Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś tak mam, że zalewam układ od góry. Ale robiłem manewry, że strzykawka na odpowietrznik i ciągnę. Przy tłoczeniu od dołu boję się, że nabierając płyn do strzykawki dmuchnę bąbelek.

Poza tym objawy nie są jak przy zapowietrzonym układzie: klamka idzie miękko cały czas oraz nie twardnieje od pompowania. Układ odpowietrzaliśmy już może 10 razy, ile się otłukliśmy w zaciski, przewody, trójnik tylko ja i brat wiemy...

 

Ale chyba będę musiał się przemóc i wciskać płyn od spodu.

 

A przy okazji mam pytania: czy pompy mają różne "wielkości"/"wymiary"? Może na wysunięcie klocków trzeba więcej płynu niż daje pompa? Gdzie patrzeć na objętość pompy? Czy istnieje fizyczna możliwość, żeby przewód w oplocie puchnął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oplocie to tez guma przeciez wiec pewnei jakies tam znikome ilosci puchniecia wystepuja ,ale jesli nie jest to stary przewod ( wiecej niz 6-8 lat) to bym tym glowy nie zawracal.

sprobuj raz od dolu moze pojdzie- tyle razy jechales od gory ze niewielka roznica .Bombelkow ci nie zassie strzykawka- ciecz sie sama w niej wyrownuje i nie wtloczysz zadnych bombli - fizyka po prostu dzial i grawitacja.Tylko na poczatku zrob jak lekarz z igla psiknij troche na bok zeby plyn byl u samej gory strzykawki , Robilem tak 2 razy w zeszlym sezonie i poszlo ok. Raz troche sie knedlolilem z tym ,ale samemu troche ciezko pompowac i odkrecac i jeszcze wtlaczac. Z bracholem dacie rade .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam. Po ostatniej niedzielnej przejażdżce uświadomiłem sobie, że hamulce w moim Dziorku nie są zbyt wydajne. Kiedy kolega dał mi się przejechać moim starym ale za to pięknym Suzuki GS 500 zwróciłem uwagę na jego bardzo dobre hamulce (porównując do mojego Bandita) a kolega nie mógł wyjść z podziwu że w Bandycie pomimo dwóch tarcz i dwu tłoczkowych zacisków hantle są tak słabe. I rzeczywiście miał racje. Zacząłem szukać przyczyny tego stanu. I tu pytanie do was. Po sprawdzeniu klocków przednich okazało się ze maja jeszcze po 4mm grubości okładziny ciernej. Są to klocki EBC FA 231 DOUBLE H. Grubość tarczy to 4,6 i 4,7mm. Przepuściłem przez układ nowy płyn hamulcowy i oczywiście sprawdzając czy nie jest zapowietrzony. Tłoczki wychodzą lekko tak samo nie ma problemu z wepchaniem ich. Nie widać żadnych wycieków, a klamka jest twarda. Co może być przyczyną słabych hamulców? Nie mam zbytnio porównania z innym Banditem bo nie swoim Dziorkiem to jeździłem bardzo dawno temu, ale w zestawieniu z GS 500 wypada bardzo słabo. :oczy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit jest dużo dużo cięższy, a przewody w jakim stanie ? może pasowało by już przewody zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam HH i nie jestem jakoś szczególnie zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są w dobrym stanie, nie są sparciałe czy coś w tym rodzaju, Dodam jeszcze że tylni hamulec zaraz po naciśnięciu od razu reaguje na moje zamiary a przedni działa jakoś tak niemrawie. Mam wrażenie że tylni hantel jest lepszy od przedniego. Przedni hamulec muszę bardzo mocno naduścić aby uzyskać jakiś dobry efekt. Chyba że po prostu jak piszę Vidon waga robi swoje, a ja nie jestem przyzwyczajony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zalaniem nowego płynu trzeba było rozebrać zaciski i je wyczyścić, pod tłoczkami można znaleźć dużo syfu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozbiorę zaciski, zaleje jeszcze raz nowym płynem i dam znać jakie rezultaty. :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wyp...ol te klocki kup zwykłe bez HH ( wzmocnione lubią ciepło - dobre na tor i do zacisków w których masz tłoczki po dwóch stronach tarczy)

Przewody w oplocie na pewno nie zaszkodzą.

Jak będziesz czyścił zaciski zwróć uwagę na prowadnice , muszą chodzić leciutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu zacisków, zalanie nowym płynem i wymianie klocków tak jak pisał "farba" na Brembo moto hamuje jak wściekłe :zeby: Dzięki wielkie za pomoc. :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki brembo wsadziłeś ? jakie konkretnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie jakie musiał bym na pudełko zobaczyć ale na pewno były niebieskie :zeby: Jutro napisze jakie dokładnie założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

co może być przyczyną że tłoczek pompy hamulcowej nie chce wracać do swojego położenia tylko zatrzymuje się gdzieś 3 mm  przed? przez co stop pali się cały czas? Podczas odpowietrzania trzeba go na siłę wyciągać do położenia pierwotnego

Edytowane przez Tomo262
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się rozebrać pompę hamulcową i sprawdzić, w jakim stanie jest jest tłoczek. Może trzeba poszukać zestawu naprawczego do pompy hamulcowej (tłoczek, sprężynka, uszczelniacze). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem pompę i wszystko ładne czyściutkie, sprężynkę trochę rozciągnąłem ale nie dało  to efektu. Gumki wyglądały na ładne ale pewnie po tylu latach nadają się do wymiany. Tylko czemu taki głupi zestaw naprawczy kosztuje 9 dych :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może  ta uszczelka na tłoczek co jest na zewnątrz  jest  sfatygowana i blokuje  popychacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 dych to taniocha, do BMW GS kosztował mnie chyba ze 300. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta uszczelka zewnętrzna to się rozleciała i została wyjęta jak rozbierałem i odpowietrzałem bez niej. Ale ja nie mam BMW :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem pompę i wszystko ładne czyściutkie, sprężynkę trochę rozciągnąłem ale nie dało  to efektu. Gumki wyglądały na ładne ale pewnie po tylu latach nadają się do wymiany. Tylko czemu taki głupi zestaw naprawczy kosztuje 9 dych :/

a nie dawno kolesie z jukej ściągnęli uszczelniacze do B po taniosci ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

witam mam problem, ściągnełem zaciski, ponieważ tłoczki się zapiekły. zrobiłem wszystko jak trzeba, i przyszedł czas na zalanie układu płynem hamulcowym, wlalem do zbiorniczka, ale mam problem w postaci że pompka nie chcę wtlaczać płynu do układu. co radzicie? co jest przyczyną?

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie i połączenie tematów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłeś w czasie wtłaczania odpowietrznik?  :zeby: 
Najlepiej kup sobie dużą strzykawkę i wtłocz płyn hamulcowy przez odpowietrznik przy otwartej pokrywie zbiorniczka. Powietrze zostanie wyparte przez płyn z układu do góry. Mniej zabawy niż z odpowietrzaniem.

A propos odpowietrzania:
- kilka razy pompowanie klamką na zakręconym odpowietrzniku

- odkręcenie odpowietrznika bez zwalniania klamki

- zakręcenie odpowietrznika, a następnie zwolnienie klamki

i tak do skutki, aż znikną bąbelki powietrza.. 

Edytowane przez casper92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam szybkie pytanie. Wymienilem klocki w I gen na NHC kevlarove i kolo mocno trzyma. Wszystko jest wyczyszczone w plynie hamulcowym.

Pod klockami mialem biale podkladki z jakiegos tworzywa a wszystko bylo wsadzone w metalowy element. Do wszystkich klockow sie to stosuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

moje tarcze przód od b6 mają grubość 3,8mm pojeździ jeszcze na nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sklepu po nowe może dojedzie. Wartość graniczna to 4,6mm więc masz już żyletki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.