Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nic niepokojącego nie słychać. Za to gaźniki do regulacji i to koniecznie skoro z obrotów schodzi dopiero po 3s po odpuszczeniu manetki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

sa identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zakładać kolejny temat na jedno zapytanie? Nie wystarczyło dopisać tego w tym temacie?

 

Szukanie nie boli - zajęło mi to 5 sekund - najpierw pierwszy z brzegu tag - ZAWORY i lista tematów o zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze pytanie na forum mam nadzieje że mimo mojego kiepskiego przywitania ktoś pomoże ;)

 

Więc tak musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą ok, i zaczął się problem z rozrządem, patrzę w książkę pisze coś o 24 ogniwach między wałkami w innym temacie znowu pisze żeby nie sugerować się tym tylko znaczkami na wałkach, które mają być na równi z głowicą. Zrobiłem wszystko tak jak pisze (chyba) ustawiłem wał tak jak powinien być kreska na równi z impulsatorem założyłem wydechowy wałek naciągnąłem łańcuszek po czym zamontowałem wałek ssący. Włożyłem napinacz i górny ślizg łańcuszek się napiął i silnik aż ma ciężko kręcić, zawory nie pukają w tłoki ale coś jest nie tak a wygląda to tak jak na zdjęciach;

 

dscf2201gn.jpg

 

dscf2203a.jpg

 

dscf2207n.jpg

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie i połączenie tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyzerowałeś napinacz?

 

sprawdź i ustaw tak jak na fotkach poniżej

 

7460075dbf91.jpg

 

 

7d5c9f2d345f.jpg

 

a79570b47fa5.jpg

 

9ff3020b62e0.jpg

 

i powinno zagrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawdę mówiąc to nie wiem z czym masz problem. Popraw ten post używając znaków interpunkcyjnych.

 

 

Edit: Dobra teraz rozumiem mniej więcej.

 

A sprawdziłeś aku?

Rozrząd tak jak wyżej podał lelon albo na wyczucie w przeciwną stronę.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zamontowałem odwrotnie półpanewki i dlatego silnik się ciężko kręcił dobrze że obracałem kluczem bo by się wytarły. Rozrząd mam mniej więcej ustawiony chyba dobrze kreski są na równi z głowicą zobaczymy co z tego będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że na panewki wlałeś trochę oleju przed montażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja też jestem po regulacji zaworów...

w gwoli informacji :

- wydechowe mieściły się w zakresie podanym przez serwisówkę (0,18-0,23) ale były porozrzucane więc skorygowałem wszystkie na 0,20,

- doloty wszystkie zacieśnione (nie wchodziło 0,10) więc też korekcja wszystkich na 0,10

 

teraz przydałoby się czyszczenie i synchro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może zdjęcia jak wyglądają wałki przy dobrym ustawieniu? bo za nic w świecie nie mogę ustawić zupełnie jak coś by było źle ustawione nie mam pojęcia już co. Jak ustawię wałki tak że wcięcia na końcach są na równi z głowicą nie działa, ustawię tak że znak ,,2,, jest u góry i 24 ogniwka dalej jest znak ,,3,, na drugim wałku też nie działa :/

Edytowane przez lisek508
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozebrałem głowicę, to też miałem wątpliwości, czy dobrze ustawiłem rozrząd. Dlatego kolega z forum doradził m.in. sprawdzenie ustawienia tłoka w GMP na 1 cylindrze. Używając specjalistycznego sprzętu - śrubokręta, wetknąłem go (d;-) w otwór po świecy. Kręcąc wałem sprawdziłem kiedy śrubokręt wychodzi w górę i kiedy opada. Według tego ustaliłem GMP. Sprawdziłem znaki na wale - nie zgadzały się. Ale u mnie to prawidłowo, ponieważ mam przyspieszony zapłon. Dalej poszło jak w serwisówce tj. wałek wydechowy - znak równo z głowicą, wałek ssący znak równo z głowicą. Odliczone 24 piny łańcucha pomiędzy wałkami i wszystko git. Znaki na kołach zębatych mają m.in. ułatwiać odliczenie pinów. Jeżeli nie opuszczałeś głowicy to wszystko powinno działać. Możesz jeszcze sprawdzić, czy jakieś 10 stopni przed GMP otwiera się zawór ssący na pierwszym cylindrze. Jeżeli tak jest, to cała reszta powinna działać prawidłowo.

Edytowane przez Rafał72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się! :) i mało tego winowajcą że motocykl nie pracował dobrze, nie wkręcał się na obroty był... kranik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

zabrałem się dzisiaj za regulacje zaworów w b6 i przy okazjo odkryłem że znaki na wałku ssącym nie pokrywają się z obudową na silniku różnica około 20 stopni,w przypadku drugiego wałka wszystko jest w porządku w związku z tym mam pytanie co dalej z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 stopni? Przy takim przesunięciu kątowym z zaworów zostało by już tylko wspomnienie.

Rozumiem, że mówisz o znakach na czołowej powierzchni wałków, a nie na kołach zębatych?

Zapodaj może jakąś fotkę, jak to wygląda.

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie przesadziłem

post-5097-0-76470300-1371324388_thumb.jpg

 

drugi z wałków jest we właściwej pozycji jezeli chodzi o znaki od czoła

Edytowane przez nair78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie, rozrząd przeskoczył.

Ustaw wszystko zgodnie z serwisówką, wyreguluj luzy zaworowe, poskładaj do kupy i heja na koło.

Ktoś kiedyś opisywał tutaj podobny przypadek. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to się przyda:

 

post-4191-0-77279900-1371331204_thumb.png

 

Policz te sworznie w łańcuchu, czy między znakami jest te 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób moge wydemontować zawory ssące/wydechowe. W serwisówce opisane jest to tylko przes "use special tools". Ma ktos jakies domowe sposoby ?

Edytowane przez TrzyPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasadka odpowiedniej średnicy czyli około 14, może 17i młotek, uderzasz w nasadke, zabezpieczenia wyskakują i wypada zawór. przy składaniu może będziesz potrzebował drugiej osoby żeby włożyła zabezpieczenia, bo ciężko sprężyny nagiąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.