Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza i podstawowa rzecz to dobra diagnoza czyli poza czytaniem że jest usterka pompy abs motocykl był podłączony pod kompa 🤔 Program diagnozujący jaki ma np. Ragor uruchamia test pompy i to jest miarodajne samym czytaniem nie zdiagnozujesz . Czytając niektóre wypowiedzi np. fb i genialne diagnozy to naprawdę lepsze niż niejedna komedia w kinie. Dopiero po diagnozie szukaj pompy a na dzień dzisiejszy wężyk strzykawka przepchnąć od dołu strzykawką , wężyk z strzykawki zdjąć końcówka zanurzona w płynie (nie może być odkryta) i deptaj przy odkręconym odpowietrzniku ale tylko wtedy kiedy koniec wężyka jest zanurzony. Możesz zostawić naciśnięty hamulec , przy przednim to trytytka a tu jakiś klocek czyli klin zalany zbiorniczek zakręcony odpowietrznik na noc tak zostaw ale myśl o podłączeniu pod kompa u mnie przód nie szedł prawidłowo ale po wymuszeniu kompem wszystko ruszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę z Kwintem, komp do diagnozy to przydatne cholerstwo, choć u mnie błąd mnie zmylił na tyle że kupiłem drugą pompę ABS'u niepotrzebnie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pchałem już płyn od dołu + odpowietrzalem tak jak mówisz i nic. Doprecyzuje. Kupiłem druga pompę hamulca bo myślałem że to pompa. Po odkręceniu przewodów moja pompa zaczęła działac prawidłowo. Tzn. po złożeniu wszystkiego zalałem płyn przez odpowietrznik. Następnie po zakręceniu odpowietrznika nie było wcale ciśnienia na pompie. Zacząłem odpowietrzać odpowietrznikiem założyłem na niego wężyk drugi końcówka w płynie hamulcowym. I nic. Dosłownie nic. Po pół godziny pompowania z odpowietrznika wyleciało może z 1 cm płynu. Następnie na wciśniętej dźwigni hamulca poluzowałem 1 przewód idący za pompa hamulca w kierunku pompy ABS. Wyleciało z niego powietrze i płyn, zakręciłem puściłem dźwignie i zrobiłem tak parę razy wtedy ciśnienie było już większe ale płyn na zacisku dalej się nie pojawiał. Następnie wcisnąłem dźwignie hamulca i odkręciłem przewód przed pompa ABS. Znowu wyleciało powietrze i płyn. Zakręciłem puściłem dźwignie i dźwignia hamulca znowu zablokowała się tzn nie ma żadnej możliwości jej wciśnięcia a płyn dalej nie pojawia się ani na zacisku ani w miejscu gdzie przymocowany jest przewód od pompy ABS do zacisku. Dlatego zdiagnozowalem że to pompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Sprawdzałeś czy ABS działa  jak kupiłeś moto podczas hamowania - takiego, żeby załączyła się pompa ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Duńczyk napisał:

 Sprawdzałeś czy ABS działa  jak kupiłeś moto podczas hamowania - takiego, żeby załączyła się pompa ABS?

Tak. Przód działa o dział cały czas poprawnie ABS się załącza. Tył w momencie zakupu tak samo był zablokowany jak jest z takim czymś go kupiłem sądziłem że to pompa hamulca lub tłoczek. No mniejsza o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dziwne jest to, że jest przejście od strony odpowietrznika, aż do zbiorniczka wyrównawczego bo jak wtłaczałeś płyn to mówiłeś ,że w zbiorniczku się pojawia, a kiedy pompujesz dźwignią hamulca czyli w drugą stronę to płyn z pompy ABS-u już nie przechodzi dalej. Gdyby zaworek od sekcji tył stał na amen to nie byłoby przejścia w obie strony. To, że pompa nożna wyrzyguje płynu trochę po odkręceniu przewodu hamulcowego zaraz za nią nie znaczy, że jest sprawna i wytwarza ciśnienie w zamkniętym układzie . Pompa ABS jest najdroższa z tego całego układu, a zestaw naprawczy pompy nożnej i tylnego zacisku nie. Pamiętasz chyba jaki miałeś syf w zbiorniczku po poprzednim właścicielu. Pompę nożną już zamieniłeś na inną, a rozebranie zacisku i obejrzenie jak w środku wygląda, przeczyszczenie rowków i sprawdzenie stanu gumek to 30 min roboty i ewentualne wykluczenie lub nie tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko inne zostanie wykluczone to gadaj z Ragorem czy ma jeszcze tą pompę abs-u ale ją jaką ostatnią bym obstawiał . Dwa zloty wstecz pokazało błąd a na ostatnim już żadnego i została pompa wzbudzona kompem.

Duńczyk dał wskazówki zrób to i wtedy patrz dalej.

 

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. 

Był u mnie chłopak z okolicy z kompem. Pompa niewybudzona jeśli chodzi o tył. 

Zrobiliśmy na krótko z pompy do zacisku tył i działa wszystko ok. Więc zostaje tył z pominięciem ABS a przez ten czas będę szukał używanej pompy ABS. 

Sądzicie w obecnej konfiguracji będzie wyrzucać jakis błąd ABS? Jak zachowa się ABS przód? Chyba bez różnicy to? No bo przecież to oddzielne układy na pompie.... 🤔

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, kolega już pytał czy mu nie sprzedam :P 

 

Jakieś błędy na ABS tak z ciekawości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programowo można ją ruszyć , zależy jaki program miał kolega czy tylko do odczytu ? Ragor u mnie wzbudzana była pompa  i po roku zero błędów z pominięciem ladowania przez stary akumulator 😁 ale my poznaniacy jesteśmy lepsi od szkotów  :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę abs na tył mam zaślepioną. Czujnik podłączony. Przód działa normalnie poza opisanymi przeze mnie sytuacjami. Błędów nie wyrzuca. Zakupiłem druga pompę którą będę wrzucał na dniach. Podobno nie trzeba nic programować tylko dobrze odpowietrzyć z czym czasami jest problem.  Pompa według katalogu pasuje tylko od 650 olejaków czyli była montowana przez około 3 lata i jest problem z dostępnością. Identyczna wizualnie jest od Suzuki Burgman 650 i ma identyczna wtyczkę na sterowniku ale może być w nim jakąś różnica. Jak założę zdam relację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując.

Jeżeli chodzi o mnie:

ABS sekcja tył odłączona. 

Co teraz będzie bezpieczniejsze? 🤔

Odłączyć też ABS przód czy zostawić z przodem podłączonym do ABS?

 

Oczywiście tak czy tak to szukam używanej pompy ABS, chodzi o rozwiązanie chwilowe na te 3/4 tysiace kilometrów bo tyle robię przez 3/4 miesiące. Czy odłączony tył może negatywnie wpływać na podłączony przód? Może u kolegi wyżej przód blokuje się przez to że odłączony tył? Może coś się przycina? Chociaż wg mnie u kolegi przycina się tłoczek w pompie hamulca przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy ABS suzuki słyną z zapieczonej sekcji tylnego koła. A wszystko przez zaniedbania i nieużywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga uwaga.

Mam możliwość zakupu pompy od gsf 1250 rok 2009.

Czy ktoś ma możliwość potwierdzić na 110% czy taka pompa podejdzie do gsx1250 rok 2011?

Wstawiam foty

 

 

https://files.fm/u/aa538hppm

 

https://fv9-3.failiem.lv/down.php?i=u2v4ek7tk&view

 

 

 

 

https://fv9-6.failiem.lv/down.php?i=z3wprhyxy&view

https://fv9-2.failiem.lv/down.php?i=2cftms4t7&view

 

Sory nie umiem dodawać inaczej zdjęć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomek napisał:

Pompy ABS suzuki słyną z zapieczonej sekcji tylnego koła. A wszystko przez zaniedbania i nieużywanie.

Z ciekawości da się taką pompę jakoś wskrzesić do życia? Bo kojarzę, że od kogoś brałeś zepsutą tylko nie pamiętam czy jakoś ją "obudziłeś"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ragor napisał:

Z ciekawości da się taką pompę jakoś wskrzesić do życia? Bo kojarzę, że od kogoś brałeś zepsutą tylko nie pamiętam czy jakoś ją "obudziłeś"

Właśnie nigdy nie dotarła do mnie zepsuta. Chciałem kupić na aledrogo, ale byli szybsi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wtrącę przy okazji, wracając do mojego tematu.

Przewody w oplocie przyjechały, teraz tylko czekać na wiosnę.

Ale pytanie z innej beczki. W tylnym układzie hamulcowym, od pompy idzie przewód hamulcowy, który będzie wymieniany. Powyżej pompy, do zbiorniczka idzie przewód gumowy, który nie wchodzi już w skład stalowego oplotu.

Pytanie moje brzmi, czy takowy przewód to jakiś specjalistyczny jest, czy ten standardowy, olejo i benzyno odporny też można tam zastosować? Bo nie wiem, czy szukać po okolicznych sklepach czegoś specjalnego, czy starczy to, co mi zostało z dosztukowania przewodów do gaźnika.

Druga rzecz, którą muszę sprawdzić, bo dopiero teraz to zauważyłem, przeglądając stronę z częściami, że podobno w tylnym zacisku mam dwa odpowietrzniki. Jeden jest od strony felgi. Muszę któregoś razu klęknąć przy tylnym zacisku i to sprawdzić, bo jak płyn wymieniałem w tyle, to nawet nie byłem tego świadomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to  tylko gumowy przewod łączący pompę ze zbiorniczkiem

oplot dajesz tylko na wyjsciu pompy na zacisk

 

tak są dwa odpowietrzniki po obu stronach

Edytowane przez bald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bald napisał:

to  tylko gumowy przewód łączący pompę ze zbiorniczkiem

Czyli zwykły przewód olej/paliwo wytrzyma raczej spokojnie.

Podejrzewam że go wymienię, chyba że nie będzie w jakimś tragicznym stanie. Aczkolwiek jak już się babrać, to raz a porządnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek napisał:

Nie każdy olejowy i paliwowy się  nadaje. Jest to osobna grupa przewodów gumowych. Kosztuje grosze.

Hmm... Czyli wątpię, żebym miał takie hamulcowe w piwnicy. Jak nie będą mieli w hurtowni w Piastowie, to zamówię przez internet.

Jeszcze zamówiłem nowe zaworki odpowietrzające na przód i tył, OEM, bo kosztują tyle, co zamienniki i wymienię przy okazji, żeby wszystko na nowym złożyć i żeby nie było problemów. Ale to jeszcze chwila. Przynajmniej ze dwa miesiące, zanim się ociepli na tyle, żeby w tym gberać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wreszcie zabrałem się za temat wymiany pompy abs w moim  GSF650 Bandit.  Wszystko zajęło mi 2 godziny roboty z odpowietrzeniem. Nie napotkałem żadnych problemów i po pierwszych krótkich jazdach jest ok. Zimno trochę więc do pełnego sukcesu muszę poczekać jak zrobię kilkaset kilometrów i problem nie wróci. Jeżeli chodzi o samą wymianę to pompę można wymienić bez podpinania pod komputer i programowania czy jakiegokolwiek  wzbudzania. Ja przed montażem nową pompę zalałem płynem za pomocą strzykawki. Przepuściłem trochę płynu żeby mieć pewność że żaden syf w środku nie został. Płyn przechodził w miarę bez oporu. W przewodach przed przykręceniem też był płyn na tyle ile się dało. Odpowietrzałem standardowo pompując pompą  i popuszczając odpowietrznik przy zacisku aż do momentu braku pęcherzy powietrza. Tył  zajął mi dosłownie kilka minut i  był zrobiony, dla pewności przelałem około 0,5 l płynu. Zależało mi żeby był 100% czysty i wszystkie ewentualne osady z węży i pompy zostaną usunięte. Przód zajął mi trochę dłużej ale po kilkunastu minutach klamka już nie wpadała. Dla pewności też przepompowałem około 0,5 l. Nie stosowałem odpowietrzania przez przewody przy pompie ponieważ poszło bez problemów metodą tradycyjną.  Hamulce sprawdzałem po 3 dniach i wszystko jest  w porządku. Podsumowując.  Jeżeli ktoś ma problem z odpowietrzeniem pompy ABS może to być związane z jej przytarciem lub jakąś inną usterką, przy sprawnej nie ma żadnego problemu.  Sama wymiana pompy  jest prosta i każdy w warunkach garażowych jest wstanie ją wymienić. Szukając pompy kupiłem dokładnie do swojego modelu ale numery były zupełnie inne (żaden numer na pompie nie zgadzał się z moim). Pompy do Bandit 650 wyglądowo są takie same jak do  Burgmana , kształt pompy i wtyczka jest taka sama nie wiem jak sterownik. Są tańsze i bardziej dostępne ja  jednak zdecydowałem się dopłacić i kupić wyjętą z takiego samego modelu ale pewności nie mam bo jest to tylko informacja od sprzedającego, który ma też części do Burgmana a tak jak pisałem numery są zupełnie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2023 o 14:12, Jabk6 napisał:

Wreszcie zabrałem się za temat wymiany pompy abs w moim  GSF650 Bandit.  Wszystko zajęło mi 2 godziny roboty z odpowietrzeniem. Nie napotkałem żadnych problemów i po pierwszych krótkich jazdach jest ok. Zimno trochę więc do pełnego sukcesu muszę poczekać jak zrobię kilkaset kilometrów i problem nie wróci. Jeżeli chodzi o samą wymianę to pompę można wymienić bez podpinania pod komputer i programowania czy jakiegokolwiek  wzbudzania. Ja przed montażem nową pompę zalałem płynem za pomocą strzykawki. Przepuściłem trochę płynu żeby mieć pewność że żaden syf w środku nie został. Płyn przechodził w miarę bez oporu. W przewodach przed przykręceniem też był płyn na tyle ile się dało. Odpowietrzałem standardowo pompując pompą  i popuszczając odpowietrznik przy zacisku aż do momentu braku pęcherzy powietrza. Tył  zajął mi dosłownie kilka minut i  był zrobiony, dla pewności przelałem około 0,5 l płynu. Zależało mi żeby był 100% czysty i wszystkie ewentualne osady z węży i pompy zostaną usunięte. Przód zajął mi trochę dłużej ale po kilkunastu minutach klamka już nie wpadała. Dla pewności też przepompowałem około 0,5 l. Nie stosowałem odpowietrzania przez przewody przy pompie ponieważ poszło bez problemów metodą tradycyjną.  Hamulce sprawdzałem po 3 dniach i wszystko jest  w porządku. Podsumowując.  Jeżeli ktoś ma problem z odpowietrzeniem pompy ABS może to być związane z jej przytarciem lub jakąś inną usterką, przy sprawnej nie ma żadnego problemu.  Sama wymiana pompy  jest prosta i każdy w warunkach garażowych jest wstanie ją wymienić. Szukając pompy kupiłem dokładnie do swojego modelu ale numery były zupełnie inne (żaden numer na pompie nie zgadzał się z moim). Pompy do Bandit 650 wyglądowo są takie same jak do  Burgmana , kształt pompy i wtyczka jest taka sama nie wiem jak sterownik. Są tańsze i bardziej dostępne ja  jednak zdecydowałem się dopłacić i kupić wyjętą z takiego samego modelu ale pewności nie mam bo jest to tylko informacja od sprzedającego, który ma też części do Burgmana a tak jak pisałem numery są zupełnie inne.

Czy chcesz może pozbyć się tej uszkodzonej pompy . 

Przygarnę w celach badawczych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, Tomek said:

Czy chcesz może pozbyć się tej uszkodzonej pompy . 

Przygarnę w celach badawczych :)

Tomek mozliwe ze moja bedziesz mial w celach badawczych  . Tyl ABS-u nie dziala , zalozony mam ''na sztywno '' przewod z ominieciem popmy ABS . Z kolei przod dziala bez zarzutu . Tylko musze zdobyc sprawna do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją zamierzam sam rozebrać. Zrobię przy tym jak najwięcej foto żeby się podzielić zdobytą wiedzą z pozostałymi użytkownikami. Może to tylko jakaś pierdoła i będziemy mogli regenerować nasze pompy. U mnie podejrzewam tylko uszkodzenie mechaniczne typu zatarcie bo kontrolka gasła ale tył nie działał i z przodem zaczęły też być kłopoty. Nie podłączałem pod komputer bo nie miałem gdzie.  W najbliższym czasie się odezwę i zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.