Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

uklad jest bardzo malutki , 200 ml max jak nie mniej , jesli zakladales nowe klocki na stare tarcze , musisz tez wziac pod uwage to ze musza sie nowe klocki dotrzec , proponuje tak jak mowia przedmowcy , od doly odpowietrzyc uklad , duza strzykawka majatku nie kosztuje a pomoze wrecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydaje mi się że jest odpowietrzony, klamka twarda, z wężyków przy odpowietrzaniu nie wychodziły żadne bąbelki :D Na przód i tył zużyłem ok 250/300ml płynu z czego pewnie ze 150 poszło w słoik. Ogólnie wydaje mi się że płynu na przód nie wejdzie więcej jak 100ml, a na tył pewnie z 50ml. Mogę się mylić :P Jutro wyciągnę dziorka na sprawdzenie hamulców więc się przekonam czy wszystko działa. Oczywiście opisuję sytuację mojego dziorka b6.5 bez ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrwa mikit masz takie same moto jak ja. Zdaj relacje co i jak wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samos a co chcesz wiedzieć. Ty z tego co pamiętam jesteś przed wymianą płynu już tylko.

Ja zrobiłem tak: odkręciłem pokrywkę zbiorniczka, wyjąłem wszystko i jako że układ był pusty bo prawie wszystko sobie wyleciało jak zdejmowałem zaciski to zalałem od góry płyn i dawaj pompować klamką co raz puszczając płyn przez odpowietrznik, najpierw strona od klamki później od sprzęgła i dopiero jak tą od sprzęgła zalałem i odpowietrzyłem to klamka stała się twarda. Przykręciłem dekielek i wsio. Poczekałem z 1-1.5h i dawaj raz jeszcze dla pewności czy wszystko ok. Na sucho w garażu wychodzi że jest ok jutro będę testował na drodze. A, przy okazji zmieniłem sobie płyn z tyłu bo regeneracją tyłu zajmę się kiedyś tam :P zeszło mi jakieś 300ml płynu z czego połowa do słoika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wybaczenie za umieszczenie w złym dziale ;-)

Jeszcze nie ogarniam forum jak starzy wyjadacze :-)

Reasumują radzicie odpowietrzać od dołu a nie tradycyjną metodą?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wybaczenie za umieszczenie w złym dziale ;-)

Jeszcze nie ogarniam forum jak starzy wyjadacze :-)

Reasumują radzicie odpowietrzać od dołu a nie tradycyjną metodą?!

 

czytaj uważnie i zastosuj tak jak uważasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam uważnie i dziękuję za rady ale to trochę wbrew logice i przyjętym zasadą ale jak efekt finalny będzie zadowalający to się do Waszych sugestii zastosuję w sumie zasady są po to by je łamać a przynajmniej naginać :-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta strzykawka to oczywiscie metoda jak układ jest całkowicie pusty,bo jezeli chcesz tylko odpowietrzyc układ,lub wymienic płyn to wiadomo,ze od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajną metodą na odpowietrzanie jest:

Odkręcasz przykrywke zbiorniczka wyrównawczego

bierzesz strzykawę dołączasz do niej przezroczytą rurkę i zakładasz na odpowietrznik., odkręcasz odpowietrznik i zasysasz płyn strzykawką, jak się kończy ruch tłoka w strzykawce zakręcasz odpowietrznik, dolewasz płynu do zbiorniczka i od nowa.

Trzeba tylko pilnować, żeby w zbiorniczku był cały czas płyn bo można łatwo zassać powietrze:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy taki dobry pomysł, gwint nigdy nie będzie szczelny, a zasysając strzykawką to prędzej zassiesz powietrze przez luzy na gwincie niż płyn ze zbiorniczka, takie moje zdanie, poniżej rysunek poglądowy

gbxc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powietrza Ci nie ciągnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wciśniętym hamulcu masz większe ciśnienie w układzie niż ciśnienie otoczenia

teoretycznie płyn ucieknie Ci przez gwint a nie zaciągniesz powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, gdzie mozna kupić wężyk do odpowietrznika, przezroczysty ? w leroy nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akwarystyczny, będziesz musiał trochę zagrzać żeby wszedł ale idzie bez problemu zapalniczką, heatgunem czy co tam akurat masz, nawet czajnik się nada..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akwarystyczny, będziesz musiał trochę zagrzać żeby wszedł ale idzie bez problemu zapalniczką, heatgunem czy co tam akurat masz, nawet czajnik się nada..

No ja miałem problem z założeniem standardowego wężyka akwa bo ten w końcu średnicę zew. ma 6mm, a wewnętrzną pewnie jeszcze mniej. Zrobiłem tak, że na chwilkę naciągałem go na duży śrubokręt krzyżakowy rozciągając wężyk i po chwili zakładałem na odpowietrznik.

Problem jednak mi się pojawił po zrobieniu hampli, a mianowicie cieknie mi od strony klamki hamulca czyli od prawej strony przy śrubach od końcówek przewodów hamulcowych i nie wiem dlaczemu ?? Ma ktoś jakieś sugestie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki miedziane do wymiany. A cos ruszales tam? Co do Metody Maweta, powietrza sie nie zassie bo jak odkrecisz odpowietrznik to plyn sam CI grawitacyjnie wyplynie, a Ty go w sumie tylko do strzykawki "zgarniasz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy już sam nie wiem proszę o pomoc!

co może być przyczyną że klamka od hamulca jest miękka, hamulce odpowietrzone dwoma sposobami

tradycyjnie od góry i druga metodą ( dość nietypową) czyli od dołu i nic klamka miękka że moge ją spoknie docisnąć do manetki gazu zastanawiam się czy może tłoczek od pompy jest p...ty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wczesniej jak było , był twardy hamulec? Bo jak był to poprostu nie odpowietrzone, a jak nie to moze być pompa .

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam po zakupie ( grudzień 2011) nie była super ale klocków nie było prawie wcale po wymianie klocków na nowe i wymianie płynu klamka do d....y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byla super bo jak nie ma juz klockow to prawie caly plyn schodzi do tłoczków ale jak była lepsza niz teraz to obsatawiam że żle odpowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

A co myślicie o tym. Wymieniałem klocki, tamtych mało zostało klamka dochodziła prawie do manetki. Jednak po wymianie ich na nowe klamka prawie w ogóle nie "wstała". Czym to może byc spowodowane? Układ raczej nie jest zapowietrzony bo przy wymianie klocków nie ma takiej możliwości żeby się zapowietrzył. A wcześniej było okej. I jeszcze pytanie od wymiany zrobiłem ok 4tys km i po prostu ten hamulec ciągle jest bardzo cienki, myślałem że się klocki jakoś dotrą, ale nic się nie zmieniło. W ogóle nie ma czucia, po kilku solidnych hamowaniach hamulec prawie nie reaguje, a w razie jakiegoś awaryjnego hamowania to nawet całą dłonią jak wcisnę to nie jest to. Klocki nie są najwyższej jakości to chyba jakieś Lucasy. Jakie DOBRE klocki polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starte klocki nie maja wplywu na pracę klamki

 

mtxa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.