Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

:o:  lipa, pewnie 1000zł, polecicie jakieś tarcze?

to jak to jest, ona jako nowa jest grubsza w miejscu gdzie się styka klocek? bo w miejscu zaraz obok ale tam gdzie klocek już nie sięga moja tarcza ma jakieś 4,3-4,4, tarcza wygląda na oryginał 

 

teraz zwróciłem uwagę, że na tarczy jest wyryte 'MIN TH 4mm' czyli pewnie to jest minimalna grubość

Edytowane przez tolek_banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, w takim razie minimalna grubość wynosi 4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam mam podobny problem co  ex_Zise zaciski rozebrane wyczyszczone wszystko ladnie chodzi przewody w oplocie wszystko ladnie odpowietrzone klocki jeszcze grube a hamulce slabe jezdzilem bandziorem kolegi i hamulce sa bez porownania lepsze. mam takie pytanie bo nie zostal poruszony temat pompy hamulcowej czy moze byc to jej wina generalnie nie cieknie nie widac fizycznie sladow zuzycia. takze mam teraz dylemat czy postawic na klocki jak kolega wyzej czy raczej inwestowac w zestaw naprawczy pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw naprawczy to groszowe sprawy do zwykłej pomy i bedziesz miał wyeliminowana przyczyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlansie tez obstawiam pompe ale czytajac to zaciekawil mnie temat klockow ze kolega wyzej po wymianie klockow na brembo odczul znaczaca poprawe. No zestaw naprawczy to nie az tak groszowa sprawa zeby w ciemno wyrzucac bo okolo 100 zl wiec wole sie poradzic zanim wyrzuce pieniadze w bloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ostatnio zmieniałem u siebie przewody na oplot i przy okazji dogłębne czyszczenie zacisków tłoczków i w ogóle full opcja :)
oczywiście zalałem wszystko płynem i odpowietrzyłem.. tutaj natomiast pojawia się problem :/
wydaje mi się że pompa jeszcze nie jest do końca odpowietrzona, czy jedynym sposobem na odpowietrzenie pompy jest luzowanie śruby przy przewodach i wyciskanie płynu wraz z powietrzem? (zaciski odpowietrzałem baaardzo dokładnie, po 30-40 razy każdą stronę, pompę może ze 20 razy)
trochę jakby lepiej hamuje ale spodziewałem się lepszej zmiany przy zmianie na oplot i uruchomieniu 3 tłoczków z 4 (tak, tak 3 były totalnie zapieczone) i wymianie płynu. 
Gdy rok temu zmieniałem płyn to już różnica była odczuwalna a teraz niby lepiej ale tak ni w kij ni w oko :/

Ktoś? Coś?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplot za bardzo różnicy nie robi podczas hamowania jeśli gumowe przewody nie były za stare. Docenisz go jedynie przy ostrzejszej jeździe bo nie puchnie od ciepła tak szybko jak zwykłe przewody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuba: zdejmij dekielek pompy, obruszaj przewody, obstukaj nie za mocno młotkiem gumowym zaciski. Wciśnij parę razy klamkę i przy wciśniętej załóż trytykę na noc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe zapowietrzenie, przejedz sie pare razy a pozniej znow przetocz plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim remoncie nie usuniesz całego powietrza najlepiej trochę pojeździć tak jak pisze Cirus. Powietrze samo rozpuści się w płynie lub "bąbelki" rozbiją się na mniejsze i zostaną usunięte przy następnym odpowietrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak obfitą poradę z każdej strony! 

 

 

Oplot za bardzo różnicy nie robi podczas hamowania jeśli gumowe przewody nie były za stare. Docenisz go jedynie przy ostrzejszej jeździe bo nie puchnie od ciepła tak szybko jak zwykłe przewody. 

Przewody były od nowości wiec miały 12lat... 

 

Szuba: zdejmij dekielek pompy, obruszaj przewody, obstukaj nie za mocno młotkiem gumowym zaciski. Wciśnij parę razy klamkę i przy wciśniętej załóż trytykę na noc. 

tak dzisiaj zrobię.. czy rano po prostu zwolnić hebel czy np odkręcić odpowietrznik na wciśniętej klamce w którymś z zacisków, a może pompa?
Rozumiem że zaciśnięcie trytytką ma zwiększyć ciśnienie w układzie przez co pęcherze powinny się zbić w całość?

 

Typowe zapowietrzenie, przejedz sie pare razy a pozniej znow przetocz plyn

 

racja... wczoraj przejechałem się trochę po różnych dołkach i wieczorem zobaczę czy coś może się "wytrzęsło"

 

Po takim remoncie nie usuniesz całego powietrza najlepiej trochę pojeździć tak jak pisze Cirus. Powietrze samo rozpuści się w płynie lub "bąbelki" rozbiją się na mniejsze i zostaną usunięte przy następnym odpowietrzaniu.

Własnie jak odpowietrzałem zaciski i świeciłem latarką w wężyk to widziałem takie mikroskopijne pęcherzyki, takie jakby z mocno wstrząśniętego płynu. One nie powinny się połączyć w całość i stworzyć z czasem jednego większego pęcherza?

 

 

Co do samej pompy to proces odpowietrzania dobrze przeprowadzam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dzisiaj zrobię.. czy rano po prostu zwolnić hebel czy np odkręcić odpowietrznik na wciśniętej klamce w którymś z zacisków, a może pompa?

Rozumiem że zaciśnięcie trytytką ma zwiększyć ciśnienie w układzie przez co pęcherze powinny się zbić w całość?

 

tylko zwolnić klamkę. tryrylka jest aby było podciśnienie i przez noc pęcherzyk miał czas się ulotnić. tylko obstukaj wcześniej jak pisałem. 

jak nie pomoże, to metoda Cirusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zwolnić klamkę. tryrylka jest aby było podciśnienie i przez noc pęcherzyk miał czas się ulotnić. tylko obstukaj wcześniej jak pisałem. 

jak nie pomoże, to metoda Cirusa.

podciśnienie? Chyba nadciśnienie.. skoro ściskamy płyn to ciśnienie wzrasta...

Rozumiem że ewentualny pęcherzyk wyjdzie tym mikroskopijnym zaworkiem który widzimy w naczynku wyrównawczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Kto mi powie wymiary/długość odpowietrzników w I gen? Będę brał się za zaciski, więc warto wymienić. Ale póki co jestem daleko od moto, a mógłbym coś zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie samochod, takze raczej nie bedziesz mial po co ich wymieniac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie samochod, takze raczej nie bedziesz mial po co ich wymieniac ;)

Właśnie jeden na pewno muszę wymienić bo jest nieszczelny, a próbowałem już dokręcać. A jak będę wymieniał jeden to drugi też można :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co znalazłem to długośc w calach :

 

a rozmiary podaja dwa M8x1.25 i M7x1  tylko nie wiem które przychodzą na przód a które na tył (chyba M8 na przód)  zmierz sobie stare a najlepiej to  jak weźmiesz na wzór ;)

c4ef960b0050225de117efedcd640bee.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wczoraj musiałem przestawić motor w garażu i ku mojemu zdziwieniu toczył się ze zdecydowanie większym oporem niż zwykle.

Drogą dedukcji (prawie jak  Sherlock Holmes) odkryłem, że winny temu jest przedni hamulec.

Klocki lekko trzymają i koło obraca się zdecydowanie ciężej niż powinno.

 

Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników - rozbierać czy nie (oczywiście piszę o zaciskach, żeby nie było niedomówień i nadintepretacji :usmiech:)?

Spotkałem się z różnymi opiniami - jedni mówią, żeby czyścić zaciski, inni, żeby przejechać się trochę i dopiero wtedy sprawdzić czy tarcze się nie grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy nie czysciles zaciskow to co stracisz? Ze bedziesz mial lepszy hamulec? Operacja warta zrobienia czy trzeba czy nie bo srednio co 3 lata powinno sie ja przeprowadzac razem z kontrola gumek

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz.

Tym bardziej, że moto jest ze mną od stycznia więc ciężko powiedzieć kto i co przy nim tak na prawdę grzebał.

 

Będę się musiał za to zabrać przy najbliższej okazji. Z opisów widzę, że to nic trudnego i moje dwie lewe ręce powinny sobie dać z tym radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozboeraj teraz. byc moze wszystko do wyczyszczenia i gumy moga sie okazac zniszczone lib naciagniete i trzeba bedzie dac nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem tego typu że przed zimą w listopadzie postawiłem moto do garażu i tak stał do dzisiaj chciałem przepchnąć motor i bardzo ciężko idzie tak jak by go coś trzymało co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od czyszczenia i smarowania łańcucha. Potem czyszczenie i smarowanie prowadnic klocków hamulcowych. To nie wymaga odpowietrzania. Proste że dobrze jest rozebrać, wyczyścić i nasmarować zaciski i pompę hamulcową. Sam to robiłem w poprzednim moto i zastanawiam się czy nie zrobić to w tym. Po przesiadce z fazera brakuje mi trochę tamtych hamulców. To znacznie poprawia efektywność hamulców. Ale boję się trochę odpowietrzania hamulców z pompą abs. I bez niej jest sporo z tym zabawy.

Edytowane przez slavek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.