzieś gdzie ciężarówka dochodzi (byle nie do mszczonowa). Albo spakuj układ (bez pompki bo zajmuje miejsce i ślij pocztą polską telegraf telefon - jakby co adres przez PW Ci podam)

 

 

Ja bym sprawdził impulsowe zwieranie między reed i masę - ale to i tak Ci nie powinno zadziałać - powód: układ ma nie lać gdy stoisz a to oznacza że musi być odpowiednia szybkość impulsów aby zadziałał.

 

Trochę matematyki: obwód koła 2m prędkość 10km/h to prawie 3 impulsy na sekundę  -  :zdziwiony:  (bo ja taki zgredek jestem)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie ma on nie lać na postoju ale mniemam że jedna z dwóch diod wskazuje pracę sterownika a druga załączenie pompki. Na Piaseczno często śmigam :) Jutro kupię graty wszystko zepnę ze sobą i jak nie będzie skutku to się dogadamy i albo podrzucę albo wyślę to pocztą :)

Edytowane przez Adi491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę matematyki: obwód koła 2m prędkość 10km/h to prawie 3 impulsy na sekundę  -  :zdziwiony:  (bo ja taki zgredek jestem)

 

Widzę, że od mojej ostatniej wizyty w szkole matematyka się bardzo zmieniła...

Możesz przybliżyć metodę obliczeń? Bo mnie za cholerę nie chce się nawet do 1,5 impulsu na sekundę zbliżyć :( 

No chyba, że mają być dwa impulsy przy jednym obrocie koła! :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt - mea kulpa

10km/h to ok 2,7 m/s co przy obwodzie 2m wychodzi niespełna 1,5 impulsa (a to już można palcyma wystukać)

a teraz aby dorobić teorię do błędu matematycznego - albo po co lepiej się do niego przyznać

 

wielki KUKU ma rację - stawia więc kolację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek,

uklad posiada Sleepmodus, ktory jest aktywowany automatycznie jezeli pojazd stoi okolo 30 sekund.

Mozna go deaktywowac poprzez mostek na "Sensor" albo ustawienie przelacznika HEX na zero (wedlug opisu na Homo)pozycja testowa. Jezeli uklad jest juz w trybie Sleep to nie rozpoznaje tych zmian na tym przelaczniku. Tryb przebudzenia mozna sprawdzic na PD 0. Napiecie powinno tam wynosic wtedy 5 V. Na innej pozycji wystarcza dwa kabelki na Reed i "klepac" az do pojawienia sie impulsu ale prawdopodobnie najpierw odpadnie ci lapa bo na jedynce, smarowanie nastepuje co 2666 metrow czyli potrzebne sa 1333 impulsy.:(

Troch to po...e

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czuję że to trafi na mój stół - podepnie się generator i będzie zsuwać zliczając impulsy.

zamiast hallotronu da się transoptor a generatorem będzie drugi procek z wyświetlaniem ilości impulsów.

 

a tak na marginesie jeżeli mam mieć aktywację przebiegiem to tylko w jednym momencie jest przejechana konkretna odległość do olejenia. jeżeli się zatrzymam to nie zwiększam ilości przejechanych metrów a co za tym idzie nie doprowadzę do przekroczenia dystansu skutkującego olejeniem.

Po co więc "sleepmodus" który się włącza 30s po ostatnim impulsie (zakładam że impuls nastąpił w ostatniej fazie zatrzymania???

 

może jest to przejście w tryb uśpienia procesora (zmniejszenie poboru prądu) - tylko po co skoro to ma działać przy włączonym silniku i wtedy czy procek pobiera 10mA czy 1uA to nie ma to znaczenia. Ciekawe czy ktoś będzie kiedyś tak analizować moje układy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się mały przestój w temacie bo dziś szukałem części i w moim ulubionym sklepie gdzie dostałbym wsio od ręki jest inwentaryzacja właściciel mówił że w piatek powinno być już czynne  :) W drugim sklepie w Łomży jak wspomniałem o hallotronach unipolarnych gość zrobił wielkie oczy i odpowiedział że czegoś takiego u nich nie dostanę hehe  :P


EDIT EDIT EDIT
Wkurw... sięgnęło zenitu inwentaryzacja trwa do poniedziałku ale kazał zgłosić się też jutro może zdąży z tym się uporać do jutra     :slash:


EDIT EDIT EDIT

Wczoraj zdobyłem potrzebne części jednak zamiast hallotronu zastosowałem tymczasowo kontraktron. (uszkodze3nia które zlokalizowałem to przewód + z jakimś plastikowym wałeczkiem na nim i odlutowane złącze sensor) Wszystko zadziałało guzik od płytki załączał pompkę jednak gdy chciałem załączyć pompkę za pomocą kontraktronu pompka nie włączyła się za kontraktronem była zamocowana dioda wraz z kondensatorem i wszystko wpięte w reed. Jednak gdy zamykałem obwód za pomocą kontraktronu dioda ledwie się żarzyła pomyślałem że to wina kondensatora i więc pod złącze reed podłączyłem sam kontraktron i... lipa pojawił się szary dym z płytki... ale już zdiagnozowałem uszkodzenie i przywróciłem ją do życia . Jak wpiąć się z kontraktronem żeby wsio hulało ?
http://polishbanditc..._66598878_n.jpg

Edytowane przez Adi491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wdech, wydech, wdech, wydech

raz dwa trzy cztery pięć ..... dziesięć

 

a teraz edit. krótkie zdania NIE WIELOKROTNIE złożone

i po kolei - jak podpiąłeś, co poszło z dymem, co naprawiłeś

przedziel tekst zdjęciami bo moje ajkju jest za małe aby to próbować ogarnąć

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff :D Więc tak okazało się że ten o to przewód gdzieś ma przerwę :) (do czego jest to ustrojstwo na nim) zastąpiłem go innym bez ustrojstwa.
http://polishbanditcrew.pl/uploads/imgs/thumb_ihost_1420976047__10888162_760773770666662_1254006931_n.jpg

Po po podpięciu aku układ zadziałał i po wciśnięciu przycisku na płytce załączała się pompka.
Podpiąłem kontraktron pod REED wraz z diodą i opornikiem aby kontrolować działanie kontaktronu.

ihost_1420976397__10921868_7607751839998
Po przyłożeniu magnesu dioda zaczęła delikatnie świecić ale bardzo słabo i nie załączyła się pompka więc zachciało mi się ominąć opornik i diodę i wpiąć sam kontaktron no i kupa dymu.. Przepaliła się jedna ścieżka którą naprawiłem i układ zadział. 

Pytanie brzmi jak prawidłowo podłączyć kontaktron ? 

Edytowane przez Adi491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff :D Więc tak okazało się że ten o to przewód gdzieś ma przerwę :) (do czego jest to ustrojstwo na nim) zastąpiłem go innym bez ustrojstwa.

http://polishbanditcrew.pl/uploads/imgs/thumb_ihost_1420976047__10888162_760773770666662_1254006931_n.jpg

może to być bezpiecznik - zobacz czy to się rozkręca?

 

 

edit:

masz dwa reed - podepnij kontraktron między te dwa wejścia (bez diody)

wg schematu który znalazłem kiedyś na forum

http://www.mccoi-forum.de/viewtopic.php?t=496&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

tam jest podpięcie tranzystora mosfet który zwiera REED2 do REED1 (reed2 zaznaczony jako masa)

 

masz ohmomierz? sprawdź czy masz zwarcie pomiędzy reed2 i masą (w mojej opinii być powinno)

 

Kurcze - ja mam wrażenie że działamy jak rozbrajanie bomby na odległość

"jaki przewód mam przeciąć? czerwony czy żółty" "Tnij czerwony, żółtego nie tykaj"

Jakby samoróbki bomb były do kupienia hipermarkecie i wszystkie robione identycznie z identycznymi kablami

 

 

cytuję "podpiąłem i się spaliło" - pytanie czy tylko ścieżka czy coś więcej?

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.