Skocz do zawartości

Bandit 1250 - Zużycie Paliwa - Spalanie


Gość mwatras
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam takie ciekawe porównanie spalania gsx-fa 1250 i hajki 2014.

Ja razem z Kleberem nakręciliśmy wspólnie po około 6 tys. km podczas wypadu do Grecji.

I spalanie obu maszyn było praktycznie na takim samym poziomie,które zawierało się w przedziale

4,9 do 6,5 l/100km.Hajka paliła więcej ,gdy trzeba było odwinąć (np. po winklach w górach ) bo wychodziła

większa moc hajki,zaś na autostradach czy przy innych szybkich przelotach górą była halinka,

bo tu z kolei wychodziła lepsza aerodynamika oraz niższe obroty silnika hajki przy danej prędkości !

Zawsze tankowaliśmy pod korek i różnice zawierały się najczęściej około 0,5 litra,a nigdy nie przekroczyły 

1 litra,a raz (w Grecji ) weszły nam do baków identyczne ilości paliwa ,z dokładnością do 0,01 L !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie standardowo od 4 do 4.5

Do 6 gdy już jest autostrada i kufry założone.

Ale najwięcej mi wziął 6.5, ale wtedy ostro cisnąłem go po autostradzie. I generalnie tak do 7k obrotów jest jeszcze tak w miarę ekonomicznie. Powyżej 7k czuję, że silnik dostaje powera i wtedy spalanie wzrasta. Z kumplem jak jechałem, on miał olejaka 6.5. Średnio o około 1.5 - 2 litrów była różnica w spalaniu. A raz nawet jego spalił prawie 8, podczas gdy mój niecałe 5.5

No ale ja mam już wyćwiczoną prawą rękę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda po miescie, czeste przyspieszenia,predkosci do 120 i pali 7.5-8 ... niestety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 b12.5 i jazda do 120 ;p

Edytowane przez rafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 b12.5 i jazda do 120 ;p

 Po mieście nie ma co szaleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie b12.5 w alpy i z powrotem na dystansie 2500km spalił średnio 5.5l. Tu na miejscu nigdy do 7 nie dobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1250 SA 2007 ok 80 tys przebiegu.

Średnio jazda po mieście ok. 5,6

Najmniej chyba na Słowacji gdzie tylko przepisowo bez autostrad ok. 4,3 l.

Najwięcej autostrada z kompletem kufrów ze średnią 2 paczki ok. 7,4 l.

Wynik rewelacja.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

dzis 225km-11l    wyszło 4,9l/100km    wczoraj 5,6l. . Z 6.6l  zszedłem dzięki jezdzie w kasku skuterowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Irek76 napisał:

dzis 225km-11l    wyszło 4,9l/100km    wczoraj 5,6l. . Z 6.6l  zszedłem dzięki jezdzie w kasku skuterowym ;)

ale musial byc frajda z jazdy , pozazdroscic :D

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto Stołeczne korki:) jazda dosyć dynamiczna. Trasa 17km przez miasto lub 23km obwodnicą.. w zależności od pośpiechu... Spalanie stałe w zasadzie solidne 8 :) lub więcej. Ale kto by mu żałował paliwa po całym dniu w biurze :)

Poznań- Warszawa ok 23 prędkość eko driving 150-170 z topem 5.6 😁 

Czy wam też mryga paliwo z 1 kreską a do pełna 15.. 16l wchodzi? Kurde co 180km tankowanie.. zbiornik ma ok24l? Strach trochę więcej wykręcić (miasto)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni zlot PBC. 700km 5,3😋.

Rezerwa w tym moto to makabra. Jak nalewałem paliwo do pustego zbiornika to przestało migać po wlaniu coś około 7,5-8L. Czasami się zastanawiam, czy nie dać dodatkowej kontrolki na sztywną rezerwę np 4L?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Bardzo lubię tematy spalania 🧐 i dziś nawet mam coś do powiedzenia... Waha mi się skończyła około 3 km przed miejscem parkowania w zakładzie pracy 🤭

No więc... Tankowałem nowe moto pierwszy w marcu i jakoś tak szybko paliwko ubyło... Przejechałem około 240 km i osuszyło mi bak 🤨 W teorii wyszło mi spalanie ponad 8 litrów na 100 km. Problem polega na tym, że to moje pierwsze jazdy i wskazówka prawie nigdy nie wstaje z poziomu czyli zakres obrotów od 3 do 4 tyś (nawet podczas przyśpieszania). Prędkości 90 - 120 km/h, kilka razy wyprzedzanie do około 150 km/h. W sumie przy takim stylu jazdy to spodziewałem, że nie przekroczę 6 litrów 🤏

Teraz zatankowałem pod korek - 4 litry na drodze + 15,5 litra na stacji (wychodzi więcej niż wielkość zbiornika 👀) Za 200 km będę wiedział coś więcej.

A może mój obecny styl jazdy powoduje wzmożone spalanie?🤔

A i dziwne dla mnie jest to, że najpierw mruga symbol dystrybutora a później zaczyna migać ostatnia kreska. Czyżby info "lepiej już tankuj" a drugie to "przegiąłeś - kara nieunikniona"? 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Batman napisał:

Teraz zatankowałem pod korek - 4 litry na drodze + 15,5 litra na stacji (wychodzi więcej niż wielkość zbiornika

Wszystko się zgadza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Batman napisał:

 

A i dziwne dla mnie jest to, że najpierw mruga symbol dystrybutora a później zaczyna migać ostatnia kreska. Czyżby info "lepiej już tankuj" a drugie to "przegiąłeś - kara nieunikniona"? 🤪

Dokładnie tak. Miga komornik, znaczy zatankuj. Miga całość - będzie kara.

Jak to działa jest w filmiku który kiedys nakręcułem. Dostęp w mojej stopce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miga całość znaczy: "żarty się skończyli" ale spalanie w b12,5 ponad 8 jest do zrobienia przy mocno szybkiej/agresywnej jeździe. Jeżeli jeździłeś jak mówisz to za dużo spalił. Chyba, że zdarza Ci się motocykl przepalać, rozgrzewać, akumulator ładować alternatorem to wtedy to się zgadza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruchu miejskim gdzie świateł nawalone od groma i non stop przeciskanie się w korkach a czasem przyśpieszenie spod świateł tj. realne zużycie. Wyjedziesz za miasto prędkość do 130 i raz po raz ciut coś tam więcej to zmieścisz się w 5-5,5 , pojedziesz z choperkami ich tempem to się zdziwisz jak zobaczysz wynik. Mój minimalny rekord 4 z grosikami a maksymalny zbiornik na 190km i wjazd na oparach na stację benzynową . W zasadzie wyjazdy grupą to poniżej 6 a prędkości różne ale jakoś przestałem aż tak wnikliwie obserwować zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w okolicach 400 km na zbiorniku zrobię, małym B oczywiście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, kokos napisał:

Miga całość znaczy: "żarty się skończyli" ale spalanie w b12,5 ponad 8 jest do zrobienia przy mocno szybkiej/agresywnej jeździe. Jeżeli jeździłeś jak mówisz to za dużo spalił. Chyba, że zdarza Ci się motocykl przepalać, rozgrzewać, akumulator ładować alternatorem to wtedy to się zgadza :)

 

Mogę tylko potwierdzić .

 

Batman, może problem polega na tym ,ze te wkaźniki poziomu paliwa u Suzuki 

są dość specyficzne i że pod korek to się tankuje na siedząco (tak robię w hajce )

albo na centralu. Jak zatankujesz stojąc na kosie ,to Ci dużo mniej paliwa wejdzie 

do baku .Pamiętam jak odbierałem z salonu mojego gsx-fa 1250 ,to oczywiście 

paliła się kontrolka i bardzo się zdziwiłem ,że do baku weszło mi niecałe 10l ,a moto

oczywiście stało na kosie .Jak od takiego tankowania policzysz ,to wtedy ci teoretycznie

może zużycie wyjść ponad 8l/100km .Ja na przestrzeni 35 kkm zanotowałem 

zużycia od ,4,4 l do prawie 7 l .To pierwsze przy spacerowej jeździe ,to maksymalne

to przy naprawdę ostrym pałowaniu z 2 z przodu .Mam zresztą porównanie podczas

wypadu na Bałkany w 2018 ,kiedy kumpel jechał dużym gsx-fem ,takim samym co 

ja miałem .Ja wtedy już jechałem halinką i co ciekawe na całej trasie (6300 km )zużycie

paliwa dla obu było identyczne z dokładnością do 0,1 l/100 km, oczywiście przy takim

samym stylu jazdy .I zawierało się ono od 5,5 do 6,5 l 

Moim zdaniem 8l to trochę za dużo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku czy tankując na kosie czy na centralce to praktycznie jednakowo wchodzi. Zależy tylko kto jak rozumie tankując pod korek. Bo jak ja pod korek tankuje to faktycznie pod sam korek to robię, praktycznie pod sam rant wlewu - wlewając powoli paliwo delikatnie bąbluje, aż przestanie. Zostawiam jakieś 2 cm poniżej krawędzi szyjki wlewu, bo jak zamknę klapkę to wyleci nadmiar przez otwór. I w ten sposób przynajmniej można określić spalanie i dystans. A to, czy ktoś tankuje do momentu odbicia dystrybutora to trochę tak niemiarodajne obliczenie. Oczywiście, nie robię tego cały czas, ale gdy gdzieś daleko jadę, a nie chcę mu się zaraz zatrzymywać i znów tankować, to raz tak zaleje i wiem, że w miarę spokojnym, acz dynamicznym tempem jestem w stanie do 400 km zrobić jednym ciągiem w trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc. Jeśli chodzi o jazdę, to przeważnie samą trasa - około 35 km do pracy. 

Teraz drugi raz zatankowałem na centralce pod sam rant. Zrobiłem 32 km do domu - jazda 100 km/h do 110, wyprzedzanie dwa razy krótko do 150 km/h. Nie rozgrzewam (tyle co zapnę kurtkę i założę kask i rękawice), nie kręcę. No więc zrobiłem owe 32 km do domu. Postawiłem Moto na kozie i patrzę - jedna kreska zniknęła... 

Oczywiście na kosie. Słownik podpowiada mi kozę ale było y ciężko... 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zatankowaniu na full przejadę 110 km i dopiero po tym czasie jedna kreska spadnie. Następna po jakiś 60 km. Gdy ostatnia kreska mruga to mogę około 100 km zrobić, tak więc spokojnie można szukać instrybutora, natomiast gdy nie ma żadnej kreski i wszystko mruga to robi się już gorąco i wtedy nie ma żartów. W ten sposób kiedyś udało mi się wlać nieco ponad 19 litrów, a dystans jaki na zbiorniku zrobiłem to 430 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mam walnięta sondę lambda? Tym by można było wytłumaczyć wyższe spalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

No dobrze. Teraz trochu pojeżdżone, potankowane i chyba będziemy zadowoleni 🙃 Przy spokojnej jeździe 5,8, 5,6 akceptujemy 🧐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.