Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody - Pompa - Zaciski - Odpowietrzanie - Pytania I Problemy


Łukasz600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

I dupa blada.

Myślałem, że będzie łatwo, przy grzebaninie, jednak okazało się, że niekoniecznie.

20230416_184236.thumb.jpg.c11fdde4dedac00c414b52c12c2df4f5.jpg

Dzisiaj chciałem się wziąć za zdjęcie wahacza i ogarnięcie burdelu, ale wszystko szło nie tak, kontynuując nieszczęśliwą passę z czwartku. Nie będę się rozpisywać, tylko pokażę zdjęcie (Powyżej).

W skrócie. Bolączka, która spotkała już niejednego, czyli nieprawidłowe śruby z zamówionego zestawu przewodów hamulcowych w stalowym oplocie (Hel Performance, jakby co). Długość nieprawidłowa, co akurat mniej jest istotne, ale skok gwintu zupełnie nie ten, więc nie wkręcę tych dziadów.

Ciśnienie miałem mocno podniesione, jak i mój tata, bo nic dzisiaj nie szło po myśli, a teraz jeszcze to doszło. Po prostu złożyliśmy tylny układ na starych śrubach i mam nadzieję, że nic nie pierdyknie.

No i pierwsze pytanie.

Przednie przewody zamówiłem w układzie bezpośrednim z pompy, więc ni cholery nie złożę tego na oryginalnej śrubie. Macie jakieś może miejsce, z którego takową można zamówić i żeby pasowała?

Napisałem też do producenta, ale podejrzewam, że nic z tego nie wyjdzie.

Drugie pytanie.

Czytałem ten wątek i wyczytałem, że zapełnianie układu hamulcowego można zacząć wstrzykując płyn hamulcowy od dołu, aż pokaże się na górze i dopiero zacząć odpowietrzanie.

Ni cholery to u mnie nie działa. Myślałem, że Junak jakiś walnięty jest i nie mogłem tego zrobić, ale w Bandziorze w tylnym zacisku było dokładnie to samo.

Spuszczony cały stary płyn, założony przewód i nowe odpowietrzniki. Wsadzam strzykawkę na wężu do odpowietrznika, odkręcam zaworek i nic. Jak zaczynam naciskać na strzykawkę, to płyn zaczyna sączyć się spod odpowietrznika. Przekładam strzykawkę do drugiego i tak samo.

Chciałem to zrobić, zalewając zbiorniczek od góry, ale pompowanie nie zlewało płynu w dół. Jak założyłem pompkę do odpowietrzania, to za pierwszym razem zaciągnęła płyn, a potem znowu stanęło wszystko i pompowanie pompką nic nie dawało, pompowanie dźwignią nożną również. Dopiero po kilkudziesięciu próbach kombinowania, zaczęło się to dziadostwo przelewać i odpowietrzać.

Czasu mi dzisiaj nie starczyło, a pieprzyłem się koło 7 godzin (na 4 ręce!!!).

Co ja robię źle, że wstrzykując płyn od dołu, nie idzie on do góry? Coś z pompą samą jest i wymaga regeneracji, czy ki czort?

Po dzisiejszym dniu mam na jakiś czas dość majsterkowania. Ale jutro muszę po robocie wrócić i skończyć chociaż część pracy.

AKTUALIZACJA.

 

Popatrzyłem na sklepmoto46, jakie skoki gwintów są teoretycznie oficjalnie tam pakowane no i nie licząc tego, że śruby Hel są zdecydowanie krótsze (czytaj łatwiej nimi zerwać gwint w zacisku), to niby ta długa, czysto teoretycznie, ma skok gwintu prawidłowy, ale że w zaciskach przednich i tylnych jest inny skok gwintu (1.0 z tyłu i 1.25 z przodu), to wychodzi na to, że po prostu dali mi 4 śruby ze skokiem 1.25, zamiast dwóch takich i dwóch 1.0. Albo na odwrót, bo dzisiaj już mi mózg przy cyferkach nie działa.

Niemniej jednak na wszelki wypadek spytam, czy macie jakąś stronkę, z której można w razie czego tą dłuższą śrubę zamówić.

PS. Kolejne pytanie.

Jak będę robić przednie zaciski, to lepiej zostać przy starych śrubach, jak są w dobrym stanie, czy pakować te z zestawu Hel'a?

Edytowane przez maniomen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy na szybko przeczytałem 😐

 

śruby na allegro kupisz bez problemu jakie chcesz  tylko najlepiej znać skok gwintu

 

Szukaj "śruba banjo"  różne długosci

 

https://allegro.pl/kategoria/uklad-hamulcowy-przewody-hamulcowe-250429?string=śruba banjo

 

 

co do pompowania strzykawką juz nie pamietam ale moze spróbuja podczas wstrzykiwania płynu wciskac klamke hamulca, oczywiscie pokrywa zbiorniczka płynu musi byc odkrecona :D wiadomka :D

 

pyt trzecie  śruby możesz zostawić stare  tylko daj nowe podkładki miedziane ;)

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie wiesz jaki ma skok gwint to warsztaty ślusarskie mają tzw. grzebień to jest do określenia jaki skok ma dany gwint. Jeżeli nie idzie od dołu to twoje zaciski mają do ciebie prośbę 😂 tak see tylko 🐸

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kwinto59 napisał:

Jeżeli nie wiesz jaki ma skok gwint to warsztaty ślusarskie mają tzw. grzebień to jest do określenia jaki skok ma dany gwint. Jeżeli nie idzie od dołu to twoje zaciski mają do ciebie prośbę 😂 tak see tylko 🐸

Mam ten grzebień. Wczoraj sprawdzałem wszystko po powrocie z walki z motocyklem i niby ta długa powinna pasować, ale wyjdzie w praniu, jak wrócę do dłubania.
 

9 godzin temu, bald napisał:

co do pompowania strzykawką juz nie pamietam ale moze spróbuja podczas wstrzykiwania płynu wciskac klamke hamulca, oczywiscie pokrywa zbiorniczka płynu musi byc odkrecona :D wiadomka :D

 

To jest największa niewiadoma. W Junaku pamiętam, że klamką wahlowałem, wciskałem i nic nie dawało, ale zwalałem winę na to, że tłoczek w nowym zacisku był do końca wepchnięty i po prostu zła konstrukcja nie pozwalała przepłynąć płynowi do góry. Wczoraj to już w takim zmęczeniu pod koniec pracowaliśmy (7 godzin się pieprzyliśmy), że już nie pamiętałem, jak mam na imię i co robiłem.🙃

Ale jak będę robić przód, to będę próbować dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Panowie mam taki problem,  klamka po dłuższym nie używaniu tzn. minuta dwie zachowuje się tak jak na filmiku. Podczas jazdy gdy hamuje spokojnie nie ma problemu, problem jest przy mocniejszym  od razu załacza się  abs który głupieje i hamuje ale słabo, po odpuszczeniu i ponownym hamowaniu jest  w tedy siła dużo większa mam takie wrażenie że w tedy dopiero hamuje na dwie tarcze, ponieważ klocki po 12 tyś km wyglądają jak na foto, lewy zacisk zużyty praktycznie do końca, a prawy jak nowy. Wymieniłem wkład pompy, żeby była pewność, że to nie ona lecz nic się nie zmieniło, odpowietrzając przez odpowietrzniki nie idzie żadne powietrze, a przelałem ponad 0,5l płynu, ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić ?

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest powietrze i tyle w temacie. 

Co do zacisków. Jeden pewnie zapowietrzony i nie pracuje. Cała siła na jedną tarcze idzie.

 

Podsumowując

Jest powietrze w układzie i tyle w temacie.

 

Ja usuwam pompką podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 29.12.2023 o 11:33, Tomek napisał:

Jest powietrze i tyle w temacie. 

Co do zacisków. Jeden pewnie zapowietrzony i nie pracuje. Cała siła na jedną tarcze idzie.

 

Podsumowując

Jest powietrze w układzie i tyle w temacie.

 

Ja usuwam pompką podciśnienia.

W jaki dokładnie sposób odpowietrzasz ? Mam pompę próżniową, zrobiłem prowizorkę ze słoika żeby płyn tam ściekał  i pod odpowietrznik podpiołem,  lecz nie chce wgl lecieć, dopiero jak wcisnę  klamkę płyn leci, czyli tradycyjną metodą a w tedy żadne pęcherzyki powietrza nie wychodzą,  ewentualnie problem może leżeć w pompie ABS ?

próbowałem wczoraj wlewać płyn przez odpowietrznik tak jak znalazłem na forum i nie ma opcji żeby w prawym zacisku go wycofać  a w lewym bez mniejszych problem jestem w stanie to zrobić, coś jest przytkane ? 

Edytowane przez kombajn93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasycznie. Zalewam nowy płyn, odkręcam najbliższy odpowietrznik. Zakładam podciśnienie, i aż poleci płyn. Lub jak wymieniam, czysty płyn. Potem, dalszy odpowietrznik i to samo, aż do najdalszego punktu. Potem już klasycznie. Pompowanie i odpuszczanie. Praktycznie tylko w celu sprawdzenia. Czy z ABS czy bez, nigdy jeszcze problemu nie miałem. No raz, ale to zacisk był źle złożony po czyjeś regeneracji. Po poprawieniu poszło z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Tomek napisał:

Klasycznie. Zalewam nowy płyn, odkręcam najbliższy odpowietrznik. Zakładam podciśnienie, i aż poleci płyn. Lub jak wymieniam, czysty płyn. Potem, dalszy odpowietrznik i to samo, aż do najdalszego punktu. Potem już klasycznie. Pompowanie i odpuszczanie. Praktycznie tylko w celu sprawdzenia. Czy z ABS czy bez, nigdy jeszcze problemu nie miałem. No raz, ale to zacisk był źle złożony po czyjeś regeneracji. Po poprawieniu poszło z górki.

Dla pewności zmieniłem wkład pompy hamulcowej bo po rozebraniu było dużo syfu i była minimalnie przytarta, nic to nie zmieniło, co prawda  walczyłem najdłużej  tylko z prawym zaciskiem czyli najdalszym, po przelaniu 250ml płynu, metoda pompowania i odpuszczania,  nie poszedł nawet bąbelek, za bardzo nie mam pomysłu jak te powietrze wygonić z układu.

Edytowane przez kombajn93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 25.01.2024 o 09:50, kombajn93 napisał:

Dla pewności zmieniłem wkład pompy hamulcowej bo po rozebraniu było dużo syfu i była minimalnie przytarta, nic to nie zmieniło, co prawda  walczyłem najdłużej  tylko z prawym zaciskiem czyli najdalszym, po przelaniu 250ml płynu, metoda pompowania i odpuszczania,  nie poszedł nawet bąbelek, za bardzo nie mam pomysłu jak te powietrze wygonić z układu.

Wciśnij tłoczki. 

Samą pompę hamulcową też odpowietrzałeś? Stopka boczna, kierownica w lewo, pompujesz klamką tak jak przy odpowietrzaniu i popuszczasz przewód pompy hamulcowej, nie puszczając klamki zakręcasz spowrotem. Uwaga na płyn hamulcowy bo żre lakier, lubi ścieknąć + lubi trysnąć, dobrze wyłożyć wszystko szmatami. Trochę hardkorowy sposób, ale u mnie zdał egzamin.

Potem trytyki, klamka zacisnięta i stał tak dobę, następnego dnia po zdjęciu trytyek, jedno zaciśnięcie klamki i potem już pracuje bardzo dobrze.

 

W dniu 24.01.2024 o 10:13, Tomek napisał:

Klasycznie. Zalewam nowy płyn, odkręcam najbliższy odpowietrznik. Zakładam podciśnienie, i aż poleci płyn. Lub jak wymieniam, czysty płyn. Potem, dalszy odpowietrznik i to samo, aż do najdalszego punktu. Potem już klasycznie. Pompowanie i odpuszczanie. Praktycznie tylko w celu sprawdzenia. Czy z ABS czy bez, nigdy jeszcze problemu nie miałem. No raz, ale to zacisk był źle złożony po czyjeś regeneracji. Po poprawieniu poszło z górki.

Jakiej firmy używasz to podciśnienie? Czy stary, mały kompresor Stanley - butla z 20 litrów, obsłuży takie ustrojstwo? Miałem raz taki przyrząd (ale nie próbowałem tym odpowietrzać), jak wpiąłem do kompresora i nacisnąłem spust to coś tam na tej gumowej końcówce zasysało, ale czy to było jakieś duże ssanie to nie wiem. Musiałby sprawdzić na innym kompresorze czy też tak słabo ssie. A może tyle wystarczy żeby wyciągnąć płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
11 godzin temu, Evan napisał:

Wciśnij tłoczki. 

Samą pompę hamulcową też odpowietrzałeś? Stopka boczna, kierownica w lewo, pompujesz klamką tak jak przy odpowietrzaniu i popuszczasz przewód pompy hamulcowej, nie puszczając klamki zakręcasz spowrotem. Uwaga na płyn hamulcowy bo żre lakier, lubi ścieknąć + lubi trysnąć, dobrze wyłożyć wszystko szmatami. Trochę hardkorowy sposób, ale u mnie zdał egzamin.

Potem trytyki, klamka zacisnięta i stał tak dobę, następnego dnia po zdjęciu trytyek, jedno zaciśnięcie klamki i potem już pracuje bardzo dobrze.

 

Jakiej firmy używasz to podciśnienie? Czy stary, mały kompresor Stanley - butla z 20 litrów, obsłuży takie ustrojstwo? Miałem raz taki przyrząd (ale nie próbowałem tym odpowietrzać), jak wpiąłem do kompresora i nacisnąłem spust to coś tam na tej gumowej końcówce zasysało, ale czy to było jakieś duże ssanie to nie wiem. Musiałby sprawdzić na innym kompresorze czy też tak słabo ssie. A może tyle wystarczy żeby wyciągnąć płyn.

Tak, po godzinie pompowania   było prawie idealnie mimo że nie widziałem żeby gdzieś powietrze poszło aż do czasu, gdy  wcisnołem tłoczki i włożyłem kawałek drewienka żeby już nie montować zacisku do koła, i kilka ruchów coś zgrzytło i koniec hamulec wciska sie kilka milimetrów i stoi dęba, odkreciłem odpowietrzniki zero reakcji, rozebrałem pompe hamulcową wszystko ok,  wyjołem tłoczek z zacisku dopiero klamka zaczeła pracowac bo się układ zapowietrzył, nie mam pojęcia co z tym zrobić, czy gdzieś coś sie zatkało czy pompa abs sie w jakiś sposób zablokowała, chyba czeka mnie rozebranie całego układu.  Rozkręciłem rozdzielacz na dolnej półce z lewej strony leciał płyn z prawej sucho, czy możliwe że pompa abs się przycięła i nie puszcza ciśnienia na zaciski ?

Edytowane przez kombajn93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Jako że miałem ostatnio problem z zacinającą się gumką od przedniej pompy hamulcowej chcę się teraz zająć tym tematem. Czy ten zestaw naprawczy wystarczy oznaczony numerem 2?

 

Czy do jego wymiany (albo tej gumki) trzeba cały płyn ze zbiorniczka spuścić i potem odpowietrzać? Jest gdzieś na forum opisane jak się do tego zabrać?

 

https://www.bike-parts-suz.com/suzuki-motorcycle/650-MOTO/BANDIT/2011/GSF650SUAL1-E21-/SUSPENSION-BRAKES-WHEELS/FRONT-MASTER-CYLINDER-GSF650SL1-E21-/61/4876190/P/1193

 

I drugie pytanie - czy ta gumka, która w każdym ze zbiorniczku jest (w linku na zdjęciu oznaczone numerem 4) wszędzie będzie taka sama? Bo to też leży okazji musiałbym wymienić - bo wszędzie jest już okrutnie zdeformowana, poskręcana wręcz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.