Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam taki problem z hamulcami z przodu - są gumowate i mogę klamkę hamulca docisnąć do manetki... Klocki nówki - sbs, stalowy oplot, w serwisie byłem i kolega odpowietrzał mi te hamulce - najpierw odkręciliśmy śrubę przy pompie, później przez odpowietrzniki... żadnego powietrza nie ma w przewodach, płyn oczywiście podczas wizyty w warsztacie wymieniony.

Co jeszcze można zrobić ??   Klamki mam zamienniki z allegro takie łamane długie, na oryginalnej zresztą było podobnie, czyli gumowato.  Też podczas wolnej jazdy i podczas przepychania moto słychać jak klocek trze o tarcze.

Nawet zauważyłem, że po jeździe,  jedna tarcza potrafi być cieplejsza... czy to może mieć wpływ na gumowatość...

Te hamulce niby hamują, ale tak słabo... bardzo proszę o  sugestie...

Pozdrawiam.

P.s.

Jak zaczynam je podpompowywać, to praktycznie nie ma poprawy -  dalej ją docisnę do manetki...

Edytowane przez mpendzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie zagrzeja to wiadomo ze beda slabsze to piwrwsze , ustaw odpowiednio lagi , i sprawdz czy w trojniku nie ma ograniczonego przeplywu ,no i pompa do sprawdzenia , a ty masz mk2 to rewelacji nie bedzie poki nie zmienisz zaciskow na mk1

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień płyn hamulcowy na Motul czy TRW .

Oczywiście 5.1 lub 660 

Sprawdź zaciski czy przypadkiem nie są źle złożone lub brudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski sprawdzałem - są okej - wszystko czyściłem. Trójnika nie mam - dwa przewody w oplocie wychodzą prosto z pompy. Płyn był wlewany jakiś TRW do zbiorniczka - tzn. strzykawką wyciągnięty stary i wlany nowy no i później odpowietrzanie i dolanie płynu.  Co to znaczy ustawić odpowiednio lagi ??

Pozdrawiam.

Już doczytałem jak ustawić lagi - rozumiem, że mam odkręcić nakrętkę mocującą ośkę,  pobujać motocyklem i później skręcić ?

Edytowane przez mpendzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - jak to było z ilością tłoczków w zacisku? Jeśli pompa jest oryginalnie przystosowana do 4 tłoczkowych zacisków a ja ją zamontuję do dwu tłoczkowych to klamka będzie miała większy ruch czy mniejszy? Kiedyś gdzieś mi migneła dyskusja na ten temat ale nie pamiętam gdzie. Pytam bo tak właśnie mam, zamontowałem pompę od gsxr1000 k5 do bandita i o ile hamuje dobrze to klamka ma trochę za duży zakres pracy (w zamian mogę hamować nawet awaryjnie przy pomocy jednego palca, takie jest przełożenie :D) Z początku chciałem odpowietrzać jeszcze raz, ale przypomniało mi się, że bandit to bida i tylko 2 tłoki. Nawet bym wymienił na zaciski od gsxr ale w k5 były już radialne więc musiałbym też i lagi zmieniać.. to już zbyt wiele. Znalazłem natomiast zaciski od gsxr1000 K1 które o ile mocowanie mają zwykłe to mają aż 6 tłoków. Czy to znaczy, że po ich założeniu będę miał w drugą stronę - mniejszy ruch klamki niż w standardzie? I czy aby to nie przegięcie? Nie planuję robić stoppie (prędzej się wyjebbię 😆) , a ABSu nie posiadam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mpendzik napisał:

Witam serdecznie.

Mam taki problem z hamulcami z przodu - są gumowate i mogę klamkę hamulca docisnąć do manetki... Klocki nówki - sbs, stalowy oplot, w serwisie byłem i kolega odpowietrzał mi te hamulce - najpierw odkręciliśmy śrubę przy pompie, później przez odpowietrzniki... żadnego powietrza nie ma w przewodach, płyn oczywiście podczas wizyty w warsztacie wymieniony.

Co jeszcze można zrobić ??   Klamki mam zamienniki z allegro takie łamane długie, na oryginalnej zresztą było podobnie, czyli gumowato.  Też podczas wolnej jazdy i podczas przepychania moto słychać jak klocek trze o tarcze.

Nawet zauważyłem, że po jeździe,  jedna tarcza potrafi być cieplejsza... czy to może mieć wpływ na gumowatość...

Te hamulce niby hamują, ale tak słabo... bardzo proszę o  sugestie...

Pozdrawiam.

P.s.

Jak zaczynam je podpompowywać, to praktycznie nie ma poprawy -  dalej ją docisnę do manetki...

To może być problemem, beny i Duńczyk coś o tym wiedzą

 

Popatrz na średnicę otworów, sprawdź u Siebie

SAVE_20200814_074743.thumb.jpg.3696bcb9900988759eb210e94bd47d33.jpg

 

 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość tłoczków to jedno, ale ważna jest też ich średnica, czyli powierzchnia. Rozchodzi się o ciśnienie płynu w układzie, a to z kolei jest powiązane z objętością płynu jaką pompa musi przepchnąć żeby przesunąć tłoczki z odpowiednią siłą... Dużo pisania :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lelon napisał:

To może być problemem, beny i Duńczyk coś o tym wiedzą

 

Popatrz na średnicę otworów, sprawdź u Siebi

 

Czyli rozumiem, że muszę odkręcić tą śrubę przy pompie i zobaczyć na otwory - lepiej jak będą mniejsze ?? - wtedy klamka będzie twardsza ?

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają być większe, sprawdź i porównaj z tymi co miałeś w oryginalnym trojniku

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego mam trójnik i śruby,  gdybys potrzebował. Tylko musiał byś poczekać 3-4 tyg na wysyłkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, MaQ(GoobLee) napisał:

W razie czego mam trójnik i śruby,  gdybys potrzebował. Tylko musiał byś poczekać 3-4 tyg na wysyłkę. 

Jakby co to ja jestem drugi w kolejce, potrzebuję taką śrubę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ich od hu..... chyba z 5 kpl wiec spokojnie starczy dla wszystkich... 😂😂😂 ogranicza mnie tylko

czas 

W domu jestem

okazjonalnie. Jak będę jechał odezwę się Leon możesz podać nr tel. Może być na prv 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O!! -  to chcę... 🙂 Czekam na znak 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu kombinuję z gixerami, a przecież duży bandit ma 4-tłoczkowe zaciski.. Pytanie czy do małego podejdą zaciski z dużego?

 

edit: przeglądam allegro i patrzę, że do 650 też są 4 tłoki 🤨 (oprócz tych 2) to w końcu które miały jakie? czy po prostu od któregoś rocznika weszły?

Edytowane przez Krzych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, spróbuj z pompą 17,4mm. Ktoś by musiał potwierdzić, ale one są chyba w gixxach od K8 w górę.
Generalnie pompy 19mm to kibel. Przerabiałem temat, ale pod zaciski 6cio tłoczkowe.
Moja ostatnia pompa właśnie od K8 wylądowała w lenara TRXie, gdzie był zawias od pierwszej R1. I tam działała.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MaQ(GoobLee) napisał:

Mam ich od hu..... chyba z 5 kpl wiec spokojnie starczy dla wszystkich... 😂😂😂 ogranicza mnie tylko

czas 

W domu jestem

okazjonalnie. Jak będę jechał odezwę się Leon możesz podać nr tel. Może być na prv Moj

794795791, jak będziesz jechał do domu  to pisz, dogadamy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, krynio napisał:

Krzysiek, spróbuj z pompą 17,4mm. Ktoś by musiał potwierdzić, ale one są chyba w gixxach od K8 w górę.
Generalnie pompy 19mm to kibel. Przerabiałem temat, ale pod zaciski 6cio tłoczkowe.
Moja ostatnia pompa właśnie od K8 wylądowała w lenara TRXie, gdzie był zawias od pierwszej R1. I tam działała.

 

W R1 '98 są o ile dobrze patrze też 4 tłoczki. Nie lepiej pójść w stronę lepszych zacisków? Oryginalną pompę mam, mi zależy na poprawie hamulców, nie tylko żeby działały jak standardowo działają w bandziorze (czyli słabo).

Pompa 17,4 do jakich sprzętów była montowana? I czy klamki pasują od 19?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to iść w cały kompletny zawias z czegoś nowego, z pełną regulacją, zaciskami radialnymi i dobraną pompą. Do półki górnej dokładasz risery, prostą kierę i powiedzmy udaje Ci się zachować pozycję jaką masz obecnie (nie idziesz w clipony). Jak nie wykorzystasz tego od razu, to z czasem, ale nie musisz nic potem kombinować. Sprzedajesz oryginał i część kasy się zwraca.
Co rozumiesz przez lepsze zaciski? Pytam, bo mi kiedyś wydawało się, że zaciski 6cio tłoczkowe są zajebiste, a to gówno się okazało, lepsze zaciski są z MK1. Zanim do tego doszedłem, zmieniłem lagi, półki, tarcze, dokupiłem przewody w oplocie, wypróbowałem parę pomp. I po co? Dalej mam słabe hamulce, tyle że są upsy, co lepiej wygląda.
Pompa 17,4 jest w gsxr 600/750 2008-2017, gsxr 1000 2009-2016. 
Klamka będzie pasować.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały zawias to już trochę za dużo i kasy i roboty.. jakbym kupił upside-downy z radialami to pewnie i półki trzeba by zmienić czyli ogólnie rozebrać pół moto na części. Nie za bardzo mam gdzie i kiedy to robić. No i myślę że może za sezon czy dwa będę chciał zmienić moto na większe więc też nie chcę w obecne za mocno inwestować.

Lepsze zaciski to chyba takie które mają większą siłę docisku klocków do tarczy.. czyli z większą ilością tłoków chyba? Nie koniecznie 6, ale chociaż te 4 (by się zgadzało z obecną pompą). Może trochę się różnią pojemnością skokową od oryginalnych zacisków radialnych, ale różnica powinna być sporo mniejsza niż całe 2 tłoki mniej.

Banditowe 2 tłoczki z pływającym klockiem nie sprawiają wrażenia przesadnie mocnych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze to r1 , choc u mnie tez wstydu  nie ma a mam caly przid z zx  i to jest tak jak krynio mowi przelozyc i spokoj masz wtedy wszystko lepsze a tak dlubanie metoda prob i bledow nie na moje nerwy a kasy ile pojdzie o czasie nie mowiac , najlepsze to gotowe rozwiazania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez z kryniem rozmawiałem o tym. Chciałem kombinować z hamulcami, wybił mi ten pomysł z głowy. Faktycznie lepiej kupić gotowe, sprawdzone rozwiązanie, jak szukać i kombinować. Kupując cały zawias wiesz ile on kosztuje, a tak wszystko od nowa metoda prób i błędów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko rozumiem, tylko nie mam ot tak wolnych 2-3k na kupno takiego zawiasu i całego potrzebnego osprzętu. Może bym się zastanowił gdyby do półki bandita pasowały jakieś upsy, ale one raczej zawsze będą miały większą średnicę u góry, nie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2020 o 14:12, mpendzik napisał:

O!! -  to chcę... 🙂 Czekam na znak 🙂

Najprawdopodobniej będę w domu 4 września. Przypomnijcie mi się. Śruby jak będę w domu wyslam za free.  Jest jeden warunek musicie przypilnować terminu. Mam tyle na łbie żebym tylko nie zapomniał. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ponownie - rozebrałem te zaciski i wymieniłem uszczelniacze - okazało się, że dwa były lekko "wywinięte", a poza tym nie wszystkie tłoczki pracowały jak należy... dziś zamontowałem zaciski, odpowietrzyłem i... wygląda na sukces bo klamka twardsza o 50% - w sumie zawsze była na ostatniej pozycji regulacji, a teraz ustawiłem na przed ostatnią i jest dużo lepiej niż było. Mam tylko pytanie, bo wlałem taki płyn, który był pod ręką - K2... wiem, że to słaby płyn ale chyba nie ma aż takiego wpływu na twardość klamki jak zimny jest  ??  Teraz  muszę użyć dużej siły, żeby dotknąć klamką do manetki - wcześniej dotykała klamka bez specjalnego wysiłku...  Chyba, że jeszcze odpowietrzać np. przy pompie, chociaż wydaje mi się, że już jest okej, bo bąbli nie ma - jak myślicie ?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.