Skocz do zawartości

Olejarka Domowej Roboty - Różne Rozwiązania i Problemy


Gość MOTOMYSZOR
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie widzę, ale on pod ciśnienie jest przystosowany chyba..? Ale spoko się wydaje... może w przyszłym tygodniu zacznę części ogarniać, sprawdzę jak będzie na miejscu gdzie go wcisnąć :)
Sterowania z AVT nie wyciągam na wierzch bo z doświadczenia regulacji używałem raz może 2 na sezon :) muszę gdzieś to wkomponować pod siedzeniem...

ps. patrzę że krócce przyłączeniowe, są stosunkowo wysoko, nie wiem czy nie będzie problemów z grawitacyjnym spływem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja mam miedzianą rurkę 2,5 mm średnica wewnętrzna zew coś ok 3 mm. Miedź miękka ale chyba nie ma to znaczenia w tej sytuacji. Jaki wężyk zastosowaliście ? Ja mam igielitowy. Kolejne pytanie to mocowane rurki u mnie są to trytytki ale to wygląda szpetnie ta śrubka z otworem to samoróbka czy od czegoś konkretnego? Gdzieś taka śruba rzuciła mi się w oczy ale nie pamietam skąd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku: 
Rurka taka jak na zdjęciu, mosiężna dosyć twarda i sztywna co pozwoliło mi jak widzisz precyzyjnie ją ustawić przy zębatce.
Śrubkę sam wierciłem, gdzieś widziałem w jakiejś maszynie rolniczej takie rozwiązanie... 
Wężyk zwykły igielitowy, nie pamiętam średnic,  Dysza po zwenętrznej miała delikatnie za małą średnicę więc zwiększyłem jej średnicę o ok 2mm uzywając izolacji, a na wyszystko termokurcz. 
Mocowanie rurki, blacha z uchwytem, nie za gruba.. i do tego taśma-pianka dwustronnie klejąca. (jakaś drogawa jak do automotive do przyklejania znaczków na samochodach) 

wahacz odtłuszczony,  trzymał jak wariat, połamał się akcesoryjny błotnik z osłoną łańcuha, a mocowanie blachy nic przez 4 lata jazdy czasami "terenowej"  (z dupskiem w górze :P po dziurach... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Złoty szpadel - Towarzyskie - Hyde Park - Forum Odkrywcy

 

Siemano. Żeby nie tworzyć nowego wątku piszę tutaj.

 

W Tenerce mam olejarkę tego typu:
OL. DO ŁAŃ. COBRRA NEMO 2

 

W dużym skrócie działa to jak strzykawka tylko tłok jest na gwincie. Przekręcasz korkiem na górze a wewnątrz olejarki mniejsza się objętość i olej jest wypychany przez wężyk na łańcuch. 

Wszystko działa fajnie ale w upały i na wertepach olej sam wycieka grawitacyjnie. W sumie fajnie bo łańcuch jest cały czas smarowany :D Jednak trochę za szybko, zbiorniczek opróżnia się po kilku godzinach jazdy.

 

Możliwe, że jest to jeszcze wina uszczelki korka tego zbiorniczka ale jeszcze tego nie weryfikowałem (mało prawdopodobne). 

 

Najpierw chcę spróbować z gęstszym olejem. Na początku miałem olej scottoiler (został mi jeszcze po KTM 990), skończył się i przeszedłem na gęstszy przekładniowy 75w140. Jednak olej nadal ucieka.

Szukam czegoś o konsystencji miodu, może minimalnie rzadszy. Rozważam olej Transol 320 lub smar 1500. 

Smar EP 0 będzie już za gęsty .

Jeśli jest Wam znane takie smarowidło, proszę o podpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem gdzie półpłynny smar. (Jak by to nie brzmiało). Konsystencja kiślu. Wieczorem zobaczę, czy jeszcze mam. To byś mógł przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napchaj trochę waty w końcówkę wężyka, powinno załatwić problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jakiś mały zaworek na przewód po drodze

Sent from my 23078RKD5C using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomek czekam na nazwę.

@kazek dobry pomysł, spróbuję

@obieżyświat już trochę za dużo pier**lenia z regulacją. To trzeba siadać i jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli taki zaworek, miałbyś regulację do różnych olei i jednocześnie zależnie od potrzeb. Wpięcie tego to minuta58cf60cc0cc492c20e97746dbf2f0086.jpg

Sent from my 23078RKD5C using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@obieżyświat wiem wiem, mam takie precyzyjne do wakuometrów. Ja sobie reguluję dawkę sam kręcąc deklem olejarki. Drugi zaworek będzie już upierdliwy :D Leniwy jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kukuryku napisał:

Ten wygląda smacznie:

 

f-silesia-oil-smar-polplynny-do-centraln

Mam, pisałem wyżej że za gęsty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś tego, co smaruje się dyszle w tirach? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw sprzętu. Jak zadziała kupiec sobie do Ducata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Neonkin napisał:

jestem ciekaw sprzętu. Jak zadziała kupiec sobie do Ducata :)

Na asfalcie w polskim klimacie działa bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak zastosować knot do świec do dozowania smarowidła na łańcuch?

Wtedy powinno bardziej trzymać olej w ryzach.

Knot-bawelniany-do-swiec-sznurek-bawelna

 

Kupić taki szerszy knot, przecisnąć przez niego rurkę z olejarki i robić tak, by knot wystawał z 1-2 cm poza rurkę, jakoś go tam zacisnąć i coś takiego... Nie wiem, nie znam się :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Conorian napisał:

Na asfalcie w polskim klimacie działa bez problemów.

Podeślesz mi namiary na ten sprzęt?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem cały garaż. AmbaFatima, było i ni ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neonkin napisał:

Podeślesz mi namiary na ten sprzęt?

 

https://a.aliexpress.com/_Eul6tTD

 

@kazek to może być to, jak nie uda się z watą to kupuje na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar półpłynny będzie za gęsty-mam 5l wiadro i to się wali tam gdzie uszczelniacze puszczają olej przekładniowy żeby nie wymieniać uszczelniaczy :D jedz do rolniczego jakiegokolwiek i kup sobie smar płynny- on będzie konsystencji pomiędzy olejem a smarem ale jednak ciekły 

https://agromet-monki.pl/smary/14626-sp01141-smar-plynny-pressol.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2024 o 10:03, Conorian napisał:


OL. DO ŁAŃ. COBRRA NEMO 2

 

 

Zakupiłem ostatnie takie cudo  i trzeba uważać na uszczelkę dolewajac oleju bo jak sie podwinie wszystko leci na glebe, olej 75w90  był jak woda nie trzymał się łańcucha płynął, wiec litr oleju bede miał na pamiątke :)  Kupiłem olej 85w90 sea5 po pierwszej trasie 600km uważam, że jest ok, fakt że obydwa testowałem w temeraturach 28-37 wiec dosyć wysokie, plus przewód idzie przy motorze bo zamontowałem na kierownicy, wiec grzeje ten olej do bardzo wysokiej temperatury, ale zdecydowanie 85w90 jest moim zdaniem najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.