Skocz do zawartości

Olejarka Domowej Roboty - Różne Rozwiązania i Problemy


Gość MOTOMYSZOR
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tak tylko z taką pompką ciekniesz na światłach i w korku, a na elektrozaworze podłączasz się pod biegi i leci tylko jak jedziesz.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem problem. Przy obecnej pogodzie kapie mi co około 30s ,a to dwa razy za dużo. Tylko już mi się skala kończy :(

Musze w zimę rozebrać to badziewie :(

 

lej hipol i nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Wy lenie jesteście nikomu nie chce sie juz recznie nasmarowac łańcucha :D kardana zamontujcie :P

sam myslalem kiedys o olejarce

.. ale jak widze ile przy tym zachodu to na razie mi sie nie chce, ewentualnie zrobie sobie przewód na wahacz i spray ze smarem przypne do kierownicy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Sykowej olejarce zrobiłem już 13k km na jednym napędzie i tylko o jedną kreskę naciągnąłem łańcuch - właśnie dlatego olejarka jest fajna :)

 

Wysłane z mojego fona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Sykowej olejarce zrobiłem już 13k km na jednym napędzie i tylko o jedną kreskę naciągnąłem łańcuch - właśnie dlatego olejarka jest fajna :)

Wysłane z mojego fona

masz mocny argument :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Sykowej olejarce zrobiłem już 13k km na jednym napędzie i tylko o jedną kreskę naciągnąłem łańcuch - właśnie dlatego olejarka jest fajna :)

Wysłane z mojego fona

Jak bys mial calego bandita a nie pół to inaczej by to wygladalo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko z taką pompką ciekniesz na światłach i w korku, a na elektrozaworze podłączasz się pod biegi i leci tylko jak jedziesz.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

nic nie ciekniesz jak masz p[odlaczony pod czujnik predkosci , jest to duzo lepsze rozwiazanie zapewniajace precyzyjne dawkowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Tak się coraz mocniej zastanawiam nad zakupem olejarki i o ile latem czy zimą zawsze jest problem z częstotliwością podawania oleju z racji różnych gęstości oleju w różnych temperaturach, więc wpadłem na taki pomysł, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem zamontowania zbiorniczka oleju gdzieś blisko silnika, tak aby ciepło oddawane przez silnik ogrzewało zbiorniczek, aby olej był zawsze rzadki i nie trzeba było ciągle regulować dozowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem olejarki to zbyt rzadki

olej a nie zbyt gęsty.

 

Wysłane z mojego fona

Edytowane przez pawcioj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za  nisko zamontujesz zbiorniczek to nie będzie obiegu grawitacyjnego, wtedy musisz jeszcze dołożyć pompkę elektryczną, czyli bardziej skomplikować urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co 5-6kkm robię naciąg nie wiem ile to kresek ale ma 25kkm i jest w połowie jakoś.

polecam lubrixę ale z hipolem 

albo cokolwiek elektrycznego.

 

Tak jak Pawcioj piisał problemem jest gęstość oleju, wszystkie te do olejarek smarują także niebo.

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie najlepiej założyć zbiorniczek, byle nie pod siedzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajowo się to w zadupku montuje :)

żeby olej był jak najbardziej zimny i gęsty (serio)

 

może jak masz stelaż do kufrów bocznych to gdzieś tam na stelażu a dlaczego nie zadupek?

 

To gdzie najlepiej założyć zbiorniczek, byle nie pod siedzeniem?

Edytowane przez pwm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo właśnie wydawało mi się, że gdy olej ciepły i rzadki to tym lepiej, bo nie trzeba będzie kombinować z ustawianiem dyszy czy ciepło czy zimno. Ale jednak moja teoria okazuje być się błędna...

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, zamówiłem tą wersję podciśnieniową. I do podłączenia trzeba będzie przeciąć przewód podciśnieniowy i założyć trójnik. A skąd dokąd idzie ten przewód, żeby go nie przecinać, a na końcu jedynie rozpiąć i wstawić ten trójnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było syka przyatakować,może miał by do sprzedania jedną ze swoich konstrukcji

 

Wysłane z mojego fona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie do airboxa?

 

A te końcówki dyszy to jak nakierować? Ma olej kapać na zębatkę czy bezpośrednio na łańcuch? I na tę stronę gdzie oringi są czy bliżej rolek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co mialaby isc do airboxa ? dysze ustawiasz w tym miejscu w ktorym zebatka zaczyna sie stykac z lancuchem , ma lekko dotykac zebatki (sama sie dotrze) jesli masz pojedyncza to na strone zewnetrzna , a jesli dual to na obie , nie ma kapac na lancuch bo wszystko zwieje ma dotykac zebatki, u mnie w galeri chyba jest jak ma byc https://polishbanditcrew.pl/gallery/image/5031-koniec-ze-smarami-w-spraju/, tutaj przed poprawka powinna byc troche w lewo tam gdzie lancuch zaczyna sie zazebiac z zebatka 

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki optymalny czas kapania ustawić w przypadku dwóch dysz z obu stron? W tej chwili mam tak 1.15 - 1.30 min. Po założeniu pierwszy raz miałem ustawione mniej niż minetę, a po wyczyszczeniu łańcucha dodatkowo go zwykłym olejem lekko pędzelkiem przesmarowałem żeby na start na sucho nie chodził. I efekt tego był taki, że po 120 km u Pawcioja zachlapałem podwórko. Parę kropel skapło z łańcucha, ale mimo wszystko głupio tak trochę. To nie maluch, że znaczy teren. A po powrocie cała opona ochlapana, bo nie w tę stronę przekręciłem. No i dysze już skierowałem na zębatkę, dotykają ją z obu stron. I na razie zalany jest oryginalny olej scottoilera niebieski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lej hipol z tymi wynalazkami ze scota to masakra  ja mialem ustawione 1,5 minuty na pojedynczej dyszy wiec mozesz wydluzyc czas na podwojnej

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam ten zestaw startowy, więc zobaczę jak się będzie sprawować. A coś jest jeszcze, o czym mógłbym, powinienem wiedzieć, korzystając z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy normalną rzeczą jest to, że gdy ustawie sobie jakiś tam czas kapania, powiedzmy co minutę, to gdy po nocy odpalę silnik, to przez długi długi czas nic nie kapie, aż dopiero po tej długiej przerwie zacznie kapać tym swoim czasie? Olej w zbiorniczku jest i w przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.