Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pierwszy raz ustawiłem sobie zawory, a były zdecydowanie za ciasno, to rozrząd zaczął tak dzwonić, że 2 razy zdjąłem potem dekiel żeby sprawdzić, czy na pewno luzy są dobre - i były dobre. Miałem podobne dylematy, co Ty, czy aby na pewno wszystko jest ok, czy zaworu wydechem nie wypluję zaraz itd. Zrobiłem na tak "dzwoniącym" rozrządzie wiele tysięcy i teraz wiem, że tak ma być :) Jak mi rozrząd nie dzwoni to wiem, że jest za ciasno. Również mam wrażenie, że czasem któryś zawór klepnie głośniej, ale to jest olejak, a nie wodne hondowskie CBR z nienaganną kulturą pracy. Zrobiłem swoim 40000, i gdyby to dzwonienie wiązało się z jakąś usterką to już bym wiedział. Ja bym się nie przejmował, pojeździj i obserwuj, taka moja rada...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed regulacją luzy były za duże czy za małe?

 

U mnie np były za małe, po regulacji zrobiłem mine "jak mój avatar" dopiero później wyczytałem że to ma tak przeróżnie klekotać. Także motoches dobrze pisze.

 

Po regulacji szwagier zapytał: co on taki teraz głośny, cos się zepsuło??? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, Obi pisał w temacie o ustawianiu luzów, że w Bandicie jest tendencja do zacieśniania. Jakiś czas temu u siebie robiłem regulację i wszystkie były rozjechane jak stara..... .

Jest jakaś tendencja?

 

Może to był efekt poprzedniego mechanika. Ustawiłem luzy dość ciasno (ustawiałem krzywki wg. znaków) no i też hałasy z silnika dobiegają przedziwne.

 

jeśli w dobrym położeniu ustawiałeś zawory i luzy masz prawidłowe to masz do wyboru: nieszczelny kolektor, zatarte zawory w prowadnicach i parę inny opcji

 

kolektor wydechowy??

Edytowane przez gery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie delikatnie puszcza jedna uszczelka na kolektorze i autentycznie słychać jakby jeden zawór był rozjechany (a na 100% nie jest).

Zresztą było już o tym na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywki same mi sie usawiały w martwym położeniu wiec nie ma mowy zeby sie źle ustawily chyba ze nie znam sie, Ja robilem to w ten spsob ze włączałem zapłon i ustawiałem krzywkę wydechową na zewnątrz "c>". Mam jedno pytanie czy przy takim tłuczeniu sie zaworu coś sie stanie czy można bic kilometry bo to juz w koncu 53k. w dodatku na b iegu jałowycm zaworów nie słuychac jedynie jak gazuje to ten bodajże 4ty gar zaczyna lekko hałasowac. Pojeżdze troche i jeżeli bedzie coś sie złeg zacyznało dziac z silnikiem chodz w to wątpie to sciągne i zredukuje do 0.2mm

Edytowane przez danielQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki cykają raczej normalnie.

Tylko tam jest jakiś dodatkowy metaliczny dźwięk. Jakby łańcuszek stukał. Szkoda że nie przegazowałeś trochę, byłoby słychać jak schodzi z obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywki mają być w przewzniosie dla każdego zaworu osobno - tak jest najlepiej sprawdzać, złe ustawienie krzywek to typowy błąd przy pierwszych regulacjach zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziś zabrałem się za ustawianie luzów zaworowych i znaki na walkach rozrządu nie pokrywają się (kilka fotek poniżej)

post-5127-0-90435900-1351549210_thumb.jpg

post-5127-0-48536800-1351549217_thumb.jpg

post-5127-0-10567500-1351549224_thumb.jpg

 

po obróceniu wału o 360°

 

post-5127-0-86355900-1351549257_thumb.jpg

 

 

jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze poprzedni właściciel mógł złożyć zle rozrząd przestawiając wałek ssący o ząb (na moje oko o tyle jest przestawiony) dodam tylko że motocykl palił jedynie chciałem zrobić regulacje zaworów a później synchro gaźników i zobaczyć jak będzie a tu taki psikus.Co o tym sadzicie?

post-5127-0-90435900-1351549210_thumb.jpg

post-5127-0-48536800-1351549217_thumb.jpg

post-5127-0-10567500-1351549224_thumb.jpg

post-5127-0-46864000-1351549234_thumb.jpg

post-5127-0-86355900-1351549257_thumb.jpg

post-5127-0-37149500-1352083173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przestaw ssanie o tego zęba, ktoś zrobił typowy błąd i nie wziął pod uwagę że skręcając mu się wałek przesunie- potrzebujesz tylko klucz dynamometrycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssanie za wczesne, jak kolega zauważył pewno jeden ząb przeskoczył. To możliwe, że moto będzie chodzić ale lepiej będzie jak przestawisz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd przestawiony! okazało się ze ssący był przestawiony o dwa zęby do przodu ale już wszystko Ok.został tylko jeden problem do zlokalizowania brak wolnych obrotów silnik na ssaniu pracuje po wyłączeniu ssania gaśnie, nawet ciepły nie odpali bez ssania a i z ssaniem ma niewielkie problemy z odpaleniem gdy jest ciepły (chyba moje czyszczenie gankowy zamiast pomoc zaszkodziło. Qurwa !)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tak spytam jak to moto chodziło/jeździło na przestawionym rozrządzie? jakieś objawy temu towarzyszyły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden ząbek to kiepsko jedzie. Jak ssący do tyłu to może walić w gaźniki. Jak wydechowy do przodu to strzela w komin jak WRC. Przy dwóch ząbkach to już tylko dwa pierwsze biegi nadają się do jazdy :D Przy 4-5 może dojść do kolizji tłoka z zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po powyższej wypowiedzi w temacie pojawiają się pewne nieścisłości, chyba, że autor wątku tylko odpalał moto po kupnie albo jeździł koło domu na jedynce,

 

robert88 - najwyraźniej twoje czyszczenie gaziorów tylko zaszkodziło, bo pewnie poprzekręcałeś śrubki - chciałeś pewnie ustawić wedle książki, niestety te roczniki i dane książkowe nie mają ze sobą wiele wspólnego, na forum jest sporo tematów w których "łopatologicznie" opisane jest jak ustawić gaziory, użyj szukajki a znajdziesz wszelkie odpowiedzi.

 

Na wiosnę przerabiałem podobny problem....

 

powodzenia :) przed Tobą długa droga :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto nie jeździło kopiłem go jako nie skończony projekt.gaźniki były zastane tak ze pływaki nie poruszały się praktycznie wcale ale na szczęście mam drugi komplet gaźników jak jutro nic nie wykombinuje z tymi co są aktualnie założone to spróbuje z tymi drugimi teraz po odpaleniu i probie dodania gazu potrafi strzelić z tłumika . a co do śrubek to nie zaprzeczę ze ich nie kręciłem i to był chyba błąd przy okazji sprawdziłem napinacz jest w połowie do końca 12 zębów

 

mmmarcin - moto z przestawionym rozrządem nie miało w ogóle mocy Simson mi się lepiej wkręcał niż bandzior z tak ustawionym rozrządem :usmiech:

Edytowane przez robert88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnij te gaźniki (wyczyść, ewentualnie te "lepsze" załóż). Jak były zastane do tego stopnia to pewnie w nich coś nie teges

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki były czyszczone.i pływaki tez ustawiłem na odpowiednia wysokość tylko mam pytanie czy te zaworki (stożkowe ze stożkowa gumką na końcu które są przyczepione do pływaków) maja mieć duży luz w otworze moje dość luźno tam wchodzą i maja luz w otworze może otwory są wyrobione? zastanawiam się czy nie zainwestować w Colrtune czy jak bym wyregulował skład mieszanki za jego pomocą było by?

 

bandzior w końcu zaczął żyć :)

zakupiłem Colortune nie jest jakieś mega dokładne! ale pozwoliło mi dojść do ład, synchro zrobione za pomocą domowej roboty carbtune ale zastanawiam się czy nie zainwestować w zegary do synchro co by to lepiej zgrać ponieważ mam jeszcze wahania obrotów przy około 1200 lekko skacze,co do gaźników to z dwóch kompletów złożyłem jeden pozostaje test drogowy ale jak na razie pogoda nie pozwala :kwasny:

Edytowane przez robert88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

hej

Czy ktos jest mi w stanie powiedziec czy zawory w bandziorze 650 s 2006 r reguluje sie na srubki czy na płytki? Zaczelo mi cos klekotac i podejrzewam zawory mam przejechane 31 000 mil Gosc w Londynie chce za regulacje zaworow plus koszt płytek bo twierdzi ze sa tam płytki i synchronizacje gaznikow 200 funtow czy to dobra cena? Wydaje mi sie troche sporo. Czy jestem w stanie zrobic to samodzielnie nigdy wczesniej tego nie robiac? A moze klekocze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrubki

 

zaworki zrobisz sam , ale do synchro potrzebujesz wakuometrów .

co do klekotania , nie sądzę że to zaworki , może łańcuszek ?

w Polsce cena tego serwisu to ok 300zł

pozdro

Edytowane przez krzysiekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.