Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 months later...

Witajcie!
Bandita mam od niedawna wiec nie znam go jeszcze wystarczająco, zaczęły mnie przerażać pewne dźwięki z silnika. Wiem, że grzechotnik itp, ale nie miałem nigdy wcześniej styczności z tym silnikiem i nie wiem co jest normą a co przesadą. Zawory były regulowane ok 1,5 roku temu przez poprzedniego właściciela i zastanawiam się czy muszę to robić teraz pilnie, czy do wiosny mogą poczekać. Nie chce sobie silnika załatwić i nie mam radości jak tak jeżdżę, ale z drugiej strony wolałbym poczekać do wiosny z tym zważywszy, że sezonu już dużo nie zostało :)

Co myślicie? Lecieć do mechanika czy mogę jeszcze pojeździć?

http://www.youtube.com/watch?v=xct5EMDQTxg&feature=youtu.be

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze! :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy 1,5 roku  przebieg mierzy sie w kilometrach a nie latach :D wedlug mnie chodzi normalnie ale plyn hamulcowy t masz do wymiany ;)

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzeć nie zaszkodzi ja swoje zawsze reguluje co 10 tys w moim przeliczniku ( jeden sezon) i zawsze zew są zaciśnięte ale ten silnik tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem brzmi tak sano jak mój. A czemu ty masz 1,5 tys obrotów. Ja mam 1000 maks 1100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi jak...Bandit :)

 

Wolne obroty powinny być ustawione 1200 +/- 100.

 

Jak nie masz 2 lewych rąk to regulacje zaworów spokojnie ogarniesz sam w 1 dzień. Na forum masz piękny tutorial ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 roku. Nie wiem ile poprzedni właściciel przejechał niestety ;/
Dobra, dzięki za szybkie odpowiedzi! Trochę się uspokoiłem. Kiedyś jakiś ekspert mi powiedział, że mam za niskie to podniosłem - może dlatego mam wrażenie, że głośniej klekocze bo obroty wyższe :D 

Czyli jeśli nie ma żadnych dramatycznych dźwięków to zrobię sobie wszystko zimą. Wtedy razem z synchro i czyszczeniem gaźników.

Pozdróweczki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mam takie pytanie. Jak dokręcacie pokrywę zaworów? Niestety mój dynamometryk podziękował ostatnio przy składaniu V6ki i nie wiem jak skręcić. Czy skręcając pokrywę tak, że czuć opór śrub (nie idzie ich dalej wkręcić) jest dobrze czy może zbyt mocno? Muszę kupić nowy klucz ale jutro mam planowany wyjazd na południe PL (jeśli pogoda będzie znośna) i nie zdążę. Podpowie ktoś "swój patent" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 roku. Nie wiem ile poprzedni właściciel przejechał niestety ;/

Dobra, dzięki za szybkie odpowiedzi! Trochę się uspokoiłem. Kiedyś jakiś ekspert mi powiedział, że mam za niskie to podniosłem - może dlatego mam wrażenie, że głośniej klekocze bo obroty wyższe :D 

 

Czyli jeśli nie ma żadnych dramatycznych dźwięków to zrobię sobie wszystko zimą. Wtedy razem z synchro i czyszczeniem gaźników.

 

Pozdróweczki!

 

Pamietaj, że bandzior to codziennie inaczej chodzi :) To motor z duszą, trzeba się go nauczyć. Mam go już 3 lata a i tak czasem się zastanawiam co tak rzęzi w zimny wilgotny poranek... zupelnie inaczej niż latem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj, że bandzior to codziennie inaczej chodzi :) To motor z duszą, trzeba się go nauczyć. Mam go już 3 lata a i tak czasem się zastanawiam co tak rzęzi w zimny wilgotny poranek... zupelnie inaczej niż latem.

 

Zgadzam się w 100% :) Ja mam taki zwyczaj, że zawsze przed jazdą i po jeździe sprawdzam czy wszystko ok, słucham silnika, który czasem lubi sobie jakoś "inaczej" popracować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Jak dokręcacie pokrywę zaworów? Niestety mój dynamometryk podziękował ostatnio przy składaniu V6ki i nie wiem jak skręcić. Czy skręcając pokrywę tak, że czuć opór śrub (nie idzie ich dalej wkręcić) jest dobrze czy może zbyt mocno? Muszę kupić nowy klucz ale jutro mam planowany wyjazd na południe PL (jeśli pogoda będzie znośna) i nie zdążę. Podpowie ktoś "swój patent" ?

 

Te na klucz ampulowy mocno ale z wyczuciem, nie tak żebyś już nie mógł kręcić. Te na klucz 10 lżej bo łatwo je ukręcić. Dodatkowo jeśli podkładki pod nimi są zużyte to należy je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał trochę poluzować. Co do podkładek to co regulację zaworów to nowe lecą. Drogie nie są a raz założone te same ciekły więc... Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. że jako wypaliła mi sie dość duża dziurka przy kolektorach i wyciągając je ukręciły mi się 3 śruby postanowiłem wyciągnąć silnik z ramy i zrobić od razu za jednym zamachem rozrząd. i tu moje pytanie kupić łańcuch tourmax'a czy did'a - jakieś sugestie i najlepiej gdzie szukać larsson etc, poleccie jakieś dobre sklepy. I jeszcze jedno pytanko zdejmując pokrywę zaworową zauważyłem ( mam 1200 z 2001r.) że mam ślizg zamontowany w pokrywie a nie mocowany do głowicy - zaznaczyłem na fotkach o co mi chodzi. czy ten rocznik tak miał czy ktoś już coś grzebał w nim.

http://img855.imageshack.us/img855/1153/qj9i.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/2439/nl0k.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/9060/c5cs.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

did w larssonie bedzie ok, nie kupuj tylko najtanszego na allegro bo z reguły to jest syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej w larsonie i spisz spokojnie. Wydaje mi sie, ze tez mam ten plastik pod pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i klamoty dzisiaj doszły ale mam panowie pewne wątpliwości do zapinek. w kartoniku łańcuszka była ta z dłuższymi bolcami mocującymi o której nie wiedziałem że jest w komplecie więc zamówiłem dodatkowo zakuwkę ta z krótszymi bolcami. numery się zgadzają ale o co z tym chodzi to nie bardzo wiem. ta krótsza nawet nie jest w stanie się zapiąć żeby ją zakuć, jest zbyt krótka więc do czego jest? macie jakieś pomysły? czy ona jest po prostu tylko do zakucia w celu przeciągnięcia łańcuszka i potem zakładam tą pasującą która była dołączona do łańcuszka

http://img10.imageshack.us/img10/3568/tjff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta krótka nie jest przypadkiem do łancucha pojedyńczego? bo masz tylko jedna blaszke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem niby numery na częściach sie zgadzają. pisałem z tym do larssona ale zero odzewu narazie. no chyba że w fabryce sie komuś coś pokiełbasiło w produkcji

 

 

no to łańcuszek założony troche męczarni z bolcami ale pomału wszystko robione i łańcuch za pierwszym założeniem ustawiony w odpowiednie ślady więc sukces

jeśli sie komuś to przyda to stary łańcuszek miał do końca 3 zęby, na nowym łańcuszku po założeniu na napinaczu do końca zostaje 7 zębów i według mojego starego był wyciągnięty o ~1,25cm

 

co do krótszej zapinki z larssona to zero informacji i odzewu od nich, troche to irytujące

Edytowane przez AdiS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Mam do was pytanie czy po nr silnika można stwierdzić czy zawory są na płytkach czy też śrubach? 
nr silnika to R705104412 prawdo podobnie silnik jest od gsxf 600

 

Edit pogadałem z wujkiem google i silnik pochodzi z gsxr 750 rocznik 86-87

Edytowane przez lenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie czy po nr silnika można stwierdzić czy zawory są na płytkach czy też śrubach? 

nr silnika to R705104412 prawdo podobnie silnik jest od gsxf 600

 

Edit pogadałem z wujkiem google i silnik pochodzi z gsxr 750 rocznik 86-87

 

Z tego co pamiętam piece w starych Imbrykach miały regulację na płytkach. Dopiero nowsze Jajka miały regulację na śrubach.

Tak że wysoce prawdopodobne że piec z GSXR z lat '80 będzie miał płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie czy po nr silnika można stwierdzić czy zawory są na płytkach czy też śrubach? 

nr silnika to R705104412 prawdo podobnie silnik jest od gsxf 600

 

Edit pogadałem z wujkiem google i silnik pochodzi z gsxr 750 rocznik 86-87

Lenar Ten gościu co mu zawoziłem twój silnik od 1100 :P mowil że to jest loteria że wychodziły 1100 na płytkach i śrubkach, mówił że w 750 jest to samo, oczywiście zależne od rocznika (nie ukrywam że troche mnie zadziwił, jednak gościu zna sie na rzeczy ;) zapytaj Błażeja jaki ma asortyment w garażu ) może zadzwoń do niego to da ci odpowiedz na twoje pytanie

P.S. ;) Numer jak bys potrzebował to mam ale to bedzie kosztować :D

Edytowane przez JastrzÄ…bTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic dzieki, wychodzi na to ze bez zdejmowania pokrywy sie nie dowiem. W takiem razie niedługo startuje zakupami to projektu zima :P Miał być przerabiany bandit ale mu sie upiecze:P 

śrubki

napewno? jeśli tak to jestem mega szcześliwy!
Edytowane przez lenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.