Skocz do zawartości

Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

a z tego co wiem zeby miec ksenony to obowizkowe jest posiadanie samopoziomowania sie lampy oraz spryskiwacz do klosza. jak se zalozy xenony do golfa 3 to mozna dowod rejestracyjny stracic podczas kontroli:)

 

 

Nie ma w przepisach zapisu że musi być samopoziomowanie i spryskiwacz. Jedyny zapis to taki że nie wolno oślepiać.

 

Wiem to na 100% bo kupiłem niedawno Mazde CX7 w Polskim salonie i nie ma spryskiwaczy na xenonie! Czytałem wszędzie że muszą być ale w salonie powiedzieli że samochód spełnia wszystkie wymagania ruchu drogowego w Polsce. Ma homologacje na xenon.

 

Samopoziomowanie nie służy temu żeby nie oślepiać. Jest to po to aby nie zmieniał się kąt padania strumienia światła na jezdnie, bo na mokrej nawierzchni światło się odbija i pogarsza widoczność. (a to że przy okazji nie będzie oślepiać to inna sprawa).

 

edit: a co do motocykli z xenonem, jeśli będziemy przestrzegać przepisów (dopuszczalny nacisk na osie) to nikogo nigdy nie oślepimy, jeśli mamy poprawnie ustawione światła i nie jeździmy na długich.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tego co wiem zeby miec ksenony to obowizkowe jest posiadanie samopoziomowania sie lampy oraz spryskiwacz do klosza. jak se zalozy xenony do golfa 3 to mozna dowod rejestracyjny stracic podczas kontroli:)

W motocyklach AFAIK jest wymagane tylko samopoziomowanie.

Ale to tylko teoria.

W motocyklu w praktyce montujesz Xeno i po prostu ustawiasz dobrze swiatla i nie latasz na dlugich (tu podzielam zdanie qnerka co do tego) i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe jab2,

mowiac slangiem CB radia : "nalozylismy sie" na siebie w tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w przepisach zapisu że musi być samopoziomowanie i spryskiwacz. Jedyny zapis to taki że nie wolno oślepiać.

 

Wiem to na 100% bo kupiłem niedawno Mazde CX7 w Polskim salonie i nie ma spryskiwaczy na xenonie! Czytałem wszędzie że muszą być ale w salonie powiedzieli że samochód spełnia wszystkie wymagania ruchu drogowego w Polsce. Ma homologacje na xenon.

 

Samopoziomowanie nie służy temu żeby nie oślepiać. Jest to po to aby nie zmieniał się kąt padania strumienia światła na jezdnie, bo na mokrej nawierzchni światło się odbija i pogarsza widoczność. (a to że przy okazji nie będzie oślepiać to inna sprawa).

 

edit: a co do motocykli z xenonem, jeśli będziemy przestrzegać przepisów (dopuszczalny nacisk na osie) to nikogo nigdy nie oślepimy, jeśli mamy poprawnie ustawione światła i nie jeździmy na długich.

 

 

dobre slowo, homologacja. a to ze akurat ta mazda nie ma spryskiwaczy to juz zalezy w kwestii miedzy producentem a roznymi instytucjami zezwalajacymi na uzywanie takowych

ekspertem nie jestem, ale z doswiadczenia na drogach wnioskuje ze jednak xenony wala po galach i to dosc mocno, szczegolnie jak poziomowanie jest do dupy albo jego brak

 

zaden xenon doklejony tasma do pojazdu homologacji nie dostanie, wiec nie przejdzie na 99% normalnego przegladu (nie mowie o przeglodzie u pana wiesika w kaczych rowach dolynch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden xenon doklejony tasma do pojazdu homologacji nie dostanie, wiec nie przejdzie na 99% normalnego przegladu (nie mowie o przeglodzie u pana wiesika w kaczych rowach dolynch)

zarnik Xenonowy instaluje sie w oryginalnym reflektorze - wyglada w 90% jak normalna zarowka.

Jak dowod zabiora to wlozysz z powrotem oryginalna stara zarowke (to 30 sekund roboty bo oryginalna jej kostka zostaje) i podbijesz sobie znowu przeglad bez problemow.

Nawet jak Pana Wieska nie znasz.

 

A co do ustawienia nieprawidlowego swiatel to i na normalnych zarowkach wiele motocykli oslepia puszki albo jak juz wczesniej wspomniano lata jak debile na dlugich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że jazda motocyklem na długich w dzień to nie taki idiotyzm i debilizm

 

kiedyś zapomniałem i jechałem w nocy na długich były dobrze ustawione przejechałem jakieś 150km i nikt mi nie mrugał więc chyba ich nie oślepiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palniki ksenonowe zamontowane w miejsce zwykłych żarówek zawsze będą w większym lub mniejszym stopniu oślepiać. Lampy przystosowane do ksenonów mają zupełnie inne szkło i wtedy nie ma efektu oślepiania.

 

Mnie z montażu ksenonów wyleczył wypadek mojego kolegi. Wypadek był z winy puszki i gdyby nie ksenony w moto mojego kumpla to sprawa byłaby prosta. Niestety klient z puszki stwierdził że został oślepiony i dlatego zajechał drogę motocykliście. Oczywiście sprawa poszła do sądu bo firma ubezpieczeniowa nie chciała wypłacić odszkodowania. Policja też się przyczepiła do braku homologacji. Ogólnie sprawa do tej pory chyba nie jest do końca załatwiona a zdarzenie miało miejsce w 2009 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarnik Xenonowy instaluje sie w oryginalnym reflektorze - wyglada w 90% jak normalna zarowka.

Jak dowod zabiora to wlozysz z powrotem oryginalna stara zarowke (to 30 sekund roboty bo oryginalna jej kostka zostaje) i podbijesz sobie znowu przeglad bez problemow.

Nawet jak Pana Wieska nie znasz.

 

A co do ustawienia nieprawidlowego swiatel to i na normalnych zarowkach wiele motocykli oslepia puszki albo jak juz wczesniej wspomniano lata jak debile na dlugich.

 

to ze technicznie sie da to ja wiem, tez se moge wstawic lampe naftowa i bedzie swiecic :)

 

chodzi o kwestie przepisow / bezpieczenstwa / i jak napisano wyzej braku problemow w przypadku wypadkow.

 

btw. to tak samo jak jazda w kasku bez homologacji, bedzie dzwon, uszkodzenie glowy, ubezpieczyciel nie bedzie chcial wyplacic kasy bo kask bez homologacji;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to był oślepiony nie widział nie był pewny jak daleko jest motor lub inny pojazd bo rozumiem ze mógł nie rozpoznać czy to motor czy inny pojazd jeśli był oślepiony i wyjechał? śmieszne to dla mnie ale widocznie prawdziwe

 

używam żarówek Philips XP Moto i jestem bardzo zadowolony nie ma nawet sensu porównywać do zwykłej żarówki

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra koniec off-topu :P

 

Pytanie było o żarówki. Sprawa z legalnością to jedno to co widzimy do drugie.

 

Skoro xenon ktory daje więcej światła jest nielegalny to jak proponujecie zwiększyć strumień światła ?? Dodatkowa lampa?? W n-ce stosunkowo łatwo założyć inną lampę, za to w S-ce już nie bardzo.

Mocniejsza żarówka też jest nielegalna i oślepia a do tego psuje lustro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę więcej o legalności pseudo xsenonów znajdziecie tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15742

 

Przytoczę najważniejszą część:

 

Nielegalne w świetle faktów

Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:

• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;

• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;

• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.

66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).

Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny

– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).

W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.

 

 

Miejmy nadzieję, że w Polsce będzie jak najmniej drogowych egoistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra koniec off-topu :P

 

Pytanie było o żarówki. Sprawa z legalnością to jedno to co widzimy do drugie.

 

Skoro xenon ktory daje więcej światła jest nielegalny to jak proponujecie zwiększyć strumień światła ?? Dodatkowa lampa?? W n-ce stosunkowo łatwo założyć inną lampę, za to w S-ce już nie bardzo.

Mocniejsza żarówka też jest nielegalna i oślepia a do tego psuje lustro.

dlatego tez wracajac do mojej pierwszej wypowiedzi proponowalem zarowke o nominalnej mocy 60/55W tyle ze "markowa" i "ulepszona" a nie chinska "Xenon effect" z Biedronki.

Akurat w tym przypadku nie mozna mowic o problemach przy wypadku a efekt optyczny jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to był oślepiony nie widział nie był pewny jak daleko jest motor lub inny pojazd bo rozumiem ze mógł nie rozpoznać czy to motor czy inny pojazd jeśli był oślepiony i wyjechał? śmieszne to dla mnie ale widocznie prawdziwe

 

 

 

Kierowca puszki znalazł pretekst żeby się wykręcić od odpowiedzialności. Na 100% nie było tak że został oślepiony i dlatego wyjechał. Niestety w takich sytuacjach trzeba być w 100% legalnym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie racja prawo prawem a debilizm debilizmem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam załozona taka http://allegro.pl/item1193022871_zarowki_tungsram_h4_megalight_plus_60_2szt.html mysle ze za takie pieniadze warto sprubowac a kupic ja mozna w prawnie kazdym sklepie motorazycyjnym w cenie ok 12zł za sztuke.W poruwnaniu do zwykłej Narvy H4 która była wczesniej w moim dziorze róznica jest kolosalna.pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o czymś takim ??

 

http://www.tuning-studio.pl/p1496,zarowka-led-hb4-18led-smd-biala.html

 

inny link:

 

http://allegro.pl/zarowka-hb4-36-led-superjasna-najtaniej-i1233103924.html

 

widział ktoś kiedyś? może ktoś ma ?

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o czymś takim ??

 

http://www.tuning-st...-smd-biala.html

 

inny link:

 

http://allegro.pl/za...1233103924.html

 

widział ktoś kiedyś? może ktoś ma ?

 

taką jak z pierwszego linka na wielu LEDach SMD (ale w "budzie" T10 / o takie http://cgi.ebay.it/w...#ht_3847wt_1139 ) to ja wstawiam do postojówek z powodu koloru i przy Xenonach nie są żółte jak zwykle żarówki.

Wg. mnie LEDy w głównym reflektorze absolutnie nie dadzą rady jeśli chodzi o siłę światła w porównaniu do zwykłego H4.

Będzie po prostu ciemno.

 

Chociaż oglądając takie fotki z porównania halogenu H4 z LEDem:

 

http://priuschat.com...html#post919741

 

to możnaby już się zastanowić nad spróbowaniem LEDa.

 

 

Z drugiej jednak strony na Ebayu sprzedawcy LEDów np. format H11 (jak do moich długich świateł) piszą wyraźnie:

 

This is LED fog light so please do NOT use them as headlight, because LED is not bright enough as headlight light. If you are looking for a bright headlight, please see our other listings for xenon HID kits - we have HID kits in stock for ALL types of cars and ALL colors.

 

...i wszystko już jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zastanawiam się nad tym, bo koszt niewielki, bez grzebania a efekt może być, bo przede wszystkim zmienia się barwa światła a nie moc świetlna. Tylko szukam czy to jest legalne.. Mało o tym w necie bo to nowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiąc o jasności:

z tych LEDów dostaniesz 100-150 lm

Zwykła H4 halogen daje ok.1000lm.

Xenon daje 2500lm

Zawracanie gitary jak dla mnie.

Ze 100/150lm to można sobie najwyżej korytarz w drodze do kibla w nocy oświetlić. laugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem żarówkę na PHILIPS Night Guide i jestem z nich bardzo zadowolony. Od razu zauważyłem różnicę. Ludzie w puszkach teraz mnie widzą w lusterkach. Przy starych żarówkach musiałem używać świateł drogowych a teraz prawie o nich zapomniałem. Nocna jazda też nie wymaga świateł drogowych bo na mijania widoczność jest świetna a przy większym ruchu nie trzeba się bawić przełącznikiem. H4 Night Guide dają naprawdę super białe, z lekką poświatą niebieskiego, światło. Naprawdę super żarówki.

 

Pozdr

Franc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre efekty dają halogeny OSRAM jeszcze lepsze są PHILIPSy te +50 albo +75% (nie pamiętam nazwy) ale bez żadnych kolorowych bajerów.

Po zmianie ze standardowego halogenu H4 czy H7 mam wrażenie jak gdyby ktoś wreszcie załączył światło.

 

UWAGA : zamienniki LED !!! Pytałem u źródła i odpowiedź była jasna

LEDy są przeznaczone wyłącznie do świateł do jazdy dziennej albo dodatkowego doświetlania. Nie mogą być zamiennikiem do standardowego reflektora bo NIE są to emitery skupione. Normalne halogeny wysyłają światło z jednego punktu (tak można to praktycznie uprościć). LED natomiast wysyła światło z wielu diod i nie można do skutecznie skierować lustrem reflektora (czy projektorem soczewkowym) na drogę.

 

Niestety na razie nie można TAKICH LEDów stosować.

 

Pozdrawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre efekty dają halogeny OSRAM jeszcze lepsze są PHILIPSy te +50 albo +75%

 

Mówisz o tych OSRAM Night Racer, X-Racer czy o innych halogenach?

 

Bo też się zastranawiam nad doświetleniem... Po ostatniej jeździe nocą po okolicach Bytomia, gdzie już prawie pasów na drodze nie ma. Dobrze oświetlone i widoczne miałem może 5 metrów asfaltu przed sobą O_o

Aż się zdziwiłem, bo już nie raz nocne wypady po drogach nieoświetlonych miałem, ale tak fatalna widoczność zdarzyła mi się po raz pierwszy O_o

I nie chciałbym powtórki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze zamontowac to do kasku:

http://allegro.pl/no...1248717385.html

 

myślę że to było by lepsze, kasku wtedy nawet nie trzeba kupować, bo wszystko jest w komplecie :D

6.jpg

Edytowane przez kefirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia.... a potem nadjezdzajacy z naprzeciwka Trabant was oslepi swymi zoltkami :P

Panowie dosc: :offtopic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krynio pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.