Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

i ja się dorzucę...mi coś po wymianie klocków zaczęło stukać...tzn słyszę przy wolnej jeżdzie takie niby...tyk...tyk...tyk..obmacałem wszystko i jedyny luźny element to nowy klocek który to pod palcem też się rusza..ma ktos pomysła o co kaman? niby żadna to usterka ale wkurzające na parkingach ba cały czas jakby klocek o tarcze się odbijał....dziwne takie troche, wcześniej tak nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starte klocki nie maja wplywu na pracę klamki

 

mtxa.jpg

W czasie wymiany na nowe z grubszą okładziną musiałem cofnąc tłoczki w zacisku. To chyba powinno spowodowac ze klamka się podniesie. No chyba że się mylę, jak tak to co w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie wymiany na nowe z grubszą okładziną musiałem cofnąc tłoczki w zacisku. To chyba powinno spowodowac ze klamka się podniesie. No chyba że się mylę, jak tak to co w takim razie?

 

Klamka ma tyle skoku (proporcjonalnie) ile jest miejsca między tarczą a klockami... a więc zużycie

klocków nie wpływa na skok klamki. Jeżeli hamuje knedlowo to dalej są knedlowe klocki. Trzeba

zakładać sintermetalowe, spiekane.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka ma tyle skoku (proporcjonalnie) ile jest miejsca między tarczą a klockami... a więc zużycie

klocków nie wpływa na skok klamki. Jeżeli hamuje knedlowo to dalej są knedlowe klocki. Trzeba

zakładać sintermetalowe, spiekane.

Okej, To jakie klocki polecacie marka, typ?? I jeszcze. To jak wyregulowac klamkę żeby przy mocnym hamowaniu końcówka nie dotykała manetki? Jeżeli regulacja na klamce jest na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję opcję "szukaj" i frazę "klocki hamulcowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak klamka dochodzi do kiery na ustawieniu na maxa oddalonym to coś jest nie tak. do przegladniecia/ czyszczenia zaciscki, ewentualnie próba porzadnego odpowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień płyn i odpowietrz to wstanie, może krzywą masz tą klamkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płyn Hamulcowy to kiedy byl wymieniany?

Od kiedy jestem właścicielem bandita czyli od roku mniej więcej, płynu hamulcowego jeszcze nie wymieniałem. Nie wiem kiedy był wymieniany wcześniej, ale już wiem że muszę to zrobic. A przy odpowietrzaniu od którego zacisku zaczynamy? I przy wymianie kiedy zaleje zbiorniczek nowym płynem i będę pompował żeby zastąpił stary płyn to też którym odpowietrznikiem mam spuszczac stary płyn?

Edytowane przez MichałM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy jestem właścicielem bandita czyli od roku mniej więcej, płynu hamulcowego jeszcze nie wymieniałem. Nie wiem kiedy był wymieniany wcześniej, ale już wiem że muszę to zrobic. A przy odpowietrzaniu od którego zacisku zaczynamy? I przy wymianie kiedy zaleje zbiorniczek nowym płynem i będę pompował żeby zastąpił stary płyn to też którym odpowietrznikiem mam spuszczac stary płyn?

Przy zmianie płynu nie ma różnicy, od którego odpowitrznika zaczynasz. Tak czy siak musisz skorzystać z obu odpowietrzników inaczej nie wymieniesz całego płynu.

Te pytania o hamulce zaczynają mnie powoli przerażać.

TO SĄ HAMULCE!

Jak nie macie pojęcia jak ten układ działa to do warsztatu.

 

Jest dostępny internet, naprawdę przy minimalnej wiedzy można się dowiedzieć jak działa układ hydrauliczny. Dodając do tego serwisówkę i trochę myślenia nie trzeba być Einsteinem by wymienić płyn hamulcowy.

 

Jeżeli ktoś jest na tyle leniwy, że nie chcę mu się tych informacji sprwadzić to powinien się udać do warsztatu bo inaczej może się okazać, że się obudzi (albo nie) na najbliższym drzewie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie płynu nie ma różnicy, od którego odpowitrznika zaczynasz. Tak czy siak musisz skorzystać z obu odpowietrzników inaczej nie wymieniesz całego płynu.

Te pytania o hamulce zaczynają mnie powoli przerażać.

TO SĄ HAMULCE!

Jak nie macie pojęcia jak ten układ działa to do warsztatu.

 

Jest dostępny internet, naprawdę przy minimalnej wiedzy można się dowiedzieć jak działa układ hydrauliczny. Dodając do tego serwisówkę i trochę myślenia nie trzeba być Einsteinem by wymienić płyn hamulcowy.

 

Jeżeli ktoś jest na tyle leniwy, że nie chcę mu się tych informacji sprwadzić to powinien się udać do warsztatu bo inaczej może się okazać, że się obudzi (albo nie) na najbliższym drzewie. :(

Po prostu miałem wątpliwośc i zapytałem. W samochodzie odpowietrza się od najdalszego tłoczka i z tąd to pytanie od którego zacząc. Teraz już wiem. Nie rób ze mnie idioty, który rozbije się na najbliższym drzewie z powodu niesprawnego hamulca.

 

Michal M napisalem tu gdzies temat "odpowietrzanie ukaładu hamulcowego dla opornych" poszukaj

Czytałem, bardzo pomocny. Chciałem dopytac, żeby rozwiało to moje wątpliwości i żebym był pewien że robię to jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu miałem wątpliwośc i zapytałem. W samochodzie odpowietrza się od najdalszego tłoczka i z tąd to pytanie od którego zacząc. Teraz już wiem. Nie rób ze mnie idioty, który rozbije się na najbliższym drzewie z powodu niesprawnego hamulca.

Po prostu zabrzmiało to jak byś się zabierał do poważnego tematu jakim są hamulce bez podstawowej wiedzy jak to działa. Także bez urazy. :)

 

Pisałeś o zmianie płynu a nie o odpowietrzaniu. Przy zmianie płynu jest to obojętne bo po prostu przepychsz stary płyn zastępując nowym. Jak się to zrobi dobrze to nic się nie ma prawa zapowietrzyć.

 

Przy odpowietrzaniu teroteczynie wszystkie zasady z samochodu są prawdziwe (zaczynamy od najdalszego zacisku) w praktyce w motocyklu różnice w tych odległościach są na tyle małe, że jest to pomijalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ni[wuja} pompa nie pusci całości.W tem sposób to lepiej od razu odessać ze zbiorniczka stary i wpuścić nowy.Fakt jest taki że przy ilości w calym obiegu to i tak bedzie znacząca ilość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie porady. Generalnie wiem jak odpowietrzyć układ hamulcowy czy wymienić płyn ALE moja jedyna wątpliwość dotyczy(ła) ABS'u. Nie wiedziałem czyn np: jest jakiś dodatkowy zaworek gdzieś przy ABS czy nie. Wiadomo, że ABS działa na zasadzie zwiększania/zmniejszania ciśnienia w całym układzie i dzięki temu wywoływane automatyczne zaciskanie/rozluźnianie szczęk. No i moje wątpliwości dotyczą głównie tego, czy w związku z posiadaniem ABS'u nie ma w układzie jakiegoś rozgałęzienia w którym może zostać stary płyn i czy to ewentualne rozgałęzienie może trzeba jakoś dodatkowo obsługiwać. Jeśli jesteście pewni, że nie i cały płyn zostanie wymieniony tylko poprzez standardowe naciskanie klamki przy odkręconym prawym/lewym zaworku przy szczękach, to OK.

 

Tylko czy ktoś na forum jest na 100% pewny, że tak jest? :)

Edytowane przez Szuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ABS zawsze na "zalaczonej stacyjce"

Jak się coś pisze to wypadało by na ten temat coś wiedzieć a nie opowiadać opowieści zaszłyne od kolegi co ma kolege, który jest podobno mechanikiem!

 

Nie ma uniewersalnego sposobu odpowietrzania układu hamulcowego ABS. W zależności od producenta są różne sposoby.

 

Nie wiem na 100% jak jest w dużym bandycie ale od tego jest serwisówka by to sprawdzić.

W V-Stromie układ z ABS niczym się nie różni od zwykłego układu. Odpowietrza się dokładnie tak samo jedyny problem to większa ilość przewodów przez co potrzeba więcej czasu na dokładne odpowietrzenie.

Podejrzewam, że w Bandycie jest ten sam układ ale naklepiej jak sprawdzisz w serwisówce.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czyściłem zaciski i zalewałem ponownie układ. Zalewałem od góry, no i oczywiście zapowietrzyłem pompę ABS'u. Wydawało mi się że wypompowałem całe powietrze ale klamka była gumowa. Żeby było ciekawiej nie twardniała. Konieczna okazała się wizyta w serwisie gdzie podpięli komputer do pompy i zmusili ją to przepompowania płynu (z paroma bąbelkami powietrza) w kierunku zacisku. Jeśli będziesz wymieniał płyn, nie zapowietrz pompy bo jej później nie odpowietrzysz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend dokonałem operacji. Pacjent przeżył i ma się dobrze. Znalazłem również serwisówkę do mojego bandziora, która potwierdziła, że prawidłowy sposób wymiany płynu to po porostu "pompowanie klamką". O załączonej stacyjce podczas tej czynności nie ma ani słowa więc w GSF1250SA nie ma takiej potrzeby chociaż nie można wykluczyć, że w innych modelach tak właśnie trzeba postąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu zajęło to pompowanie?

 

Idzie bardzo szybko i lekko. Opróżnienie pełnego zbiorniczka to kilka ruchów klamką. Cały układ ma niewielką pojemność (przewody są cienkie) więc pewnie wystarczyłoby przepompować ze 3 zbiorniczki ale ja przepompowałem 250ml płynu w jażdym z trzech zbiorniczków (hamulec przód, tył i sprzęgło). Może to trochę marnotrawstwo ale litr płynu DOT4 kosztuje 20-30 zł więc wolałem układ porządnie przepłukać...

 

Ważne, aby przed spuszczaniem płynu zaopatrzyć się w plastikowy weżyk średnicy 5mm (do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych, marketach budowlanych itp) i dł ok. 1 metra. Nakładamy wężyk na zaworek, drugi koniec do jakiejść pustej butelki, odkręcamy zaworek o około 1/4 - 1/2 obrotu i jedziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.