Skocz do zawartości

Zawory - Rozrząd - Regulacja Zaworów - Pytania i Problemy


Gość lawka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Napewno, ale jak krynio się wygrzebie spod swojego brzydala to ci powie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno, ale jak krynio się wygrzebie spod swojego brzydala to ci powie..

Potwierdzone 750 jest na śrubkach niezależnie od rocznika :P chłopaki z forum jajka daja rade :P

P.S. Wychodziły tylko 600tki na płytkach w rocznikach 91-92 ( ponoc taki mały kaprys suzuki )  więc masz pewną odpowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lenar, Ty farciarzu. to pierwszy olej 85-87. legendarna Babka. zrob zdjecia miski i filtra oleju.

 

 

 

Lenar Ten gościu co mu zawoziłem twój silnik od 1100 :P mowil że to jest loteria że wychodziły 1100 na płytkach i śrubkach,

z tymi gixxami 1100 to faktycznie. znajdziesz informacje, ze 91-92 byly na plytkach. darkstyx tez mowil, ze to loteria.

 

 

Potwierdzone 750 jest na śrubkach niezależnie od rocznika :P chłopaki z forum jajka daja rade :P

P.S. Wychodziły tylko 600tki na płytkach w rocznikach 91-92 ( ponoc taki mały kaprys suzuki )  więc masz pewną odpowiedz ;)

o 600tkach to wiedzialem. myslalem, ze i 750 byly na plytkach w tym roczniku bo suzuki wszedzie to upychalo w olejach.

a wiesz jak jest z efka 1100? bo tylko to jest jeszcze zagadka.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efka 1100 którą miałem była z roku 1992 i tam były srubki

 a foty bedą dopiero w sobote jak go przywioze do siebie :P

Edytowane przez lenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chuj CI tego pieca zazdroszcze. pierwsze oleje byly najtwardsze. super zabawka do palowania.

trzeba bylo od razu kase wylozyc zebys go nie bral dla siebie ;p

choc z drugiej strony ta kase wloze w mojego gruchota. a to studnia bez dna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam cały czas wątpliwości czy to aby na pewno piec od gsxr, no ale to jak kupie bede rozkminiał. Na 99% w sobote bedzie już u mnie wiec jak coś wpadaj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, sprobujemy rozpoznac.

w razie watpliwosci zadzwoni sie do takiego magika z Ozorkowa to podpowie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Nihil novi...

Verum, ut senes in mundo

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!  Pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu.

 

Zaznaczam, że przeczytałem wszelkie info na tymże forum - jak również fotomanual Macieksoko (RIP) - jednak dla pewności sięgnąłem jeszcze do manuala i znalazłem informację, której nikt tutaj nie podawał. Mianowicie:

"Before installing the cam chain tensioner adjuster, turn the crankshaft clockwise to remove any cam chain slack between the crankshaft sprocket and exhaust camshaft sprocket."

 

Czyli, że jak? Po sprawdzeniu ilości ząbków mam włożyć napinacz dopiero jak przekręcę wał rozrządu zgodnie z ruchem wskazówek zegara - ale o ile? jaki kąt? tak po prostu przekręcić kołem na najwyższym biegu? - żeby zredukować luzy w systemie?

 

No i polecają wymianę uszczelki czego też nikt raczej nie praktykował...

Edytowane przez Matt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć napisali:

 

"to remove any cam chain slack between the crankshaft sprocket and exhaust camshaft "

 

Czyli obracasz tak żeby nie mieć żadnego luzu między wałem a wałkiem wydechowym. 

 

O uszczelce zawsze piszą, jeśli pasuje i da się ją założyć to z odrobiną masy będzie ok, jeśli zacznie się pocić albo ją wydmucha będziesz się martwić. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć napisali:

 

"to remove any cam chain slack between the crankshaft sprocket and exhaust camshaft "

 

Czyli obracasz tak żeby nie mieć żadnego luzu między wałem a wałkiem wydechowym. 

 

O uszczelce zawsze piszą, jeśli pasuje i da się ją założyć to z odrobiną masy będzie ok, jeśli zacznie się pocić albo ją wydmucha będziesz się martwić. :)

Czyli z tego wynika, że musiałbym zdjąć pokrywę silnika... Bo chyba inaczej nie zobaczę jak jest ustawiony wałek względem zaworów wydechowych? - Dobrze to rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bo samych zaślepek gumowych nie ściągniesz bo to jest jednolita, gumowa uszczelka, więc pokrywe ściągasz i bedziesz widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie napinacz poczeka aż znowu będę regulował zawory - że 7000km temu nie sprawdziłem tego napinacza :/ 

 

Dzięki Panowie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

spoko i tak zawsze jest tak, że zanim się skończy zakres maksymalnego wysunięcia napinacza to najpierw będziesz słyszał że łańcuszek dzwoni. Także jeśli silnik chodzi cicho i nie wydobywają się z niego dziwne odgłosy tzn że łańcuch jest jeszcze ok. Łańcuchy w b6 wytrzymują dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołączając do tematu (jestem początkującym użytkownikiem silnika 4T w motocyklu)

 

Podczas renowacji B4 chciałem ustawić luzy zaworowe i moim oczom ukazał się najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd. Widziałem podobny problem w tym temacie, ale mimo to nie rozwiało to moich wątpliwości.

Pytanie brzmi który wałek jest przestawiony i dlaczego? Jak to sprawdzić? Bo jeśli ustawie wałek ssący według znaków, to wydechowy jest źle i odwrotnie :P

A może to przez zużyty łańcuszek jest taka rozbieżność na znakach? Jest to możliwe?

 

Wygląda to tak:

 

2v17ude.jpg

 

2e30ay1.jpg

 

2e5tndl.jpg

 

 

Co ciekawe motocykl przed rozbiórką jeździł w miare normalnie, czy to możliwe? Czasami jedynie nie trzymał wolnych obrotów, ale myślę, że to wina gaźników, które nie były czyszczone ani regulowane ani synchronizowane. Natomiast palił na wszystkie gary i jeździł bardzo żwawo (choć nie jeździłem nigdy w pełni sprawnym Banditem 400, więc nie mam porównania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT: jak jeździł normalnie i bardzo żwawo, to po co rozbebeszać i zmieniać? już kilka sezonów latam bez regulacji, synchra, zmiany i czyszczenia świec i ciągle jest petarda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem i tak robię renowację i miałem silnik na wierzchu, więc przy okazji do tego zerknąłem i taki widok mnie spotkał. Owszem, motocykl jeździł normalnie, ale wydaje mi się, że jego żywotność się skraca. Wypalają się gniazda zaworów itd. Nie wiem, nie znam się, dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank to jest przez łańcuszek. Widziałem już coś takiego i po wymianie łańcuszka było ok. Ile napinacza zostało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby mieć na 100% pewność to ustaw jeszcze poprawnie znak na wale korbowym. Wtedy będziesz wiedział który wałek jest przestawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem jeszcze napinacza. Muszę w takim układzie to zrobić.

Po której stronie znajduje się ten znak na wale korbowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ocb? przekręć jeszcze troche kołem to się znaki zrównają przecież...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrównają się, bo jak widać na zdjęciach jeden wałek jest idealnie równo z powierzchnią głowicy, a drugi jest przesunięty. Więc jak przekręce kołem, żeby drugi się przesunął to ten pierwszy będzie krzywo. Przecież łańcuszek wałkami kręci jednakowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na mysli te węższe znaki, jak po tamtych ustawisz to zrówna się czy też nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. To w końcu patrzy się na szerokie znaki czy na wąskie? Bo już zgłupiałem. Ale sądzę, że to będzie wyciągnięty łańcuszek, bo odchyłka nie jest duża. Sprawdzę napinacz i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.