Skocz do zawartości

Gość wiedzmin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy wpis i już reprymenda 😳

Kolego subsd...zapoznałem się z zasadami forum i dla Twojej informacji w przywitalni byłem i się przywitałem. 

Celowo w swoim poście nie wspomniałem o (nie)legalności takiej podmiany żarówek bo to z wiadomych przyczyn nie podlega dyskusji.

Jednak jeśli taka operacja miała by poprawić moją widoczność przez innych użytkowników drogi i co za tym idzie nasze wspólne bezpieczeństwo to nie widzę powodu dla którego nie mógłbym tego rozważyc.

Dlatego też zanim zdecyduję się na zakup to może uda mi się zebrać jakieś dodatkowe info. Nie chcę być może niepotrzebnie wyrzucać kasy w błoto. Ot cała filozofia.

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto byłoby przyjrzeć się samej lampie, w jakim stanie jest odbłyśnik, może trywialna rzecz - kwestia odpowiedniej regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrząc to ludzie na motocyklach mają pozakładane ksenony ,ledy  itd. i nie słyszałem aby z tego powodu policja zabrała dowód a straszenie będzie wypadek to zobaczysz jest tyle warte :dupa:co nie znaczy że mam rację :takaemotka: Chińskie lampy do motocykli pozakładane i śmigają a nawet ładnie świecą :p: Tak więc luzować majty i na zlot się zapisywać 😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłbym od umycia soczewek i udbłyśników. Potem dopiero dalsze modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, yellow333 napisał:

Jednak jeśli taka operacja miała by poprawić moją widoczność przez innych użytkowników drogi i co za tym idzie nasze wspólne bezpieczeństwo to nie widzę powodu dla którego nie mógłbym tego rozważyc.

Dlatego też zanim zdecyduję się na zakup to może uda mi się zebrać jakieś dodatkowe info. Nie chcę być może niepotrzebnie wyrzucać kasy w błoto. Ot cała filozofia.

Dzięki za korektę, faktycznie coś jest  przywitalni.

Kolego poza poprawą Twojej widoczności istnieje równie duże prawdopodobieństwo że Twoje akcje wpłyną na możliwość widzenia drogi przez innych użytkowników drogi co chyba nie do końca jest Twoim celem. Poza tym bez certyfikacji nie powinieneś przejść przeglądu technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, subsd napisał:

Dzięki za korektę, faktycznie coś jest  przywitalni.

Kolego poza poprawą Twojej widoczności istnieje równie duże prawdopodobieństwo że Twoje akcje wpłyną na możliwość widzenia drogi przez innych użytkowników drogi co chyba nie do końca jest Twoim celem. Poza tym bez certyfikacji nie powinieneś przejść przeglądu technicznego.

95% osób, które wywalam za LED/HID zanim rozpocznę przegląd nie wraca do mnie bo nie chcą zmieniać żarówek... Ale widzę, że moje środowisko bardzo na ten fakt przymyka oczy niestety.

 

PS. w soczewce jakoś to świeci, ale przy zajechanej soczewce najlepszy LED ani HID nic nie wskóra poza wywaleniem kasy i wkurwieniem, że dalej nie świeci albo świeci fatalnie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przed przeglądem można wymienić żarówki z powrotem na standardowe, a w garażu po przeglądzie znów założyć te wynalazki 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przed przeglądem można wymienić żarówki z powrotem na standardowe, a w garażu po przeglądzie znów założyć te wynalazki
Możesz to nawet zrobić pod stacją... Tylko musi Ci się chcieć, a większość woli pojechać gdzieś gdzie nie robią problemów.

Wysłane z mojego RMX3311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi by się nie chciało kombinować, biorąc pod uwagę, że dostęp do wymiany żarówki najlepszy nie jest. Boli mnie to, że nie mogę legalnie założyć takiego źródła światła, bo z miłą chęcią chciałbym coś zmienić, ale musi zostać jak jest, żeby nie było problemów na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dostaje piany. Jak jedzie za mną wieczorem stary rupieć z ledami. O ile wsteczne lusterko przestawię. Tak boczne dają po gałach. Ale on ma ledy 😠

O tych z przeciwka już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze oni w tych pseudo lodach nic lepiej nie widzą.  Ale ładnie to wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, subsd napisał:

Kolego poza poprawą Twojej widoczności istnieje równie duże prawdopodobieństwo że Twoje akcje wpłyną na możliwość widzenia drogi przez innych użytkowników drogi co chyba nie do końca jest Twoim celem.

Swego czasu też byłem ostrym przeciwnikiem jakichkolwiek ledów. Dawniej po prostu marnie świeciły i poza oszczędnością nic nie dawały. Później pojawiły się już mocne ledy, ale świeciły wszędzie jak latarka. Obecnie da się trafić na ledy takie, że nawet certyfikowana wolframowa żarówka daje gorszy profil strumienia światła. Trochę tych ledów sprawdziłem,  jak się nie nadawały to wywalałem aż trafiłem na  jakieś Osramy. Jestem mega zadowolony, a gdy się stanie niedaleko ściany to pięknie i wyraźnie widać linię profilu i widać że nikogo nie oślepia. Może kiedyś zrobię zdjęcie porównawcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, obieżyświat napisał:

Swego czasu też byłem ostrym przeciwnikiem jakichkolwiek ledów. Dawniej po prostu marnie świeciły i poza oszczędnością nic nie dawały. Później pojawiły się już mocne ledy, ale świeciły wszędzie jak latarka. Obecnie da się trafić na ledy takie, że nawet certyfikowana wolframowa żarówka daje gorszy profil strumienia światła. Trochę tych ledów sprawdziłem,  jak się nie nadawały to wywalałem aż trafiłem na  jakieś Osramy. Jestem mega zadowolony, a gdy się stanie niedaleko ściany to pięknie i wyraźnie widać linię profilu i widać że nikogo nie oślepia. Może kiedyś zrobię zdjęcie porównawcze.

Obi to nie tak że jestem przeciwnikiem. Jestem przeciwny nieprofesjonalnym przeróbkom mechanizmów tak mocno i bezpośrednio wpływającymi na bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników drogi. Każdorazowo kiedy siadam na moto kurwię strasznie na jakość tego oświetlenia, ale nie mogę z tym legalnie nic z tym zrobić bo boję się że komuś co się przydarzy dlatego że mi się zachciało zamontować wątpliwe akcesorium do moto. Nie wynika to z faktu że nie mogę sobie pozwolić na taką czy inną przeróbkę.. dlatego uruchamiają mnie posty gdzie ktoś uzasadnia zakup jakiegoś kolejnego badziewia z allegro poprawą bezpieczeństwa innych uczestników na drodze... To tak jak by napisać że szersza tylna opona poprawi bezpieczeństwo moje i innych..

Edytowane przez subsd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, subsd napisał:

Obi to nie tak że jestem przeciwnikiem. Jestem przeciwny nieprofesjonalnym przeróbkom mechanizmów tak mocno i bezpośrednio wpływającymi na bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników drogi.

Jak ja :)

Choć się nie dziwię osobom które mimo wszystko modyfikują. Skoro fabryczne LEDy walą na bezczela po oczach to czemu ktoś ma również uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj klosz i soczewki albo daj do regeneracji (z nową powłoką lustrzaną). Są firmy, które potrafią zdziałać cuda, choć niestety nie wiem czy zajmują się motocyklowymi reflektorami.

Ze swojej strony mogę polecić AutoGamma z Krakowa.  Spokojnie wysyłką załatwisz wszystko (tylko trzeba dobrze zabezpieczyć paczkę).

 

Edytowane przez Waluś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Światła mijania w S to już fabryczna porażka. Czyściłem soczewki, polerowałem odbłyśniki i nie stwierdziłem znaczącej poprawy. Po zmroku na mijania jak g...o widziałem tak po tym zabiegu g...o dalej widzę. Zostawiłem w reflektorach oryginalne żarówki HB3/HB4 bo wiem że montaż i ich miejsce np. ledów jest niezgodne z prawem. No cóż...polskie prawo w tym zakresie wyraźnie nie nadąża za postępem technologicznym (temat do odrębnej dyskusji). Jednak zamontowałem poniżej owiewek bocznych 2 lampy halogenowe LED BMW R1200GS F800 K1600 z homologacją. Włączam je nie tylko podczas jazdy po zmroku ale także za dnia i teraz widzę i wiem że jestem lepiej widziany (jeszcze nikt mi nie mrugnął że go oślepiam - kwestia ustawienia lamp). Czy jest to legalne?...nie wiem do końca...może i nie, ale moje bezpieczeństwo i moje zdrowie jest ważniejsze i postanowiłem nie czekać aż miłościwie nam panujący zmienią u nas przepisy, bo mógłbym się nie doczekać. Sam jestem też kierowcą 4 kółek i wiem jak taki zabieg poprawia znacznie widzialność motocyklisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2023 o 01:17, yellow333 napisał:

Witam. Odświeżę trochę temat. Kwestia bardzo słabego oświetlenia lampy przedniej Suzuki GSF 600 s nie podlega żadnej dyskusji, a szwagier mi ciągle powtarza po powrocie ze wspólnej przejażdżki "weź coś zrób bo jesteś mało widoczny"!!! I to właśnie kwestia tego żeby to mnie było lepiej na drodze widać skłoniła mnie do poszukiwania jakiegoś rozwiązania. Pomyślałem więc aby halogenowe Narva HB4/3 zamienić na ledowe Navra HB4/3. Poniżej link do aukcji ze wspomnianymi ledami.

https://allegro.pl/oferta/narva-hb3-hb4-6500k-range-performance-led-zarowki-12781511546

Żarówki te mają bardzo dobre opinie a wśród recenzji są 3 fotki wrzucone przez kupujących, którzy zamontowali je w swoich Banditach. 

A może ktoś z Was drodzy forumowicze zamontował takowe ledziki u siebie i może coś więcej na ten temat powiedzieć??

 daj takie https://allegro.pl/oferta/zarowki-osram-h4-h19-ledriving-cool-white-p-p-12961899098

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Franio napisał:

Z tym bym teraz nie ryzykował. Mandacik za żarówki led w lampie przystosowanej do zwykłych żarówek do kasa do 3000 zł. 

W 1290 mam dzienne led ale mijania/drogowe na żarówce H4. Też chciałem zakupić na ten sezon led'a ale jak zobaczyłem jakie teraz konsekwencje to kupiłem najjaśniejszą jaka jest na rynku z homologacją.

Chyba ta:

OSRAM NIGHT BREAKER 200, H4,  200% di Luce, Lampada Alogena per Fari,  64193NB200-HCB, Auto 12V, Scatola Doppia (2 Lampade) : Amazon.pl:  Motoryzacja

 

Jadąc w nocy i kilku gości z naprzeciwka w puszkach mrugało długimi czyli razi w oczy :P

 

11 godzin temu, RyboRRRlek4 napisał:

 Czy jest to legalne?...nie wiem do końca...

 

Moim zdaniem jest to legalne. W moim 990 Adventure mam założone dodatkowe lampy Helli (aktywowane oddzielnym guzikiem ale uruchamiają się tylko ze światłami drogowymi). Takie:
Reflektory robocze | HELLA

 

Świecą dosyć mocno. Na przeglądzie diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń.

Zaznaczę tylko, że nie był to ten diagnosta: 

Shake it! | By EcuSpec | Facebook

 :D

 

 

 

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię po ok 10tyś km miesięcznie i większość motocykli ma modyfikowane światła i rażą w oczy dość mocno. A siedzę w ciężarówce wysoko.

 

Kiedyś jak więcej jeździłem motocyklem ( b12 1gen.) Sprawę bardxo ujowych świateł załatwiłem  bardzo szybko

 

Przestałem jeździć nocą 😆

 Bo szybciej jak 60-70km/h nie dało się jechać w nocy.

Jakbym tym sobie drogę oświetlał

 

https://media.castorama.pl/media/catalog/product/L/a/Lampa_naftowa_24_cm_czarna-628885-373360.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Conorian napisał:

Moim zdaniem jest to legalne. W moim 990 Adventure mam założone dodatkowe lampy Helli (aktywowane oddzielnym guzikiem ale uruchamiają się tylko ze światłami drogowymi).......

i tak też zrobię że na przegląd techniczny pojadę nie demontując swoich dodatkowych lamp halogenowych z homologacją. Zobaczy się jak do sprawy podchodzą koszalińscy diagności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinni robić problemu. Jeśli światła mają homologację to ok. Przepis jest jest taki, że światła zamontowane w pojeździe przede wszystkim muszą działać. Ale może @Ragor naświetli temat lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rafix napisał:

Robię po ok 10tyś km miesięcznie i większość motocykli ma modyfikowane światła i rażą w oczy dość mocno. A siedzę w ciężarówce wysoko.

 

Kiedyś jak więcej jeździłem motocyklem ( b12 1gen.) Sprawę bardxo ujowych świateł załatwiłem  bardzo szybko

 

Przestałem jeździć nocą 😆

 Bo szybciej jak 60-70km/h nie dało się jechać w nocy.

Jakbym tym sobie drogę oświetlał

 

https://media.castorama.pl/media/catalog/product/L/a/Lampa_naftowa_24_cm_czarna-628885-373360.webp

Nocą to i ja reczej nie jeżdżę, ale wieczorami po zmroku nie odmawiam sobie jazdy (bywa że i trzeba gdzieś podjechać).  Prędkość zawsze dostosowuję do warunków jakie oferuje mi w danym czasie natura i np moje  oświetlenie...nawet te najlepsze legalne lampy nie zapewnią takiej widoczności jak naturalne światło dzienne.

Przykre że jest grono takich co modyfikując fabryczne oświetlenie myślą tylko o sobie a nie pomyślą o innych na drodze. Ja np po zamontowaniu u mnie dodatkowych lamp z kolegą potestowaliśmy trochę z ich ustawieniem (przy wymijaniu, omijaniu, wyprzedzaniu, jeździe za pojazdem itp)...by nie oślepiać innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, RyboRRRlek4 napisał:

Nocą to i ja reczej nie jeżdżę, ale wieczorami po zmroku nie odmawiam sobie jazdy (bywa że i trzeba gdzieś podjechać).  Prędkość zawsze dostosowuję do warunków jakie oferuje mi w danym czasie natura i np moje  oświetlenie...nawet te najlepsze legalne lampy nie zapewnią takiej widoczności jak naturalne światło dzienne.

Przykre że jest grono takich co modyfikując fabryczne oświetlenie myślą tylko o sobie a nie pomyślą o innych na drodze. Ja np po zamontowaniu u mnie dodatkowych lamp z kolegą potestowaliśmy trochę z ich ustawieniem (przy wymijaniu, omijaniu, wyprzedzaniu, jeździe za pojazdem itp)...by nie oślepiać innych.

Jak zatrzyma Cię upierdliwy policjant z żarówkami led w normalnej lampie to nie będzie pytał czy jeździsz w dzień czy w nocy, czy ustawiałeś sam czy z kolegą :P Pierdaknie mandat i heja a wiemy, że aktualny taryfikator nie jest sprzyjający :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Conorian napisał:

Jak zatrzyma Cię upierdliwy policjant z żarówkami led w normalnej lampie to nie będzie pytał czy jeździsz w dzień czy w nocy, czy ustawiałeś sam czy z kolegą :P Pierdaknie mandat i heja a wiemy, że aktualny taryfikator nie jest sprzyjający :P

Nie montowałem ledów w oryginalnej lampie...tam zastawiłem fabryczne HB3/HB4. Zamontowałem poniżej owiewek bocznych 2 lampy halogenowe LED BMW R1200GS F800 K1600 z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, RyboRRRlek4 napisał:

2 lampy halogenowe LED BMW R1200GS F800 K1600 z homologacją

A czego ta homologacja dotyczy? Ja mam Givi na H3 55W i one owszem - homologację posiadają, ale tylko jako światła drogowe. Jeśli twoje mają jako mijania to wg prawa nie możesz tak jeździć. Jeśli dzienne to wówczas bez mijania tylko. Także to, że jest homologacja to też nic nie znaczy. A to, że wszyscy tak jeżdżą, to druga sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.