Skocz do zawartości

Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Sam muszę się zabrać chociaż za włożenie ksenonu światła mijania. Ale muszę też lampę otworzyć w celu wyczyszczenia szkła i brakuje mi odwagi :P
Efekt Twojej przeróbki na pewno będzie dobry :D Zastanawiam się tylko, dlaczego Suzuki nie włożyło lepszych świateł do S'ki zamiast tych świeczek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy patent... za jaką cenę można wyrwać takie soczewki? bo te z linku tanie nie są. Do tego jeszcze koszty dwóch przetwornic i żarników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki w granicach 200 zł za komplet (dziś dobierałem - optymalne będą bosche a audi a4 b8), na początek można kupić żarnik chiński d2s - po 20 zł, przetwornice po 45 zł.

Przeróbka na pełen bi-ksenon wyjdzie zatem 330 zł minimalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki w granicach 200 zł za komplet (dziś dobierałem - optymalne będą bosche a audi a4 b8), na początek można kupić żarnik chiński d2s - po 20 zł, przetwornice po 45 zł.

Przeróbka na pełen bi-ksenon wyjdzie zatem 330 zł minimalnie...

A te przesłony na elektromagnesie to część soczewek czy trzeba dokupić osobno?

 

Rób fotki, a później poprosimy o tutka do działu tuning :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki bi-ksenonowe z przesłonami są plug&play - jedynie trzeba będzie nawiercić nowe otwory montażowe w blaszkach, na których umiejscowione są oryginalnie soczewki - soczewki, które podmieniamy mają po prostu otwory do mocowania w innym miejscach niż oryginalne. Lampa ma bardzo wdzięczną konstrukcję do przeróbki. Elektromagnes jest elementem soczewki, aktywowanym napięciem 12V - zatem soczewka świeci całą swoją powierzchnią po przełączeniu na długie lub mignięciem - pass.

Edytowane przez xweb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewki bi-ksenonowe z przesłonami są plug&play - jedynie trzeba będzie nawiercić nowe otwory montażowe w blaszkach, na których umiejscowione są oryginalnie soczewki - soczewki, które podmieniamy mają po prostu otwory do mocowania w innym miejscach niż oryginalne. Lampa ma bardzo wdzięczną konstrukcję do przeróbki. Elektromagnes jest elementem soczewki, aktywowanym napięciem 12V - zatem soczewka świeci całą swoją powierzchnią po przełączeniu na długie lub mignięciem - pass.

W teorii brzmi to dobrze i niezbyt skomplikowane do zrobienia. Samo otwarcie lampy jest banalne.

 

Możesz linka podrzucić do tych soczewek od audi?

 

P.S. Jedyny minus takiej przeróbki to możliwe problemy na przeglądzie technicznym / groźba utraty dowodu przy kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. http://allegro.pl/soczewki-xenon-bixenon-d3s-d1s-audi-a4-b8-i3720832953.html

 

Ramkę soczewki możemy dać do niklowania lub jeżeli malujemy ramkę na czarny mat prysnąć również na czarno sprayem wysokotemperaturowym.

 

Co do problemów z przeglądem technicznym - mamy dalej soczewki, jeżeli mamy dobre żarniki 4300 (najlepiej osram), które nie rzucają się w oczy, przetwornice chowamy - nie sądzę, by diagnosta zwrócił uwagę, że świecą dwa "oka" zamiast jednego. Można znaleźć też podobne soczewki bi-halogenowe, gdzie mamy zwykłą żarówkę - ale na ksenonie dopiero jest widoczność ;)

Edytowane przez xweb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przesłony będą od góry soczewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości przeglądałem przedtem allegro i też wpadły mi w oko soczewki od audi. Wg mnie nie ma sensu pakować od nie wiadomo jakiego auta (wspominałeś o porsche) bo raczej one mają "skrętne soczewki" - nie wiem jak się to fachowo nazywa. Nie mam pojęcia jak można by coś takiego zrealizować w motocyklu aczkolwiek kozackie by to było. Chyba że masz jakieś niecne plany i nie chcesz się podzielić :D

 

PS

A co do diagnosty... jak robiłem przegląd ostatnim razem nawet nie pofatygował się żeby wyjść z kanciapy.... równie dobrze mogłem rowerem przyjechać :D

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS

A co do diagnosty... jak robiłem przegląd ostatnim razem nawet nie pofatygował się żeby wyjść z kanciapy.... równie dobrze mogłem rowerem przyjechać :D

Przegląd to tak naprawdę nie problem, gorzej jak się trafi upierdliwy / kumaty policjant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przesłony będą od góry soczewki ?

Muszą być o gory, w koncu odcinaja strumien swietlny, aby nie swiecic kierowca z naprzeciwka po oczach.

 

Kwestia przegladu czy policjanta jest kwestia znana, skupmy sie raczej na aspektach technicznych modyfikacji :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o światłach do jazdy dziennej? 
Xenony w słoneczny dzień są bardzo słabo widoczne. Trzeba się mocno wpatrywać żeby zobaczyć że coś się tam świeci. 

Jakieś mocne diodowe światła powinny poprawić widoczność w dzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dołożyć panel do jazdy w dzień z led (jak na aukcji poniżej), ale moim zdaniem świateł do jazdy w dzień nie widać lepiej niż ksenonu.Mnie jest trudniej dojrzeć pojazd wyłaniający się ze wzniesienia, który ma światła do jazdy dziennej umiejscowione poniżej linii reflektorów - a tak ma 99% pojazdów - pojawia się zarys pojazdu, a dopiero potem punkciki od dziennych. Pojazd na światłach mijania jest imho łatwiej dojrzeć niż auto z lampami dziennymi - mówimy tutaj o słabych lampkach dokładanych, te fabryczne są generalnie dobrze widoczne.

 

 

Ciekawostka, dostałem maila od wykonawcy przeróbki na allegro (użytkownik: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=13788971) - przeróbka lampy bandita z kompletem przetwornic i soczewek - 800zł:
 

 

Dzień dobry,
na bazie jakich soczewek dokonują Państwo przeróbki?

 

 

Witam.
Soczewki które używane są do przeróbki reflektora, przystosowane są do ruchu prawostronnego z wyraźną granicą światła i cienia.
Używamy ich od ponad pięciu lat, produkt jest bardzo wysokiej jakości, został przez nas przebadany i przetestowany - wyprodukowany w Chinach. 
Na soczewki przez ponad pięć lat nie mieliśmy ani jednej reklamacji.
W przypadku pytań pozostaję do dyspozycji pod numerem telefonu 504 534 727.
Pozdrawiam Robert

 

Oceńcie koszty przeróbki na markowej soczewce stosowanej w grupie VW i przeróbki na chińskich soczewkach... 800 vs 330 (na markowych żarnikach i przetwornicach: koszty są porównywalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem raczej o światłach dziennych takich prawdziwych, jak są montowane fabrycznie.
Xenon nie jest dobrze widoczny. Barwę ma bardzo mocno zbliżoną do światła dziennego przez co jest słabo widoczny w dzień. Do tego dobra optyka i kierowcy z naprzeciwka nie widzą światła.

Sam zastanawiam się nad przeróbką na bixenon w fujarze i właśnie widoczność w dzień mnie niepokoi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że jasność nie ta. Co najwyżej jako pozycyjne się to nadaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem raczej o światłach dziennych takich prawdziwych, jak są montowane fabrycznie.

Xenon nie jest dobrze widoczny. Barwę ma bardzo mocno zbliżoną do światła dziennego przez co jest słabo widoczny w dzień. Do tego dobra optyka i kierowcy z naprzeciwka nie widzą światła.

 

Sam zastanawiam się nad przeróbką na bixenon w fujarze i właśnie widoczność w dzień mnie niepokoi.

Oryginalny zarnik 4300k dobrze sie sprawdzi, chinskie sa wszystkie niebieskie i wsiakaja w asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dziś dwie piękne soczewki (od VW Sharana lub BMW e90 ;) - niemal nowe - z 2012 roku) i od razu zabrałem się za prace koncepcyjne. Okazało się, że soczewki, które dostałem są nieco większe od tych, które przymierzałem pierwotnie. Aby zapewnić prawidłową pracę przesłony i brak kolizji z ramką będzie potrzebne docięcie mocowań oryginalnych soczewek.

 

Wstępnie przygotowałem szablon z kartki papieru, później dotnę jeszcze z kartonu dla pewności, że wszystko się zmieści - docelowo odrysuję szablon pod cięcie małą szlifierką - dremelem. Całość zamierzam tak wyciąć, aby możliwy był montaż oryginalnych soczewek z powrotem. Nowa soczewka jest lżejsza od starej. Stara jest całościowa i dość szczelnie zamknięta, także praktycznie nie jest możliwe, aby wlatywał tam kurz.

 

Nowe soczewki mają konstrukcję otwartą, także na późniejszym etapie potrzebne będzie dopasowanie osłon na tylną część reflektora - może dopasują te, które są oryginalnie, aby nie dostawał się tam kurz.

 

https://www.dropbox.com/sh/ry8dvgzx223ezbj/czIqaWZvbt/02%20wstepny%20montaz

 

ihost_1403461476__img_7523.jpg

 

ihost_1403461519__img_7525.jpg

 

ihost_1403461537__img_7527.jpg

 

ihost_1403461569__img_7528.jpg

 

ihost_1403461582__img_7532.jpg

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie konieczne uszczelnienie aby na lampie od środka nie parowała woda?

 

czy ja nie wiem o czym mówie :)?

 

P.s.

Mimo że nie jestem zainteresowany teamtem - nie robie przeróbki

 

Temat Twój czyta się świetnie i dobrze go prowadzisz :) Na pewno będzie dobrą skarbnicą wiedzy dla bandziorów którzy w przyszłością będą jej łaknąć :)

Edytowane przez Pain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie konieczne uszczelnienie aby na lampie od środka nie parowała woda?

 

czy ja nie wiem o czym mówie :)?

 

Chodzi głównie o zabezpieczenie przeciw kurzowi, aby odbłyśnik był czysty i w pełni odbijał światło.

 

Co do parowania, to różne są przygody, ale uważam, że lampa powinna być zabezpieczona przed dostawaniem się kurzu, natomiast absolutnie nie powinna być w 100% szczelna. Z tyłu lampy są dwa otwory zabezpieczone uszczelkami zakrzywionymi pod kątem 90%, tak aby nie leciał tam kurz, a mogła odparować woda.

 

Reflektor paruje, gdy jest zbyt szczelny - szczególnie jak weszła do niego wcześniejszej wilgoć - np. uszczelnienie zaparowanego reflektora nie pozwoli mu nigdy w pełni odparować. W przypadku ochłodzenia się powietrza na zewnątrz, powietrze w reflektorze schładza się również, a zawarta w nim para woda wytrąca się właśnie na kloszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszą być o gory, w koncu odcinaja strumien swietlny, aby nie swiecic kierowca z naprzeciwka po oczach.

 

Kwestia przegladu czy policjanta jest kwestia znana, skupmy sie raczej na aspektach technicznych modyfikacji :)

 

Tu napisałem głupotę, ale akurat patrzyłem na lampę do odwrotnie. Oczywiście przesłona i silniczek wypadną na dole - soczewka odwraca obraz ;)

 

Dopasowałem soczewki do nowego położenia, wycięcia w lampie dość dobrze podpasowały do silniczków soczewki.

Są co prawda soczewki, które mają elektromagnes ładnie ukryty w środku, ale nie dają tyle światła. Przygotowałem szablon do wycięcia elementów mocujących z lampy. Będę je ciął jutro, gdyż spodziewam się też żarników i adapterów do przetwornic na d2s - chciałbym sobie testowo je założyć na szablonach z tektury, aby zobaczyć jak to się wstępnie sprawdzi.

 

W międzyczasie myślę jeszcze na osłonami dla  soczewek dla polepszenia finalnej estetyki (nie miałem jej w komplecie) oraz instalacją elektryczną.

 

Zabezpieczenie dla świateł mijania w skrzynce bezpieczników wynosi 15A, dwie przetwornice (w teorii) w czasie pracy pobierają 35W - zatem mamy ponad 2,5x zapasu.

Tyle, że przetwornice pobierają na wstępie 4,5A zanim się rozświecą - co więcej, będą startować wraz z silnikiem, także będzie to dwa razy większe niż założone obciążenie.

 

Z tego co widziałem, to do żarówki świateł mijania biegną kable i przekroju ok. 1mm, a przyjmuje się 8A na 1 mm. Zobaczymy czy układ sobie z tym poradzi, jeżeli nie - pomyślę nad przekaźnikiem lub włącznikiem świateł i położeniem przewodów o większym przekroju.

 

Oczywiście rozgałęzienie na wtyczkach jak u producenta, tak, aby nie musieć ciąć i lutować kabli - wszystkie modyfikacje odwracalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt miodzio :) oczy kocie :D

 

Daj znać jak świeci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze odpalenie, soczewki są brudne i włożone jedynie w oprawy dla sprawdzenia efektu.

Low beam, high beam, odcięcie - wstępnie jestem zadowolony ;) Zwracam uwagę na bardzo bliską odległość od ściany raptem 2,5m.

 

https://www.dropbox.com/sh/ry8dvgzx223ezbj/pTU_t5XMwH/03%20pierwsze%20odpalenie

Edytowane przez xweb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaż jest już kompletny, wycięty i spasowany. Działają wszelkie regulacje.

 

Teraz przyszedł czas na kosmetykę - ramka pomalowana na czarno, spray wysokotemperaturowy, ma dość chropowatą strukturę, ale wytrzymuje 350oC - pewnie pomalowanie nim ramki jest na wyrost, ale już malowanie oprawek soczewek odporną na temperaturę farbą wydaje się sensowne.Teraz pomaluje jeszcze na czarno elementy stelaża i oprawę soczewki.

 

Dalej ochrona przed kurzem, myślę wstępnie nad pianką do okrycia szczelin z tyłu, uszczelki, które nakładane są z tyłu nie pokrywają się w pełni z pozycją starej soczewki stąd myślę o gąbce, która wypełni szczeliny i ochroni przed kurzem.

 

 

https://www.dropbox.com/sh/ry8dvgzx223ezbj/yvrINLxw9W/04%20ramka

 

ihost_1403460503__img_7551.jpg

 

ihost_1403460542__img_7555.jpg[/url]

 

ihost_1403460589__img_7557.jpg[/url]

 

ihost_1403460608__img_7559.jpg[/url]

 

ihost_1403460635__img_7560.jpg[/url]

 

ihost_1403460670__img_7562.jpg[/url]

 

ihost_1403460688__img_7564.jpg[/url]

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.